فراری

رونمایی از فراری ۴۸۸ GT مودیفیکاتا، هیولایی برای پیست…

خودروهای جاده‌ای فراری به حد کافی جلب‌توجه می‌کنند هرچند تمرکز این برند ایتالیایی روی موتور اسپورت نیز بر کسی پوشیده نیست. امروز مارانللویی ها از ۴۸۸ GT مودیفیکاتا رونمایی کرده‌اند که خودرویی مختص پیست بوده و در جایگاهی بین خودروهای ۴۸۸ GTE و ۴۸۸ GT3 قرار گرفته و در واقع ترکیبی از بهترین‌های این دو محصول است. فراری خودروی جدید خود را ترکیبی عالی از دو خودروی یاد شده می‌داند.

البته فراری تنها به ایجاد تغییراتی ساده در مدل‌های استاندارد بسنده نکرده و محصولی جدید را توسعه داده است. این خودروساز دوست‌داشتنی به‌طور قابل‌توجهی پیشرانه را ارتقا داده و حداکثر قدرت آن را به حدود ۷۰۰ اسب بخار رسانده که بیشتر از قدرت GTE و GT3 می‌باشد. این قدرت از طریق یک کلاچ فیبر کربنی و گیربکسی با نسبت‌های تعویض متفاوت به چرخ ها فرستاده می‌شود.

فراری همچنین آئرودینامیک ۴۸۸ GT مودیفیکاتا را به منظور افزایش داون فورس بهبود بخشیده است. در سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین توسط این هیولا تولید می‌شود. بخش اعظم بدنه از فیبر کربن بوده هرچند در بخش‌هایی همچون سقف از آلومینیوم استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودروی مسابقه‌ای از ۴۸۸ GTE گرفته شده درحالی‌که سیستم ترمز نیز دست پرورده کمپانی مشهور برمبو است. سیستم ABS نیز از ۴۸۸ GT3 Evo گرفته و برای این خودرو تنظیم شده است.

خودروهای موردبحث همچنین به سیستم‌های جمع‌آوری داده همچون وی باکس مجهز شده است. داده‌ها را می‌توان به‌صورت مستقیم در یک USB ذخیره کرد. از دیگر ویژگی‌های ۴۸۸ GT مودیفیکاتا می‌توان به دوربین دنده‌عقب باکیفیت، صندلی دوم و سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد. افرادی که خواهان جلب‌توجه بیشتر هستند نیز می‌توانند آپشن های بیشتری را انتخاب کنند.

همانند اکثر خودروهای مسابقه‌ای فراری، ۴۸۸ GT مودیفیکاتا دارای سقف تولید محدودی خواهد بود و در ابتدا فقط برای رانندگانی ارائه خواهد شد که اخیراً در مسابقات GT یا کلاب Competizioni فراری شرکت کرده‌اند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (382 ديدگاه)

    واقعا هیولا ۴۸۸ رو تبدیل کردن به یه شاهکار رقیب خیلی قدر خیلی از ماشین ها واقعا زنگ خطر بزرگیه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  2. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    اینو من دیشب تو سایت فراری دیدم
    هیولایی شده خیلی خوشم اومد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (150 ديدگاه)

      طراحیش خیلی مسابقه یی، ای کاش مثل اوراکان sto یه مقدار عادی تر بود
      اما در کل عالیه

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
    2. M.A.S

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (422 ديدگاه)

      ببینم رود لگال هستش ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. Ali Keyhani

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (610 ديدگاه)

        خیر رود لگال نیس M.A.S

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  3. R@m!n

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    یه هفته نشد STO رونمایی شده. انقدر رقابت شونه به شونس یکیشون لیوانم تولید کنه اون یکی نسخه لیوان GTR میده بیرون

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. X

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (408 ديدگاه)

      مقایسشون نکن لطفا اون تو جاده هم میشه اوود پس مقایسه کردنش بی معنیه. باید sf90 رو با sto مقایسه کنی

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (921 ديدگاه)

        البته sf90 هم با sto نباید مقایسه کرد منظورم رقابت این دو برند بود

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
      2. Ali Keyhani

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (610 ديدگاه)

        نه X عزیز sf90 و sto آخه چیشون به هم میخوره که بخوان رقیب هم باشن خیلی فاصله و تفاوت دارن
        sto رو میشه ۴۸۸ پیستا مقایسه کرد نه SF90

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. X

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (408 ديدگاه)

          دلیلش چیه که با sf90 نمیشه مقایسش کرد؟ منظور خواصی ندارم فقط میخوام دلیلش رو بدونم.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  4. Ferrari

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1562 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا و قدرتمند

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  5. مازیار

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (234 ديدگاه)

    و ای کاش مثل STO فرمون و کنسولی عادی داشت

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  6. پدر خودروسازی جهان

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    پیستا معمولی خیلی زیبا تره
    خوشم نیومد

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
  7. MAHDI

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5035 ديدگاه)

    پیست محور پورشه هم امروز فردا رونمایی میشه.
    پورشه ۹۱۱ GT3 جدید دیگا آماده رونمایی شده‌. 👍

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    WOOOOOW

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. ....

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این الان رقیب STO حساب میشه؟؟؟🤔

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. m40

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      نه رقیبِ سوپر ترفئو اوو هستش

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  10. SF90 STRADALE

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2790 ديدگاه)

    حد نهایی فراری ۴۸۸ ، همین ماشین هست
    اگه اقدام به رکوردزنی کنه ، میتونه لپ تایم های جالبی ثبت کنه با توجه به مشخصاتی که داره
    عالی مثل همیشه ❤❤

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  11. akrh78

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    faster than sf1000 🤔

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  12. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    رخ نشون داد 😍

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. Esssiii

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صداشون روحوضی جلا میده البته فراری f12

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خیلی خاصههههه!!!!

    واقعا بعد از یک روز کاری(کلللللللی خوندن برای آزمون زبان انگلیسی و آلمانی!) روحم رو جلا داد و خستگی رو از تنم در کرد خدا وکیلی کیف کردم!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. 😎Ali Hossein😎

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اووووووووووووف خوبه
    خوشم اووووووووووووووومد.🥰😎😋😍😁🤩😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا