فورد

مشخصات عملکردی موستانگ شلبی GT500 اعلام شد

شاید شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ این روزها اکثر خبرهای خودرویی را به خود اختصاص داده باشد اما طرفداران خودروهای عضلانی آمریکایی بی‌صبرانه منتظر ورود قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فورد به بازار هستند. جزئیات بیشتری از موستانگ شلبی GT500 منتشر شده و حالا می‌دانیم که این هیولای تازه‌نفس می‌تواند تنها در عرض ۱۰.۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۶۱ کیلومتر در ساعت رسانده و دوباره سرعتش را صفر کند.


یکی از دلایل چنین عملکرد قابل‌توجهی به گیربکس ۷ سرعته و دوکلاچه فورد مربوط می‌شود که با همکاری کمپانی Tremec توسعه یافته است. این گیربکس که به مکانیسم کنترل کامپیوتری مجهز است که باعث می‌شود دنده‌ها در ۸۰ میلی‌ثانیه یا به عبارتی سریع‌تر از چشم بر هم زدن تعویض شوند. علاوه بر این وجود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متر نیز باعث می‌شود موستانگ شلبی GT500 همانند یک تیر از چله رها شود.


گیربکس یاد شده به‌صورت خودکار قابل تطبیق است زیرا رفتارهای متفاوتی بسته به حالت رانندگی انتخابی خواهد داشت. فورد می‌گوید تعویض‌های این گیربکس در حالت نرمال رانندگی فوق‌العاده نرم بوده و در حالت درگ نیز می‌توان تعویض‌های قدرتمندانه‌ای را تجربه کرد. به لطف این گیربکس هوشمند و پیشرانه‌ای قلدر، شلبی GT500 می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۱ ثانیه طی کند.


یکی دیگر از دلایل مهم برای ثبت رکورد بسیار خوب صفر-۱۶۱-صفر کیلومتر در ساعت وجود ترمزهای برمبو است. با وجود روتورهای دوتکه‌ای ۱۶.۵ اینچی در جلو، فورد ادعا می‌کند پرچم‌دار موستانگ از بزرگ‌ترین ترمزهای جلو در تمامی خودروهای کوپه و اسپورت آمریکایی سود می‌برد. این ترمزها ۲۰ درصد وسیع‌تر از ترمزهای GT350 بوده و ۳۰ درصد انتقال گرمایی بیشتری در گوشه‌های جلویی دارند.

به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قیمت پایه‌ی ۷۳۹۹۵ دلاری دارد اما با سفارش آپشن ها می‌توان قیمت آن را بالا برد. برای مثال پکیج فیبر کربنی تراک ۱۸۵۰۰ دلاری شامل مواردی همچون رینگ‌های کربنی ۲۰ اینچی، بال عقب قابل تنظیم و اسپلیتر جلو می‌باشد. پکیج‌های هندلینگ و تکنولوژی نیز به همراه نوارهای رنگی بدنه وجود دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    قوی ترین خودروی جاده ای فورد …. خوش آمدی ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آفرین فورد !
      این اون چیزیه که من بهش میگم موستانگ !
      تو این چند ساله به نظرم داشتن ادای موستانگو در میاوردن افت فروش موستانگ هم گواهی بر این حرفه !
      الان یکی میگه 10 میلیون فروخته ! منم نمیگم تا الان کم فروخته میگم تو این چند وقته اخیر افت فروش داشته و این چیزیه که امار میگه!
      اما فورد تونست باز هم یه موستانگ اصیل به جاده بفرسته کاری که شوی نتونست (حد اقل تا الان) برای کامارو انجام بده و دوج هم فعلا هیچ کاری نکرده چون دیگه جلنجر زیادی پیره و برای قضاوت دوج باید منتظر نسل بعد باشیم!
      اونم با وضعیتی که مشخصه فکر نکنم عمر ما به دیدن نسل بعدی چلنجر قد بده !

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    توقع بیشتری بود
    زیر۱۱ ثانیه!!!!
    اما بهرحال مث همیشه جذاب و دوس داشتنی
    ای کاش کابینش یکم بهتر باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      آقای امیر خب توقعتون به جا نیست
      این ماشین برای درگ نیست
      این قرار تو پیست رکورد بزنه
      با این گیربکس و این موتور و این مشخصات
      می‌تونه بهتر از zl1 رکورد بزنه تو پیست
      یعنی بهتر از پورشه ۹۱۱ جی تی ۳
      بهتر از مک‌لارن ۶۵۰
      اونم با نصف قیمت اونا

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        اگه اینطور باشه ک میفرمایید ، حرف من اشتباه بود
        نمیدونم درسته یا ن ولی کلا انتظاری ک از ۳ قلدر امریکایی دارم بخش اعظمش مربوط به درگه و دلیلی نمیبینم ک بخوان تو پیست حرفی برای گفتن داشته باشن چون دقیقا هر۳ ماسل کار برادرانی دارن ک مختص پیست هستن(وایپر کوروت فورد جی تی)
        البته به شخصه خیلی کنجکاوم ک ببینم دیمن توی نوربرگ رینگ عملکردش چجوریه!!
        امیدوارم بالاخره یکی این کارو انجام بده(هرچند غیر منطقی باشه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          دیمن ؟ نوربرگ رینگ؟
          خیلی کنجکاو نباش امار جالبی نخواهد بود تو بهترین حالت و با بهترین شرایط شاید 7:30

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          Mجان دیمن به هیچ وجه نمیتونه مسیر نوربرینگ رو در 7:30 ثانیه بره. محال ممکنه.حتی اگه بتونه زمان زیر 8 دقیقه رو ثبت کنه واقعا شاهکار کرده.
          فراری 488GTB نوربرینگ رو در 7:21.63 ثانیه رفته لامبورگینی هوراکان معمولی نوربرینگ در 7:28 ثانیه بعد دوج دیمن چطور میتونه در 7:30 ثانیه بره!!!!
          (( آئودی RS4 نوربرینگ رودر 7:58.52 ثانیه رفته))
          اینا زمان هایی هستن که توسط
          مجله SPORT AUTO در نوربرینگ ثبت شده.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    M5 کامپتیشن از این سریع تر هست تو مسافت ۴۰۰ متر :)

    با صد و خورده ای اسب بخار کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      m5 متری چنده
      شروع کردی هر طرف یه پارازیتی میندازی
      یکی ندونه فکر میکنه مثلا ام 5 سنگ محکیه چیه داری باهاش مقایسه میکنی
      حالا کادیلاک داره برای ام 5 بزار بیاد
      هنوزم واسه این عدد مشخصی ندادن فقط گغتن زیر 11 خواهد بود
      10 هم زیر 11 هست 9 هم زیر 11 هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آقای دیمن جان بله که M5 سنگ محک هستش.البته در کلاس خودش سنگ محک هستش.حتی از دید بعضی مجلات که گاهی به عنوان بهترین خودروی جهان معرفیش میکردن.حتی هموند در تخت گاز زمان تست هرمدل M5 در پایان یک جمله رو میگفت:این بهترین ماشین جهانه!!!!!
        ((البته این دوستمون فقط یه مطلبی رو گفتن در موردشتاب گیری این ماشین.البته باید تازمان اولین تست این ماشین صبر کرد))

        ((راستی پورشه 911 پایه در اولین شتاب گیری توسط مجله CARWOW شتاب 0تا100 رو در 3 ثانیه رفت. اونم دوبار تکرارش کرد وباز 3ثانیه.وقطعا درشرایط خوب زمان زیر 3ثانیه رو ثبت میکنه. حالا دیگه مدل های قوی ترش بحثشون جداست.رقبا بازهم به خطر افتادن))

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          آقای مهدی شما که باز شروع کردی جو راه انداختن M5 سنگ محک که هیچ
          هیچی نیست
          سنگ محک اون کلاس هم تسلا هست
          M5 فقط یه ماشین با تبلیغ زیاد برای پر کردن جای ماشین های نداشته ی بی ام و هست که مجله carwow خوب نشون داد چیه
          بهترین خودروی دنیا ؟؟ m5 ؟؟ خیلی خندیدم یه سدان هیچ وقت نمیتونه در هیچ ضمیمه ای بهتر از کوپه ها باشه
          بعد چهار سال قیمتش یک پنجم میشه
          هیچ سدانی کلکسیونی نمیشه !!
          در حد حمل خانواده خوبه نه بیشتر
          و با اینکه نمی‌دونم پورشه چه ربطی به این مطلب داره ولی می‌خوام یه جواب بهت بدم
          کوروت جدید پایه زیر سه ثانیه پر می‌کنه
          اونم با قیمت کمتر !!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. MAHDI

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          سنگ محک تسلا!!! البته دروغ کنتور که نیست شماره بندازه.حرفایی که من میزنم نظرمجلات معتبر خودرویی هستش وحرفایی شما رویایی شخص شماست که البته اشگالی نداره.کسی که به ب ام وM5 وحتی اگه به سری5 هم بگه هیچی نیست مشخصه که چقدر از صنعت خودرو میدونه.
          یادمه وقتی کادیلاک XT6 معرفی شد شما همینطور با غرور میگفتی بهترین درکلاس خودشه از هرنظر تاچندروز پیش که اولین تست وبررسی اش از اتواکسپرس اومد که فقط وفقط از ناامیدی وضعف داشت میگفت.پیشنهاد میکنم مطالعه اش کن.
          ((M5 از زمان معرفی بیش از 50رقابت تا الان با تمام خودروهای این کلاس داشته که جایگاه همشون اول شدن این ماشین بوده.البته بحث M5 نیست.بحث خودروی آلمانی هستش.از 911 بگم برات یا از مرسدس AMG GTR ویا هرکدوم از خودروهاشون. بهترین پرفومنس.بهترین کیفیت کابین.بهترین لذت رانندگی.مدرن ترین تجهیزات.بالاترین امنیت.همه وهمه رو میشه دراکثر محصولات آلمانی پیدا کرد!!!!
          کورت جدیدهم هرچقدر خوب باشه بازبهتر از911 نمیتونه باشه. البته در طراحی بیرونی که کپی ناهماهنگی هستش از فراری 458 اما طراحی داخلی زیبایی داره که تقریبا شبیه به پژو508 هستش.در مورد عملکرد هم صبر میکنیم تا ببینیم چی تو چنته داره!!!
          ((البته کوروتZR1 نسل فعلی هم قرار بود 911GT2 رو به خاک وخون بکشه ازدید شما.چون خوب یادمه درموردش چی میگفتید چون تازه اومده.اما در نوربرینگ حتی از911GT3هم شکست خورد.
          البته خودروهای آمریکایی عجایبی هم دارن مثل تسلا3پرفومنس که در یک درگ بچه گانه 911GT2 رو شکست داد اما ازاون روز هردرگی با M850 وC63 وE63 داشت شکست خورد.اونم یک خودروی برقی که برای من هیچ ارزشی نداره در مقابل بزرگانی که اوج مهندسی هستن. والا ب ام و موتور برقی معرفی کرد با یک سری5 که شتاب 2ثانیه ای داره با بیش از 700 اسب بخار و 10 هزار نیوتن گشتاور. اما متنفرم از برقی ها حالا اگه فراری هم باشه. چه برسه به تسلا که اوج مشکلات ریز ودرشت هستش که همیشه در لیست غیرقابل اعتماد ترین خودروسازان حضور دارن!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. doubt

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (257 ديدگاه)

          چندجا من دیدم 911 carrera 4s زمان 3:4 زده بعید میدونم زمان 3 ثانیه با 911 پایه بشه زد.
          بهرحال جالب بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      M5 کامپتیشن 0تا200 کیلومتر رو در 10/6 ثانیه میره. البته در بعضی تست ها از اینم سریع تر بوده تاجایی که در مسابقات unlim 500 سال 2019
      M5کامپتیشن با شکست دادن 2تا فراری 488GTB پیروز مسابقات امسال شد که مسیر1/4 مایل
      رودر زمان 10.7 ومسیر 1/2 مایل رودر 16.9 ثبت کنه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        خواهشاً پای کوروت C8 رو به این بحث باز نکن که همۀ دنیا تحسینش کردن
        کپی ناهماهنگ از فراری 488 و پژو 508؟؟!!!!!!
        خدایی این حرفا رو از کجا درمیاری؟!
        هر سوپراسپرت موتور وسطی که میاد بیرون از فراری کپی شده؟!
        طراحی C8 هیچ ربط و سر سوزن شباهتی به فراری نداره و کاملاً نسخۀ تکامل یافتۀ نسل قبلیه
        در مورد ZR1 هم که این ماشین تا حالا هیچ تایم رسمی تو نوربرگ‌رینگ نداشته و هر تایمی هم که بوده غیررسمیه و هرگز قابل استناد نیست
        تایم پیست ZR1 رو میخوای بدونی به پیست VIR نگاه کن که مطلبش همین چند روز پیش منتشر شد و کوروت دوم بود، بالاتر از 720S و پرفورمانته
        به پیست Road & Track هم میتونی نگاهی داشته باشی که ZR1 با اختلافی نزدیک به دو ثانیه از فراری پیستا سریع‌تر بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. OMID

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        چرا به کوروت و تسلا توهین میکنی؟
        اونا طرفدار ندارن؟
        الان بگم مدل اس ام فایو‌ و توی درگ میبره دروغ گفتم؟
        درضمن مهم نیست که شما از ماشین برقی متنفری چون نظرت مهم نیست مثل نظر خودم
        یه یارو اومده بالا دعوا را میندازه جوابشم گرفت دیگه شما چته؟
        همه ماشینا مشکلاتی دارن
        الان منم میگم ام فایو‌ اشغاله چون لانچ کنترلش مسخرس و مشکل داره
        قیمتشم بعد چند سال مفت میشه
        الان حال داد؟ خوب بود؟
        این شبیه اونه اونم شبیه اینه
        کی این مسخره بازیا تموم میشه؟
        اگه به مقایسه سدان باشه خوب جگوار پروجکت هشت هم با این که بنزینیه ام فایو‌ و لوله می‌کنه
        (ام فایو‌ ماشین بدی نیست این حرفایی که گفتم صرفا آیینه ای از اعمال خودتونه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. doubt

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        m5 عشقه ولی خدایی بعیده 1/4 مایلو تو 10:7 بره دیگه. لینکی داری بفرستی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    گور بابای رکورد خیلی خفنه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تا نسل قبل به شدت طرفدار GT500 بودم به خصوص نسخه Super Snake، اما الان چلنجر هلکت Red Eye , بیشتر حشریم‌ میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (537 ديدگاه)

      داداش همین کارارو می کنین که ماشین آمریکایی رو حرام می کنن دیگه… ???

      منم همچین حسی رو به کامارو ZL1 1LE دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    2ساعت پیش drag times کلیپ جدیدی گذاشته
    از درگ رولینگ فراری 488پیستا ومکلارن 720 که البته خیلی جذاب به نظرم نیومد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3897 ديدگاه)

      بله دیدم ؛ پدال حتماً مطلبشو میزاره و دوباره یک جنگ لفظی تمام عیار بین طرفداران فراری و مکلارن اتفاق میفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهراد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    هر ماشین در مقایسه با نسل قبلیش قشنگه،
    شنیدین میگن مقایسه کار اشتباهیه و تنها رقیبتون، خودتون هستین؟!
    اینو میشه از همون بنز و آستون مارتین هم نتیجه گرفت که حتی با قلب تپنده یکسان، شاسی و سیستم تعلیق و ایرودینامیک چه تفاوتی ایجاد می کنن، اینا که دیگه دو تا ماشین جدان، تو کلاس های جدا.
    بهتره سکوت کنیم و با هر حسی که تو دلمون میاد به عکساش نگاه کنیم و تصور سوارشدن و لذت بردن از نعره های این ماشین رو بکنیم، شاید یه روزی تو کشور های همسایه تونستیم ببینیمش و شاید سوارش بشیم.چطور میشه این هیولا هارو دوست نداشت؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. موری

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تو این نسل های جدید موستانگ و چلنجر و کامارو
    چلنجر حرف اول و میزنه اما نه تو پرفورمنس و سرعت و مصرف سوخت و این چیزا
    تو رئیس بودن :)
    اونی که رئیس گروه چلنجره حالا بقیه هر چی میخوان باشن مثل شیر که سلطان جنگله
    شاید زوره فیل بیشتر باشه سرعت چیتا بیشتر هوش میمون بیشتر باشه ولی رئیس شیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ArmanAC43

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مهدی جان که داری اون طوری از ماشین های المانی دفاع میکنی !
    معیار اولیه انتخاب و علاقه به ماشین سلیقه هستش
    و واقعا این نوع ماسکل هارو هیچ جای دنیا تولید نمیشه
    ما بحث اصلیمون درگ ، پیست یا کابین زیبا نیست ما داریم از یه سبک ماشین صحبت میکنیم
    شاید ام ۵ زیبا تر باشه داخلش شیک تر باشه فلان سرعت فعلان شتاب با اسب بخار کمتر داشته باشه ولی ما بحثمون این نیست هیچ ماشین المانی که هیچ ، هیچ ماشین اورپایی اینطوری نیست اگه بحث ما پرفورمنس این چیزا بود داشتیم درباره ی خیلی ماشین های دیگه صحبت میکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا