فِراری J50 رونمایی شد

فِراری روز 13 دسامبر (23 آذر ماه)، در جریان جشن سالگرد پنجاه سالگی حضور خود در بازار ژاپن که در مرکز ملی هنرِ توکیو برگزار شد، از مدل تولید محدود جدیدی با نام J50 پرده برداشت.

ferrari-j50-03
عضو جدید اصطبل مارانللو یک خودروی دو نفره، پیشرانه وسط و رودستر است که با سقف تارگا (Targa) خود مدل‌های محبوب دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به یاد بیننده می‌آورد. طراحی آن را تیم مرکز طراحی کمپانی بر عهده داشته و ساخت‌وسازش را دپارتمان پروژه‌های خاص به دست گرفته است.
نمونه موجود در مراسم رونمایی در هردو بخش بیرونی و درونی ترکیب رنگ قرمز و مشکی داشت، با این تفاوت که در بیرون قرمز خاص سه لایه و داخل اتاق چرم و آلکانتارای مشکی‌رنگ غالب بود.

ferrari-j50-01
نمای ظاهری کاملا جدید می‌باشد و با هدف خلق یک رودستر کم ارتفاع و به‌اصطلاح تیز طراحی شده است. با دیدن دماغه به یاد مدل کانسپ و نمونه تولیدی سرجیو (Sergio) می‌افتیم. سپر طرح تازه‌ای داشته و چراغ‌های LED به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند. دو خروجی هوا فیبر کربنی روی کاپوت جلو خودنمایی می‌کنند. در دید جانبی، ارتفاع کم، رینگ‌های پنج پر بسیار زیبا، رکاب عریض‌تر، گلگیرهای پف‌کرده و وردی هوای طولی روی گلگیر عقب خصائصی هستند که شخصیت منحصربه‌فردی بدان می‌بخشند. یکپارچگی سقف و پنجره‌های کناری و بخش پشتی سرنشینان هارمونی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده است. بخش عقب نیز عضلانی و تهاجمی می‌نماید و چراغ‌های جفت در هر طرف، سپر جدید با دیفیوزر بزرگ‌تر و اسپویلر مشکی‌رنگ مجموعه‌ای بدیع خلق کرده‌اند که در هیچ جای دنیا نمی‌توان مثال دومی از آن یافت.

ferrari-j50-02
در بخش فنی همان پیشرانه 3.9 لیتری V8 توربو دوقلوی مدل 488 با خروجی 680 اسب بخار انجام‌وظیفه می‌کند. می‌دانید که بلوک مذکور همین امسال جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال (Engine of the Year) را از آن خود کرد.

ferrari-j50-04
آئرودینامیک بدنه نیز با جزئیات بسیار زیادی کنترل می‌شود که از آن جمله می‌توان طراحی کاملاً متفاوت سپر جلو، قرارگیری رادیاتورها با فاصله کمتر نسبت به هم و زاویه خاص شیشه جلو برای افزایش جریان هوا در اطراف اسپویلر عقب را نام برد.

ferrari-j50-05
فِراری J50 تنها به تعداد بسیار محدود 10 دستگاه، آن هم به‌صورت کاملاً سفارشی برای مشتریان خاص مارانللو روی خط تولید خواهد رفت. با ما همراه باشید تا در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این کُره جوان را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: ferrari

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1122 دیدگاه) ,

    زیبا زیبا زیبا. من اگه یه روز فراری داشته باشم فکر نکنم دلم بیاد برونمش میشینم بهش زل میزنم. مثل تابلوهای پیکاسو میمونه ، شاهکار

    پاسخ
    1. PAGANI
      سوابق: (453 دیدگاه) ,

      این نسل طراحی فرراری روی مدل هایی مثل لوسو و لافرراری و 458 و 488 به پختگی کامل رسیده ….باید عوض شه….همینطور که اینجا میبینیم…
      و همینطور طراحی لامبو(گالاردو.اوراکان.مورسیه لگو…و در ائنتادور به اوجش رسید)
      فرراری احتمالا به فرم دماغه انزو برمیگرده ولی لامبو رو نمیدونم

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (8366 دیدگاه) ,

        به نظر من طراحی لامبورگینی ، سبک خاصی هست.
        چیزی نیست که به اوج برسه.
        یک طراحی پویاست.

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    معلوم نشد بررسی قاطره یا فراری!!!!!!
    اصطبل.کره جوان!!!!

    پاسخ
  3. vahid 956
    سوابق: (349 دیدگاه) ,

    Amazing
    چون پنجاه سالگیه در طراحی به وضوح از f50 الهام گرفته و به همین خاطر j50 نامیدنش حرف j هم مشخصه که منظور ژاپنه
    ضمنا فراری جان باشه تولید محدود زدی قبول اما تو معرفی هم میخای محدود عمل کنی آخه؟ ! کلا پنج تا دونه عکس بیرون داده از این مدل!

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (588 دیدگاه) ,

    اوج فراری!!!!!!
    زیبا-محدود به ده دستگاه-تارگا-نماد 50 سالگی بازار ژاپن که بر خلاف همیشه اول اسمش J داره به جای F-موتور اصلاح شده بهترین موتور سال!!!!!!!!!!!
    خوش به حال کسی که این ماشین رو میخره چون هم یه لذت ناب ایتالیایی رو تجربه میکنه و هم یه سرمایه گذاری مطمئن برای آینده!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    تو عکس اول بیشتر شبیه لافراری شده
    کابین هم که 458 هیچ فرقی نداره ….
    موتورشم که 488 …….

    پاسخ
  6. سعيد رنجكش جهرمي
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    چراغ های جلو یکم شبیه لامبورگینی سنتناریو شده

    پاسخ
  7. فری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین به مناسبت پنجاهمین سال حضور فراری در ژاپن طراحی شده و اسمش هم از همین قضیه نشات گرفته j50…….

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    باز هم یه شاهکار دیگه.

    پاسخ
  9. عطاFerrari
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    ژان ژان 😀
    فراری همه فن حرفه تو همه چی عالی هست. تنها رقیبش همون لامبورگینی هست اونم تو صدا اگزوز😊 بین همه ماشینا فقط فراری هست که صداش عالیه بقیه اواز خر تو چمنه😑
    (تو ماشینا نه موتور)

    پاسخ
  10. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (714 دیدگاه) ,

    چقدر خوبه 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    حالم و گرفت. منم فراری خاص میخوام.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x