فورد

گزارشی عجیب از احتمال حذف کراس‌اوور اج از سبد محصولات فورد

پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها خودروهای بشدت محبوبی در ایالات‌متحده هستند. به همین دلیل، چند سال پیش فورد اعلام کرد به‌زودی تمام سدان‌ها و هاچ‌بک‌های خود را از بازار آمریکا حذف و صرفاً روی پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها تمرکز خواهد کرد. این برنامه چند وقتی است که به‌طور کامل اجرا شده و هم‌اکنون فقط موستانگ تنها خودروی سواری سنتی سبد محصولات فورد در آمریکا محسوب می‌شود. حال اما گزارش جدید و عجیبی ادعا می‌کند که ممکن است یکی از کراس‌اوورهای فورد یعنی مدل میان سایز اج به‌زودی حذف شود. البته در رابطه با این موضوع فعلاً جزئیات محدود و گزارش‌ها متناقض هستند اما گزارشی از AutoForecast Solutions اظهار داشته است که فورد می‌تواند کراس‌اوورهای میان سایز اج و لینکلن ناتیلوس را کنار بگذارد.

حذف اج شایعهٔ بسیار عجیبی است زیرا در گزارش‌های قبلی گفته شده بود نسل بعدی این کراس‌اوور میان سایز در سال ۲۰۲۳ روی پلت‌فرم جدیدی ساخته می‌شود. حال اما اتو نیوز کانادا می‌گوید طرح تولید نسل بعدی اج در کانادا لغو خواهد شد و خط تولید لینکلن ناتیلوس هم در سال ۲۰۲۳ به چین منتقل می‌شود. این اقدامات می‌تواند به تعطیلی کامل کارخانهٔ فورد در اُنتاریو بینجامد که سال گذشته به تولید فورد فلکس و لینکلن MKT هم پایان داد. اگر این کارخانه بسته شود، تولید خودروهای فورد در کانادا به‌طور کامل پایان خواهد یافت و این می‌تواند منجر به حذف حدود ۴۶۰۰ شغل شود.

هرچند برای این گزارش‌ها هیچ منبع رسمی و قطعی وجود ندارد اما فورد هم هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده است. البته سخنگوی لینکلن در پاسخ به این گزارش گفته است:

ناتیلوس نقش مهمی در رشد سبد شاسی‌بلندهای لینکلن دارد که شامل مدل‌های کُرسیر، اویاتور و نویگیتور هم می‌شود. لینکلن در بخش‌های رو به رشد مثل شاسی‌بلندها سرمایه‌گذاری می‌کند و ما هیچ برنامه‌ای برای خروج از این بخش نداریم

این اظهارات کاملاً شایعات حذف احتمالی ناتیلوس را تکذیب می‌کند اما آیندهٔ اج هنوز مبهم است. درهرحال، تصمیم احتمالی فورد برای حذف اج از بازار ایالات‌متحده کاملاً عجیب به نظر می‌رسد زیرا اج یکی از پنج خودروی پرفروش فورد محسوب می‌شود و فروش آن در سال ۲۰۱۹ با ۳.۳ درصد افزایش به ۱۳۸,۵۱۵ دستگاه رسید. همچنین درحالی‌که فروش بسیاری از خودروسازان در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت، اج هنوز هم عملکرد خوبی داشته و فروش آن تنها ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

این آمار بسیار قابل‌توجه هستند و باعث می‌شود که در صحت گزارش مذکور شک کنیم؛ اما از سوی دیگر فورد قبلاً هم چنین کاری کرده است و سدان فیوژن که عرضهٔ آن خاتمه یافت نیز جزء پنج محصول پرفروش این شرکت بود. علاوه بر این، سه شاسی‌بلند دیگر یعنی برانکوی جدید، برانکو اسپرت و مک ایی هم به‌زودی به سبد محصولات ورد اضافه می‌شوند و خانوادهٔ شاسی‌بلندهای این شرکت بسیار شلوغ خواهد شد. در همین حال، اج هرچند فروش خوبی دارد اما به‌اندازهٔ اسکیپ با فروش ۲۴۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹ و اکسپلورر با فروش ۱۸۴ هزار دستگاه محبوب نیست و بنابراین ورود سه شاسی‌بلند جدید به سبد محصولات فورد می‌تواند به قیمت حذف اج تمام شود. درهرحال، هرچند شاید اج از بازار آمریکای شمالی کنار برود اما AutoForecast Solutions می‌گوید این ماشین همچنان در چین عرضه خواهد شد. این در حالی است که چندی پیش گفته شد اج به خاطر فروش پایین از بازار اروپا هم حذف خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فورد و جنرال موتورز حسابی دارن خونه تکونی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. IN

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فیسش جلوش تقریبا فورد فیوژن هست یکم تغییر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    کراس اوور میان سایز کلا به نظرم کم‌کاربرد تره نسبت به کراس اوور کامپکت یا فول سایز.چون یا طرف ۲ ردیف صندلی و جمع و جور میخواد که کامپکت کارشو انجام میده یا بزرگ و ۳ ردیفه که میره سراغ فول سایز‌.تازه یسری کمپانیها همون مدل کامپکتشونو نسخه ۳ ردیفه هم میزنن که عملا دیگه میان سایز وجودش زیر سوال میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    فورد اج جلوپنجره و چراغ جلو شبیه هیوندای سانتافه اسپرت مدل ۲۰۱۷ فیس لیفت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا