فیاتکرایسلر

فیات-کرایسلر به مالکان خودروهای جیپ و رم غرامت می‌دهد

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل فیات-کرایسلر همچنان به خبرسازی خود ادامه می‌دهد زیرا این خودروساز تأییدیه‌ی نهایی رضایت‌نامه و حل‌وفصل شکایات صورت گرفته را دریافت کرده است.


افرادی که خودروهای جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و پیکاپ رم مجهز به این پیشرانه را خریداری کرده‌اند در آینده خسارت دریافت خواهند کرد.


مالکان اصلی این خودروها خسارت ۳۰۷۵ دلاری و افرادی که این خودروها را از فرد اصلی خریداری کرده‌اند ۲۴۶۰ دلار به عنوان جبران خسارت و غرامت دریافت خواهند کرد؛ اما افرادی که تنها به‌صورت لیزینگی این خودروها را در اختیار دارند ۹۹۰ دلار به دست خواهند آورد.

مالکان اصلی به منظور دریافت این مبلغ باید تا اول آگوست سال جاری درخواست خود را ارائه دهند. مالکان فعلی باید تا سوم فوریه ۲۰۲۱ صبر کنند اما نرم‌افزار پیشرانه‌ی این خودروها باید به‌روز شود تا بتوانند این مبلغ را دریافت نمایند.


خب صحبت از به‌روزرسانی نرم‌افزاری شد و باید گفت این برنامه در ۱۵ روز آینده اجرایی خواهد شد. نرم‌افزار جدید تأثیری روی هیچ‌یک از پارامترهای اصلی همچون مصرف سوخت، عملکرد و قابلیت اطمینان خودرو نخواهد گذاشت. برنامه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری نسبتاً سریع انجام می شود اما فیات-کرایسلر درصورتی‌که مدت تعمیرات بیشتر از سه ساعت شود خودرویی در اختیار مالکان خواهد گذاشت.

جدای از حل‌وفصل مشکلات یاد شده، دادگاه همچنین رضایت‌نامه‌ی به دست آمده بین فیات-کرایسلر و EPA، آژانش حفاظت مرز و… را تأیید کرده است.

ram-1500-ecodiesel-engine
به عنوان بخشی از این توافقنامه، فیات-کرایسلرفرایندهای تأییدیه‌ی محصولات خود را بازتعریف خواهد کرد و آن‌ها را ارتقا خواهد داد. البته این خودروساز خاطرنشان ساخته توافق به دست آمده فاقد هرگونه مدرکی دال بر تقلب و یا خطا در پیشرانه‌ها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    مشتریمداری به سبک ایتالیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوستان فارغ از أمریکایی اروپایی آسیایی هر وقت مطلبی برای فراخوان خوندیم بیاید برا همه تعریف کنیم تو هر محفلی به جا اینکه اینجا لج بازی کنیم که دیدی فلان خودرو ساز فرا خوان داد.عزیزان هیچ جیزی 100در100 نیست مهم قبول اشتباه و جبران اون به نفع مردمه.چیزی که تو ایران معنی نداره.پس این مطالب رو خوب به ذهن بسپاریم و همه جا باز گو کنیم تا اونایی که نمیدونن هم بدونن.من عشق آمریکا و آمریکاییم پس میگم زنده باد بنز بیمر پورش فولسک جگوار رنجروور مکی لامبو فراری زنده باد تکنولوژی که فقط از دست کشورهایی بر میاد که مسلمون نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اینه احترام به حقوق مصرف کننده
    فقط سازمان حمایت هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده بصورت همزمان دارن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا