فردیناند پیچ، رئیس سابق گروه فولکس‌واگن درگذشت

به گزارش بسیاری از رسانه‌های آلمانی مثل Frankfurter Allgemeine، فردیناند پیچ رئیس سابق گروه فولکس‌واگن در 82 سالگی از دنیا رفته است. طبق این گزارش‌ها، وی در رویدادی در باواریا حضور داشته است و پس از صرف شام در 25 آگوست، به‌طور ناگهانی ازحال‌رفته و در 26 آگوست در بیمارستان فوت کرده است. علت درگذشت او فعلاً مشخص نیست.

پیچ در آوریل سال 1937 در اتریش متولد شد. او نوهٔ فردیناند پورشه و مادرش دختر بنیان‌گذار پورشه بود. پیچ رشتهٔ مهندسی را دنبال کرد و در سال 1963 فعالیت خود را در پورشه که شرکت خانوادگی آن‌ها بود آغاز نمود. اولین کار بزرگ پیچ در پورشه هدایت پروژهٔ توسعهٔ خودروی مسابقه‌ای 906 بود. او طی سال‌های بعد نیز همچنان به‌عنوان عضوی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های موتوراسپرت پورشه باقی ماند و حتی در معرفی مدل افسانه‌ای 917 هم نقش داشت. پیچ در سال 1972 به آئودی نقل‌مکان کرد زیرا خانوادهٔ پورشه تصمیم گرفتند که اعضای خانواده نباید نقشی محوری در شرکت داشته باشند.

وی پس از توسعهٔ محصولات موفقی در آئودی، به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد و در طول دوران رهبری خود توانست آئودی را به یکی از بزرگ‌ترین لوکس‌سازان آلمان و هم‌طراز با مرسدس بنز و ب‌ام‌و تبدیل کند. سپس پیچ در سال 1993 مدیرعامل گروه فولکس‌واگن شد. وی نقش مؤثری در رشد این گروه خودروسازی داشت و ساختار معظم کنونی این گروه حاصل مدیریت پیچ است زیرا بسیاری از برندهای فعلی فولکس‌واگن مثل لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، اشکودا و سئات همگی توسط وی خریداری شدند. در سال 2012 نیز او سرانجام توانست پورشه را هم به گروه فولکس‌واگن ملحق کند.

ریاست پیچ بر گروه فولکس‌واگن اما در سال 2015 به پایان رسید زیرا جدال‌ها و جنجال‌های ناشی از تقلب فولکس‌واگن در آلایندگی محصولات دیزلی یا همان دیزل‌گیت وی را مجبور به کناره‌گیری نمود. وی در سال 2017 هم 14.7 درصد از سهام خود در پورشه را به ارزش تقریبی 1.2 میلیارد دلار به فروش رساند. فردیناند پیچ اما علاوه بر کار در خودروسازی‌های مختلف، به خودرو و موتورسیکلت هم علاقهٔ زیادی داشت. وی مالک تنها پورشه 918 با سقف ثابت دنیا بود و حتی در سن 71 سالگی همچنان با موتورسیکلت‌های دوکاتی رانندگی می‌کرد. حتی شایعاتی ادعا کرده‌اند که هایپرکار تک ساخت 18 میلیون دلاری بوگاتی لووچیو توسط فردیناند پیچ خریداری شده است.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. mehran911
    سوابق: (1753 دیدگاه) ,

    روحش شاد
    فولکس امپراطوری بزرگش رو مدیون این مرد بزرگ بود

    پاسخ
  2. Abbas
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    روحش شاد،امثال اینا نباید بمیرن،ببینین چقد بزرگه که ما از این سر دنیا داریم براش خدا بیامرز میفرستیم

    پاسخ
    1. کورش
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      مدیر واقعی به امثال این میگن که از شرکت خانوادگی اومد بیرون بعد بخاطر شایستگیهای خودش به جایگاه مدیرعاملی رسید و شرکت فولکس واگن تبدیل کرد به بزرگترین تولید کننده جهان نه اینکه دولت منتصبش کنه

      پاسخ
  3. محمد حسین
    سوابق: (349 دیدگاه) ,

    فردیناند پیچ مگه رئیس هیأت مدیره نبوده ؟
    گسترش گروه فولکس واگن بخاطر مدیریت مارتین وینترکورن نبوده ؟

    پاسخ
    1. کورش
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      تاریخچه زندگیشو مطالعه کنید متوجه میشید

      پاسخ
  4. BMW
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    خیلی ناراحت شدم برای من محبوب ترین مدیر کل صنعت خودروسازی بود….یه عشق ماشین به تمام معنا که اگه نبود امثالی مثل بوگاتی و… نمی دیدیم …مقایسش کنید با مدیر فعلی فولکس واگن که بیشتر به فکر سود آوریِ و حاضر هر چیزیو قربانی اهدافش خُنَکش کنه البته هنوز زود واسه قضاوت کردنش ولی حرفاش که همچین منظوریو میرسونه…

    پاسخ
  5. Abbas
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    انگار یکی از مسئولین سایپا یا ایرانخودرو اینجا بهش برخورده که ما داریم خدا بیامرز واس این بزرگوار می فرستیم

    پاسخ
  6. آرمین
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    امیدوارم مدیران خودرویی ما عزم پرقدرتی داشته باشند برای همنشین شدن با ایشون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.