معرفی فراری 612 اسکاگلیتی شوتینگ بریک، زیبایی بی‌انتها

فراری 612 اسکاگلیتی گرند تورری بود که تولید آن در سال 2011 خاتمه یافته و مدل FF جایگزین آن شد. حالا اما یک شرکت اتاق‌سازی هلندی بنام وندنبرینک (Vandenbrink) اقدام به ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو کرده و آن‌را معرفی نموده است. این شرکت چندان شناخته‌شده نیست اما ممکن است به خاطر ساخت چنین شاهکاری، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. فرایند ساخت این خودرو بیش از 10 سال طول کشیده است اما نتیجهٔ این تلاش طولانی خلق خودرویی است که می‌توان آن‌را یک اثر هنری دانست.

با وجود تغییراتی که در این گرند تورر ایتالیایی صورت گرفته اما هنوز هم بلافاصله در نگاه اول می‌توان فهمید که آن یک 612 اسکاگلیتی است زیرا وندنبرینک هویت خودرو را حفظ نموده و به آن دست نزده است. بااین‌حال به‌جرأت می‌توان گفت 612 شوتینگ بریک نمای بهتر و زیباتری نسبت به نسخهٔ معمولی پیدا کرده است. پروژهٔ ساخت چنین خودرویی برای اولین بار در سال 2009 مطرح شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، اضافه کردن که درب هاچ‌بک بزرگ به یک سوپراسپرت فراری هرگز کار ساده‌ای نیست.

تصاویری که از 612 شوتینگ بریک منتشر شده نشان می‌دهند سازنده به‌خوبی و کاملاً هماهنگ فرم کلاسیک یک شوتینگ بریک را با فرم کنونی هاچ‌بک‌های کشیده مثل پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ترکیب کرده است. سقف خودرو نیز با شیب ملایمی به سمت عقب حرکت کرده و ستون‌های C بسیار پهنی آن‌را به بدنه متصل کرده‌اند. روی سقف هم پنجره‌ای دوقلو کار شده که یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این خودرو محسوب می‌شود. در بخش عقبی خودرو اما همان نمای آشنای 612 ولی با فرم هاچ‌بک دیده می‌شود.

کابین این 612 شوتینگ بریک تقریباً دست‌نخورده باقیمانده اما به لطف فرم جدید خودرو، فضای داخلی آن کمی نسبت به نسخهٔ اصلی افزایش پیدا کرده است. در پشت ردیف دوم صندلی‌ها صندوق بار بزرگی دیده می‌شود که با چرم پوشیده شده است. شرکت وندنبرینک مشخص نکرده که حجم این صندوق چقدر است اما بااین‌حال بزرگ‌تر از 612 معمولی به نظر می‌رسد. همچنین احتمالاً فضای سر سرنشینان عقب نیز کمی بهتر شده است. وندنبرینک در بخش فنی و پیشرانهٔ 612 اما هیچ تغییری ایجاد نکرده و بنابراین در زیر کاپوت این نسخهٔ شوتینگ بریک نیز همچنان همان پیشرانهٔ 5.7 لیتری V12 تنفس طبیعی با 540 اسب بخار قدرت قرار دارد که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

گفته شده این خودرو بر اساس یک 612 اسکاگلیتی مدل 2005 با کارکردی نزدیک به 29 هزار کیلومتر ساخته شده است. سازنده برای این فراری منحصربه‌فرد قیمت 300 هزار یورویی را اعلام کرده که مبلغ گزافی است اما باید توجه داشت که این یک فراری سفارشی است که حداقل فعلاً هیچ نمونهٔ دیگری مثل آن وجود ندارد. وندنبرینک فعلاً همین یک دستگاه از 612 شوتینگ بریک را ساخته اما گفته است که نمونه‌های دیگری از آن فقط با سفارش علاقه‌مندان ساخته خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. OMID-LAMBO
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    پشتش شبیه این ماشینای نعش کش اورپاییه
    دراز و بزرگ !!
    اگه این شوتینگ بریک زیباس پس آستون مارتین ونکوییش زاگاتو چیه ؟؟؟ الهه زیبایی ؟

    پاسخ
  2. مرتضی مقدم
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    تو ذوق میزنه.ب قول امید شبیه ماشینای نعش کش شده.اولین چیزی ک با دیدن عکس تو ذهنم اومد همین بود.اصلا خوب در نیومده

    پاسخ
  3. The best or nothing
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    نمردیم و معنی زیبایی بی انتها رو هم فهمیدیم !!!

    پاسخ
  4. P.K.H
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    چه لوکس
    فراری داره از سوپر اسپورت فاصله میگیره {این به این معنی نیست که دیگه نمی سازه}

    پاسخ
  5. مسعود
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    فکر کردم فقط من شبیه نعش کش دیدمش 🙂

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (628 دیدگاه) ,

    سر طراحی این ماشین رابطه فراری با پنین فارینا کم شد و میشه گفت زشت ترین محصول تاریخ فراری هست نمیدونم چطور بهش گفت زیبای فلان

    پاسخ
  7. Khosrow
    سوابق: (1236 دیدگاه) ,

    10 سال از عمرتونو دادید رفت / نه اون برمیگرده نه این ماشینه زشت میمونه ..

    پاسخ
  8. Hamed
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    با چه رویی گفتن که این نسخه از اسکاگلیتی اصلی زیباتره؟؟
    هرچند خود نسخه اصلی هم که یدونش تو ایرانم اومد خیلی فراری زیبایی نبود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.