فراریمک لارن

دوئل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن ۷۶۵LT

مرحلهٔ مقدماتی، گروه یازدهم، سوپراسپرت‌های سطح بالا، دوئل دوم

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG GT سری سیاه و پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مجموع آراء: ۱۵۲۱

آراء مرسدس: ۸۶۶

آراء پورشه: ۶۵۵

پیروز دوئل: مرسدس AMG GT سری سیاه با کسب ۵۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن ۷۶۵LT

؟

فراری ۸۱۲ سوپرفست

آستون‌مارتین DBS

؟

مک‌لارن سنا

لامبورگینی اونتادور SVJ

؟

فراری F8 تریبوتو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

چکیده: F8 تریبوتو، وحشی‌گری و چسبندگی ۴۸۸ پیستا را با قابلیت استفادهٔ روزمرهٔ ۴۸۸ GTB مخلوط کرده و ترکیبی عالی از استایل زیبا و پرفورمنسی فراتر از این جهان را ارائه می‌کند

مک‌لارن ۷۶۵LT

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

چکیده: ۷۶۵LT تا ۸۰ درصد از پرفورمنس سنا را با ۴۰ درصد قیمت کمتر ارائه می‌کند. پرفورمنس آن در هر زمینه‌ای حیرت‌انگیز است و در این بخش از بازار، هیچ شرکتی مثل مک‌لارن خودروی راننده نمی‌سازد

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن ۷۶۵LT

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۶۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه ۲.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۱ ثانیه ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۸ لیتر ۷۲ لیتر
وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۳۶۰ کیلوگرم
طول ۴,۶۱۰ میلی‌متر ۴,۶۰۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۴۹ میلی‌متر ۲,۶۶۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۰۰ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۸۰,۰۰۰ دلار ۳۵۸,۰۰۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح بالا را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه

  1. Sina10

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    واقعیتش اینه که مکلارن خیلی بهتره
    فراری توی این نسل از سوپراسپرت هاش واقعا خوب نبود
    شما فقط این F8 تریبوتو رو با نسل های قبل ترش مثل ۴۵۸ مقایسه کنید تا مشکلو بفهمید
    طراحی F8 به هیچ وجه در سطح و اندازه ۴۵۸ نیست
    مشکل این طراحی چراغ های جلو هست که زیبا نیستن
    از نظر فنی هم خوب بوده ولی نه خیلی عالی
    این ماشین خیلی عالیه ولی در حد و اندازه های نسخه های قبلیش مثل ۴۸۸ یا ۴۵۸ نیست
    در نتیجه به مکلارن رای دادم ، بابت پرفورمنس خارق العده اش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
    1. AMIR-REZA

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (333 ديدگاه)

      دوستانی که میگن مکلارن به قیمت هم توجه کنن!اختلاف زیاده!!

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. BenzSLR

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        توجه کردیم ولی بازم مکلارن بهتره

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
        1. S

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (96 ديدگاه)

          قیمتو ولش کن ما مکلارنو انتخاب کردیم چون مکلارنه

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
      2. RezaRs

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (907 ديدگاه)

        امیر رضا دایی اینم دقت کن که اونی کخ میخره ماشین براش پول خورده

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
      3. ممد ژانگولر

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        داداشای گلم لوطفا به وزن بیشتر فراری هم دقت کنن و برای خرید بعدیشون مورد توجه قرار بدن😎

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. Hadi

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2193 ديدگاه)

          فراری ی چیز دیگست✌🏁
          در کمال احترام به مکلارن…

          موافقم ۶
          مخالفم ۴
      4. R@m!n

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        کسی که سوپر اسپرت میخره قیمت براش پشیزی ارزش نداره همش علاقس به یه برند تا توجه به پرفورمنسش

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. علی turbo s

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (210 ديدگاه)

          دوستان حداقل برای اطلاع عمومی بگین
          توربو اس و ۹۹۲gt3تو کدوم گروه قرار میگیره؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. R@m!n

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          توربو s سوپر اسپرت شهریه هم کلاس f8 معمولی و اوراکان evo
          gt3 همونه با ویژگی های پیست محور و هر دو تاشونم از این ماشینای این کلاس رده پایین تری دارن.
          gt2rs رقیبشونه که اینجاست

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. GT

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (409 ديدگاه)

          نه توربو s از اینا پایین تر نیست!
          قیمتش خیلی کمتره که اون هم ویژگی مثبت به حساب میاد

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
    2. SFXSuperFast

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (238 ديدگاه)

      کاملا موافقم فراری همیشه به طراحی ساده مینی‌مالیستی با حرکت سیال خطوط بدنه و پروفایل جانبی بسیار بسیار خوش فرمش مشهور بوده
      ۴۵۸ لافراری اف۱۲ حتی انزو و قدیمی تر ها هم از این شاخص طراحی پیروی میکردن
      ولی توی نسل جدید محصولات طراحی ها جلب توجه کننده و شلوغ شدن ۸۱۲ و اف۸ هر دو از نسل قبلیشون طراحی ضعیف تری دارن ولی اس اف۹۰ این مشکل رو به اوج میرسونه
      طراحی اس اف۹۰ اصلا شایسته فراری نیست
      زبان طراحی هنری فراری رو دنبال نکرده
      بدون نشان های فراری محاله یکی که اولین بار دیدتش بتونه تشخیص بده که آره این یه فراریه
      از اون طرف از نظر پرفورمنس هم واقعا ۷۶۵ال تی واقعا یه سر و گردن از اف۸ سرتره هرچند از نظر طراحی هم متناسب تر و زیباتره
      و قیمتش هم بالاتره
      و با این که طرفدار فراری ام
      ولی رای من اینجا مکلارنه

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
    3. Reza

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1742 ديدگاه)

      دقیقاً آقا سینا از هر جهت نگاه کنی طراحی ۴۸۸ به مراتب بهتر از F8 هستش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. سهند

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    ترجیح من قطعا فراری است.
    پدال چرا پورشه ۹۱۱ توربو s نیست؟!

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. پ

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (12 ديدگاه)

      توربو اس همه رو به جز ۷۶۵ میخوره

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. new Ramin

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        در جاده و در مسیر کوهستانی و در پیست پورشه ۹۱۱ توربو اس همه این لیست رو یه لقمه چپ میکنه میزاره جیب بغلش…

        قیمت پایه هم از ۲۰۹ هزار دلار شروع میشه . هرچند نسخه فول تا ۳۱۰ الی ۳۱۵ هزار دلار میره.
        .
        سلطان این کلاس ( هرچند تو لیست دوئیل نیست ) ۹۱۱ توربو اس هست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۹
        1. Hamid

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1240 ديدگاه)

          new ramin
          از کی تا حالا ملاک سنجش پرفورمنس یه سوپر اسپورت جاده کوهستانی شده!!!!!!!!!!!! عجب!!!
          در ضمن اگه اطلاع نداری بدون توی پیست :
          مک لارن ۷۶۵ ال تی در پیست هوکنهایم ۱.۶ ثانیه و در پیست ویرجینیا حدود ۴ ثانیه از توربو اس سریع تر هست … و در هیچ پیستی از مک لارن سریع تر نیست … شمایی که میری واسه خودت پورشه شخصی سازی میکنی به این نکات هم دقت کن…
          در جاده هم امکان نداره توربو اس از ۷۶۵ ال تی سریع تر باشه مگر در درگ اونم تو مسیر کوتاه که شاید دف عقب بودن مک لارن کار دستش بده …
          تایم ها رو هم بخوای در خدمتم

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        2. new Ramin

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          دوئل منظورم بود.

          از دست اصلاح کننده گوشی هرچی دلش بخواد مینویسه!!

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        3. porsche

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          آقای حمید اگه مکلارن پیست محور تو پیست ضعیفتر باشه پس به چه درد میخوره؟؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
    2. GT

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (409 ديدگاه)

      راست میگه
      اگه بود همه را با خاک یکسان می‌کرد چون خیلی ارزون تره ولی تو خط مستقیم از ٩٠ درصد این ماشینا سریعتره
      چرا قاتل سوپر اسپرت ها حضور نداره؟ به نظرم باید یه دوئل بین توربو s و ٧٢٠s میزاشتین چون هر دو با برادران خود متفاوت هستند

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. new Ramin

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        اقای حمید عزیز.

        قیمت پایه مکلارن ۷۶۵ lt حدود ۲۹۹ هزار دلار هست. نسخه فول تا مرز ۴۰۵ هزار دلار میرسه . نسخه پایه ۹۱۱ توربو اس از ۲۰۹ هزار دلار شروع میشه و در صورت شخصی سازی کامل به ۳۱۰ الی ۳۱۵ هزار دلار میرسه. شتاب ۰ تا ۱۰۰ تو ۲.۲ / ۲.۳ صورت میگیره و درگ ۴۰۰ متر هم تو ۹.۹ الی ۱۰.۱ صورت میگیره. لیست آپشن های ۹۱۱ توربو اس نسبت به کلاسی که قرار داره خیلی بالاس . کیفیت هم نسبت به کلاس خودش بالاس
        .
        در بحث جاده کوهستانی هم هم پورشه هم فراری هم سلاطین جاده کوهستانی هستن. و به راحتی از پسش بر میان

        در ضمن من حدود ۹۰ هزار دلار پول بیشتر به مکلارن ۷۶۵ بدم که فقط ۴ یا ۵ ثانیه تو پیست و فقط ۰.۱ یا ۰.۲ ثانیه تو درگ سریعتر باشه ؟؟ ۹۰ هزار دلار برای چند ثانیه ؟؟؟
        .
        در جاده هم ۹۱۱ توربو اس از اون ۷۶۵ lt سریعتره. چه در شتاب چه در حداکثر سرعت.
        .
        اگر تمام مطالب گفته شده در وبسایت پورشه صحیح باشه. همه محصولات پورشه هیچ رقیبی در کره زمین ندارن !
        ( اگر تمامی مطالب و ادعا های پورشه در مورد محصولاتش درست باشه )

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. سهند

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (383 ديدگاه)

          همه ی محصولات پورشه از ادعای شرکت سریعتر هستند.
          پورشه گفته ۹۱۱ توربو s شتاب صفر تا صد ۲.۷ است ولی در همه ی مجلات و ویدیو های که تست شده سریعتر بوده هیچ ماشین استوک هم قیمت ۹۱۱ توربو s با این مشخصات وجود ندارد.
          پورشه ۹۱۱ توربو s یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان است.( البته همه ی محصولات پورشه در کلاس خود یکی از بهترین ها است)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مازیار

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (276 ديدگاه)

          آقای رامین جدید

          در دنیای سوپراسپرت ها تمام اختلاف روی همین چند ثانیه برای پیست و چند دهم ثانیه برای درگ هست و تازه هایپرکارهای چند میلیون دلاری هم بیشتر از اینها با این مدل اختلاف ندارن

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        3. Beetle

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (15 ديدگاه)

          رامین جان
          چینیا رو ول کردی چسبیدی به پورشه
          ول کن داداش
          کسی که عشق ماشین باشه همش نمیاد از قیمت صحبت کنه

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        4. porsche

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          آقا عدنان (یا ادنان)قیمت هم چیز محمیه نمیشه ازش الکی رد شد

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. R@m!n

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      توی یه گروه دیگست فک کنم

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. GT

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (409 ديدگاه)

        نه متأسفانه نیستش
        نه ٧٢٠s هست و نه توربو s
        آقای دهقان لطفا یه دوئل هم بین این دو خودرو بزارید!!!! 🙏

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          شاید بخاطر مکلارن ۷۶۵ و gt2rs دیگه این دو تارو نزاشتن قوی ترین ماشینای کمپانی رو قرار دادن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  3. R@m!n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    مک لارن خیلی قوی تره از همه لحاظ طراحی هم من F8 دوست ندارم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. RezaRs

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (907 ديدگاه)

      خصوصا چراغای عقب

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. ارش

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    به فراری رای میدم بسیاری از سوپر اسپرت ها رو از روی فراری تکمیل میکنن و توسعه میدن .

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. GT

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (409 ديدگاه)

      میشه از اون بسیاری ده نمونه مثال بزنی ( چون میگی بسیاری نمیخوام زحمتت بشه همه را بگی، همون ده تا کافیه)

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1240 ديدگاه)

        دقیقا
        فراری یه سبک خاصی داره تو سوپر اسپورت سازی داره …
        پورشه هم کاملا داد میزنه یه پورشه هست …
        مک لارن هم صاحب سبکه … نه از روی فراری تقلید کرده و نه از روی هیچ شرکت دیگه ای …
        در ضمن هیچ تکمیل و توسعه ای بیشتر از تکمیل CLK GTR از روی مک لارن اف وان نیست … نمیخوام بگم بنز کپی کرده نه ؛ به هر حال یه اشتراک هایی داشتن که خارج از بحثه و ازش یه شاهکار ساخته …
        اما کلا اینکه بگیم چون از روی فراری ماشین میسازن من فراری رو انتخاب میکنم خیلی جالب نیس … حالا نظر شخصیه چیزی نمیشه گفت

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. ارش

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1335 ديدگاه)

        بله : آستون مارتین و شورلت کوروت مطلبش هم در همین پدال خواندم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. GT

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (409 ديدگاه)

          عزیزم ٢ نمونه که بسیاری نیست!
          کوروت در ظاهر به سوپر کاری های ایتالیایی شباهت داره و از برخی سوپر کاری های فراری در ظاهر الهام گرفته، نه اینکه بر اساس اونها ( توسعه) یافته باشه
          در مورد استون مارتین هم نمیدونم منظورت کدوم مدله

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Erfan

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دقیقا کدوم بسیاری برام سوال پیش اومد؟؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (86 ديدگاه)

        مک لارن f1 یه برداشت آزاد از فراری ۳۶۵p هست که یه ماشین سه نفره ی موتور وسط بود
        مازاراتی mc12 رو فراری با نسخه ی انزو توسعه داد
        کوروت c8 بر مبنای فراری ۴۵۸ اسپیشاله بوده
        پورشه ی ۹۱۱ اولین بار طراحی جلوی ماشینش رو از روی فراری ۲۵۰ کابریولت چراغ باز مدل ۱۹۵۵ گرفت
        به غیر از اینا بسیاری از سیستم های خودرو های امروزی ریشه اش در فراری انزو بود و سیستم درای سامپ رو فراری گسترش داد ،این رو تو دانشگاه های مهندسی مکانیک هم میتونی بخونی و سیستم موازی توربو شارژ رو که الان مک لارن بیشتر از همه ازش استفاده میکنه تو فراری f40 به کار رفت اولین بار
        و …..
        مک لارن هر وقت تونستی یه موتور تنفس طبیعی بسازن بعد بیاد حرف بزنه
        تازه موتور های فرمول یک رو هم خودش نمی سازه
        ساخت یه موتور طنفس طبیعی بسیار سخت تر از یه موتور توربو هست ،اگر اینطور نبود که همه از پسش بر میمدن
        و در اخر، کیفیت فراری برای رانندگی شهری خیلی بهتره ،مک لارن فقط به کم بودن وزن فکر میکنه،به این فکر نمیکنه که قراره کسی سوار این ماشین بشه ،اگر یه نگاه به تاریخچه ی مسابقات فراری در فرمول یک imsa و gt و canamو لمانس بکنید مک لارن به نظرتون یه شوخی میاد

        موافقم ۲
        مخالفم ۶
        1. porsche

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          امین ۹۱۱ از روی فولکس قورباغه ای بوده و…

          نصف حرفات درست بود نصفش غلط

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (137 ديدگاه)

          گوردن موری از سال ۱۹۶۹ روی پروژه ساخت خودروی یک+دو صندلی کار میکرد و بیست سال بعد تونست این پروژه رو در قالب مکلارن اف۱ به جهانیان عرضه کنه.طی مصاحبه ای که درمورد مکلارن اف۱ داشت دلایلش واسه این طراحی این بود که،اولا گوردن طی تجربه رانندگیی که با خودرو های سوپراسپرت زمان خودش داشت متوجه شد که موقعیت پدال گاز و ترمز و کلاچ در جای مناسبی نیستن.دو اینکه میخاست احساس و تجربه خاص سواری ماشبن فرمول یک رو به یه خودروی شهری منتقل کنه،سه اینکه وسعت دید بهتر باشه و چهار ورود و خروج راننده و سرنشین ها راحت تر بشه.

          “مک لارن هر وقت تونستی یه موتور تنفس طبیعی بسازن بعد بیاد حرف بزنه”
          یادمه تا قبل از معرفی رسمی آرتورا،شما و بقیه دار و دستتون تنها بهونه ای برای تخریب مکلارن داشتید این بود که مکلارن تا الان همکاری کرده و از پیشرانه های بقیه استفاده میکنه و یا حقوق انجین رو خریداری و انجین رو ری‌تیون میکنه و توانایی ساخت انجین رو نداره. حالا که V6 رو خودش ساخت و توسعه داده بهونه جدیدتون اینه که مک‌لارن تا الان انجین تنفس طبیعی نساخته؟
          با این اوضاعی که مکلارن داره بعید میدونم بره سراغ ساخت و توسعه انجین جدید حالا چه برسه به یه انجین تنفس طبیعی،ولی خیلی دوست داشتم بدونم اگر میساخت بهونه شما هیتر ها چی میبود؟به کجاش دیگه میخاستید گیر بدید و ایراد بگیرید؟
          “اگر یه نگاه به تاریخچه ی مسابقات فراری در فرمول یک imsa و gt و canamو لمانس بکنید مک لارن به نظرتون یه شوخی میاد”
          مکلارن با ۵۵ سال سابقه حضور در فرمول یک،دومین تیم پر افتخار با کسب ۱۸۲ پیروزی در مسابقاته بعد از فراری با سابقه ۷۰ سال حضور توی این مسابقات.پارسال هم در بخش تیمی مکلارن توی رده سوم پس از مرسدس و ردبول قرار گرفت.فراری کجا بود؟
          مکلارن اولین و تنها تیمیه که توی اولین سال حضورش در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز تونست فاتح این مسابقه با کسب جایگاه اول،دوم،سوم،چهارم،پنجم و سیزدهم بشه.همون سال ها سری BPR رو چی یادت میاد فراریی که بلده انجین تنفس طبیعی بسازه از مکلارنی که بلد نبود چقدر عقب بود؟
          مکلارن با اینکه سابقه خیلی کمتری نسبت به فراری داره ولی همیشه پا به پاش حرکت کرده و حتی اکثر وقت ها ازش جلو زده.f1 رو یادت میاد که هنوزم که هنوزه بعد ۳۰ سال سریعترین خودروی تنفس طبیعی خیابانی دنیاس؟چطوری فراری با اون ابهت و توانایی ساخت پیشرانه تنفس طبیعی نتونسته از پس اف۱ بر بیاد؟
          فراری چطور خودروهای از سنا توی پیست سریعتر نیستن؟چطوری توی تاپ اسپید از اسپیدتیل که نه،حتی از اف۱ هم سریعتر نیستن؟از ۷۶۵ توی ۴۰۰ متر هم سریعتر نیستن؟
          درمورد تجربه رانندگی نظری نمیدم چون خودم نروندم(هرچند مکلارن ها رانندگی خیلی راحت و خوبی دارن،۵۷۰جی‌تی هم زمان خودش بهترین سوپرکار دیلی درایو بود.)
          “مک لارن فقط به کم بودن وزن فکر میکنه”
          مکلارن علاوه بر تمرکزی که روی تجربه سواری خوب و راحتی خودروهاش داره،روی رژیم غذاییشون هم کار میکنه.مکلارن دست اول رو توی مسابقه کاهش وزن توی خودروها داره و جز شرکت های پیشرو توی زمینه فناوری کامپوزیت کربنیه.همین دو سال پیش هم بود که مرکز تکنولوژی کامپوزیتش رو توی یورکشایر تاسیس کرد.
          عجیبه اینقدر بت سازی از یه برند.

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        3. England

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (884 ديدگاه)

          بنجامین جان نیاز نیست جواب این دست افرادو بدی اینا خودشون میدونن دارن حرف بی ربط میگن…میشه گفت خودشون زدن به خواب.
          هرکی از جاش بلند شده اومده شده منتقد و کارشناس خودرو.
          یکی نیست بگه اگر فراری زیر دست فیات بزرگ نمیشد و زیر بالو پرشو نمیگرفت الان اصلا اسمی از فراری بود با شرکتش خیلی وقت بود جمع شده بود؟

          داداش کسی که نمیترسه نمیپره لنگ پشه رو بگیره که.
          حساب کار دستشون اومده که یه غول خفته بیدار شده و به هرجایی چنگ میندازن که غول رو انکار کنن.😂😂😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
  5. پ

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من به دلیل حجم صندوق به مکلارن رای میدم.:-)

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. Amirreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    من دیوونه اون کابین باحال و پر از ظرافت فراری شدم و فاصله فنیشون زیاد نیست ولی مکلارن خیلی زیاده

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Beetle

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (15 ديدگاه)

      کابین اف۸ خیلی خیلی زیباتر و بهتره
      ولی از نظرات دیگه بجز قیمت مکلارن سره

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    مکلارن هم قشنگ تره هم اینکه سریع تره
    نمیدونم چرا تعداد ارا اف ۸ بیشتره
    از لحاظ چیز های دیگه هم مثل حجم صندوق بار ، وزن و اینجور چیزا مکلارن بهتره
    البته فراری هم بعضی چیزاش بهتره

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. GT

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    با اینکه ٧۶۵lt خیلی از مدل معمولی سریع تره، ولی باز هم ٧٢٠s دوست داشتنی تره❤️❤️❤️
    فراری هم افت کرده، نه SF90 و نه F8 به اندازه محصولات قبلی فراری عالی نیستند، انگار کمی از فراری بودن فاصله گرفتند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      با f8 موافقم که در حد محصولات قبلی نیست البته باید این رو در نظر بگیرید این خودرو صرفا اومده که گپ زمانی معرفی محصول جدید رو پر کنه و در اصل یه به روزرسانی ۴۸۸ هست نه خودروی جدید! در مورد sf90 تقریبا با حرفتون مخالفم از نظر پرفورمنس که بی نظیره ضمن اینکه تو پیست هم خیلی قویه ظاهر عقبش از نظرم به شدت خوبه هرچند جلو ماشین شاید خیلی باب میل نباشه ضمن اینکه قیمتش هم واقعا رقابتیه…. خود من به عنوان فن فراری از ظاهر ۸۱۲ پایه خوشم نمیومد اما نسخه اسپشیاله این ماشین که قراره معرفی بشه به نظرم یکی از ده تا خودروی زیبای تاریخ فراریه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. GT

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (409 ديدگاه)

        من به دلیل اینکه SF90 به اندازه بقیه فراری ها زیبا نیست،v12 تنفس طبیعی نداره میگم که عالی نیست وگرنه که قطعا در پرفورمنس بسیار سطح بالاست
        ولی خب به خاطر نداشتن اصلی ترین مشخصه های فراری یعنی ظاهر زیبا و گرایش بیش از حد به تکنولوژی های جدید مثل هیبریدی بودن و برای یه پرچم دار فراری نداشتن V12 تنفس طبیعی و به جاش پیشرانه برقی با هاش مخالفم

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. مهدی

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (878 ديدگاه)

          مگه میشه ماشینی که رو پلتفرم ۴۵۸ ساخته بشه پرچمدار فراری باشه؟ ۲۸۸gto , f40 , f50 , انزو ، لافراری و بعد هم جایگزین لافراری همیشه محصولات برتر فراری بودن که تقریبا هر ده سال یکبار معرفی میشن. sf90 قرار نبود که پرچمدار باشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. GT

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (409 ديدگاه)

          فعلا تا معرفی جایگزین لافراری SF90 پرچمدار هست.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  9. BenzSLR

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    مکلارن بهتره .

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. Philipp

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چقدر نزدیک

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  11. Hamid

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    کاری با تعداد آرا و افرادی که این ها رو انتخاب میکنن ندارم … و انتظارش رو داشتم ۷۶۵ ال تی بیشتر رای بیاره ؛ حالا ابتدای دوئل هست … خب درسته شاید خیلیا توی ایران مک لارن رو به اندازه فراری نمیشناسن … بعضا به لامبورگینی میگن فراری و یه عده هم به مک لارن میگن لامبورگینی … کلا …
    اما کافیه به محبوبیت این دو خودرو (در جهان که توی خیلی از سایت ها مک لارن ۷۶۵ ال تی بیشتر از اف ایت رای میاره) و پرفورمنس اونها نگاه کنید … بهترین چکیده ای که از ۷۶۵ ال تی دیدم همین بود که آقای دهقان نوشته بودند !
    مشخصه که ۷۶۵ ال تی یه خودروی پیست محوره و اینتریورش هم خشن و مخصوص پیسته در صورتی که اف ایت کاربرد شهری بیشتری داره …
    طراحی بیرونی ۷۶۵ ال تی خیلی خشن تر از فراریه که اگه تعصبی نگاه نکنیم میشه گفت بیشتر از فراری جلب توجه میکنه
    قیمت بالاش هم بخاطر پرفورمنس وحشیانش و تولید محدود بودنش هست … در ضمن پرفورمنسی نزدیک سنا داره که خیلی عالیه … چه در پیست چه در مسیر مستقیم از رقیب خودش سریع تره …
    حالا شاید یه عده مریض بیان بگن مواظب باشید آتیش نگیره و … که اصلا اصلا اهمیتی نداره … چون صرفا این حرف ها برای هیت و کوبیدن زده میشه در صورتی که حتی هایپر کار ها جلوی این ماشین به زمین کوبیده شدند … درسته قیمت بالاتری داره اما بنظرم میارزه … رکورد های عالیش رو هم توی فیلم ها دیدیم و اینکه وقتی معرفی شد چقدر چقدر نسبت به اف ایت پرطرفدار تر بود … میدونید فراری بواسطه اون سابقه اش و لاکچری گریش مشتری های ویژه ای داره اما خب در حال حاضر این چنین مشتریانی برای مک لارن وجود نداره (نه به اندازه فراری) … یه نکته ای رو هم بگم
    اینکه از نظر من معرفی ی سری از محصولات مک لارن چندان نیاز نبود … مثل ۵۷۰s …
    اما خب معرفی محصولی مثل ۷۲۰s باعث شد مک لارن توی گود رقابت قرار بگیره و رقبا رو به چالش بکشه … مک لارن به چنین محصولاتی نیاز داره … حالا که تم مک لارن فیبر کربن و اینتریور خشن هست و کلا با چرم و عطر فراری فرق داره باید هر ماشینی که معرفی میکنه از لحاظ پرفورمنس بالاتر از رقبا قرار بگیره تا بتونه خریدار رو متمایل کنه به خرید …
    کسی که یه نسخه شهری تر از ۷۶۵ال تی میخواد میره سراغ ۷۲۰ اس و اگه کسی میخواد تو پیست غوغا کنه میره سراغ ۷۶۵ ال تی …
    https://zeperfs.com/en/duel7882-8512.htm
    اینم خوبه نگاه کنید یه دید بهتری بهتون میده

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
    1. porsche

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      آقا حمید سطح علمیتون بالاس لطفا تعصب رو کنار بذار تا همه از کامنت های علمیت استفاده کنن (این کامنت رو نمیگم چون درست گفتی، نظر من کلی بود)

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1240 ديدگاه)

        خیلی لطف دارید Porsche عزیز من در حقیقت یک صدم برخی اعضای سایت هم اطلاعات ندارم …
        اگه منظورتون همون کامنت درباره توربو اس هست
        که باید بگم
        والا
        توربو اس جدید آره توی پیست نسبت به ۷۶۵ال تی کند تره و باید هم باشه! اگه ی ماشین پیست محور از یه ماشین که واسه پیست ساخته نشده کند تر باشه که دیگه باید بره بمیره! پس با توجه به قیمت و … نتیجه میگیرم ۷۶۵ال تی باید سریع تر باشه و همینطور هست … (و شما هم اشاره کردید)
        و بازم میگم ؛ پورشه تو این نسل سنگ تموم گذاشته و قشنگ ماشینش داره با پیست محور ها رقابت میکنه و این خیلی خیلی عالیه ؛ به طوری که با قیمت کمتر داره صفر تا صد بهتری رو ارائه میده و بنظرم کیفیت ساخت بهتری هم داره ؛ حالا بیخیال آپشن های گرونش میشیم …
        به هر حال نمیشه پورشه رو دوست نداشت و کسی که از پورشه تنفر داشته باشه بویی از ماشین و … نبرده …
        البته این رو بگم انتظار این رو دارم که نسخه های پیست محور این نسل سریع تر از ۷۶۵LT عمل کنند و احتمالا همینطور خواهد بود و منم امیدوارم اینطور باشه چون پتانسیلش رو داره ؛ عزیز دل من انتظار ندارم توربو اس از ۷۶۵ سریع تر باشه و لطفا شما هم انتظار نداشته باشید
        در مورد تعصب هم بگم که والا دوستان یکم تعصبی عمل کردند که اف ایت داره انتخاب میشه … راستش نمیشه از تولید محدود بودن و پرفورمنس مک لارن گذشت ؛ اگه بخوام ی فراری مثل اف ایت بگیرم انتخابم ۴۵۸ خواهد بود … در ضمن اون ۷۰ هزار دلار دقیقا پول پرفورمنس بهتر مک لارن هست …
        دوستی اشاره کردند که سه صدم ثانیه چه اهمیتی داره و …
        قربونت برم همین صدم ثانیه هاست که برتری یه سوپر اسپورت رو مشخص میکنه
        خودروی اسپورت زیر ۷۰ هزار دلار نیست که این حرف رو دارید دربارش میزنید!
        ارادت

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. porsche

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          ❤❤❤

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. ایران

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    من طراحی فراری زیباتر میدونم ولی مکلارن سریع تر هست ولی با توجه به قیمت ۷۷ هزار دلار فراری ارزون تره من رأی ام فراری هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. مازیار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    مک لارن
    چون پرفورمنس بهتری داره و جذابیت ظاهریش هم کمتر از فراری نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. بردیا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خب مکلارن 🙂
    حرفی سخنی نیست که هست ؟؟؟
    خب برای کسی که انهمه پول میده ۷۰ هزارتا پول خوردشه پس قیمت بنظرم تو این کلاس حرفی نمیزنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. سرزمین آفتاب

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مکلارن ۷۶۵lt فقط ۷۶۵ عدد ساخته میشه و خیلی خاص تره
    قطعا رای من ۷۶۵lt

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  16. mm.y@rlou

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    مک لارن واقعا پرفورمنسش فوق العاده هست تو این کلاس ولی وقتی قیمت رو نگاه میکنی به سمت فراری متمایل میشی فراری هم خوبه ولی مکلارن خیلی سر تره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  17. حسین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (312 ديدگاه)

    ♥️فراری♥️

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  18. عاشق پدال

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خب پس ۱ میلیون واکسن امریکایی (اما تو چین تولید میشه همه موادش امریکاییه ولی) برا قشر خاص و برای باقی مردم هم ۴ میلیون واکسن چینی چینی و روسی وارد میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. porsche

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      جون؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (86 ديدگاه)

        سلام
        از پورشه ی ۹۱۱ که بگزریم کدوم حرف های من غلط بوده دیگه ،همش مستند هست , راجب ۹۱۱ هم بعدا یه لینک میدا میکنم میفرستم
        البته پورشه فوقولاده هست و جای تعریف نداره،فقط کافیه به ۹۵۹ نگاه کنی تا بفهمی سطح این برند چه قدر بالا است
        ولی آدم ماشین میخره که ازش لذت ببره نه اینکه صفر تا صد رو یک دهم ثانیه سریع تر بره چون که هیچ کس این اختلاف رو در عمل نمیفهمه،یا کسی که هر روز با ماشینش نمیره پیست که تایم بزنه،منظورم در مقایسه ی ۷۶۵ و f8 هست
        چیره که معلومه ،f8 راحت تردارزان تر و شخصا میگم زیباتر و مهندسی تره

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. porsche

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (307 ديدگاه)

          آقا امین حرفتو قبول دارم اما همه از یه معیار خودرو رو نمیسنجن معیار همه عین هم نیست که، یکی همون یک دهم براش مهمه یکی پیست یکی راحتی یکی ارزش خرید یکی…

          برای همین طرفداران برند های فراری و مکلارن خیلی با هم بحث میکنن (برعکس بقیه برندا مثلا پورشه و لامبورگینی)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  19. عاشق پدال

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یادش بخیر. ۴ سال پیشا مسکو بودم یه رفیقی که پدرش تو ولیعصر نمایندگی ولوو داره اومد گفت رفاقتی یه کاری کنن تو پدال ولووها بیان بالا.
    پدال جون خلاصه شرمنده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  20. R

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (416 ديدگاه)

    همه چی مک لارن خوبه به جز داخلش که افتضاحه

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. porsche

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      داخلش که خیلی باحال و اسپورته مشکلش چیه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. R

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (416 ديدگاه)

        جنس موادبکاررفتشو نگا کن اون چیه از تو عکس میشه حس کرد لمس کردنش زمخت و خشکع مال فراریو نگا مال بنز a45 رو نگا کیف کن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  21. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    تو مشخصات مک‌لارن در اکثر موارد دست بالا رو داره ولی وقتی به پایین لیست رسیدم، با اطمینان بیشتری به فراری رای دادم!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. Farzad

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1980 ديدگاه)

    فراری F8 تریبوتو : جنگنده زیبای ایتالیایی که این زیبایی در مدل اسپایدر به اوج خودش میرسه .
    در بخش عقبی خودرو شیشه روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌بره که به‌منظور ادای احترام به F40 افسانه ای طراحی شدن که به خروج هوای گرم از محفظه موتور بدون تاثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغ‌های عقب قرار گرفته شده هم کمک می‌کنه . ( F8 تریبوتو اساسا یک پل به زبان طراحی جدیده )
    F8 تریبوتو چسبندگی و چابکی و درگیر کنندگی بسیار بالایی داره ( دقیقا مثل تمام فراری ها هدفش تمرکز بر لذت رانندگیه ) ، به شدت هیجان انگیزه و مهم تر این که قابلیت استفاده روزمره داره ، حالت جاده‌ی پر از دست‌انداز در سیستم تعلیق وجود داره که باعث نرم‌تر شدن دامپرها میشه و چاله‌ها و ناهمواری‌ها تاثیر زیادی روی شاسی ندارن .
    بخش جلویی خودرو از ویژگی آیرودینامیکی موسوم به S-Duct برخورداره ، این قسمت از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده و باعث افزایش داونفورس میشه . ( روح فرمول یک رو باید در آثار هنری مارانللو پیدا کرد 🙂)

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. سهند

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (383 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ توربو s هم مثل فراری f8 لذت بخش است؟
      کدام پیشرفته تر است؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. porsche

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (307 ديدگاه)

        در لذت بخشی فراری یه خورده بهتره

        در پیشرفته بودن پورشه یه خورده بهتره

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. سهند

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (383 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  23. ارشیا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1427 ديدگاه)

    به نظرم حقه مکلارنه برنده باشه.
    همه چیش سرتره
    طرفدارای فراری فقط به خاطر فراری بودن رای میدن.
    اصلا اف۸ رقیب اوراکانه.
    تو اینجا همه یا به ماشین موردعلاقه رای میدن(مثل خودم🤣🤣)یا ماشین ارزونتر
    خیلی کم پیش میاد به ماشین بهتر رای بدن.
    با این تفاسیر
    عجیب نیست اگه اونتادور سنا رو شکست بده
    چرا؟
    چون svj یک سومه سنا قیمت داره
    هرچند سنا هم جاش اینجا نیست.
    البتت عحیب ترین ماشین استون مارتین dbs سوپرلگراس که فقط یه خاطر قدرت اومد تو این گروه
    اقا دهقان روز اول گفت این کلاس رو به خاطر محدودیت ها حذف کردیم
    وای ما گوش ندادیم.
    اینم نتیجه
    😐😐😐

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  24. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    نمای جلو هر دو خودرو جذابیت داره نمای عقب هر دو خودرو هم از نظر من جالب نیست … مک‌لارن پرفورمنس بهتری داره در مقابل فراری برای استفاده شهری و روزمره بهتره ، توی کابین هم فراری همیشه بهتر بوده … در کل این دو ماشین یکم باهم زاویه دارن چون اساسا ۷۶۵ نسخه پرفورمنس ۷۲۰ هست و شاید بهتر بود با پیستا قیاس بشه که در اون صورت رای من پیستا بود چون هم از نظرم ظاهر بهتری داشت هم تو پیست قویتر بود… اما تو این مقایسه من رای نمیدم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  25. England

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (884 ديدگاه)

    قابل توجه دوستان این کابین که دقیقا کابین ۷۲۰ هست جز زیباترین کابین های سال انتخاب شده بود و مطلبش توی پدال هست.
    http://mihansanat.com/Media/ihulo.jpg
    بازم زشت ترین تریم مکلارن رو برای دوئل انتخاب کردن.( به نفع فراری )
    بحث قیمت هم که کاملا منطقیه خودرویی که پرفورمنس بالاتری داری خب هزینه بیشتری برای ساختش شده مگه خودرو کیلویی میخرین!؟
    بیش از نیمی از شاسی یکپارچه مکلارن از فیبرکرین هستتوجه داشته باشین قیمت فیبرکربن خیلی بالاست… حالا شما فک کن بیاد قیمت پایین بفروشه!!؟ چه صرفه ای برای شرکت داره؟
    بحث ظاهری هم که سلیقه ای هست و مکلارن بنظر من خیلی زیباتره مخصوصا نمای پشتش فوق العادست؟
    پرفورمنس هم که اصلا نیاز نیس چیزی در موردش بگم همه چیز گویاست.

    رای : سلطان مکلارن ۷۶۵

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. بهنام

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (23 ديدگاه)

      چیزی که فراری داره و هیچ خودروی دیگری مداره اون اسب رقصان زیبا روی ماشینه چیزی که باعث میشه یه ماشین فراری باشه و بقیه نباشن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. England

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (884 ديدگاه)

        نوکیا هم از این حرفا زیاد میزد توی دنیای گوشی همراه ولی الان کمتر کسی یادش میاد نوکیا کجاست کمتر کسی میره برای خرید نوکیا اقدام کنه.
        این قضیه توی همه زمینه ها وجود داره.
        مکلارن مثل ایفون میمونه که اوایل طرفداران نوکیا بهش میگفتن قوطی کبریت ولی الان به جرات بهترین سیستم عامل . امن ترین. بهینه ترین. و حتی خاصترین طراحی که همیشه مورد کپی برداری بقیه برندهاست رو توی دنیای موبایلی داره.(دیگه هیچکس از اصالت نوکیا حرفی نمیزنه)
        مکلارن حدود یک دهه داره مدل های مختلف میسازه با یک صدم بودجه ای که فراری در اختیار داره.
        کاری کرده که دیگه بت چند ده ساله شکسته بشه و هر روز از تعداد طرفدارها و کسایی که فقط به نام برند خوش بودن کم بشه و به زودی منقرض بشن و در برابر قدرت های دیگه تعظیم کنن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Amin

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (86 ديدگاه)

          به نظرتون میاد
          نه فرلری نوکیا هست ،نه مک لارن اپل
          اینا یی که شما میگی فقط یه سری چیزهایی هست که به نظرتون میاد
          تقصیری هم ندارید توهمات شماست
          مک لارن چی داره مثلا که فراری بهترش رو نداره ،یه مثال بزن ؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا