فولکس واگن

تست گوزن نسل جدید فولکس‌واگن گلف

بازهم تست گوزن! قطعاً شما با این تست ایمنی آشنا هستید اما خب برای آشنایی آن دسته از عزیزانی که شاید تازه به جمع ما ملحق شده یا چیزی درباره این تست نشنیده‌اند باید گفت تست گوزن برای ارزیابی عملکرد یک خودرو در هنگام مانورهای ناگهانی طراحی شده است. برای مثال زمانی که یک گوزن به‌صورت ناگهانی جلوی خودرو می‌پرد راننده اقدام به مانورهایی برای عبور از آن می‌کند و این تست هم به دنبال بررسی توانایی‌های خودرو در زمان وقوع چنین سناریوهایی است.

تست گوزن چندین سال است که در حال انجام بوده و مهم‌تر اینکه فرقی بین محصولات لوکس یا سطح میانی قائل نمی‌شود. دو نمونه از خودروهای مشهوری که قربانی این تست شده‌اند تویوتا هایلوکس و راو ۴ بوده‌اند هرچند وضعیت هایلوکس خیلی بدتر بوده و تقریباً به مرز چپ شدن رسیده است.

در ویدئویی که تماشا خواهید کرد هشتمین نسل فولکس‌واگن در تست گوزن شرکت کرده است. متأسفانه این هاچبک محبوب نتوانسته تست ۷۷ کیلومتر در ساعت را با موفقیت پشت سر بگذارد و به مخروط‌ها برخورد کرده است. این خودرو پس از مانور اول نتوانسته به مسیر مدنظر بازگردد.

بهترین عملکرد گلف نسل هشتم در سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت رقم خورده است. نکته مثبت درباره گلف اینکه عملکردش بهتر از مرسدس CLA کوپه بوده زیرا بهترین رکورد مرسدس با سرعت ۶۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

البته در مقام مقایسه باید گفت گلف نسل هشتم بدتر از نسل پیشین خود بوده است. در سال ۲۰۱۷ بود که هفتمین نسل گلف در تست گوزن شرکت کرد و بهترین عملکردش نیز با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت ثبت شد. این خودرو در تست ۷۷ کیلومتر در ساعت نیز تنها با یک مخروط برخورد نمود.

قبلاً هم شاهد ناکامی محصول دیگری از فولکس در تست گوزن بوده‌ایم. نسخه اروپایی پاسات استیشن نتوانسته در سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت عملکرد خوبی داشته باشد و با چندین مخروط برخورد کرده است. البته ایمن‌ترین تست این خودرو با سرعت ۷۳ کیلومتر در ساعت رقم خورده که بهتر از تست گوزن گلف جدید بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    مزدا تو این تستها خیلی خوب کار میکنه
    تستهاشو ببینید کف کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    عملکرد سوپر اسپرت ها نمیدونم چجوزیه توش
    مثلا اونتادور یا ۷۲۰s یا ۸۱۲ یا حتی شیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    من نمیدونم چجوریه که بعضی شاسی بلندا توی این تستها بهتر از هاچبک ها عمل می کنن فک کنم پژو ۳۰۰۸ بودکه عملکردش خیلی خوب بود یا حتی توسان و امثال اون دو سه کیلومتر عملکردشون بهتر بوده نسبت به خیلی از هاچبک ها!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اصلا فولکس تو و محصولاتش اقتصادیش ضعیف هستند تو این تست…..چند وقت پیش هم پاسات و اشکودا ساپرب بودند کنار پژو ۵۰۸ و بنز ….پاسات و ساپرب افتضاح بودند

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا