فولکس واگن

خداحافظی فولکس‌واگن پاسات با بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳

فولکس‌واگن اعلام کرده است که زمان پایان تولید پاسات در کارخانهٔ چاتانوگا نزدیک است. این شرکت هم‌اکنون درگیر حمله‌ای تهاجمی به بازار خودروهای الکتریکی است و در همین راستا اخیراً کراس‌اوور الکتریکی ID.4 را معرفی کرده است. این کراس‌اوور الکتریکی برای بازار ایالات‌متحده از سال ۲۰۲۲ در کارخانهٔ چاتانوگا تولید می‌شود و تیراژ آن در سال ۲۰۲۳ به ظرفیت کامل می‌رسد. به همین دلیل، در همان سال تولید پاسات در این کارخانه پایان میابد.

فولکس‌واگن به منظور آماده‌سازی کارخانهٔ چاتانوگا برای تولید ID.4 تا ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند و علاوه بر توقف تولید پاسات، به فروش این سدان میان سایز هم در بازار آمریکای شمالی پایان خواهد داد. مدیر اجرایی فولکس‌واگن طی بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

ما تصمیم گرفته‌ایم به تولید پاسات برای ایالات‌متحده پایان دهیم. روند فروش کاملاً به نفع کراس‌اوورها است و این موضوع با موفقیت مدل اطلس نشان داده شد

بااین‌حال، هرچند پاسات به‌زودی با بازار ایالات‌متحده خداحافظی خواهد کرد اما به نظر می‌رسد در دیگر کشورها همچنان زنده بماند. طبق گزارشی که در ماه آگوست منتشر شد، نسل جدید پاسات اروپایی روی نسخهٔ بروز شدهٔ پلت‌فرم MQB ساخته خواهد شد که در نسل کنونی مورداستفاده قرار گرفته است. گفته می‌شود پاسات جدید همچنان در نسخه‌های سدان، استیشن و احتمالاً آلترک تولید خواهد شد.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. اشکان

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اونها با چه ماشینهایی خداحافظی میکنن بعد اینجا سایپا و ایرانخودرو دست از سر مردم برنمیدارن و مثل اختاپوس با همه بازوها و توانشان بازار رو چسبیدن و ول کن هم نیستن

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۳
    1. زیزیگولو

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (829 ديدگاه)

      مردم نباید بخرن که در اثر این کار نتیجتاً یا درشون تخته میشه و به تاریخ میپیوندن یا مجبور میشن یه اصلاح ساختاری گسترده انجام بدن و خودشون رو با استانداردای صنعت خودروسازی دنیا وقف بدن

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲
    2. Ahmadreza2002

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      سادس
      اونها با پاسات خداحافظی میکنن چون فروش نداره
      و ما اینجا با مدلای داخلی خداحافظی نمیکنیم چون فروش دارن

      مسأله اینه که به ترکیب برنده نباید دست زد
      اگر با تولید ی سری مدل بی کیفیت فروش داری چه دلیلی داره پول صرف تولید مدل جدیدش کنی؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4020 ديدگاه)

    علی بخردی در یکی از استوری‌هاش به بررسی این خودرو پرداخت که در مقابل رقبای ژاپنی و کره‌ای ارزش کمتری در خرید داره و میگفت پول دادن برای این خودرو به سبب استهلاک بیشتر آلمانی بودنش اشتباه هست و خدماتش گرانتر از همه رقباست و چند ماه پیش گفته بود که به احتمال زیاد خداحافظی میکنه از بازار آمریکا و همین اتفاق هم اُفتاد !

    در کل ، سدان‌ها یکی یکی دارند میروند و جاشون را به کراس‌اوورها میدهند .

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۰
    1. اشکان

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      من کاری به خودری آمریکای یا آلمانی یا کره ای یا هر چیز دیگری ندارم که کدامشون خوبه یا بد اما علی بخردی چرت و پرت زیاد میگه و حرف زیادی خیلی میزنه و من به این نتیجه رسیدم که هیچی از ماشین حالیش نیست

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4020 ديدگاه)

        اشکان
        من عاشق تویوتام و علی بخردی ضد تویوتاست ، اما دلیل نمیشه بگیم هیچی حالیش نمیشه .

        جایی که علی بخردی زندگی میکنه و علاقه‌ای که به خودرو داره و دسترسی‌ای که به خودرو داره ، باعث میشه چند برابر من و شما دیدگاهش نسبت به خودرو متفاوت باشه و همینطور تجربه‌اَش بسیار بالاتر باشه .

        من و شما هیچگاه نمیتوانیم ادِآی تجربه از خودروها را داشته باشیم و فقط یا تجربه اَندَک داریم یا علاقه ، اما علی بخردی یا وحید امیری میتوانند ادِآ داشته باشند چون دسترسی و توانش را دارند ، اما ما در ایران حتی اگر ثروتمند هم باشیم نمی‌توانیم چون بازاری سالم و خودروی‌های کاملی نداریم .

        کلاً اِدِآ در هیچ زمینه‌ای جایز نیست ، اما تجربه آدم‌ها خیلی کم یا زیاد تفاوت دَرِش هست .

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۱۳
        1. اشکان

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (38 ديدگاه)

          ببین اقای نوید دوستی به جای خودش و اختلاف نظراتمان هم به جای خودش اما بریم سر اصل مطلب: از نظر من علی بخردی چرت و پرت زیاد میگه و از خودش حرف در میاره و به نظر من فقط سخن ران ماهری هست ولی علم خودرویی نداره و فقط جمله سر و هم بندی میکنه و حتی بلد نیست قطعه ای از موتور خودرو رو باز کنه و دوباره ببنده سر جاش بخدا الکی نمیگم به این فکر کن که شاید از نزدیک دیدمش و محکش زدم

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۷
        2. علی-کیوج

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (159 ديدگاه)

          ادعا درسته نه ادِآ !

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
        3. سامورایی از قله فوجی

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (245 ديدگاه)

          کاملا مشخصه که علی بخردی تعصبی حرف میزنه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۴
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4020 ديدگاه)

          برخی کلمات مثل اِدِآ را به دو شکل میتوان نوشت (( اِدِآ = اِدِعا )) .

          مثل (( تهران = طهران ))

          خیلی‌ها فینگیلیش مینویسند که غلط املایی نداشته باشند اما من هیچگاه خجالت نمیکشم چون اگر اشتباه کنم میتوانم معذرت‌خواهی کنم و قبول کنم اما این را هم در نظر بگیرید که اینجا در پدال گیر دادن به غلط املایی بی‌انصافیست و به نظر من چون نمیتوانند گیر به چیزی بدهند ، می‌آیند و کامنت را به حاشیه میکشند .

          در هر صورت چه باغلط املایی چه بی‌غلط املایی ، شما دوستان به بزرگواری خودتان ببخشید .

          موافقم ۸
          مخالفم ۸
    2. Ahmadreza2002

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      بخردی به نظر من بیشتر یه showman هست تا یه متخصص و خودرو نویس

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    3. سینا

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      علی بخردی نمیدونم کدوم خ ریه اما با این حرفش مشخصه که هیچی حالیش نیست از ماشین

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  3. sina

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2101 ديدگاه)

    همون وقتی نسل جدیدش با پلتفرم قدیمی معرفی شد معلوم بوده جلو کمری و اکورد و مزدا شیش و التیما کاری از پیش نمی بره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  4. ارش

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    پدال چرا خبر برترین خودروی سال موتور ترند که مرسدس Eکلاس شده رو پوشش نمیدی ؟!!!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  5. Hadi

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    نسل بعدش الکتریکی میشه؟؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    رقبای قدری داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. رامتین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    احتمال تغییرات زیاد روی نسل بعدی پاسات هست. نسخه کوپه اش که کاملا از خط تولید خارج شد و به آرتئون به نوعی تغییر یافت. نسخه سدان هم ممکنه هیبریدی بشه و از موتور الکتریکی استفاده کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  8. کوشا

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به نظرم اگه vw اشکودا رو وارد آمریکا کنه بسیار موفق تر خواهد بود. افزایش فروش اشکودا در نهایت به نفع vw هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا