تست داینوی فورد GT هریتیج ادیشن با نتیجه‌ای عجیب

فورد در آگوست سال پیش نسخه‌ای ویژه از سوپرکار تولید محدود GT را با نام 67 هریتیج ادیشن معرفی کرد. ظاهر این خودرو از مدل اسطوره‌ای GT40 حاضر در لمانز سال 1967 که قهرمان شد الهام گرفته و از قطعات فیبر کربنی بیشتری سود می‌برد. از ویژگی‌های بصری GT هریتیج ادیشن می‌توان به نوارهای سفید بدنه به همراه رنگ قرمز بدنه و رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. اگرچه پرفورمنس این خودرو ارتقا نیافته اما این به معنی نبود قدرت نیست. ویدئوی جدیدی که توسط هنسی پرفورمنس منتشر شده ادعای ما را اثبات می‌کند.


خودرویی که اینجا داریم یک فورد GT هریتیج ادیشن 2018 کاملاً استاندارد است که در تست داینو شرکت کرده و قدرت 581 اسب بخاری و گشتاور 695 نیوتون متری را روی چرخ‌های عقب نشان می‌دهد. البته مشخصات کارخانه‌ای نشان می‌دهد که پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو اکوبوست این سوپرکار خروجی 647 اسبی و گشتاور 746 نیوتون متری دارد.


شاید برخی از شما عزیزان با این خودرو آشنا باشید چراکه قبلاً در برخی ویدئوهای پدال دیده شده است. اولین بار این خودرو را در زمان تست شتاب صفر تا 290 کیلومتر در ساعت دیدیم که زمان حدود 30 ثانیه را ثبت کرد. همچنین شاهد درگ GT هریتیج ادیشن یاد شده با یک جیپ گرند چروکی تراک هاوک به شدت تیون شده هم بوده‌ایم.


به نظر ما که این قدرت و گشتاور کاملاً برجسته هستند اما اگر بخواهیم به نکته‌ای برای بهبود اشاره کنیم می‌توانیم صدای تولیدی پیشرانه و اگزوز را نام ببریم. شاید یک سیستم اگزوز افتر مارکت همچون سیستم Akrapovic می‌تواند صدای جذاب‌تری تولید کند. دیگر موضوعی که ما را به فکر فرو برده این است که فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد 700 اسب بخاری را با بهای کمتر از 100 هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از 600 اسب بخار فراتر نمی‌رود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

77 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (736 دیدگاه) ,

    فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد 700 اسب بخاری را با بهای کمتر از 100 هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از 600 اسب بخار فراتر نمی‌رود.

    وقتی میگیم اسب بخار با اسب بخار فرق داره یعنی این ها 😂 😂 😂
    نکته جالبش اینه که کوروتی که قیمتش کمتر از 80 هزار دلار است عملکرد قابل قبولی نسبت به GT تو پیست آمریکا داشت.

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (736 دیدگاه) ,

      البته قیمت کوروت رو اشتباهی ثبت کردم منظورم کمتر از 150 هزار دلار بود

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (113 دیدگاه) ,

        شرکت های امریکایی باید تواضع و فروتنی رو از مرسدس و بی ام و یاد بگیرن ، البته حق هم دارن ، چون دیگه مثل گذشته تو واقعیت در اوج نیستن میخوان حداقل رو کاغذ خودنمایی کنن ، اما به نظر من اگه gt تو این تست قدرت ۲۰۰ اسب بخاری هم ثبت میکرد به خاطر طراحی خارجی بی نظیرش و ارزش کلکسیونی و امریکایی بودنش ،شایستگی قیمت ۱ میلیون دلاری رو هم داره

        پاسخ
        1. آاآاآرماآآان٤٤
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          نه داداش یک میلیون دلار کمه اگه قدرتش اندازه پراید هم بود ارزش ١٠٠ میلیون دلار هم داره!!!!!!!!!
          تو مطلب معرفی ساوانا ماشین جدید عظیم خودرو که قیمتش ٣٨٠ میلیون اعلام شد بچه ها میپرسیدن واقعا کی میخره اینو و بنظر کی این ماشین اینقدر ارزش داره!! الان متوجه شدم احتمالا شما اولین خریدارش باشی!!
          بخاطر امریکایی بودنش اخه؟!!!!!!!! خود آمریکایی تا صدسال واس ماشیناشون اینقدر پول نمیدن!

        2. علی رضا
          سوابق: (113 دیدگاه) ,

          ۳۸۰ میلیون که هیچی من ۳۸۰ هزار تومن هم ندارم

    2. آاآاآرماآآان٤٤
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      رضا کلا اسب بخار امریکایی با بقیه اسب بخار ها فرق داره ظاهرا :)) اینو میشه تو درگ ها هم دید که مثلا ماشین ٨۴٠ اسب بخاریشون از ماشین ۶٠٠ اسب بخاری میبازه ! همیشه همینجور بوده 😂
      یا رتبه کوروت تو درگ سالانه موتور ترند! گرچه همون کوروت واقعا سرتر از این جی تی هست

      پاسخ
      1. mostafa
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        با سلام
        من خیلی سررشته در بحث مهندسی خودرو ندارم
        ولی تنها چیزی که می دونم که ماشین های اروپایی در بحث انتقال نیرو از موتور به چرخ ها و حداکثر استفاده از قدرت موتور خیلی بهتر از آمریکایی ها عمل می کنن
        خودرو سازان آمریکایی خیلی به حفظ اصالت و صدای پیشرانه بسیاری از مدل هاشون اهمیت میدن مثلا چلنجر ، موستانگ و کامارو و همین باعث میشه شرایط آیرودینامکی شون نسبت به خودرو های اروپایی مثلا پورشه خیلی پایین تر باشه
        و همین باعث میشه خودرو با قدرت بیشتر عملکرد بدتری در مقابل خودروی با قدرت کمتر داشته باشه

        پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (310 دیدگاه) ,

      پدال همین هنسی یه درگ بین جی تی و هوراکان گذاشت که جی تی ترکوندش چرا اونو نمیزاری.دوم اینکه این ماشین اصلا 100 اسب بخار ولی قهرمان لمانزه اونم هم سکو اول هم دوم.

      پاسخ
      1. F F
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        داداش تو کدوم کشور زندگی میکنی ،اینجا شعارشون مرگ بر آمریکا ست ،و اگه الماسم درست کنه ،باید بد جلوه داده بشه ،چون منافع چیزه دیگست

        پاسخ
        1. یانکی
          سوابق: (310 دیدگاه) ,

          احسنت.لازمه بازم یاد آوری کنم اگر میتونید این مطالب رو به روز بخونید و لذت ببرید همون آمریکا که بدش رو میگید بنیان گزارشه.والا باید با کفتر کامنت میفرستادید.من متعجب از اینم که همین جی تی قهرمانه اول و دوم لمانزه مردم براش سر و دست میشکنن چجوری علیهش جبهه میگیرید.فکر کردی فورد نمیدونسته هر کسی میتونه یه داینو داشته باشه اونوقت بیاد اضافه اسب بخار اعلام کنه.بازم میگم چه فرقی داره اسب بخارش چقدره عملکردش بی نظیره هدف قهرمانیه لمانز بوده که دست پیدا کردن.واقعن اگر با 580 اسب این عملکرد رو به اجرا گذاشته وای از اون روز که بیشتر باشه.

      2. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11111 دیدگاه) ,

        عجب ها !

        😂😂😂😂
        یانکی جان ، عزیز دل ، گل من 🌺🌺🌺

        هوراکان در 3 سطح اسب بخاری عرضه میشه

        LP-580
        LP-610
        LP-640 (پرفورمنته)

        LP-640 که هیچ چی ، هنسی حتی از LP-610 هم استفاده نکرده و آمده سنگین ترین مدل از ضعیف ترین هوراکان رو انتخاب کرده🤣🤣🤣🤣

        هنسی ، اسطوره ی ضعیف کُشی !

        این که گرون ترین نسخه از گرون ترین سوپراسپرت تولید آمریکا با این همه دبدبه و کبکبه و بزن و بکوب بتونه ضعیف ترین و سنگین ترین و ارزان ترین و داغون ترین مدل هوراکان رو در 400 متر ، با اختلاف فقط چند دهم ثانیه شکست بده ، فکر کنم افتخاری داشته باشه !
        نه ، جدی ، داره ؟؟؟! 😅😅

        حتی LP-580 هم اگه بود با همون قدرت کاهش یافته و موتور تنفس طبیعی و محور عقب بودنش میتونست به راحتی GT رو در آینه ی عقبش نقطه کنه ، مشکل این جاست که هنسی به هر قیمتی میخواد GT رو برنده کنه و رفته مدل اسپایدر 1500 کیلویی رو آورده که 122 کیلو از نسخه ی کوپه سنگینتره !!!

        هوراکانی که از GT شکست خورد LP580-2 Spyder بود ،
        این ماشین قیمتش فقط 190 هزار دلاره
        اگه LP-640 میخواست در مقابل GT قرار بگیره شک نکن قبل از این که GT نصف مسیر رو تموم کنه ، پرفورمنته از خط پایان رد شده بود

        پاسخ
      3. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        یانکی
        چرا مسائل رو با هم قاطی میکنی اخه؟ الان چه ربطی به این بحث داشت کفتر و اینا؟ اگه به اینه خب منم میگم اگه کریستف کلمب نبود و کشف نمیکرد امریکا و اروپایی ها نمیرفتن تو امریکا و بسازنش الان امریکایی ها همچنان سوار اسب بودن و دور آتیش میچرخیدن و کل و هو میکشیدن و با دود آتیش به هم پیام میدادن!! (سرخپوست)!
        امریکا که هرچی داره از اروپایی ها و اسیایی ها داره! رئیس جمهورشون که أفریقایی بود خودش!
        فورد واقعا گند زد تو این قضیه! حقیقت اینه

        پاسخ
    2. Mopar or No Car
      سوابق: (1143 دیدگاه) ,

      جهت اطلاع شما و اساتید صاحب نظر حوزه خودرو و هوا فضا و ….روش استاندارد اندازه گیری قدرت ماشین:

      “”برای محاسبه قدرت تولیدی در اتومبیل‌های احتراق داخلی، اول با دستگاه‌های مخصوص که به خروجی میل لنگ موتور وصل می‌شود و باری بر روی موتور قرار می دهد، حداکثر گشتاور تولیدی موتور را محاسبه می‌کنند و سپس آن را در دور موتور ضرب کرده و تقسیم بر عدد 5252 می‌کنند.””

      از اونجایی که سیستمهای انتقال قدرت مقداری از انرژی رو تلف میکنن بنابراین تفاوت مورد بحث در قدرت اعلامی کارخانه با تست داسنو کاملا طبیعیه. حالا بعضی از کارخانه ها مثل مک لارن و بی ام و بعضا در اعلام قدرت ماشین محافظه کاری میکنن یا قدرت در چرخ ها رو اعلام میکنن قابل ستایش هست ولی دال بر تقلب دیگران نیست.

      پاسخ
  2. AMANTE
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    داستان تولد اولین GT40 که از دهه 60 آغاز شد، زمانی که فورد می خواست در مسابقات لمانز شرکت کنه و نشون بدن که می تونن در مسابقات هم خوب باشن البته فورد یه رقیب اصلی و پادشاه مسابقات لمانز فراری رو در سر راه داشت که در دهه شصت فراری با مشکلات مالی روبرو بود که همین فرصتی به هنری فورد دوم داد تا پیشنهاد خرید کمپانی فراری رو به انزو بده که مورد قبول انزو قرار گرفت ولی موقع امضا قرارداد یه مشکل وجود داشت که فورد کل کمپانی رو می خواست ولی انزو می خواست بخش موتوراسپرت کمپانی رو نگهداره که همین باعث عصبانیت و ترک جلسه شد و پیامدش عصبانیت آقای فورد و دستور ساخت ماشینی برای رقابت با فراری بود.
    جواب اول و ناموفق فورد مدل GT40 بود که در مسابقات سال 64 همه مدل ها یا خراب شدن یا سوختن و نتیجه پیروزی فراری در هر سه مقام بود.
    بعد فورد برای کمک سراغ کارل شلبی و دوستش کن مایلز رفت کسی که فورد GT40 رو برای مسابقات 65 بهتر و نه چندان آماده کرد ولی بازم فورد شکست خورد.
    که این باعث عصبانیت فورد دوم شد و به تیمی که مسئول توسعه و ساخت بود گفت باید موفق بشید و همه تلاش ها بالاخره در سال 1966 به موفقیت رسید و اولین مسابقات لمانز رو پیروز شدن.
    فورد چندین دهه بعد موقعی ساخت نسخه ی جاده ای فورد GT40 راحت بگم خراب کرد و اصلا قابل مقایسه با سوپرماشین های هم رده اش نبود و الان هم که کلا فقط از GT40 افسانه ی اسمش هست ولی خبری از اون افسانه فورد GT40 نبود.
    و در آخر. ( دیگر موضوعی که ما را به فکر فرو برده این است که فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد 700 اسب بخاری را با بهای کمتر از 100 هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از 600 اسب بخار فراتر نمی‌رود.)

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      در جواب باید بگم که
      قیمت نیم میلیون دلاری فورد جی تی همه میدونن به خاطر تولید محدودش هست
      و چطور میتونه موستانگ ۷۰۰ اسب بخاری رو کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بیرون بده ؟
      خوب سادس یه ماشین اسپورت در دست رس عموم
      باید ارزون باشه عمده قیمت محصولاتی مثل کوروت و کامارو موستانگ چلنجر مربوط به موتورشون هست
      چون برای یه ماشین اسپورت در درجه اول انجین مهمه نه کابین چرم
      در مقاله ای که میخوندم در یک سایت خارجی
      که بهترین انجین های ۲۰ سال اخیر رو معرفی میکرد
      بهترین انجین رو سری LS جنرال موتور دونست
      برای مثال LS3 که ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه و قیمتش حدود ۱۰ هزار دلار
      و برای مثال روی کامارو اس اس فعلی نسب شده
      حالا نگاه کنید قیمت اس اس چقدره
      ولی بی ام و هم انجین میسازه همین میزان قدرت رو میده قیمتش هم کمی بالا تر از LS3 هست
      ولی قیمتش به طور عجیبی بالا هست ماشینی که روش نصب میشه چرا چون بیشتر قیمت و تمرکز روی کابین چون رانندیی که حرفه ای نیست ( ماشین باز نیست ) به خاطر چرم و زرق و برق کابین میخرتش
      اصول تولید ماشبن اسپورت رو آلمانی ها رعایت نمیکنن ولی امریکایی ها بهش هنوز متعهد هستن
      با تشکر

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1449 دیدگاه) ,

        عجب!!! به bmw میگی موتور ساز نیست. اونم شرکتی که بهترین انجین ساز دنیاست ازنظرتمام حرفه ای های این صنعت.یعنی از دید شما bmw وبنز وپورشه فقط بلدن چرم توماشین بزارن ودیگه هیچ؟ نخیراتفاقا آلمانی ها میدونن چطور ماشین بسازن.هم بهترین کیفیت رو دارن.هم بهترین پرفورمنس.هم بهترین لذت رانندگی.هم بهترین طراحی. هم جزو قابل اعتمادترین خودروسازان هستن

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (792 دیدگاه) ,

          نگفتم موتور ساز نیست ولی در بحث موتور های اسپورت بی ام و هیچ چیزی واسه نشون دادن نداره ولی انجین هایی که روی سدان هاش میزاره در نوع خودش عالی هستن
          در دسته انجین های کم مصرف و مقرون به صرفه هم تویوتا حرف اول میزنه
          ولی هیچ وقت نگو بی ام و بهترین انجین ساز
          چون در اخرین انجینش در ایکس هفت به جای کم کردن سیلندر و گرفتن قدرت بیشتر از سیلندر های کمتر
          که همه کمپانی ها همین کارو
          چون مصرف کمتر هزینه تولید کمتر رو در پی داره
          داره در زمان عقب عقب راه میره
          و اینم بگم شما نمیتونی موتور x7 با موتور رولرویس 12 سیلندر که قدرت کم تحویل میده مقایسه کنی چون بحثشون متفاوت

      2. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        محمد دادا بنظرم قضیه رو بیشتر از این باز نکنی بهتره چون بیشتر گندی که فورد زد رو مشخص میکنی! فایده نداره با حقیقت کنار بیا! کرده تو پاچه ملت دیگه جای دفاع نداره 🙁

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (792 دیدگاه) ,

          آرمان من لازم نیست از چیزی دفاع کنم چون همین فورد جی تی تو پیست از لامبو و رقیب هاش چیز زیادی کم نداشت حتی اگه ۲۰۰ اسب بخار بده موتورش
          ولی اون ماشین شش سیلندر ۳۶۰ اسبی که از همه چهار سیلندر ها تو پیست عقب میوفته باید در موردش خیلی بحث بشه

      3. محمد حسین
        سوابق: (279 دیدگاه) ,

        حالا آلمانی ها هیچی
        یعنی ایتالیایی ها و انگلیسی ها و ژاپنی ها هم اصول تولید ماشین اسپورت رو رعایت نمی کنن !!؟؟
        پس با این منطق اگر یه نیمکت چوبی داشته باشیم با یه انجین 8 سیلندر دیگه خیلی به اصول اسپرت متعهد شدیم !!
        تعلیق و گیربکس و چهارچرخ متحرک و انواع سیستم های الکترونیکی و کنترلی هم هیچ

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (792 دیدگاه) ,

          خسته شدم از بس دسته ها مختلف ماشین هارو برای دوستان معرفی کردم
          ماشین هایی که من گفتم اسپورت قابل دسترس بذای عموم مردم بودن که قیمت پایین تر از ۹۰ هزار دلاری دارند
          پورشه ۹۱۱ مکلارن ۷۲۰ فراری بوگاتی و غیره بحثشون جداست
          ولی خدا وکیلی وقتی میگن سری سه بی ام و ۶۰ هزار تا آب میخوره اونم با اون موتور خندم میگیره خوب

      4. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        ممد عزیزم فعلا که هی داری الکی دفاع دفاع میکنه اما بی فایده هست و نمیشه جمعش کرد 🙁
        از تمام رقبای خودش خورده تازه کلاهبرداری هم کردن سر این ماشین 🙁 نه جایزه ای برده نه رکوردی زده! نه تو پیست نوربرگ رینگ کاری کرده
        حداقل استینگر ۴۵ هزار دلار قیمتشه هم جایزه بهترین طراحی رو برد هم کاندید ماشین سال شد هم جایزه بهترین انجین کلاسش رو برد هم بهترین ماشین سال اتوگاید شد هم جایزه ویژه خبرنگاران رو دریافت کرد! تو درگ مستقیم هم موستانگ جی تی و کامارو هم زد!!
        ۵٠٠ هزار دلار هم قیمتش نیست! الکی دروغ هم نگفتن سر قدرتش
        جی تی دقیقا نسبت به رقبا و تو کلاس خودش چیکار کرد؟ هیچی

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (792 دیدگاه) ,

          اصلا کیا بهترین ماشین ساز دنیا از نظر همه مجله ها و کارشناس ها بیشترین جایزه هارو هم گرفت
          پس چرا تو بازار چین مردم جیلی و لیفان به کیا استینگر ترجیح میدن بخرن .
          راستی الان فرمودید استینگر در درگ موستانگ جی ای رو زد .؟ والا فکر نکنم دیگه جای بحث باشه

      5. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        اره ۶٠ هزارتا میدی M3 سوار میشی که جزو ٢ ماشین برتر کلاس خودش هست با بهترین کیفیت و شتاب و امکانات و فابلیت اعتماد و تو تمام مقایسه ها و درگ ها تمام رقبای امریکایی رو له کرد :)) از موستانگ جی تی بگیر تا کادیلاک ATS. V
        خنده دار اینه ۶٧ هزار تا بدی کادیلاک بعد جزو ده برند غیرقابل أعمتاد سال بشی واس بار صدم و اون موتور داغون رو ماشین بأشه :))

        پاسخ
      6. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        تو این ٨ سال که کره فقط امسال افت فروش داشت
        تو مثلا فورد رو بگو که از سال ٢٠٠٩ تا الان هی افت فروش داره :)) هم تو چین هم تو باقی جاهای دنیا! رتبش دوم بود الان در بهترین حالت ۶ :))
        تو همین منطقه أزاد طرف حاضره جیلی امگرند بخره ولی امریکایی نه :))
        عزیزم فیلم درگ استینگر با موستانگ جی تی هم هست تو motorin.com بزن ببین کی برنده شد 🙂

        پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1449 دیدگاه) ,

    خیلی قدرت واقعیش باقدرت که کارخونه اعلان کرده تفاوت داره.فکر کنید صاحب خودرویی باشدکه647 اسب بخارقدرت قراره داشته باشه اما زمانی متوجه میشید این قدرت حدود66اسب بخار ودرصد بیشتری گشتاور کمترداره.این موضوع در مکلارن720 وbmw m5 کاملا برعکسه یعنی بعد خرید متوجه بشیدخودروی شما قدرتی فراتراز اعلان کارخانه اش داره. چه حس خوبی دست میده به آدم

    پاسخ
    1. Solid Snake
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      11 درصد تفاوت قدرت دارن

      معمولا تست داینو یه چیزی بین 10 تا 15 درصد کمتر از ماکسیموم توان تولیدی نشون میده
      و از اونجایی که کارخانه ها معمولا توان نامی رو اعلام میکنن
      با این حساب 10 تا 15 درصد تست داینو

      فورد ماکسیموم توان تولیدی جی تی رو اعلام کرده
      نه توان نامی موتور رو
      هر ماشینی هم که شما تست کنی همینجوریه تازه

      پاسخ
    2. Mopar or No Car
      سوابق: (1143 دیدگاه) ,

      من در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم بنابراین اظهارنظر نمیکنم فقط میدونم تو آمریکا اگه شرکتی بخواد سر مشتریهاش همچین کلاه بزرگی بذاره باید چنان جریمه و خسارت سنگینی پرداخت کنه که بعدش باید بند و بساطش و جمع کنه بره.
      مطمئن باشید اون مشتریهایی هم که این ماشین رو با این قیمت بالا خریدن، در صورت درستی این ادعا همشون از فورد شکایت میکنن.

      پاسخ
  4. Amirferrari
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    مدیر عامل فورد یه نسبت فامیلی دور با مدیرعامل سایپا داره…این مدلی ماشین تو پاچه ملت کردن فقط از مدیران ایرانی بر میاد😂 تو سری قبل گفتن شاید مشکل از دستگاه داینوی باشه ولی مشخص بود از این موتور بخاری بلند نمیشه،یه درگ دیدم m5 نابودش کرد،یه ماشین 120 هزار دلاری اونم سدان دو تنی🤣 تا جایی فراری 488 pista با برترین موتور هشت سیلندر تاریخ خودروسازی باشه امثال فوردgt فقط به درد دیزاین کردن گاراژ پولدارا میخورن…

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      امیر داداش یه نگاه به اخرین رکوردش تو پیست بزن که تو امریکا بود پدال هم مطلبش رو گذاشت
      میبینی که فورد جی تی یه ثانیه از لامبو عقب بوده فقط اون موقع هست که میفهمی واسه گاراژ پول دار ها نیست
      یه چیز دیگه قدرت کم نشانه عملکرد بد تو پیست نیست تو پیست سیستم تعلیق و فنر بندی هست که حرف اول میزن چون باید تو پیچ ها خودتو به رقبا برسونی قضیه همون داج وایپر هست قدرت کم داشت ولی چون سیستم تعلیق بی همتایی داشت تو همه پیست ها از پس همه رقبا بر میومد

      پاسخ
      1. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        محمد یادته تو مطلب معرفی گیربکس فورد جی تی،این ماشین رو با کیا استینگر مقایسه میکردی و میگفتی نگاه کنین امریکا با ۶ سیلندر چی تولید میکنه و کره با ۶ سیلندر چی تو لید میکنه! ( حالا کاری به اینکه یکی قیمتش ۶٠٠ هزار دلاره و یکی ۴۵ هزارتا نداریم)
        ولی همینو بدون کره حداقل کلاه بردار نیست ماشین ۵۶٠ اسب به رو به اسم ماشین ۶٣٠ اسبی بکنه تو پاچه ملت اونم با قیمت ۶٠٠ هزار دلار 🙂
        اگه استینگر و جی تی رو هم هرکدوم تو کلاس خودشون در نظر بگیرم موفقیت استینگر ده برابر بیشتر از جی تی بوده تو کلاس خودش! جی تی چه جایزه ای برد؟ کدوم رقیبشو شکست داد؟ چه رکوردی زد؟ :)))

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (278 دیدگاه) ,

          Gtفراری رو شکست داد ، 4 سال متوالی هم برنده لمانز شد، انقدر هم مشتری داشت که فقط به افراد خاص بفروشنش و تو قرداد هم ذیل شده که نباید تا 5 سال بفروشنش چون تو بازار قیمت دست دوش از کارخونه ایش بیشتره مثل دیمن
          حالا هی بگو m 5 در صورتی که همون m5 بعد یک سال کارکرد قیمتش نصف میشه.
          استینگر چی کار کرد ؟ یه جایزه طراحی برد😁

  5. Elmiraj
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    GT یک سوپر اسپرت بسیار بحث برانگیزیه که در اخبار هر روز سایت های خودرویی جهان حضور داره…..
    به نظر من برای سوپر اسپرت کمیاب و بی نظیری مثل GT فورد می بایست موتور V8 پنج لیتری کنونی موستانگ رو به توربوی دوقلو مجهز می کرد و بالای ۸۰۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر قدرت و گشتاور ازش بیرون می کشید .

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      در برنامه گرند تور جرمی کلارکسون وقتی فورد جی تی رو روند گفت : فورد میتونست در مورد موتور اغراق کنه و موتور بزرگ تر بزاره روش ولی نکرد چون در اون صورت این لذت رانندگی که میده به راننده رو نمیداد

      پاسخ
  6. ایمان
    سوابق: (789 دیدگاه) ,

    نمیدونم چی بگم واقعاً تو این کار فورد موندم 🤔🤔🤔🤔
    دلیلی نداره با این کار خودشو خراب کنه

    پاسخ
  7. ..::Majidio Lamborghini::..
    سوابق: (11111 دیدگاه) ,

    فورد به شدت شرکت قابل احترامیه ؛ من همیشه گفتم خدمتی که فورد به خودروسازی کرد هیچ کس مثلش رو انجام نخواهد داد ، ولی نمیدونم این مسخره بازی ها چیه از خودش درمیاره! این کار مصداق کم فروشیه.

    آخه نمیشه که اینقدر راحت به مشتری دروغ گفت ؛ 66 اسب و 51 نیوتن متر “کم فروشی” کردن ، اصلاً عدد کوچیکی نیست ، بعضی ماشین ها همه ی قدرت و گشتاورشون همینقدره و قطعاً راننده تاثیر این اختلاف اعداد رو در سواری GT حس خواهد کرد.

    627/000 دلار خیلیه ها ! خیلی زور داره 627000 دلار هم پول بدی واسه 580 اسب بخار ، سال 2008 میتونستی با 175000 دلار یه گالاردو بخری و دقیقا همینقدر قدرت در اختیارت باشه !

    درسته GT ماشین خاصیه ، اما خاص بودن باید در بعد فنی هم وجود داشته باشه ، GT حتی موتور و گیربکس و قطعاتش هم خاص نیست

    ماشین خاص به نظر من یه چیزیه مثل استون مارتین وولکان ، همه چیزش منحصر به فرده و عملکردش هم جای هیچ حرفی باقی نمیذاره ، یه موتور V12 هفت لیتری تنفس طبیعی خالص! قدرت و گشتاور بالای 800 ، در پیست گرند تور (؟) 10 ثانیه سریع تر از P1 … حالا در کنار همه ی این ها تولیدش هم محدوده و فقط 24 تا ساخته شده ،

    از کار مک لارن خیلی خوشم آمد که قدرت 720 اس رو گفتن 710 اسب بخار ، ولی تست های داینو نشون داد موتور این ماشین حدود 812 اسب بخار قدرت تولید میکنه 🤯🤯🤯🤯

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1398 دیدگاه) ,

      متاسفانه خوردوسازی امریکا با بحران بدی مواجه شده و این اصلا با موستانگ های 40 سال پیش که گاها 100اسب بخار بیشتر از حد اعلامی کارخانه بودن همخوانی نداره
      به عنوان یکی از طرفداران خودروهای امریکایی واقعا این ضعف رو دوست ندارم
      و امیدوارم هرچه زودتر این افول به پایان برسه

      پاسخ
    2. Solid Snake
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      مجید رو فاکتور قیمت خیلی چیزا تاثیر داره
      فقط بحث فنی نیست یا تکنولوژی

      شما بازاریابی فورد برا جی تی رو در نظر بگیر

      باید براش ثبت نام میکردی و تایید صلاحیت میشدی

      مشتری وقتی اینو میبینه به این فکر میکنه که دارم یه ماشینی میخرم که نمونش هیچ جایی پیدا نمیشه
      و برای هر کسی ساخته نمیشه

      و کسی هم که یه سوپر کار نیم میلیون دلاری مثل فورد جی تی یا 1 میلیون دلاری مثل لافراری بوگاتی یا پاگانی میخره

      بیشتر داره برای شخصیت و با کلاس بودن و جلب توجه پول میده

      بحث فنی بیشتر برا ما معمولی‌های عشق ماشین مطرح هست

      یه برنامه تخت گاز بود که اتفاقا همه دیدنش

      تو اون برنامه هموند و جرمی میرن سفر دور اروپا
      تو پیست مونزا هموند با پاگانی هوآیرا میره جرمی پورشه کیمن خودش رو میده به استینگ تا برونه
      و دیدید که پورشه استینگ که یه راننده حرفه ای هست از پاگانی هموند که نیمه حرفه ای هست 2 ثانیه سریعتر بود

      بنظرت کسی که 1 میلیون دلار میده پاگانی یا 647000 دلار میده فورد gt براش مسائل فنی مطرحه؟ نه اون فقط دنبال یه چیز خاصه که وقتی از سر خیابون با سرعت آروم داره رد میشه همه برگردن نگاش کنن

      پاسخ
  8. mahdy
    سوابق: (1560 دیدگاه) ,

    این ماشین یک فاجعه به تمام معناس
    اگه اون gt بزرگ نبود نمیدونم چه کسی چه دلیلی واسه خرید این داشت
    مصرف سوخت : آزاد کلا هرچقدر بخواد میخوره
    شتابگیری : افتضاح
    صدای انجین : افتضاح
    هیجان انگیز بودن انجین : افتضاح
    قیمت : کمدیه بیشتر تا واقعیت
    اطلاعات روی کاغذ : دروغ و دری وری
    عملکرد پیست : خنده دار تر از قیمت
    ولی درعوض سیستم های کامپیوتریش میتونن میلیونها پردازش در ثانیه انجام بدن پس بخاطر همین بریم بخریم ! خودتون خندتون نمیگیره از این دلایل

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    از نویسنده بسواد که بگذریم خدمت اساتید و نظریه پردازان صنعت خودرو که مدام در حال کل کل روی اعداد و شتاب و سرعت و تایم پیست هستن عارضم که یه مقدار برید ابتدایی ترین مسائا خودرو رو یاد بگیرید. شرکت ها اعدادقدرت و گشتاور روی فلایویل و میل لنگ خودرو رو اعلام میکنن نه روی چرخ!میخواد فورد باشه یا غول تکنولوژی که فراری هست سیستم انتقال قدرت و بخشهایی مثل گیربکس و گاردان و دف کلی اتلاف انرژی دارن و اتفاقا با توجه به تست داینو خیییلی دیگه از سوپراسپرت ها اعداد فورد جی تی رضایت بخشه

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1398 دیدگاه) ,

      منم به همین شک کردم
      کارخونه قدرت سر فلایول رو اعلام میکنه
      برای اسب بخار عادیه
      اما شک بعدی من اینه که گشتاور چیزی نیست که مثل اسب بخار تلف بشه
      مبدل های گشتاور کم و زیادش میکنن
      مگر اینکه گیربکس به جهت افزایش تاپ اسپید گشتاور رو پایین بیاره
      البته شاید من اشتباه کنم
      نظر شما چیه؟

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1560 دیدگاه) ,

        درسته گشتاور از اسب بخار کمتر تلف میشه ولی خب میشه
        بعد اقا مهدی گیرم که این ماشین همون 647 تارو هم رسوند به چرخها آخرش چی به چه دردی میخوره ؟

        پاسخ
    2. Solid Snake
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      مهدی حرف درستی زد چرا این همه دیسلایک گرفته
      عجیبه

      پاسخ
    3. مهدی
      سوابق: (1449 دیدگاه) ,

      اگه اینطور که شما میگی پس تمام خودروها بایدمثل فوردGTمیبودن ودر این تست قدرت کمتری رو باید نشون میدادن.ولی نه تنها اینطور نیست بلکه تعدادی ازشون مثل مکلارن720 یاM5ویاE63S قدرتشون بیشتر هم هست.

      پاسخ
    4. Abbas lsx/ltx
      سوابق: (109 دیدگاه) ,

      بله درسته مهدی جان به خیلی چیزا بستگی داره
      به دمای هوا،ارتفاع از سطح دریا،نوع سوخت،حتی تایمینگ هم بستگی داره.شاخص هایی که رو بر روی چرخ دنده ها زده میشه به وسیله دستگاه بوده و جای خطا هست و ممکن انجین درست تایم نشده باشه و قدرت افت میکنه و عواملی که شما گفتی و عوامل دیگری در میزان قدرت گیری دخالت دارن

      پاسخ
  10. ساسان
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    فورداونقدری که طراحی این ماشین رو خوب کارکرده در بعد فنی واون حس یک سوپر اسپرت میلیون دلاری خوب کار نکرده..بقول جرمی یک حس پلاستیکی میده بخاطر استفاده ی بیش از حد از فیبر کربن…و درنهایت ازنظر من برای این مدل یک موتور8سیلندر مناسب بود.فورد اصلا”به مقوله هارمونی تطابق ظاهر با انجین و قدرت و صد البته قیمت توجهی نکرده.انگار بخش طراحی و فنی همدیگرو ملاقات نکردن فقط درآخر سرهمش کردن…باید قبول کنیم سوپراسپرت سازی کار ایتالیاست والبته پورشه یه یه مقوله ی جداست دراروپا میشه گفت استثناست.

    پاسخ
  11. Solid Snake
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    این نویسنده یکم بیسواد بوده

    چون تست داینو همیشه بین 10 تا 15 درصد حتی دیده شده که 20 درصد کمتر از ماکسیموم توان موتور رو نشون میده
    و البته 647 اسب بخار توان نامی این ماشینه
    معمولا هیچ ماشینی دقیقا به حداکثر توان نامی خودش حتی توی بهترین شرایط هم نمیرسه چه برسه به تست داینو

    البته این تست داینو که 581 اسب نشون داده چندان بد هم نبوده
    بنظرم توان نامی این ماشین از 647 اسب بخار بیشتر باشه و این 647 اسب بخار ماکسیموم توانی باشه که وقتی تو مراحل پروتوتایپ ماشین رو تو بهترین شرایط تست کردن بهش دست رسی پیدا کردن

    توجه کنید که
    توان نامی موتور یه چن درصد از ماکسیموم توان توی بهترین شرایط بیشتره
    فرقی هم نداره چه موتوری باشه چه موتور الکتریکی چه ژنراتور چه موتور ماشین فرقی هم نداره چه ماشینی

    پاسخ
  12. Abbas lsx/ltx
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    نتیجه عجیب!
    چرا جو میدین
    فورد کارش در این باره رضایت بخشه
    هیچ موقع عدد اعلام شده توسط کارخونه اندازه عدد بدست اومده رو چرخ نیست
    مگر اینکه کمپانی قدرت اعلامی رو کمتر از قدرت واقعی اعلام کرده باشه
    تلف کردن 60.70 اسب بخار برای یخودروی 647 اسب بخاری یه چیزه عادیه

    پاسخ
      1. Abbas lsx/ltx
        سوابق: (109 دیدگاه) ,

        هر خودرویی که اعداد بدست اومده سره چرخش اندازه قدرت اعلامی کارخونه بود
        شک نکن کارخونه قدرت اعلامی رو کمتر از قدرت واقعی بیان کرده

        پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    دوست عزیز اتلاف انرژی در این حد یه چیز کاملا عادی و اتفاقا جزئی هست! اگر خودرویی رو میبینید مثل مکلارن 720 که اینجور شتاب میگیره به خاطر فناوری هیولا یا شانس و اقبال نیست! یا بر خلاف رویه عادی شرکت ها اعداد روی چرخ رو اعلام کردن یا کلا تو اعلام قدرت و گشتاور شیطنت کردن و کمتر از واقعیت اعلام کردن و یه جور شوآف تبلیغاتی راه انداختن مثل کاری که قبلا نیسان روی gtr هم انجام داده بود و اتفاقا میبینید که هر دو خودرو هم تنفس طبیعی نیستان و توربو هستن که اگر تنفس طبیعی بودن و قدرت رو کمتر اعلام میکردن من شخصا میرفتم دستشون رو میبوسیدم از همین نوع شیطنت ها رو میتونید تو موتورهای دو لیتری توربو بی ام و مثل 328 هم ببینید که اتفاقا اون هم توربو هست در واقع این پدیده شتاب و قدرت عجیب بعضی ماشینها رو فقط تو نمونه های توربو میبینید که البته همون شیطنت بعضی شرکت ها تو اعلام مشخصات هست

    پاسخ
        1. Solid Snake
          سوابق: (66 دیدگاه) ,

          به آآرررمان
          داداش الان چیزی که میخواستم رو مهدی گفت
          بله عزیزم دقیقا همینه حالا گاهی اوقات هم کمپانی اعداد اعلام شده رو کمتر و مصرف سوخت رو بیشتر اعلام میکنه
          بعدش با یه تست یه مجله همه سورپرایز میشن

          این یه جورایی ترفند بازاریابی هس

        2. Abbas lsx/ltx
          سوابق: (109 دیدگاه) ,

          اره.بدون تعصب میگم
          حرف مهدی هم درباره میزان قدرت موتور و قدرت موجود روی چرخ تایید میکنم.
          یادمم نمیاد تو رو جایی تگ کرده یا بات حرفی زده باشم!

        3. آاآاآرماآآان٤٤
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          Solid snake
          اینکه کمپانی اسب بخار رو کمتر اعلام کنه بعد تو تست معلوم بشه قدرت ماشین بیشتر هست رو میشه گفت ترفند بازاریابی چون مشتری هم خوشحال میشه هم سورپرایز مثبتی هست
          اما اینکه کمپانی ماشین رو اونم با این قیمت بده مشتری بعد مشتری بفهمه قدرتش کمتر هم هیچ جوره باعث خوشحالی مشتری نمیشه و اصلا اسمش ترفند بازاریابی نیست! ترفند کلاهبرداریه :؛

      1. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        عباس داداش سلطان بی تعصب ها و منطقی ها،خودتو ناراحت نکن اصلا توی داینو اسب بخار جی تی ١٠٠٠ بود،خوبه ؟ :))) اصلا هم کلاهبرداری نکرد :))
        یه لیوان آب بخوره بره

        پاسخ
        1. Abbas lsx/ltx
          سوابق: (109 دیدگاه) ,

          وقتی نمیدونی اتلاف قدرت چیه دیگه حرفی بات نی، درضمن منم وارد این بازی های کثیفتون نکنید با این طرز فکر بچگانتون سایتو ریختین بهم. بازم میگم یادم نمیاد جواب تو رو داده باشم یا بات هم کلام شده باشم

      2. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        عباس عزیزم همون یه لیوان آب رو بخور شاید وضعیتت عادی بشه 🙁
        فقط نمیدونم این اتلاف قدرت چرا واس بقیه ماشین ها نیست
        مک لارن ٧٢٠ اسب بخارش ٧٠٠ اعلام شد اما تو تست داینو ٨٠٠ بود :)))

        حقیقت تلخه هرچقدر تلاش کنی کاریش نمیشه کرد
        فاجعه بود این خبر واقعا 🙁

        پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    بعد هم دوزار میذارن کف دست دوتا مجله و اونا هم یه لقب غولکش میذارن تنگش و عوام هم به به و چه چه راه میندازن و این میشه که تبلیغات اثر خودش رو میکنه! وگرنه دنیای مهندسی دنیایی دو دو تا چهارتا و منطق هست و چیزخارق العاده توش اتفاق نمیفته

    پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        رفیق من زبونم تنده اما حرفم منطقیه حوصله اراجیف شنیدن هم ندارم
        http://uupload.ir/files/btz_mclaren-720s-dyno.jpg
        http://uupload.ir/files/t7en_screen-114.jpeg
        قدرت اعلامی مکلارن 710 اسبه و رو داینو نزدیک 695 اسب نشون میده قابل توجه شما که بدونی قدرت موتور از طریق بلوتوث و وای فای نمیرسه به چرخ و یه چیزی به اسم گیربکس و دیفرانسیل هم اون وسطا هستن. بالاترین حد تکنولوژی برای گیربکس 15 درصد از توان موتور رو میگیره دیفرانسیل هم جای خود دارد
        حرفم واضح و منطقی بود؟

        پاسخ
        1. آاآاآرماآآان٤٤
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          دادا مک لارن رو داینو ٨٠٠ اسب نشون داد
          مطلبش هم تو همین سایت پدال هست سرچ کن نتایج تست داینو مک لارن ٧٢٠ ببین چی میاد تو پدال!!
          فک کردی همه مثل فورد هستن؟ تو الان إین مطلب گند زدن فورد رو شنیدی ناراحتی ولی خب حقیقت تلخه
          لینک تست داینو مک لارن هم گذاشتم واست منتظر تایید هست 🙂

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2108 دیدگاه) ,

          ((بعد هم دوزار میذارن کف دست دوتا مجله و اونا هم یه لقب غولکش میذارن تنگش و عوام هم به به و چه چه راه میندازن و این میشه که تبلیغات اثر خودش رو میکنه!))
          من با این جملت کار دارم.
          یعنی واقعا فکر کردی مک لارن اومده به 99 درصد مجلات پول داده؟؟
          ..
          گاهی وقتا آدم لازم نیست برای کوچک جلوه دادن شرکتی خِ ش تکشو جر بده!!!
          ..
          اینقدر خنده داره کامنتات که حد نداره.
          اونجایی که عشقت میکشه مک لارن میشه بالای 800 اسب.
          نمونه ی کامنتات رو با هم مرور میکنیم:
          این شما و این هم کاشف سایت پدال مهدی، کسی که طراحی های مک لارن رو معادل جسمی خارج شده از لُپ لُپ میداند!!!
          .
          1-((قدرتش بالاتر از عدد ادعایی کارخونست پس شتاب خوبش عجیب و غریب نیست،
          داینو ها قدرتش رو بالای ۸۰۰ ثبت کردن))
          2-(( برو بزن تو گوش مدیر فنی وقت مکلارن که چرا نتونستین یه موتور قوی و اقتصادی بسازین))__این خیلی خنده داره،نمیدونی موتور اقتصادی چیه اونوقت حرف از دیفرانسیل و اتلاف انرژی که چهارتا جا شنیدی میزنی__😐
          3-((۷۲۰ شتاب عجیبی داره البته قدرت خروجی انجین این ماشین بالای ۸۰۰ اسب هست و مکلارن تو اعلام اعداد و ارقام فکر میکنم شیطنت کرده. تست داینو این ماشین تو اینترنت هست.))
          4-((قدرت اعلامی محصولاتش مخصوصا ۷۲۰ رو کمتر از چیزی که واقعا هست اعلام میکنه که ناخداگاه مردم مقایسه کنن با بفیه خودروها و فکر کنن لابد مهندسی برتری داره. شما خیلی راحت میتونید تست داینو این ماشین رو پیدا کنید و ببینید قدرت اعلامی ۷۲۰ اسب موتور با اتلاف انرژی ۱۵ تا ۲۰ درصد میشه زیر ۶۰۰ اسب اما این ماشین رو داینو سر چرخ ۷۰۰ اسب قدرت داده این یعنی مکلارن بالای ۱۰۰ اسب قدرت رو کمتر گفته و این ماشین حدود ۸۵۰ اسب قدرت داره))
          5-((دروغ رو اونجایی گفتن که ۱۰۰ اسب بخاری قدرت رو کمتر اعلام کردن))
          ..
          یعنی اینقدر از این دست کامنت های خنده دار داری که نگم بهتره.
          اونجایی که به نفعته مک لارن 695 اسب قدرت داره اونجایی که به ضررته 850 اسب!!!
          تمام مجلات دنیا اشتباه میکنن و بیسوادن اونوقت تو داری راست میگی؟؟!!
          .
          زبون منم خیلی تنده عزیزم،یه خورده به جای اینکه وایسی جلوی آینه سلفی بگیری بیشتر درباره ی اثر ایروداینامیک و تاثیر نرم افزاری گیربکس و سیستم های کنترلی الکتریکی ماشین های مک لارن بخون.
          ((البته امیدوارم پدال همشو چاپ کنه))

      2. ساسان
        سوابق: (629 دیدگاه) ,

        پیشنهاد من به مدیریت پدال اینه که یه تغییر اساسی درانجمن سایت ایجاد کنه و ازاین دسته بندی کسل کننده خارجش کنه.یه چیزی تو مایه های انجمن مکس اسپید خدا بیامرز… برای داغترکردنش درکادرکنار سایت پستهابه تناسب بروز شدنشون بالا بیان تو اون کادر.
        فک کنم خیلی از این بحثها منتقل میشه اونجا و همونجاکل کلها ادامه داشته باشه تا یا به تفاهم برسند یا به هرحال اینقدر کش بدن که کششون پاره شه!! جدای از شوخی الان انجمن سایت هیچ نبضی نداره…برای همین این بحثها اینجا دنبال میشه.

        پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    جناب آآرررررماااان…. یعنی کاپ بلورین نابغه قرن رو باید اهدا کنن به شما که سرشار از هوش و زکاوتی!! ماذا فازا برادر! تو که داری حرف من رو تایید می کنی. تو اون مقاله هم گفته با توجه به قدرت 700 اسبی که رو چرخ داده باید رو فلایویل بالا 800 اسب داشته باشه! این یعنی تو ااعداد اعلامی شررر گفته. حداقل لینک میذاری اول خودت بخونش پسرم!

    پاسخ
    1. آاآاآرماآآان٤٤
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      حاجی تو دیگه انیشتینی هستی واس خودت :))) حتی لینک رو هم نگرفتی این دیگه اخرشه ایول ! 😂
      بگو پس چرا هی ٢٠ تا کامنت گذاشتی که این گندکاری فورد رو جمع کنی ! حالا گرفتم خدایی 😂
      یکی اونجا که گفتی پول دادن به مجلات که اینو بگن( فک کردن کیهانه)
      یکی هم اینجا که حتی با لینک هم نگرفتی قضیه چیه😂
      ایول نابغه ای 😂 تازه میگه حرف منو تایید میکنه خخخخخ

      پاسخ
    2. آاآاآرماآآان٤٤
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      خواستم بقیه لینک هایی که حتی همون تیترشون هم این بود که مک لارن ٧٢٠ قوی تر از اون چیزیه که کارخونه اعلام کرده هست رو بزارم ولی واقعا واس تو که خودتو بامنطق میدونی الکیه انیشتن😂
      تست داینو میگه جی تی ضعیفتره بعد این میخواد ماست مالی کنه بگه واس همه همینه 😂
      یه لینک پیدا کن بگه فراری ۴٨٨ یا مک لارن ٧٢٠ ضعیف تر از اون چیزی هستن که کارخونه اعلام کرد :))

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        جناب پهلوان مکلارن کمتر داستان بنویس حداقل حوصله کنیم بخونیم!
        دوست عزیز جناب آآآررررمااااننن اینهمه واست توضیح دادم انگار داشتم گل لگد میکردم! دوست عزیز وقتی فورد میگه مدل جی تی 647 اسب بخار توان داره یعنی 647 اسب بخار روی فلایویل توان داره این قدرت تا برسه به چرخها درصدیش اتلاف میشه و میشه مثلا 580 اسب!!! فراری وقتی میگه قدرت مدل لافراری 950 اسب هست منظور روی فلایویل هست و تا برسه به چرخها مثلا میشه 800 اسب یا حتی کمتر! حالا من اینهمه توضیح بدم باز بیا بگو کم فروشی کردن! بابا مگه سیب زمینیه؟؟
        این داینو اونتادور که رو چرخ 600 اسب داده و عدد خوبیه
        http://uupload.ir/files/443y_aventador-dyno.png
        این فراری 458 که عدد خوبی نداده و ظاهرا ماشینش خسته بوده
        http://www.dragtimes.com/blog/ferrari-458-italia-on-the-dyno
        این داینو فراری 488
        http://www.dragtimes.com/blog/ferrari-488-gtb-dyno-test
        این داینو lp670
        http://www.dragtimes.com/Lamborghini-Murcielago-Timeslip-23751.html
        داینو فراری 430
        http://www.dragtimes.com/Ferrari-F430-Timeslip-11110.html
        داینو 430 اسکودریا که عالی بوده
        http://www.dragtimes.com/Ferrari-F430-Timeslip-22512.html
        اگر حوصله کنی میبینی که همشون اتلاف انرژی داشتن یکی کم یکی زیاد بستگی به شرایط نگهداری موتور و گیربکس و سلامت ماشین

        پاسخ
  16. Knight
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    ۵۸۰ اسب روی چرخ میشه نزدیکای ۶۹۰ اسب

    پاسخ
    1. Knight
      سوابق: (563 دیدگاه) ,

      بالاترین بازدهی مربوط به توربین هاس که بالای ۹۰ درصده
      تو ماشینهای آمریکایی ۸۰ -۸۵ درصد
      اروپاییها هم‌معمولا عدد دقیقی اعلام نمیکنن ولی حدسی ۸۰ -۸۵ %

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.