فورد

تست داینوی فورد GT هریتیج ادیشن با نتیجه‌ای عجیب

فورد در آگوست سال پیش نسخه‌ای ویژه از سوپرکار تولید محدود GT را با نام ۶۷ هریتیج ادیشن معرفی کرد. ظاهر این خودرو از مدل اسطوره‌ای GT40 حاضر در لمانز سال ۱۹۶۷ که قهرمان شد الهام گرفته و از قطعات فیبر کربنی بیشتری سود می‌برد. از ویژگی‌های بصری GT هریتیج ادیشن می‌توان به نوارهای سفید بدنه به همراه رنگ قرمز بدنه و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی اشاره کرد. اگرچه پرفورمنس این خودرو ارتقا نیافته اما این به معنی نبود قدرت نیست. ویدئوی جدیدی که توسط هنسی پرفورمنس منتشر شده ادعای ما را اثبات می‌کند.


خودرویی که اینجا داریم یک فورد GT هریتیج ادیشن ۲۰۱۸ کاملاً استاندارد است که در تست داینو شرکت کرده و قدرت ۵۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۵ نیوتون متری را روی چرخ‌های عقب نشان می‌دهد. البته مشخصات کارخانه‌ای نشان می‌دهد که پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو اکوبوست این سوپرکار خروجی ۶۴۷ اسبی و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری دارد.

شاید برخی از شما عزیزان با این خودرو آشنا باشید چراکه قبلاً در برخی ویدئوهای پدال دیده شده است. اولین بار این خودرو را در زمان تست شتاب صفر تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دیدیم که زمان حدود ۳۰ ثانیه را ثبت کرد. همچنین شاهد درگ GT هریتیج ادیشن یاد شده با یک جیپ گرند چروکی تراک هاوک به شدت تیون شده هم بوده‌ایم.

به نظر ما که این قدرت و گشتاور کاملاً برجسته هستند اما اگر بخواهیم به نکته‌ای برای بهبود اشاره کنیم می‌توانیم صدای تولیدی پیشرانه و اگزوز را نام ببریم. شاید یک سیستم اگزوز افتر مارکت همچون سیستم Akrapovic می‌تواند صدای جذاب‌تری تولید کند. دیگر موضوعی که ما را به فکر فرو برده این است که فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد ۷۰۰ اسب بخاری را با بهای کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از ۶۰۰ اسب بخار فراتر نمی‌رود.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه

  1. Reza

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1227 ديدگاه)

    فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد ۷۰۰ اسب بخاری را با بهای کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از ۶۰۰ اسب بخار فراتر نمی‌رود.

    وقتی میگیم اسب بخار با اسب بخار فرق داره یعنی این ها 😂 😂 😂
    نکته جالبش اینه که کوروتی که قیمتش کمتر از ۸۰ هزار دلار است عملکرد قابل قبولی نسبت به GT تو پیست آمریکا داشت.

    1. Reza

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1227 ديدگاه)

      البته قیمت کوروت رو اشتباهی ثبت کردم منظورم کمتر از ۱۵۰ هزار دلار بود

      1. علی رضا

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        شرکت های امریکایی باید تواضع و فروتنی رو از مرسدس و بی ام و یاد بگیرن ، البته حق هم دارن ، چون دیگه مثل گذشته تو واقعیت در اوج نیستن میخوان حداقل رو کاغذ خودنمایی کنن ، اما به نظر من اگه gt تو این تست قدرت ۲۰۰ اسب بخاری هم ثبت میکرد به خاطر طراحی خارجی بی نظیرش و ارزش کلکسیونی و امریکایی بودنش ،شایستگی قیمت ۱ میلیون دلاری رو هم داره

        1. آاآاآرماآآان٤٤

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          نه داداش یک میلیون دلار کمه اگه قدرتش اندازه پراید هم بود ارزش ١٠٠ میلیون دلار هم داره!!!!!!!!!
          تو مطلب معرفی ساوانا ماشین جدید عظیم خودرو که قیمتش ٣٨٠ میلیون اعلام شد بچه ها میپرسیدن واقعا کی میخره اینو و بنظر کی این ماشین اینقدر ارزش داره!! الان متوجه شدم احتمالا شما اولین خریدارش باشی!!
          بخاطر امریکایی بودنش اخه؟!!!!!!!! خود آمریکایی تا صدسال واس ماشیناشون اینقدر پول نمیدن!

        2. علی رضا

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          ۳۸۰ میلیون که هیچی من ۳۸۰ هزار تومن هم ندارم

    2. آاآاآرماآآان٤٤

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      رضا کلا اسب بخار امریکایی با بقیه اسب بخار ها فرق داره ظاهرا :)) اینو میشه تو درگ ها هم دید که مثلا ماشین ٨۴٠ اسب بخاریشون از ماشین ۶٠٠ اسب بخاری میبازه ! همیشه همینجور بوده 😂
      یا رتبه کوروت تو درگ سالانه موتور ترند! گرچه همون کوروت واقعا سرتر از این جی تی هست

      1. mostafa

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (66 ديدگاه)

        با سلام
        من خیلی سررشته در بحث مهندسی خودرو ندارم
        ولی تنها چیزی که می دونم که ماشین های اروپایی در بحث انتقال نیرو از موتور به چرخ ها و حداکثر استفاده از قدرت موتور خیلی بهتر از آمریکایی ها عمل می کنن
        خودرو سازان آمریکایی خیلی به حفظ اصالت و صدای پیشرانه بسیاری از مدل هاشون اهمیت میدن مثلا چلنجر ، موستانگ و کامارو و همین باعث میشه شرایط آیرودینامکی شون نسبت به خودرو های اروپایی مثلا پورشه خیلی پایین تر باشه
        و همین باعث میشه خودرو با قدرت بیشتر عملکرد بدتری در مقابل خودروی با قدرت کمتر داشته باشه

  2. OMID

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ابروی gt40 افسانه ای رو برد

    1. یانکی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (998 ديدگاه)

      پدال همین هنسی یه درگ بین جی تی و هوراکان گذاشت که جی تی ترکوندش چرا اونو نمیزاری.دوم اینکه این ماشین اصلا ۱۰۰ اسب بخار ولی قهرمان لمانزه اونم هم سکو اول هم دوم.

      1. F F

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (13 ديدگاه)

        داداش تو کدوم کشور زندگی میکنی ،اینجا شعارشون مرگ بر آمریکا ست ،و اگه الماسم درست کنه ،باید بد جلوه داده بشه ،چون منافع چیزه دیگست

        1. آاآاآرماآآان٤٤

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          حتما اون کسایی که تست داینو رو هم انجام دادن شعارشون مرگ بر آمریکا بود!

        2. یانکی

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (998 ديدگاه)

          احسنت.لازمه بازم یاد آوری کنم اگر میتونید این مطالب رو به روز بخونید و لذت ببرید همون آمریکا که بدش رو میگید بنیان گزارشه.والا باید با کفتر کامنت میفرستادید.من متعجب از اینم که همین جی تی قهرمانه اول و دوم لمانزه مردم براش سر و دست میشکنن چجوری علیهش جبهه میگیرید.فکر کردی فورد نمیدونسته هر کسی میتونه یه داینو داشته باشه اونوقت بیاد اضافه اسب بخار اعلام کنه.بازم میگم چه فرقی داره اسب بخارش چقدره عملکردش بی نظیره هدف قهرمانیه لمانز بوده که دست پیدا کردن.واقعن اگر با ۵۸۰ اسب این عملکرد رو به اجرا گذاشته وای از اون روز که بیشتر باشه.

      2. Kurtz

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        عجب ها !

        😂😂😂😂
        یانکی جان ، عزیز دل ، گل من 🌺🌺🌺

        هوراکان در ۳ سطح اسب بخاری عرضه میشه

        LP-580
        LP-610
        LP-640 (پرفورمنته)

        LP-640 که هیچ چی ، هنسی حتی از LP-610 هم استفاده نکرده و آمده سنگین ترین مدل از ضعیف ترین هوراکان رو انتخاب کرده🤣🤣🤣🤣

        هنسی ، اسطوره ی ضعیف کُشی !

        این که گرون ترین نسخه از گرون ترین سوپراسپرت تولید آمریکا با این همه دبدبه و کبکبه و بزن و بکوب بتونه ضعیف ترین و سنگین ترین و ارزان ترین و داغون ترین مدل هوراکان رو در ۴۰۰ متر ، با اختلاف فقط چند دهم ثانیه شکست بده ، فکر کنم افتخاری داشته باشه !
        نه ، جدی ، داره ؟؟؟! 😅😅

        حتی LP-580 هم اگه بود با همون قدرت کاهش یافته و موتور تنفس طبیعی و محور عقب بودنش میتونست به راحتی GT رو در آینه ی عقبش نقطه کنه ، مشکل این جاست که هنسی به هر قیمتی میخواد GT رو برنده کنه و رفته مدل اسپایدر ۱۵۰۰ کیلویی رو آورده که ۱۲۲ کیلو از نسخه ی کوپه سنگینتره !!!

        هوراکانی که از GT شکست خورد LP580-2 Spyder بود ،
        این ماشین قیمتش فقط ۱۹۰ هزار دلاره
        اگه LP-640 میخواست در مقابل GT قرار بگیره شک نکن قبل از این که GT نصف مسیر رو تموم کنه ، پرفورمنته از خط پایان رد شده بود

      3. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        یانکی
        چرا مسائل رو با هم قاطی میکنی اخه؟ الان چه ربطی به این بحث داشت کفتر و اینا؟ اگه به اینه خب منم میگم اگه کریستف کلمب نبود و کشف نمیکرد امریکا و اروپایی ها نمیرفتن تو امریکا و بسازنش الان امریکایی ها همچنان سوار اسب بودن و دور آتیش میچرخیدن و کل و هو میکشیدن و با دود آتیش به هم پیام میدادن!! (سرخپوست)!
        امریکا که هرچی داره از اروپایی ها و اسیایی ها داره! رئیس جمهورشون که أفریقایی بود خودش!
        فورد واقعا گند زد تو این قضیه! حقیقت اینه

    2. Mopar Or No Car

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      جهت اطلاع شما و اساتید صاحب نظر حوزه خودرو و هوا فضا و ….روش استاندارد اندازه گیری قدرت ماشین:

      “”برای محاسبه قدرت تولیدی در اتومبیل‌های احتراق داخلی، اول با دستگاه‌های مخصوص که به خروجی میل لنگ موتور وصل می‌شود و باری بر روی موتور قرار می دهد، حداکثر گشتاور تولیدی موتور را محاسبه می‌کنند و سپس آن را در دور موتور ضرب کرده و تقسیم بر عدد ۵۲۵۲ می‌کنند.””

      از اونجایی که سیستمهای انتقال قدرت مقداری از انرژی رو تلف میکنن بنابراین تفاوت مورد بحث در قدرت اعلامی کارخانه با تست داسنو کاملا طبیعیه. حالا بعضی از کارخانه ها مثل مک لارن و بی ام و بعضا در اعلام قدرت ماشین محافظه کاری میکنن یا قدرت در چرخ ها رو اعلام میکنن قابل ستایش هست ولی دال بر تقلب دیگران نیست.

  3. AMANTE

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (354 ديدگاه)

    داستان تولد اولین GT40 که از دهه ۶۰ آغاز شد، زمانی که فورد می خواست در مسابقات لمانز شرکت کنه و نشون بدن که می تونن در مسابقات هم خوب باشن البته فورد یه رقیب اصلی و پادشاه مسابقات لمانز فراری رو در سر راه داشت که در دهه شصت فراری با مشکلات مالی روبرو بود که همین فرصتی به هنری فورد دوم داد تا پیشنهاد خرید کمپانی فراری رو به انزو بده که مورد قبول انزو قرار گرفت ولی موقع امضا قرارداد یه مشکل وجود داشت که فورد کل کمپانی رو می خواست ولی انزو می خواست بخش موتوراسپرت کمپانی رو نگهداره که همین باعث عصبانیت و ترک جلسه شد و پیامدش عصبانیت آقای فورد و دستور ساخت ماشینی برای رقابت با فراری بود.
    جواب اول و ناموفق فورد مدل GT40 بود که در مسابقات سال ۶۴ همه مدل ها یا خراب شدن یا سوختن و نتیجه پیروزی فراری در هر سه مقام بود.
    بعد فورد برای کمک سراغ کارل شلبی و دوستش کن مایلز رفت کسی که فورد GT40 رو برای مسابقات ۶۵ بهتر و نه چندان آماده کرد ولی بازم فورد شکست خورد.
    که این باعث عصبانیت فورد دوم شد و به تیمی که مسئول توسعه و ساخت بود گفت باید موفق بشید و همه تلاش ها بالاخره در سال ۱۹۶۶ به موفقیت رسید و اولین مسابقات لمانز رو پیروز شدن.
    فورد چندین دهه بعد موقعی ساخت نسخه ی جاده ای فورد GT40 راحت بگم خراب کرد و اصلا قابل مقایسه با سوپرماشین های هم رده اش نبود و الان هم که کلا فقط از GT40 افسانه ی اسمش هست ولی خبری از اون افسانه فورد GT40 نبود.
    و در آخر. ( دیگر موضوعی که ما را به فکر فرو برده این است که فورد چگونه می‌تواند موستانگ استاندارد ۷۰۰ اسب بخاری را با بهای کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به فروش برساند اما قدرت سوپرکار نیم میلیون دلاری‌اش از ۶۰۰ اسب بخار فراتر نمی‌رود.)

    1. wick

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      در جواب باید بگم که
      قیمت نیم میلیون دلاری فورد جی تی همه میدونن به خاطر تولید محدودش هست
      و چطور میتونه موستانگ ۷۰۰ اسب بخاری رو کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بیرون بده ؟
      خوب سادس یه ماشین اسپورت در دست رس عموم
      باید ارزون باشه عمده قیمت محصولاتی مثل کوروت و کامارو موستانگ چلنجر مربوط به موتورشون هست
      چون برای یه ماشین اسپورت در درجه اول انجین مهمه نه کابین چرم
      در مقاله ای که میخوندم در یک سایت خارجی
      که بهترین انجین های ۲۰ سال اخیر رو معرفی میکرد
      بهترین انجین رو سری LS جنرال موتور دونست
      برای مثال LS3 که ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه و قیمتش حدود ۱۰ هزار دلار
      و برای مثال روی کامارو اس اس فعلی نسب شده
      حالا نگاه کنید قیمت اس اس چقدره
      ولی بی ام و هم انجین میسازه همین میزان قدرت رو میده قیمتش هم کمی بالا تر از LS3 هست
      ولی قیمتش به طور عجیبی بالا هست ماشینی که روش نصب میشه چرا چون بیشتر قیمت و تمرکز روی کابین چون رانندیی که حرفه ای نیست ( ماشین باز نیست ) به خاطر چرم و زرق و برق کابین میخرتش
      اصول تولید ماشبن اسپورت رو آلمانی ها رعایت نمیکنن ولی امریکایی ها بهش هنوز متعهد هستن
      با تشکر

      1. MAHDI

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (4380 ديدگاه)

        عجب!!! به bmw میگی موتور ساز نیست. اونم شرکتی که بهترین انجین ساز دنیاست ازنظرتمام حرفه ای های این صنعت.یعنی از دید شما bmw وبنز وپورشه فقط بلدن چرم توماشین بزارن ودیگه هیچ؟ نخیراتفاقا آلمانی ها میدونن چطور ماشین بسازن.هم بهترین کیفیت رو دارن.هم بهترین پرفورمنس.هم بهترین لذت رانندگی.هم بهترین طراحی. هم جزو قابل اعتمادترین خودروسازان هستن

        1. wick

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          نگفتم موتور ساز نیست ولی در بحث موتور های اسپورت بی ام و هیچ چیزی واسه نشون دادن نداره ولی انجین هایی که روی سدان هاش میزاره در نوع خودش عالی هستن
          در دسته انجین های کم مصرف و مقرون به صرفه هم تویوتا حرف اول میزنه
          ولی هیچ وقت نگو بی ام و بهترین انجین ساز
          چون در اخرین انجینش در ایکس هفت به جای کم کردن سیلندر و گرفتن قدرت بیشتر از سیلندر های کمتر
          که همه کمپانی ها همین کارو
          چون مصرف کمتر هزینه تولید کمتر رو در پی داره
          داره در زمان عقب عقب راه میره
          و اینم بگم شما نمیتونی موتور x7 با موتور رولرویس ۱۲ سیلندر که قدرت کم تحویل میده مقایسه کنی چون بحثشون متفاوت

      2. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        محمد دادا بنظرم قضیه رو بیشتر از این باز نکنی بهتره چون بیشتر گندی که فورد زد رو مشخص میکنی! فایده نداره با حقیقت کنار بیا! کرده تو پاچه ملت دیگه جای دفاع نداره 🙁

        1. wick

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          آرمان من لازم نیست از چیزی دفاع کنم چون همین فورد جی تی تو پیست از لامبو و رقیب هاش چیز زیادی کم نداشت حتی اگه ۲۰۰ اسب بخار بده موتورش
          ولی اون ماشین شش سیلندر ۳۶۰ اسبی که از همه چهار سیلندر ها تو پیست عقب میوفته باید در موردش خیلی بحث بشه

      3. محمد حسین

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (409 ديدگاه)

        حالا آلمانی ها هیچی
        یعنی ایتالیایی ها و انگلیسی ها و ژاپنی ها هم اصول تولید ماشین اسپورت رو رعایت نمی کنن !!؟؟
        پس با این منطق اگر یه نیمکت چوبی داشته باشیم با یه انجین ۸ سیلندر دیگه خیلی به اصول اسپرت متعهد شدیم !!
        تعلیق و گیربکس و چهارچرخ متحرک و انواع سیستم های الکترونیکی و کنترلی هم هیچ

        1. wick

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          خسته شدم از بس دسته ها مختلف ماشین هارو برای دوستان معرفی کردم
          ماشین هایی که من گفتم اسپورت قابل دسترس بذای عموم مردم بودن که قیمت پایین تر از ۹۰ هزار دلاری دارند
          پورشه ۹۱۱ مکلارن ۷۲۰ فراری بوگاتی و غیره بحثشون جداست
          ولی خدا وکیلی وقتی میگن سری سه بی ام و ۶۰ هزار تا آب میخوره اونم با اون موتور خندم میگیره خوب

      4. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        ممد عزیزم فعلا که هی داری الکی دفاع دفاع میکنه اما بی فایده هست و نمیشه جمعش کرد 🙁
        از تمام رقبای خودش خورده تازه کلاهبرداری هم کردن سر این ماشین 🙁 نه جایزه ای برده نه رکوردی زده! نه تو پیست نوربرگ رینگ کاری کرده
        حداقل استینگر ۴۵ هزار دلار قیمتشه هم جایزه بهترین طراحی رو برد هم کاندید ماشین سال شد هم جایزه بهترین انجین کلاسش رو برد هم بهترین ماشین سال اتوگاید شد هم جایزه ویژه خبرنگاران رو دریافت کرد! تو درگ مستقیم هم موستانگ جی تی و کامارو هم زد!!
        ۵٠٠ هزار دلار هم قیمتش نیست! الکی دروغ هم نگفتن سر قدرتش
        جی تی دقیقا نسبت به رقبا و تو کلاس خودش چیکار کرد؟ هیچی

        1. wick

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          اصلا کیا بهترین ماشین ساز دنیا از نظر همه مجله ها و کارشناس ها بیشترین جایزه هارو هم گرفت
          پس چرا تو بازار چین مردم جیلی و لیفان به کیا استینگر ترجیح میدن بخرن .
          راستی الان فرمودید استینگر در درگ موستانگ جی ای رو زد .؟ والا فکر نکنم دیگه جای بحث باشه

      5. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        اره ۶٠ هزارتا میدی M3 سوار میشی که جزو ٢ ماشین برتر کلاس خودش هست با بهترین کیفیت و شتاب و امکانات و فابلیت اعتماد و تو تمام مقایسه ها و درگ ها تمام رقبای امریکایی رو له کرد :)) از موستانگ جی تی بگیر تا کادیلاک ATS. V
        خنده دار اینه ۶٧ هزار تا بدی کادیلاک بعد جزو ده برند غیرقابل أعمتاد سال بشی واس بار صدم و اون موتور داغون رو ماشین بأشه :))

      6. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        تو این ٨ سال که کره فقط امسال افت فروش داشت
        تو مثلا فورد رو بگو که از سال ٢٠٠٩ تا الان هی افت فروش داره :)) هم تو چین هم تو باقی جاهای دنیا! رتبش دوم بود الان در بهترین حالت ۶ :))
        تو همین منطقه أزاد طرف حاضره جیلی امگرند بخره ولی امریکایی نه :))
        عزیزم فیلم درگ استینگر با موستانگ جی تی هم هست تو motorin.com بزن ببین کی برنده شد 🙂

  4. MAHDI

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4380 ديدگاه)

    خیلی قدرت واقعیش باقدرت که کارخونه اعلان کرده تفاوت داره.فکر کنید صاحب خودرویی باشدکه۶۴۷ اسب بخارقدرت قراره داشته باشه اما زمانی متوجه میشید این قدرت حدود۶۶اسب بخار ودرصد بیشتری گشتاور کمترداره.این موضوع در مکلارن۷۲۰ وbmw m5 کاملا برعکسه یعنی بعد خرید متوجه بشیدخودروی شما قدرتی فراتراز اعلان کارخانه اش داره. چه حس خوبی دست میده به آدم

    1. Solid Snake

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ۱۱ درصد تفاوت قدرت دارن

      معمولا تست داینو یه چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از ماکسیموم توان تولیدی نشون میده
      و از اونجایی که کارخانه ها معمولا توان نامی رو اعلام میکنن
      با این حساب ۱۰ تا ۱۵ درصد تست داینو

      فورد ماکسیموم توان تولیدی جی تی رو اعلام کرده
      نه توان نامی موتور رو
      هر ماشینی هم که شما تست کنی همینجوریه تازه

    2. Mopar Or No Car

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      من در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم بنابراین اظهارنظر نمیکنم فقط میدونم تو آمریکا اگه شرکتی بخواد سر مشتریهاش همچین کلاه بزرگی بذاره باید چنان جریمه و خسارت سنگینی پرداخت کنه که بعدش باید بند و بساطش و جمع کنه بره.
      مطمئن باشید اون مشتریهایی هم که این ماشین رو با این قیمت بالا خریدن، در صورت درستی این ادعا همشون از فورد شکایت میکنن.

  5. Amirferrari

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مدیر عامل فورد یه نسبت فامیلی دور با مدیرعامل سایپا داره…این مدلی ماشین تو پاچه ملت کردن فقط از مدیران ایرانی بر میاد😂 تو سری قبل گفتن شاید مشکل از دستگاه داینوی باشه ولی مشخص بود از این موتور بخاری بلند نمیشه،یه درگ دیدم m5 نابودش کرد،یه ماشین ۱۲۰ هزار دلاری اونم سدان دو تنی🤣 تا جایی فراری ۴۸۸ pista با برترین موتور هشت سیلندر تاریخ خودروسازی باشه امثال فوردgt فقط به درد دیزاین کردن گاراژ پولدارا میخورن…

    1. wick

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      امیر داداش یه نگاه به اخرین رکوردش تو پیست بزن که تو امریکا بود پدال هم مطلبش رو گذاشت
      میبینی که فورد جی تی یه ثانیه از لامبو عقب بوده فقط اون موقع هست که میفهمی واسه گاراژ پول دار ها نیست
      یه چیز دیگه قدرت کم نشانه عملکرد بد تو پیست نیست تو پیست سیستم تعلیق و فنر بندی هست که حرف اول میزن چون باید تو پیچ ها خودتو به رقبا برسونی قضیه همون داج وایپر هست قدرت کم داشت ولی چون سیستم تعلیق بی همتایی داشت تو همه پیست ها از پس همه رقبا بر میومد

      1. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        محمد یادته تو مطلب معرفی گیربکس فورد جی تی،این ماشین رو با کیا استینگر مقایسه میکردی و میگفتی نگاه کنین امریکا با ۶ سیلندر چی تولید میکنه و کره با ۶ سیلندر چی تو لید میکنه! ( حالا کاری به اینکه یکی قیمتش ۶٠٠ هزار دلاره و یکی ۴۵ هزارتا نداریم)
        ولی همینو بدون کره حداقل کلاه بردار نیست ماشین ۵۶٠ اسب به رو به اسم ماشین ۶٣٠ اسبی بکنه تو پاچه ملت اونم با قیمت ۶٠٠ هزار دلار 🙂
        اگه استینگر و جی تی رو هم هرکدوم تو کلاس خودشون در نظر بگیرم موفقیت استینگر ده برابر بیشتر از جی تی بوده تو کلاس خودش! جی تی چه جایزه ای برد؟ کدوم رقیبشو شکست داد؟ چه رکوردی زد؟ :)))

        1. OMID

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          Gtفراری رو شکست داد ، ۴ سال متوالی هم برنده لمانز شد، انقدر هم مشتری داشت که فقط به افراد خاص بفروشنش و تو قرداد هم ذیل شده که نباید تا ۵ سال بفروشنش چون تو بازار قیمت دست دوش از کارخونه ایش بیشتره مثل دیمن
          حالا هی بگو m 5 در صورتی که همون m5 بعد یک سال کارکرد قیمتش نصف میشه.
          استینگر چی کار کرد ؟ یه جایزه طراحی برد😁

  6. Elmiraj

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1539 ديدگاه)

    GT یک سوپر اسپرت بسیار بحث برانگیزیه که در اخبار هر روز سایت های خودرویی جهان حضور داره…..
    به نظر من برای سوپر اسپرت کمیاب و بی نظیری مثل GT فورد می بایست موتور V8 پنج لیتری کنونی موستانگ رو به توربوی دوقلو مجهز می کرد و بالای ۸۰۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر قدرت و گشتاور ازش بیرون می کشید .

    1. wick

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      در برنامه گرند تور جرمی کلارکسون وقتی فورد جی تی رو روند گفت : فورد میتونست در مورد موتور اغراق کنه و موتور بزرگ تر بزاره روش ولی نکرد چون در اون صورت این لذت رانندگی که میده به راننده رو نمیداد

  7. ایمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2347 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم واقعاً تو این کار فورد موندم 🤔🤔🤔🤔
    دلیلی نداره با این کار خودشو خراب کنه

  8. Kurtz

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11347 ديدگاه)

    فورد به شدت شرکت قابل احترامیه ؛ من همیشه گفتم خدمتی که فورد به خودروسازی کرد هیچ کس مثلش رو انجام نخواهد داد ، ولی نمیدونم این مسخره بازی ها چیه از خودش درمیاره! این کار مصداق کم فروشیه.

    آخه نمیشه که اینقدر راحت به مشتری دروغ گفت ؛ ۶۶ اسب و ۵۱ نیوتن متر “کم فروشی” کردن ، اصلاً عدد کوچیکی نیست ، بعضی ماشین ها همه ی قدرت و گشتاورشون همینقدره و قطعاً راننده تاثیر این اختلاف اعداد رو در سواری GT حس خواهد کرد.

    ۶۲۷/۰۰۰ دلار خیلیه ها ! خیلی زور داره ۶۲۷۰۰۰ دلار هم پول بدی واسه ۵۸۰ اسب بخار ، سال ۲۰۰۸ میتونستی با ۱۷۵۰۰۰ دلار یه گالاردو بخری و دقیقا همینقدر قدرت در اختیارت باشه !

    درسته GT ماشین خاصیه ، اما خاص بودن باید در بعد فنی هم وجود داشته باشه ، GT حتی موتور و گیربکس و قطعاتش هم خاص نیست

    ماشین خاص به نظر من یه چیزیه مثل استون مارتین وولکان ، همه چیزش منحصر به فرده و عملکردش هم جای هیچ حرفی باقی نمیذاره ، یه موتور V12 هفت لیتری تنفس طبیعی خالص! قدرت و گشتاور بالای ۸۰۰ ، در پیست گرند تور (؟) ۱۰ ثانیه سریع تر از P1 … حالا در کنار همه ی این ها تولیدش هم محدوده و فقط ۲۴ تا ساخته شده ،

    از کار مک لارن خیلی خوشم آمد که قدرت ۷۲۰ اس رو گفتن ۷۱۰ اسب بخار ، ولی تست های داینو نشون داد موتور این ماشین حدود ۸۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکنه 🤯🤯🤯🤯

    1. Sajjad

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1645 ديدگاه)

      متاسفانه خوردوسازی امریکا با بحران بدی مواجه شده و این اصلا با موستانگ های ۴۰ سال پیش که گاها ۱۰۰اسب بخار بیشتر از حد اعلامی کارخانه بودن همخوانی نداره
      به عنوان یکی از طرفداران خودروهای امریکایی واقعا این ضعف رو دوست ندارم
      و امیدوارم هرچه زودتر این افول به پایان برسه

    2. Solid Snake

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (86 ديدگاه)

      مجید رو فاکتور قیمت خیلی چیزا تاثیر داره
      فقط بحث فنی نیست یا تکنولوژی

      شما بازاریابی فورد برا جی تی رو در نظر بگیر

      باید براش ثبت نام میکردی و تایید صلاحیت میشدی

      مشتری وقتی اینو میبینه به این فکر میکنه که دارم یه ماشینی میخرم که نمونش هیچ جایی پیدا نمیشه
      و برای هر کسی ساخته نمیشه

      و کسی هم که یه سوپر کار نیم میلیون دلاری مثل فورد جی تی یا ۱ میلیون دلاری مثل لافراری بوگاتی یا پاگانی میخره

      بیشتر داره برای شخصیت و با کلاس بودن و جلب توجه پول میده

      بحث فنی بیشتر برا ما معمولی‌های عشق ماشین مطرح هست

      یه برنامه تخت گاز بود که اتفاقا همه دیدنش

      تو اون برنامه هموند و جرمی میرن سفر دور اروپا
      تو پیست مونزا هموند با پاگانی هوآیرا میره جرمی پورشه کیمن خودش رو میده به استینگ تا برونه
      و دیدید که پورشه استینگ که یه راننده حرفه ای هست از پاگانی هموند که نیمه حرفه ای هست ۲ ثانیه سریعتر بود

      بنظرت کسی که ۱ میلیون دلار میده پاگانی یا ۶۴۷۰۰۰ دلار میده فورد gt براش مسائل فنی مطرحه؟ نه اون فقط دنبال یه چیز خاصه که وقتی از سر خیابون با سرعت آروم داره رد میشه همه برگردن نگاش کنن

  9. mahdy

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    این ماشین یک فاجعه به تمام معناس
    اگه اون gt بزرگ نبود نمیدونم چه کسی چه دلیلی واسه خرید این داشت
    مصرف سوخت : آزاد کلا هرچقدر بخواد میخوره
    شتابگیری : افتضاح
    صدای انجین : افتضاح
    هیجان انگیز بودن انجین : افتضاح
    قیمت : کمدیه بیشتر تا واقعیت
    اطلاعات روی کاغذ : دروغ و دری وری
    عملکرد پیست : خنده دار تر از قیمت
    ولی درعوض سیستم های کامپیوتریش میتونن میلیونها پردازش در ثانیه انجام بدن پس بخاطر همین بریم بخریم ! خودتون خندتون نمیگیره از این دلایل

  10. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    از نویسنده بسواد که بگذریم خدمت اساتید و نظریه پردازان صنعت خودرو که مدام در حال کل کل روی اعداد و شتاب و سرعت و تایم پیست هستن عارضم که یه مقدار برید ابتدایی ترین مسائا خودرو رو یاد بگیرید. شرکت ها اعدادقدرت و گشتاور روی فلایویل و میل لنگ خودرو رو اعلام میکنن نه روی چرخ!میخواد فورد باشه یا غول تکنولوژی که فراری هست سیستم انتقال قدرت و بخشهایی مثل گیربکس و گاردان و دف کلی اتلاف انرژی دارن و اتفاقا با توجه به تست داینو خیییلی دیگه از سوپراسپرت ها اعداد فورد جی تی رضایت بخشه

    1. Sajjad

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1645 ديدگاه)

      منم به همین شک کردم
      کارخونه قدرت سر فلایول رو اعلام میکنه
      برای اسب بخار عادیه
      اما شک بعدی من اینه که گشتاور چیزی نیست که مثل اسب بخار تلف بشه
      مبدل های گشتاور کم و زیادش میکنن
      مگر اینکه گیربکس به جهت افزایش تاپ اسپید گشتاور رو پایین بیاره
      البته شاید من اشتباه کنم
      نظر شما چیه؟

      1. Abbas lsx/ltx

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (112 ديدگاه)

        سجاد جان گشتاور هم مثل قدرت تلف میشه
        چیزه عجیبی هم نیست

        1. Sajjad

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1645 ديدگاه)

          آها مرسی

      2. mahdy

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        درسته گشتاور از اسب بخار کمتر تلف میشه ولی خب میشه
        بعد اقا مهدی گیرم که این ماشین همون ۶۴۷ تارو هم رسوند به چرخها آخرش چی به چه دردی میخوره ؟

    2. Solid Snake

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (86 ديدگاه)

      مهدی حرف درستی زد چرا این همه دیسلایک گرفته
      عجیبه

    3. MAHDI

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4380 ديدگاه)

      اگه اینطور که شما میگی پس تمام خودروها بایدمثل فوردGTمیبودن ودر این تست قدرت کمتری رو باید نشون میدادن.ولی نه تنها اینطور نیست بلکه تعدادی ازشون مثل مکلارن۷۲۰ یاM5ویاE63S قدرتشون بیشتر هم هست.

    4. Abbas lsx/ltx

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (112 ديدگاه)

      بله درسته مهدی جان به خیلی چیزا بستگی داره
      به دمای هوا،ارتفاع از سطح دریا،نوع سوخت،حتی تایمینگ هم بستگی داره.شاخص هایی که رو بر روی چرخ دنده ها زده میشه به وسیله دستگاه بوده و جای خطا هست و ممکن انجین درست تایم نشده باشه و قدرت افت میکنه و عواملی که شما گفتی و عوامل دیگری در میزان قدرت گیری دخالت دارن

  11. ساسان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (937 ديدگاه)

    فورداونقدری که طراحی این ماشین رو خوب کارکرده در بعد فنی واون حس یک سوپر اسپرت میلیون دلاری خوب کار نکرده..بقول جرمی یک حس پلاستیکی میده بخاطر استفاده ی بیش از حد از فیبر کربن…و درنهایت ازنظر من برای این مدل یک موتور۸سیلندر مناسب بود.فورد اصلا”به مقوله هارمونی تطابق ظاهر با انجین و قدرت و صد البته قیمت توجهی نکرده.انگار بخش طراحی و فنی همدیگرو ملاقات نکردن فقط درآخر سرهمش کردن…باید قبول کنیم سوپراسپرت سازی کار ایتالیاست والبته پورشه یه یه مقوله ی جداست دراروپا میشه گفت استثناست.

  12. Solid Snake

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این نویسنده یکم بیسواد بوده

    چون تست داینو همیشه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حتی دیده شده که ۲۰ درصد کمتر از ماکسیموم توان موتور رو نشون میده
    و البته ۶۴۷ اسب بخار توان نامی این ماشینه
    معمولا هیچ ماشینی دقیقا به حداکثر توان نامی خودش حتی توی بهترین شرایط هم نمیرسه چه برسه به تست داینو

    البته این تست داینو که ۵۸۱ اسب نشون داده چندان بد هم نبوده
    بنظرم توان نامی این ماشین از ۶۴۷ اسب بخار بیشتر باشه و این ۶۴۷ اسب بخار ماکسیموم توانی باشه که وقتی تو مراحل پروتوتایپ ماشین رو تو بهترین شرایط تست کردن بهش دست رسی پیدا کردن

    توجه کنید که
    توان نامی موتور یه چن درصد از ماکسیموم توان توی بهترین شرایط بیشتره
    فرقی هم نداره چه موتوری باشه چه موتور الکتریکی چه ژنراتور چه موتور ماشین فرقی هم نداره چه ماشینی

  13. Abbas lsx/ltx

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (112 ديدگاه)

    نتیجه عجیب!
    چرا جو میدین
    فورد کارش در این باره رضایت بخشه
    هیچ موقع عدد اعلام شده توسط کارخونه اندازه عدد بدست اومده رو چرخ نیست
    مگر اینکه کمپانی قدرت اعلامی رو کمتر از قدرت واقعی اعلام کرده باشه
    تلف کردن ۶۰.۷۰ اسب بخار برای یخودروی ۶۴۷ اسب بخاری یه چیزه عادیه

    1. MAHDI

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4380 ديدگاه)

      چرا واسه خودروهای دیگه اینطور نیست

      1. Abbas lsx/ltx

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (112 ديدگاه)

        هر خودرویی که اعداد بدست اومده سره چرخش اندازه قدرت اعلامی کارخونه بود
        شک نکن کارخونه قدرت اعلامی رو کمتر از قدرت واقعی بیان کرده

  14. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    دوست عزیز اتلاف انرژی در این حد یه چیز کاملا عادی و اتفاقا جزئی هست! اگر خودرویی رو میبینید مثل مکلارن ۷۲۰ که اینجور شتاب میگیره به خاطر فناوری هیولا یا شانس و اقبال نیست! یا بر خلاف رویه عادی شرکت ها اعداد روی چرخ رو اعلام کردن یا کلا تو اعلام قدرت و گشتاور شیطنت کردن و کمتر از واقعیت اعلام کردن و یه جور شوآف تبلیغاتی راه انداختن مثل کاری که قبلا نیسان روی gtr هم انجام داده بود و اتفاقا میبینید که هر دو خودرو هم تنفس طبیعی نیستان و توربو هستن که اگر تنفس طبیعی بودن و قدرت رو کمتر اعلام میکردن من شخصا میرفتم دستشون رو میبوسیدم از همین نوع شیطنت ها رو میتونید تو موتورهای دو لیتری توربو بی ام و مثل ۳۲۸ هم ببینید که اتفاقا اون هم توربو هست در واقع این پدیده شتاب و قدرت عجیب بعضی ماشینها رو فقط تو نمونه های توربو میبینید که البته همون شیطنت بعضی شرکت ها تو اعلام مشخصات هست

    1. Abbas lsx/ltx

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (112 ديدگاه)

      بدون تعصب میتونم بگم شما درست میگید

      1. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        بدون تعصب :)))
        معلومه

        1. Solid Snake

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (86 ديدگاه)

          به آآرررمان
          داداش الان چیزی که میخواستم رو مهدی گفت
          بله عزیزم دقیقا همینه حالا گاهی اوقات هم کمپانی اعداد اعلام شده رو کمتر و مصرف سوخت رو بیشتر اعلام میکنه
          بعدش با یه تست یه مجله همه سورپرایز میشن

          این یه جورایی ترفند بازاریابی هس

        2. Abbas lsx/ltx

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (112 ديدگاه)

          اره.بدون تعصب میگم
          حرف مهدی هم درباره میزان قدرت موتور و قدرت موجود روی چرخ تایید میکنم.
          یادمم نمیاد تو رو جایی تگ کرده یا بات حرفی زده باشم!

        3. آاآاآرماآآان٤٤

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          Solid snake
          اینکه کمپانی اسب بخار رو کمتر اعلام کنه بعد تو تست معلوم بشه قدرت ماشین بیشتر هست رو میشه گفت ترفند بازاریابی چون مشتری هم خوشحال میشه هم سورپرایز مثبتی هست
          اما اینکه کمپانی ماشین رو اونم با این قیمت بده مشتری بعد مشتری بفهمه قدرتش کمتر هم هیچ جوره باعث خوشحالی مشتری نمیشه و اصلا اسمش ترفند بازاریابی نیست! ترفند کلاهبرداریه :؛

      2. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        عباس داداش سلطان بی تعصب ها و منطقی ها،خودتو ناراحت نکن اصلا توی داینو اسب بخار جی تی ١٠٠٠ بود،خوبه ؟ :))) اصلا هم کلاهبرداری نکرد :))
        یه لیوان آب بخوره بره

        1. Abbas lsx/ltx

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (112 ديدگاه)

          وقتی نمیدونی اتلاف قدرت چیه دیگه حرفی بات نی، درضمن منم وارد این بازی های کثیفتون نکنید با این طرز فکر بچگانتون سایتو ریختین بهم. بازم میگم یادم نمیاد جواب تو رو داده باشم یا بات هم کلام شده باشم

      3. آاآاآرماآآان٤٤

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        عباس عزیزم همون یه لیوان آب رو بخور شاید وضعیتت عادی بشه 🙁
        فقط نمیدونم این اتلاف قدرت چرا واس بقیه ماشین ها نیست
        مک لارن ٧٢٠ اسب بخارش ٧٠٠ اعلام شد اما تو تست داینو ٨٠٠ بود :)))

        حقیقت تلخه هرچقدر تلاش کنی کاریش نمیشه کرد
        فاجعه بود این خبر واقعا 🙁

  15. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بعد هم دوزار میذارن کف دست دوتا مجله و اونا هم یه لقب غولکش میذارن تنگش و عوام هم به به و چه چه راه میندازن و این میشه که تبلیغات اثر خودش رو میکنه! وگرنه دنیای مهندسی دنیایی دو دو تا چهارتا و منطق هست و چیزخارق العاده توش اتفاق نمیفته

    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2355 ديدگاه)

      منظورت ۷۲۰ هستش؟؟
      خودت هم نمیدونی گاهی وقتا چی میگی.

      1. مهدی

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (715 ديدگاه)

        رفیق من زبونم تنده اما حرفم منطقیه حوصله اراجیف شنیدن هم ندارم
        http://uupload.ir/files/btz_mclaren-720s-dyno.jpg
        http://uupload.ir/files/t7en_screen-114.jpeg
        قدرت اعلامی مکلارن ۷۱۰ اسبه و رو داینو نزدیک ۶۹۵ اسب نشون میده قابل توجه شما که بدونی قدرت موتور از طریق بلوتوث و وای فای نمیرسه به چرخ و یه چیزی به اسم گیربکس و دیفرانسیل هم اون وسطا هستن. بالاترین حد تکنولوژی برای گیربکس ۱۵ درصد از توان موتور رو میگیره دیفرانسیل هم جای خود دارد
        حرفم واضح و منطقی بود؟

        1. آاآاآرماآآان٤٤

          ۲۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          دادا مک لارن رو داینو ٨٠٠ اسب نشون داد
          مطلبش هم تو همین سایت پدال هست سرچ کن نتایج تست داینو مک لارن ٧٢٠ ببین چی میاد تو پدال!!
          فک کردی همه مثل فورد هستن؟ تو الان إین مطلب گند زدن فورد رو شنیدی ناراحتی ولی خب حقیقت تلخه
          لینک تست داینو مک لارن هم گذاشتم واست منتظر تایید هست 🙂

        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2355 ديدگاه)

          ((بعد هم دوزار میذارن کف دست دوتا مجله و اونا هم یه لقب غولکش میذارن تنگش و عوام هم به به و چه چه راه میندازن و این میشه که تبلیغات اثر خودش رو میکنه!))
          من با این جملت کار دارم.
          یعنی واقعا فکر کردی مک لارن اومده به ۹۹ درصد مجلات پول داده؟؟
          ..
          گاهی وقتا آدم لازم نیست برای کوچک جلوه دادن شرکتی خِ ش تکشو جر بده!!!
          ..
          اینقدر خنده داره کامنتات که حد نداره.
          اونجایی که عشقت میکشه مک لارن میشه بالای ۸۰۰ اسب.
          نمونه ی کامنتات رو با هم مرور میکنیم:
          این شما و این هم کاشف سایت پدال مهدی، کسی که طراحی های مک لارن رو معادل جسمی خارج شده از لُپ لُپ میداند!!!
          .
          ۱-((قدرتش بالاتر از عدد ادعایی کارخونست پس شتاب خوبش عجیب و غریب نیست،
          داینو ها قدرتش رو بالای ۸۰۰ ثبت کردن))
          ۲-(( برو بزن تو گوش مدیر فنی وقت مکلارن که چرا نتونستین یه موتور قوی و اقتصادی بسازین))__این خیلی خنده داره،نمیدونی موتور اقتصادی چیه اونوقت حرف از دیفرانسیل و اتلاف انرژی که چهارتا جا شنیدی میزنی__😐
          ۳-((۷۲۰ شتاب عجیبی داره البته قدرت خروجی انجین این ماشین بالای ۸۰۰ اسب هست و مکلارن تو اعلام اعداد و ارقام فکر میکنم شیطنت کرده. تست داینو این ماشین تو اینترنت هست.))
          ۴-((قدرت اعلامی محصولاتش مخصوصا ۷۲۰ رو کمتر از چیزی که واقعا هست اعلام میکنه که ناخداگاه مردم مقایسه کنن با بفیه خودروها و فکر کنن لابد مهندسی برتری داره. شما خیلی راحت میتونید تست داینو این ماشین رو پیدا کنید و ببینید قدرت اعلامی ۷۲۰ اسب موتور با اتلاف انرژی ۱۵ تا ۲۰ درصد میشه زیر ۶۰۰ اسب اما این ماشین رو داینو سر چرخ ۷۰۰ اسب قدرت داده این یعنی مکلارن بالای ۱۰۰ اسب قدرت رو کمتر گفته و این ماشین حدود ۸۵۰ اسب قدرت داره))
          ۵-((دروغ رو اونجایی گفتن که ۱۰۰ اسب بخاری قدرت رو کمتر اعلام کردن))
          ..
          یعنی اینقدر از این دست کامنت های خنده دار داری که نگم بهتره.
          اونجایی که به نفعته مک لارن ۶۹۵ اسب قدرت داره اونجایی که به ضررته ۸۵۰ اسب!!!
          تمام مجلات دنیا اشتباه میکنن و بیسوادن اونوقت تو داری راست میگی؟؟!!
          .
          زبون منم خیلی تنده عزیزم،یه خورده به جای اینکه وایسی جلوی آینه سلفی بگیری بیشتر درباره ی اثر ایروداینامیک و تاثیر نرم افزاری گیربکس و سیستم های کنترلی الکتریکی ماشین های مک لارن بخون.
          ((البته امیدوارم پدال همشو چاپ کنه))

      2. ساسان

        ۲۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (937 ديدگاه)

        پیشنهاد من به مدیریت پدال اینه که یه تغییر اساسی درانجمن سایت ایجاد کنه و ازاین دسته بندی کسل کننده خارجش کنه.یه چیزی تو مایه های انجمن مکس اسپید خدا بیامرز… برای داغترکردنش درکادرکنار سایت پستهابه تناسب بروز شدنشون بالا بیان تو اون کادر.
        فک کنم خیلی از این بحثها منتقل میشه اونجا و همونجاکل کلها ادامه داشته باشه تا یا به تفاهم برسند یا به هرحال اینقدر کش بدن که کششون پاره شه!! جدای از شوخی الان انجمن سایت هیچ نبضی نداره…برای همین این بحثها اینجا دنبال میشه.

  16. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    جناب آآرررررماااان…. یعنی کاپ بلورین نابغه قرن رو باید اهدا کنن به شما که سرشار از هوش و زکاوتی!! ماذا فازا برادر! تو که داری حرف من رو تایید می کنی. تو اون مقاله هم گفته با توجه به قدرت ۷۰۰ اسبی که رو چرخ داده باید رو فلایویل بالا ۸۰۰ اسب داشته باشه! این یعنی تو ااعداد اعلامی شررر گفته. حداقل لینک میذاری اول خودت بخونش پسرم!

    1. آاآاآرماآآان٤٤

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      حاجی تو دیگه انیشتینی هستی واس خودت :))) حتی لینک رو هم نگرفتی این دیگه اخرشه ایول ! 😂
      بگو پس چرا هی ٢٠ تا کامنت گذاشتی که این گندکاری فورد رو جمع کنی ! حالا گرفتم خدایی 😂
      یکی اونجا که گفتی پول دادن به مجلات که اینو بگن( فک کردن کیهانه)
      یکی هم اینجا که حتی با لینک هم نگرفتی قضیه چیه😂
      ایول نابغه ای 😂 تازه میگه حرف منو تایید میکنه خخخخخ

    2. آاآاآرماآآان٤٤

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      خواستم بقیه لینک هایی که حتی همون تیترشون هم این بود که مک لارن ٧٢٠ قوی تر از اون چیزیه که کارخونه اعلام کرده هست رو بزارم ولی واقعا واس تو که خودتو بامنطق میدونی الکیه انیشتن😂
      تست داینو میگه جی تی ضعیفتره بعد این میخواد ماست مالی کنه بگه واس همه همینه 😂
      یه لینک پیدا کن بگه فراری ۴٨٨ یا مک لارن ٧٢٠ ضعیف تر از اون چیزی هستن که کارخونه اعلام کرد :))

      1. مهدی

        ۲۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (715 ديدگاه)

        جناب پهلوان مکلارن کمتر داستان بنویس حداقل حوصله کنیم بخونیم!
        دوست عزیز جناب آآآررررمااااننن اینهمه واست توضیح دادم انگار داشتم گل لگد میکردم! دوست عزیز وقتی فورد میگه مدل جی تی ۶۴۷ اسب بخار توان داره یعنی ۶۴۷ اسب بخار روی فلایویل توان داره این قدرت تا برسه به چرخها درصدیش اتلاف میشه و میشه مثلا ۵۸۰ اسب!!! فراری وقتی میگه قدرت مدل لافراری ۹۵۰ اسب هست منظور روی فلایویل هست و تا برسه به چرخها مثلا میشه ۸۰۰ اسب یا حتی کمتر! حالا من اینهمه توضیح بدم باز بیا بگو کم فروشی کردن! بابا مگه سیب زمینیه؟؟
        این داینو اونتادور که رو چرخ ۶۰۰ اسب داده و عدد خوبیه
        http://uupload.ir/files/443y_aventador-dyno.png
        این فراری ۴۵۸ که عدد خوبی نداده و ظاهرا ماشینش خسته بوده
        http://www.dragtimes.com/blog/ferrari-458-italia-on-the-dyno
        این داینو فراری ۴۸۸
        http://www.dragtimes.com/blog/ferrari-488-gtb-dyno-test
        این داینو lp670
        http://www.dragtimes.com/Lamborghini-Murcielago-Timeslip-23751.html
        داینو فراری ۴۳۰
        http://www.dragtimes.com/Ferrari-F430-Timeslip-11110.html
        داینو ۴۳۰ اسکودریا که عالی بوده
        http://www.dragtimes.com/Ferrari-F430-Timeslip-22512.html
        اگر حوصله کنی میبینی که همشون اتلاف انرژی داشتن یکی کم یکی زیاد بستگی به شرایط نگهداری موتور و گیربکس و سلامت ماشین

        1. آاآاآرماآآان٤٤

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          تست دایو ام۵ هم گذاشتن
          برو اونم ببین و ببینم چی میگی :))))

  17. Knight

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (710 ديدگاه)

    ۵۸۰ اسب روی چرخ میشه نزدیکای ۶۹۰ اسب

    1. Knight

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (710 ديدگاه)

      بالاترین بازدهی مربوط به توربین هاس که بالای ۹۰ درصده
      تو ماشینهای آمریکایی ۸۰ -۸۵ درصد
      اروپاییها هم‌معمولا عدد دقیقی اعلام نمیکنن ولی حدسی ۸۰ -۸۵ %

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X