فولکس واگن

پرفروش‌ترین خودروی برند و گروه فولکس‌واگن در سال 2019

در بهار سال ۲۰۲۰ بود که فولکس‌واگن تیگوان رکورد تولید ۶ میلیون دستگاهی از زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ تاکنون را ثبت کرد.

این خودروساز تنها در سال گذشته تعداد ۹۱۰,۹۲۶ دستگاه از این شاسی‌بلند کامپکت را ساخت، خودرویی که به پرفروش‌ترین محصول برند و گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ بدل شده است. این موضوع جای تعجب زیادی ندارد زیرا شاسی بلندها در سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و تیگوان هم در ۸۰ درصد کشورهای روی زمین عرضه می‌شود.

به این نکته فکر کنید: در سال گذشته و هر ۳۵ ثانیه یک‌بار یک دستگاه تیگوان به فروش رفته است. به لطف انتشار آمار فروش سال پیش، تیگوان به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند قاره اروپا و یکی از سه خودروی کاربردی و اسپورت محبوب در سراسر دنیا تبدیل ‌شده است.

  • نسل اول (سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶)

اولین نسل این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ معرفی و یک سال بعد وارد بازار شد. در سال ۲۰۰۸ که اولین سال حضور کامل تیگوان در بازار بود شاهد فروش بیش از ۱۵۰ هزار دستگاهی آن بودیم که باعث شد تیگوان از همان ابتدا پرفروش‌ترین شاسی‌بلند آلمان شود.

تیگوان به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شد. در سال ۲۰۱۱ بود که نسخه فیس لیفت تیگوان تولید شد. این خودرو اولین بار توانست مرز فروش ۵۰۰ دستگاهی را رد کند.

  • نسل دوم (سال‌های ۲۰۱۶ تاکنون)

در آوریل سال ۲۰۱۶ بود که دومین نسل تیگوان بر پایه پلتفرم MQB ساخته شد. این معماری جدید همه‌چیز از ظاهر گرفته تا فضای کابین و بار، قوای محرکه و تکنولوژی را تغییر داد. پیشرانه‌ها هم متنوع‌تر شدند.

برای اولین بار نسخه طویل‌تر تیگوان در سال ۲۰۱۷ و با پسوند آل اسپیس معرفی شد. این خودرو کابین جادار و آپشن هفت نفره را دارد.

به لطف تقاضای زیاد در بازارهایی همچون چین و آمریکا، این خودرو موفق‌تر شد و هم‌اکنون ۵۵ درصد کل تولید را به خود اختصاص داده است. از اکتبر ۲۰۱۹ نیز نسخه طویل‌تر تیگوان با پیشرانه پلاگین هیبریدی در چین عرضه می‌شود.

تیگوان در ۴ کارخانه و در ۳ قاره جهان تولید می‌شود. نسخه استاندارد آن در کارخانه ولفسبورگ آلمان و برای بازارهای اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه تولید شده و کارخانه فولکس در روسیه نیز تقاضای موجود در این کشور و کشورهای همسایه را پاسخ می‌دهد. نسخه طویل‌تر این خودرو در شانگهای چین و برای همین کشور تولید شده و کارخانه مکزیک نیز به تولید تیگوان برای بازارهای آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه مشغول است.

فصل بعدی داستان موفقیت تیگوان اواخر سال جاری و با معرفی نسخه فیس لیفت آن رقم خواهد خورد. این خودروی به‌روز از ظاهری متمایزتر و بهبودهای فنی برخوردار شده و در مدل‌های پلاگین هیبریدی و پرفورمنس R نیز تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان درگ هارو بزار دیگه.درگ جدید دوسه روز دیگه میاد بعد شما هنوز مال قبلی رو نذاشتید!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (29 ديدگاه)

      تو آپارات پدال درگ رو گذاشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hadi

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واقعاً خودرو خوب و قابل تقدیریه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    محصولات VW ضاهرشون خیلی با کیفیت بنظر میاد ایا در واقعیت هم اینگونه هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (567 ديدگاه)

      در واقعیت هم بسیار با کیفیت هستند
      در ایران 4 مدل وارد شده که اگر دسترسی داشتید حتما امتحان کنید
      پاسات در مقابل رقبا کره و ژاپن و فرانسه یک سرگردن فراتر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Zonda R

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    من تو این سگمنت با احترام انتخابم rav 4 نسل جدید هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا