فوردلامبورگینی

شاخ‌به‌شاخ لامبورگینی اوروس و F-150 شلبی سوپر اسنیک

لامبورگینی اوروس شاید به عنوان گل سرسبد شاسی بلندها در برخی پیست‌های مشهور شناخته شده باشد اما در خط مستقیم چه عملکردی دارد؟ خب قبلاً شاهد درگ این خودرو با قدبلندهایی همچون استون مارتین DBX و جیپ گرند چروکی تراک هاوک بوده‌ایم اما هیچ‌یک از این خودروها قدرت ۷۷۰ اسب بخاری فورد F-150 شلبی سوپر اسنیک اسپورت را ندارند. این پیکاپ توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای را داشته اما آیا می‌تواند یک شاسی‌بلند قلدر با صندلی‌های بیشتر، لوکس‌تر و سنگین‌تر را شکست دهد؟

خب اوروس به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز بوده و قدرت ۶۴۱ اسبی و شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای دارد بنابراین این دو خودرو حداقل در روی کاغذ شبیه یکدیگر عمل می‌کنند.

البته در واقعیت وضعیت متفاوت است. با وجود مزیت لانچ کنترل زمان زیادی طول نمی‌کشد که توربوها به کار افتاده و اوروس همچون طوفان به راه افتاده و پیکاپ فورد را شرمنده می‌کند. بله با قیمت فراتر از ۲۰۰ هزار دلاری اوروس قطعاً انتظار وجود لانچ کنترل را داریم اما خب با قیمت ۶ رقمی سوپر اسنیک اسپورت، انتظارات بالایی هم از این پیکاپ وجود دارد. البته برای آنکه رقابت منصفانه‌تری باشد یک‌بار دیگر هر دو خودرو مچ اندازی می‌کنند هرچند این بار لانچ کنترل اوروس خاموش است. اینجا هم تفاوت زیادی وجود نداشته و اوروس پیروزی قاطعی را به دست می‌آورد.

اما در درگ رولینگ یا در حال حرکت وضعیت چگونه است؟ علیرغم پاسخ پدال گاز بهتری که از پیشرانه‌ای سوپرشارژردار انتظار داریم، F-150 شلبی سوپر اسنیک این بار نیز قافیه را به اوروس می‌بازد و این در حالی است که قدبلند لامبورگینی از تأخیر واضحی در توربو رنج می‌برد. اینجا تعویض دنده و آئرودینامیک بهتر خودش را نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد قدرت بالای شلبی می‌تواند باعث برتری نسبی این خودرو در زمان حرکت شود. قیمت این پیکاپ در حالت پایه از حدود ۹۵ هزار دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    قلچماقی تو ذات ماشینای آمریکاییه

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. سلمان

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      ?

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $Ãbţìň$

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        لایک داری زیزیگولو،ایول???

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. فورد

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (853 ديدگاه)

      اون انتن رادیو فورد نمیگذاشت شتاب بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mahdi

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    F150با ۷۷۰اسب قدرت دوباره جلوی اوروس نتونست کاری از پیش ببره

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. $Ãbţìň$

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اوروس از نظر قدرت دست کمی از f150 نداره،در ضمن اگه میدونستی فقط همین مدل تک کابینش ۳تن بیشتر وزنشه همچین حرفی نمیزدی

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Ahmedreza2002

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اگه رفقای امریکایی باز ناراحت نمیشن
      دلیلش شاید همونیه که چارجر هلکت از m5 میخوره اونم با قدرت کمتر
      مهندسی دقیقتر شاید جوابه و وزن کمتر

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. $Ãbţìň$

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        احمد رضا چرا ناراحت شیم؟چارجر حدود ۲۰۰کیلو از m۵سنگین تره،تازه دیفرانسیل عقب هم هست که باعث میشه لانچش خیلی ضعیف باشه،من خودم شخصا پرفورمنس اروپایی هارو به آمریکایی ها ترجیح میدم،چون بقول جرمی کلارکسون تو اروپا با دقت میلیمتری نهایت استفاده رو از ماشین میبرن،الان کوچکترین موتوری که روی فیات ۵۰۰عرضه میشه ۲سیلندره و فقط ۸۰۰سی سی حجمشه یادم نیست که توربو داشت یا نه اما ۱۰۸ اسب قدرت تولید میکرد! داستان اینجور موتورایی تو اروپا زیاده حتی زمونه های قبل هم همینطور بود،برای مثال اگه تو اروپای ۵۰سال پیش از یه موتور ۶سیلندر ۳لیتری ۱۷۰ اسب بخار قدرت میگرفتن تو آمریکا از یه وی۸ ۷لیتری ۱۷۰اسب بخار میگرفتن! البته آمریکایی ها بیشتر کارایی مد نظرشونه تا سرعت و قدرت،همونطور که خودتم میدونی گشتاور آمریکایی ها خیلی زیاده بخاطر سبک زندگیشونه،تو اروپا هی فضا هم موجود نیست برای گله های بیشتر از ۵۰تا۱۰۰تا گوسفند دیگه چه برسه به آمریکایی که با هزاران راس گوسفند سروکار دارن،به غیر از اروپا ژاپن هم پرفورمنس خیلی عالیی داره،برای مثال موتور 2jz توی مدل سوپرا توربو دهه نود میلادی ۳۲۰اسب قدرت داشت! همون موتور رو یه ذره نه زیاد دستکاری کنی تا ۷۰۰,۸۰۰اسب هم میرسه،خلاصه اگه دنبال برن اوتی باید رفت سراغ آمریکایی اگرم قدرت و سرعت ماشین های ژاپنی یا اروپایی

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. Ahmedreza2002

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          اره خب همینه
          تو جفت این درگا یه آمریکایی ارزون تر و قوی تر و سنگین و تک دف از یه اوروپایی دو دف میخوره

          هرچقدر پول بدی آش میخوری

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. Mr.X

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    معلومه نتیجه از قبل. اینکارا چیه دیگه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. Reza

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ❤️ Lamborghini URUS ❤️

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. Mf1

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    یه چیز دیگست رپتور❤❤❤❤

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      F150 باید دو کابین باشه تک کابینش خیلی ناجوره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. Ramin

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یا خدا…..

    مردم تازگی ها هنگ کردن

    وانت رو با شاسی بلند میندازین ؟؟؟

    البته اگه وانت برقی باشه اشکالی نداره. ?? ( پیکاب بگیم بهتره )

    ولی درگ مسخره ای بود.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. akrh78

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      اون تیتاب هست رامین جان
      پیکاپپپپپپپپپ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فورد نباید هم شانسی می داشت. 770 اسب بخار داشتن به تنهایی کافی نیست، گیربکسی میخواد بتونه این قدرت را به موقع و بدون اتلاف منتقل کنه. قطعا گیربکس اوروس، تقسیم وزنش و مهندسی اون برگ برنده اون در مقابل رقیبان به مراتب قدرتری از این فورد هستش. این وانت قطعا دست و پا بسته نبود منتهی با رقیبش چندین طبقه اختلاف داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. $Ãbţìň$

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    با اینکه F-150نتونست ببره اما در مقایسه با این ماشین یه چیز دیگه ست..
    ⁦❤️⁩?F-150⁦?❤️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    مثل این بود که هوراکان با یه موستانگ تقویت شده مسابقه بده با بعضی اختلاف ها خب معلومه سومین شاسی بلند سریع دنیا با یکی از پیکاپ های معمولی در سرعت حتی اگه شاسی بلند قدرت کمتر داشته باشه مغلومه که شاسی بلند میبره و هیچ وقت یک لامبورگینی از یه فورد نمیبازه مگر این که اون فورد فورد جی تی باشه اف 150 یه شاهکاره ولی اوروس از اون شاهکارتره بالاخره هر کاری کنی اوروس میبره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (271 ديدگاه)

      دقیقا به غیر از تسلا کدوم ماشین دیگه ای توی 400 متر یا تاپ اسپید میتونه از اوروس جلو بیفته ک میگی سومین شاسی بلند؟
      خود تسلا هم فقط 400 مترش سریعتر از اوروسه…وگرنه تاپ اسپیدش هیچ حرفی برای گفتن نداره
      اوروس شاسی بلندیه که تایم 400 متر 11.3 داره…..ینی سریعتر از شاهکاری مثل شلبی GT500 کدوم شاسی بلند بنزینی استوکی همچین تایمی رو زده؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        البته SUV های پرفومنسی وجود دارن که تایم هایی در این حد ثبت کرد. مثلا ب ام و X3M کامپتیشن و X4M کامپتیشن زمان 11.22 ثانیه رو ثبت کردن در پیست معمولی.
        به این معنی هم نیست همیشه این تایم رو ثبت کنن مثلا لامبورگینی اوروس که در اولین درگ CARWOW زمان 11.8 ثانیه رو ثبت کرد.
        ******************
        اینو گفتم به این معنی نیست که اگه X4M کامپتیشن و لامبورگینی اوروس درگ داشته باشن X3M و X4M سریع تر باشن، نه منظورم اینه که خودروهای دیگه ای جز اوروس بودن که این تایم رو ثبت کردن. البته اوروس نسبت به SUV های پرفومنس دیگه قدرت و گشتاور بیشتری داره جز پورشه کاین توربوS که قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به اوروس هم داره.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. مهرداد كمال

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    فورد بیش از حد گرونه ٩۵ هزارتا خیلیه واسه یه وانت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. AMG///

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    مث اینکه یادتون رفته urus لامبورگینیه??????
    اینجاست که مهندسی خودشو آشکار میکنه????

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا