فولکس واگنمیتسوبیشی

دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و میتسوبیشی اکلیپس کراس

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور چهارم، قسمت چهارم، چهارمین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبل بین جیپ کامپس و نیسان قشقایی

مجموع آراء: ۹۱۰

آراء جیپ کامپس: ۵۱۵

آراء نیسان قشقایی: ۳۹۵

پیروز دوئل: جیپ کامپس با کسب ۵۶ درصد از کل آراء

 

هوندا CR-V

نیسان ایکس‌تریل

هوندا CR-V

فولکس‌واگن گلف آلترک

سیتروئن C5 ایرکراس

؟

جیپ کامپس

نیسان قشقایی

جیپ کامپس

فولکس‌واگن تیگوآن

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

رنو کاجار

پژو ۳۰۰۸

پژو ۳۰۰۸

جیپ چروکی

مزدا CX-5

؟

 

فولکس‌واگن تیگوآن

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳۶,۳۲۳ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۱,۶۸۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۹۶۰ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۷۳۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

میتسوبیشی اکلیپس

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: GS میتسوبیشی

امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: –

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۷۷۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: –

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲,۱۵۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

میتسوبیشی اکلیپس

فولکس‌واگن تیگوآن

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۵ اسب بخار ۱۸۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۳۰۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۶ ثانیه ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۷ ثانیه ۱۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۰ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۵۴ گرم/کیلومتر ۱۷۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۳ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۵۸۵ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
طول ۴.۴۰ متر ۴.۴۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۶۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی ۲۲۵ ۱۸ اینچی ۲۳۵
قیمت پایه بریتانیا ۲۱,۲۷۵ پوند ۲۳,۲۵۰ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۴,۲۹۰ دلار ۲۵,۴۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. خسرو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خداوکیل طراحی فولکس اصن حرفی نداره جلوی میتسوبیشی
    جدول مشخصات فنی هم داد میزنه …

    من میتسوبیشی

    1. امیرمحمد

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (237 ديدگاه)

      خسرو،دوست عزیز من! طراحی به کنار چون کاملا سلیقه ایه ولی خدایی اصلا جدولو خوندی؟!!!😐😐😐

    2. علی

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (849 ديدگاه)

      دیگه رأی دادن چه تاثیری داره وقتی ورود خودرو ممنوع و همش شده رویا . و دلیلم کاملا واضحه قیمت ۱ میلیارد تومانی تیگوان!!!! و چه بسا در آینده قیمت ۲ میلیارد تومانی!!!! .بعضی تو این سایت همچین بیخال و شاد چشماشونو نسبت به قیمتهای نجومی خودروها بستن و خودشونو زدن به اون راه که فکر نکنم حالا حالاها چشماشونو بخوان از خواب نازشون باز کنن که ی وقت شوک زده بشن .
      پدال عزیز به نظر من با این وضع بلبشو و مسخره قیمت ارز و رانت خودرویی و متوقف شدن ورود خودرو،
      اگه تمام سایتها کارشونو متوقف کنن بهتره چون توهین به شعور همه ماهاست .

      با تچکر

      1. حسین دهمرد

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1039 ديدگاه)

        تا میایم یکم رویاپردازی کنیم یکی پیدا میشه حالمونو بگیره.دوست عزیزقبلنم رویا بود الان تو که بیداری چیکار کردی؟میخوای زیر همه پستا چسناله بزنیم تا همه بدونن ما بیداریم؟اتفاقا میایم مجازی که با رویا شاد بشیم.مثه سیگار میمونه میدونیم سیگار مشکلو حل نمیکنه ولی آروم میکنه حتی واسه چند دقیقه هم که شده
        شعوری که با یه مطلب فنی یه سایت بخواد بهش توهین بشه همون بهتر که نباشه.
        از دنیای مجازی همین پدال مونده واسمون بیا همین پدالم درشو تخته کن.
        لطفا با لحن دوستانه بخون
        ارادت

  2. Radin

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    قطعا تیگوان بهتر از اکلیپسه. مشخصات فنی هم تیگوان برتری داره قیمتش هم زیاد بالا نیست نسبت به اکلیپس. قطعا تیگوان

  3. حمیدرضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    خیلی رقابت نزدیکی هست ولی به خاطر مشخصات ایمنی قدرتمند تر به کراس رای دادم

  4. ahmad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (505 ديدگاه)

    قطعا بین یک المانی و ژاپنی انتخاب با المانیست . تیگوان .

  5. امیرمحمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحی که سلیقه ایه ولی از نظر مشخصات فنی برتری کامل با تیگوانه

  6. کوروش

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1098 ديدگاه)

    قطعا تیگوان بهتر و برتره
    مقایسه تیگوان و جنس درجه سه ؟

  7. Ali

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    متاسفانه تو ایران فقط شتاب بهتر رو معیار بهتر بودن مشخصات فنى میدونن.در صورتى که فقط از نظر شتاب از تیگوان عقب تره که فک نکنم خیلى تو یه کراس اوور مهم باشه.مصرف سوخت کمتر،آلایندگى کمتر،وزن سبکتر،حجم صندوق بیشتر،قیمت کمتر همیشه نادیده گرفته میشه.حتى ایمنى هم مثه همه.از نظر دوام و کیفیت هم که ماشیناى ژاپنى خصوصا میتسوبیشى اطلاع دارین.
    فقط به برند نگاه نکنید.منصفانه قضاوت کنین اکلیپس یه سر و گردن بهتره.

    1. Mohammadreza

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (224 ديدگاه)

      به نظر بنده میتسوبیشی حال حاضر بر خلاف گذشته زیاد حرفی واسه گفتن نداره و واقعا مثل گذشته دیگه یه اسم دهن پر کن و خاص نیست و تبدیل به یک خودروی به شدت معمولی شده اما خارج از اینا کلا میتسو در برابر فولکس در هیچ‌زمینه‌ای حرفی واسه گفتن نداره.
      باز هم از نظر من در حال حاضر میتسو و سوزوکی در حد و اندازه‌ای نیستن که اسم یک خودروی ژاپنی رو به دوش بکشن. یه زمانی ژاپن خودش به تنهایی برای همه‌چیز کافی بود اما این دو خودرو سازی که عرض کردم واقعا در حد یک محصول ژاپنی نیستن

    2. مانی

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1940 ديدگاه)

      کاملا درسته
      شتاب مهم نیست،سرعت مهم نیست،کلی‌ قدرت و گشتاورِ بیشتر مهم نیست،
      نیم لیتر مصرف بیشتر بخاطر قدرت بیشتر خیلی‌ بده واخ واخ واخ
      ۳۰لیتر حجمِ صندوق یه دنیاست،گیربکس دو کلاچه که اصلا آشغاله
      طراحی کاملا سلیقه‌ای هست اما پشت میتسو آدمو شاد میکنه خخخ
      همینطور که همگی‌ میدونیم ایمنی عابر پیاده واسه ما از همه چی‌ مهمتره
      برند میتسو هم که یه برند درجه ۱ هست و فلکس اصلا در حدش نیست
      رأی من هم مثل همه میتسو

  8. Saman

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قطعن میتسوبیشی مصرف کمتر آلایندگی کمتر، استقامت ژاپنی که ۱۰۰% بهتر از یه آلمانی پر استهلاک هستش و از نظر طراحی هم خیلی بهتره تیگوان بیشتر شبیه هاچ بکه و خیلی ابتدائی طراحی شده و سابقه بد دیزل گیتی هم باهاشه 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن