فولکس واگن

پشت فرمان نسل جدید فولکس‌واگن گلف استیت 2021

برای مدت‌های زیاد فولکس‌واگن گلف انتخاب پیش‌فرض و توصیه شده برای هر کسی بود که یک هاچبک خانوادگی و مرسوم می‌خواست. البته گلف استیت در تعریف کلاس خود به اندازه برادر هاچبک موفق نبوده و شاید افزایش تمرکز روی کاربردی بودن باعث شده این خودرو وارد قلمروی خودروهای بسیار خوب دیگری همچون اشکودا اوکتاویا استیت هم‌خانواده شود.

نسل هشتم گلف استیت برای ایجاد توازن دوباره طراحی شده است؛ اما از آنجایی که با یک گلف روبرو هستیم بنابراین خبری از یک انقلاب نیست و طراحان و مهندسان بیشتر روند تکاملی را در پیش گرفته‌اند.

بیایید ابتدا نگاهی به نکات کلیدی این خودرو داشته باشیم. جدیدترین نسل استیشن گلف ۶۶ میلی‌متر طویل‌تر از قبل بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۶۸۶ میلی‌متر رسیده که ۶۷ میلی‌متر بیشتر از گلف ۵ درب سنتی می‌باشد. فولکس‌واگن ادعا می‌کند فضای پای این خودرو ۳۸ میلی‌متر بیشتر از قبل شده است.

افزایش طول خودرو همچنین به بهبود فضای بار نیز کمک کرده است. محفظه بار این خودرو هم‌اکنون گنجایش ۶۱۱ لیتری دارد که ۶ لیتر بیشتر از نسل قبلی می‌باشد؛ اما وقتی صندلی‌های عقب را بخوابانید این فضا به ۱۶۴۲ لیتر می‌رسد.

به‌منظور درک بهتر و مقایسه با رقبا باید گفت اوکتاویای استاندارد و استیشن نسبت به گلف به ترتیب ۳۰ و ۶۸ لیتر گنجایش بیشتری دارد. فوکوس استیت از این نظر ۲۲ لیتر ظرفیت بار کمتری نسبت به گلف دارد. البته صندلی‌های گلف نیز انعطاف بالایی دارد که باعث می‌شود محفظه بار این خودرو به‌صورت کاملاً تخت نیز درآید.

همانند نسل هشتم گلف هاچبک، مدل استیت این خودرو نیز با طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی از جمله نسخه‌های دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی عرضه می‌شود؛ اما اگر به دنبال حمل اشیای بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستید نسخه‌های دیزلی شاید بهتر باشند. فولکس‌واگن انتظار دارد این مدل مجهز به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۱۳ اسب بخاری و تریم لایف آن پرفروش‌ترین عضو خانواده استیت گلف باشد.

شاید این موضوع شما را سورپرایز کند چراکه در حال حاضر دیزلی‌ها طرفداران زیادی ندارند اما همانند آنچه برای اوکتاویا متصور هستیم، پیشرانه ۲ لیتری دیزلی قابلیت‌های فراوانی دارد. این پیشرانه کاملاً برتر از پیشرانه ۱.۶ لیتری قدیمی بوده و گشتاور آن از دور ۱۶۰۰ در دسترس بوده و تا دور ۳ هزار نیز می‌توان از آن حداکثر استفاده را برد.

البته این پیشرانه کمی پر سر و صداست اما به عنوان پیشرانه‌ای دیزلی هرگز مجبور به تحت‌فشار قرار دادن آن نخواهید بود. شما می‌توانید همه کارهای خود با خودرو را بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۲۵۰۰ انجام دهید و کمک‌حال نیروگاه آهنین نیز گیربکس ۶ سرعته دستی خواهد بود که تعویض‌های دقیق و نرمی دارد.

به همه این موارد باید مصرف سوخت ادعایی ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی دی‌اکسید کربن ۱۲۴ گرمی در هر کیلومتر را اضافه کرد که حاکی از راندمان مناسب این پیشرانه دیزلی می‌باشد.

یکی از دلایل مصرف سوخت پایین این پیشرانه به دور پایین آن در سرعت‌های بالاتر مثل ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مربوط می‌شود که در این حالت دور پیشرانه کمتر از ۲ هزار بوده و این امر روی کاهش صدای تولیدی نیز تأثیر می‌گذارد. این پیشرانه در گلف آرام تر از اشکودا بوده هرچند استارت در هوای سرد نشان خواهد داد ماهیت پیشرانه از نوع دیزلی است ولی پس از گرم شدن پیشرانه شاهد آرامش بیشترش خواهید بود. پیشرانه دیزلی گزینه‌ای عالی برای خودرویی با این ابعاد محسوب می‌شود.

در بخش دینامیکی نیز با گلف همیشگی روبرو هستیم، خودرویی که در اکثر سطوح راحت بوده و کنترل بدنه آن به خوبی صورت می‌گیرد. فرمان نیز دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. شاید تنها نکته قابل‌ذکر اندکی خشکی سواری خودرو می‌باشد.

بخش عقب کابین گلف استیت جدید مزیت‌های بزرگی را به ارمغان آورده و آن‌هم فضای بیشتر می‌باشد. باقی بخش‌های کابین مشابه گلف هاچبک نسل هشتم بوده و بنابراین شاید متریال بکار رفته در آن انتظارات همیشگی شما را برآورده نکند چراکه اکثر سطوح از پلاستیک‌های خشک پوشیده شده‌اند.

تریم لایف این خودرو دارای اکثر تجهیزات ضروری همچون سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک جلو و عقب، داشبورد دیجیتال ۱۰ اینچی، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار و آینه‌های برقی و گرم شونده می‌باشد. با قیمت ۲۵۳۲۰ پوندی این خودرو ۱۵۰۰ پوند گران‌تر از اوکتاویا استیت SE دارای پیشرانه مشابه می‌باشد.

از برخی جهات گلف استیت متقاعدکننده‌ترین عضو خانواده گلف نسل هشتم می‌باشد. این خودرو جادارتر از هر زمان دیگری بوده و ظرفیت طی مسافت‌های طولانی با آرامش واقعی و حمل وسایل زیاد را دارد. البته همان‌گونه که انتظار می‌رود این خودرو برخی ویژگی‌های عجیب نسخه هاچبک همچون محل نصب برخی کلیدهای داشبورد را حمل می‌کند. از طرف دیگر گلف استیت هنوز هم نمی‌تواند از نظر فضای بار خالص با اشکودا اوکتاویا رقابت کند، فاکتوری که در این کلاس کلیدی محسوب می‌شود.

مشخصات فولکس‌واگن گلف استیت لایف ۲.۰ TDI 115

  • قیمت: ۲۵۳۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Twin H Power

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    مصرف سوختش عالیه .
    از نظر فنی هم بنظر میاد ماشین بی دردسری باشه

    و بنظرم همیشه به قدرت فوق العاده نیاز نداریم …

    موافقم 26
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    به گلف نمیاد که استیشن باشه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. Porsche

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    واقعا خوبه برای یه خانواده پر جمعیت و کسی که فضای بار ماشین اولویتش باشه انتخاب معقولانه و بی نظیریه
    مصرف سوخت هم خیلی خوبه که یکی از نقاط قوت اون هست که میتونه به همین دلیل فروش خوبی رو تجربه بکنه
    انجین هم پاسخگو نیازهای صاحب هست
    طراحی هم داخلی و خارجی هم حرفی باقی نمیزاره

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پر جمعیت مینی بوس می‌خواد.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. Reza

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    مصرف سوخت فقط ۴.۶ لیتر عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Ahmadreza

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (727 ديدگاه)

    خوش به حالشون
    شما فکر کن خارج زندگی کنی
    مثلا ٣۰ هزار دلارم داری میخوای ماشین بخری
    چقد مدلای صفر و چقد بیشتر مدلای کارکرده میتونی انتخاب کنی
    از صف و قرعه کشی خبری نیست
    جمله هایی مثل فلان قطعه موجود نیست
    واسه رفع فلان صدای ماشینت صدای ضبط بیشتر کن
    ایکاش همه ی این اتفاقات ناراحت کننده فقط یه خواب بد بود

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. عارف

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (322 ديدگاه)

      دوست عزیز ( خواب بد ) که شما فرمودی به اندازه عمر ما طول کشیده و ما هیچ لذتی از این تکنولوژی نبردیم

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      برای هزار دلار تو برزیل ادم میکشن / خارج؟ ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهردادکمال

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    بی دردسر و راحت و کاملا مطمین برای یک سفر طولانی و ارزان

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. Aref.Genial

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دیروز یه راو4 این رنگی داخل خیابون دیدم حال کردم! ماشین یه اداره خاصی بود. قدیما تو ماشین های ایرانی مثل پراید هم خیلی رنگ های متفاوتی بود مثل کاربنی , سبز کله غازی , جگری و… ولی در حال حاضر متاسفانه فقط رنگ سفید از طویله سایپا و ایرانخودرو بیرون میاد!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      تاکسی فرودگاه هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بازی car logo quiz رو دانلود کردم بازی کردم.اسم و لوگوی کلی از شرکتای گمنام رو پیدا کردم و یاد گرفتم.خیلیاشون چینی و آمریکایی بودن.بعضیاشونم ورشکسته شدن.

    پدال، لطفا کامنتمو قبول کن‌.امارات ۳تا خودروسازی داشت توی اون بازی.یه شرکتایی بودن که اکثرا چینی و آمریکایی بودن که تا اونموقع اسمشونم نشنیده بودم.مجریان گرنتور می‌گفتن قبلا شهر دیترویت آمریکا چهل‌و خرده‌ای خودروسازی داشته ولی الان فقط دوتا داره.یه حسی بهم دست می‌داد که اون همه شرکت گمنام رو نگاه می‌کردم.سایپا و ایران‌خودرو‌هم بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      بازیش car logo quiz HD بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    گلفی نمی بینم / این چه سرو صفتیه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا