لامبورگینی

اونتادور اولتیمائه، آخرین سوپرکار V12 خالص لامبورگینی

لامبورگینی اونتادور با نسخهٔ اولتیمائه به آخر خط رسیده و باید با این سوپرکار دوست‌داشتنی خداحافظی کنیم. اونتادور اما نیروگاه V12 تنفس طبیعی لامبورگینی را هم با خود خواهد برد زیرا رئیس این شرکت «استفان وینکلمن» گفته است که اولتیمائه آخرین و خالص‌ترین و لامبورگینی تنفس طبیعی تولیدی خواهد بود. با توجه به این گفته‌ها، کاملاً واضح است که دیگر از لامبورگینی یک سوپراسپرت دوازده سیلندر خالص نخواهیم دید.

البته ممکن است در جانشین اونتادور همچنان از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده شود اما در کنار آن، یک سیستم هیبریدی هم وجود خواهد داشت. پیش‌ازاین، چنین ترکیبی را در هایپرکار تولید محدود سیان دیدیم اما در جانشین اونتادور، بجای ابرخازن، از سیستم هیبریدی متعارف‌تری استفاده خواهد شد. احتمال دیگری که در مورد جانشین اونتادور می‌تواند مطرح باشد هم استفاده از پیشرانهٔ V12 کم‌حجم‌تر با توربوشارژر خواهد بود.

به گفتهٔ لامبورگینی، اولتیمائه بهترین ویژگی‌های همهٔ نسخه‌های قبلی اونتادور را باهم ارائه می‌کند. این نسخه همچنین به قوی‌ترین پیشرانهٔ دوازده سیلندری مجهز شده که تاکنون مردان لامبورگینی در سنت آگاتا ساخته‌اند. این نیروگاه ۶.۵ لیتری در اینجا ۷۸۰ اسب بخار قدرت را در دور آسمانی ۸۵۰۰ rpm تولید می‌کند؛ بنابراین بهتر است نگاه دقیق‌تری به اونتادور اولتیمائه داشته باشید زیرا دیگر لامبورگینی جدیدی مثل آن نخواهید دید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    افسوس زیبایی های دنیای خودرو داره از بین میره، خودروسازی هرچقد به الکتریکی نزدیک میشه از هیجان و لذت ماشین داشتن و ماشین سواری کم میشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. فرید

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (170 ديدگاه)

      مهم قابلیت ها و پرفورمنس یک خودرو است. حال نیروی تولیدی از سوخت باشد یا برق، فرقی نمیکند
      تازه برق کمک زیادی به بهبود پرفورمنس کرده.
      این هم که همش میگن حس و حال و صدا و لذت دوازده سیلندرها، بخاطر عادت و وابستگی نسل قدیم است وگرنه در آینده نسل جدید از خودروهای برقی بیصدا لذت بیشتری میبرند.

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
      1. Amin

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1076 ديدگاه)

        به نظرت میاد ، همه ی حرف هات درسته اما همونطور که توربو لذت تنفس طبیعی نداره ، برقی هم لذت بنزینی نداره

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. A

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (425 ديدگاه)

        آقا فرید کاملا موافقم
        ماشین های برقی شتاب و سرعت بیشتری دارند و در پورفورمنس بهترند
        الان چند وقت پیش دیدیم که چگونه نورا فراری sf90 را جا گذاشت
        برقی ها معمولی شان هم پرشتابند آلودگی هم ندارند
        قبول دارم که صدای موتور های بنزینی را ندارند اما این دلیل نمی شود که ماشین های بدی هستند
        در عوض از چند جهت مانند شتاب و سرعت بهتر هستند
        اگه علتش را بگویید که چرا از برقی ها بدتان می آید ممنون می شوم
        با تشکر 🙏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1726 ديدگاه)

          ۱. در ظاهر آلایندگی ندارن ولی تولید برق و باطری آلودگی زیادی داره
          ۲. صدای رو مخی داره حداقل بیصدا باشه .
          ۳.باید مشکل گشتاور زیاد حل شه مثلا با چند حالت مثل شهر جاده مسابقه و….. مثل سرعت و قدرت تنظیم شه .
          ۴. با گذشت ۵ ۶ سال استفاده برد و قدرت باطری ها کم نشه .
          ۵. طراحی های نچندان جالب و عجیب در برخی مدل ها
          ۶.بالا بردن مصرف انرژی برق و مشکل در تامین و فشار به تامین کننده برق و آلودگی بیشتر برای تولید برق.
          زیر ساختاش هم مشکلاتی هستند که به مرور زمان حل میشه .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amin

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1076 ديدگاه)

          A جان ، آنقدر به sf90 هیت ندید، هر ماشینی در جهان هستی استوک کارخانه میاوردی از اون ماشکی می‌باخت و این اصلا اهمیتی نداره، خط مستقیم چرت و پرت هست و از اینا که بگزیریم این دوتا رقیب نبودن ، مثل این میمونه که ۹۱۱gt3 رو با sf90 درگ بزارن بعد sf90نقطه اش کنه و خوشحال بشن طرفدار های فراری
          حالا اگر قدرت هاشون برابر بودی و قیمت های نزدیگ داشتن یه چیزی ، دوبرابر sf90 قدرت و گشتاور داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Mahdi

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (160 ديدگاه)

          چون روح نداره صدای جارو برقی میده اون حس حال بنزینی هارو نداره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      3. Carbonado Aventador

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4100 ديدگاه)

        لافراری یا اونتادور چه تمایزی با ریماک دارن؟!
        موتور وی ۱۲
        نعره ی موتورش
        لرزش موتوری که استخونای بدنتو میلرزونه
        .
        .
        شما از شنیدن صدای روشن شدن یه جارو برقی هیچ لذتی نمیبری..
        ولی با استارت خوردن لامبو یا فراری ادرنالین تو خونت ترشح میشه!!!!
        .
        .

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. SF90 STRADALE

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3303 ديدگاه)

          الکتریکی ها اگه شتاب اولیه رو ازشون بگیری دیگه چی برای ارائه دارن ؟؟؟؟
          تو پیست بوووووق
          تو درگ رولینگ بوووووق
          تو هندلینگ و لذت رانندگی بوووووق
          خواهش میکنم دیگه از این بحث بیهوده که الکتریکی ها بهترن یا درون سوزها دست بردارین

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1726 ديدگاه)

          باید به این لامبورگینی احترام نظامی گذاشت .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. میلاد

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (14 ديدگاه)

        موتورای برقی قدرت و گشتاورشون بیشتره ( گشتاورش هم در همون لحظه بهت میده ) و مهم ترین مزیتشون آلایندگیشونه، ولی اینا برا مردم عادی ( نه ماشین بازا ) شاید مهم باشه، موتور برقی صدا نداره، استارت میزنی تا دستیار ماشین اعلام نکنه نمیفهمی روشن شده (تجربه شخصی) ، گیربکس ندارن لذت تعویض دنده رو هیچ وقت بهت القا نمی کنه، درحال حاضر قابلیت ارتقا و تیونینگ ندارن ( چیزی که من خودم و تمامی ماشین بازا نمی تونیم باهاش کنار بیایم )، چی مثلا سیم پیچ داخل موتورا رو عوض کنی یا باتری قوی تر نصب کنی که نیست. نهایتش یه کیت بدنه و رینگه. درصورتی که وقتی توی یه ماشین اسپرت و با یه موتور خوب میشینی، استارت زدنش گاز دادنش تعویض دندش همه اون لحظاتش بهت اعتماد بنفس میده، لذت میبری واقعا حتی فکرشم میکنم بازم ادرنالینم میچسبه، اینا هیچ وقت با موتور الکتریکی تجربه نمیشن و موتور الکتریکی هیچ وقت جای درون سوزو نمیتونه بگیره نهایتش همون شتابه، تو ایران هم که برق نی شارژشون کنی.
        فرق هست بین یه ماسل کار واقعی با یه برقی

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    عجب! فکر میکردم قراره ۱۲سیلندرو نگه دارن😑
    واقعاً که چه معضلی شده این مسئله برقی سازی…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. akrh78

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (995 ديدگاه)

    همه این جریان هیبریدی لامبورگینی بخاطر قوانین آلایندگی هست که دهن دولتا رو ببندن وگرنه تو دنیای واقعی یه موتور الکتریکی ۵۰ اسب بخاری کجا میتونه آلایندگی رو نصف کنه؟ فقط بدرد شرایط تست آزمایشگاهی میخوره که اون میزان مورد نظر رو پاس کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      بقول پاگانی دستور از بالا میاد! چه میشه کرد…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. مازیار

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (613 ديدگاه)

      این فقط برای شروع کار هست وگرنه بنظر شما یه کمپانی مثل لامبورگینی میتونه به یکباره از V12 تمام بنزینی به تمام برقی تبدیل بشه؟ همینجا در پدال تنبان وینکلمان رو پرچم نمیکنن آیا؟😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      دستور از بالا صادر شده….
      این جمله تمام بحث ها رو میبنده!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    4. Ali_x76

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (991 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی تاثیر داره، مخصوصا داخل شهر
      یه ماشین ۷۰۰ اسبی وقتی داره با ۴۰ تا سرعت حرکت میکنه، از چند درصد توانش استفاده میکنه؟ کمتر از ۱۰ درصد
      اما در عین حال باید کل اون موتور ۶ لیتری غول آسا روشن باشه
      البته سیستم های از کار انداختن سیلندر ها هم خیلی کمک میکنه
      ولی اون موتور برقی که اضافه میشه، برای داخل شهر کاملا کافیه
      هر وقت هم باطریش خالی شه، موتور عظیم بنزینیش تو ۱ دقیقه کاملا پرش میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. akrh78

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (995 ديدگاه)

        به نظرت موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخاری سیان میتونه هیکل ۱۵۰۰ کیلوییش رو تکون بده؟
        اگه تاثیر داره پس چرا نسبت به svj مصرف سوختش بیشتره؟
        اگه ۲۰۰ اسب بخار الکتریکی داشته باشه اونوقت یه چیزی
        وگرنه ۴۰-۵۰ اسب بخار فقط نمایشه و لامبو هنوز همون لامبو هست، صرفا میخوان دهن فلان سازمان محیط زیستی رو ببندن بگن اره ما هم موتور الکتریکی گذاشتیم اونا هم قند تو دلشون آب بشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. شاهین

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    این لعنتی به این این طراحیش الان باید تازه معرفی میشد
    در ثانی واقعا درک نمیکنم
    یعنی اگر بیان یه ۱۲ سیلندر کنار موتور برقی بزارن دیگه اون دی اکسید کربن تولید نمیشه؟!
    کسی هم هست از این ماشینای هیبریدی فقط از موتور برقیش استفاده کنه؟ چند کیلومتر برد داره مگه؟!
    معلوم نیست کیو دارن گول میزنن با این فرمونی که همه خودروسازا پیش گرفتن
    بجای این کارا سوخت موتور هارو عوض کنید که به صرفه تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1726 ديدگاه)

      بابا این سیاستمدارا فکر جیب خودشونن میگن ….بابای طرفدارهای خودرو و طبیعت و….. فقط پول فقط خودمون😐😑

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. محمد امین

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    همونطور که گفته شد این آخرین v12 تنفس طبیعی لامبودهست که خیلی هم تاسف اوره، و اگر اشتباه نکنم ، فراری هم آخرین v12 رو در جانشین ۸۱۲ به کار میبره ، هرچند احتمالا فراری بیشتر از لامبو به ساخت v12 ها ادامه بده و پاگانی هم فکر می‌کنم در جانشین هایرا از سیستم هایبرید استفاده کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4100 ديدگاه)

      این اخرین وی دوازده خالص لامبورگینیه..
      .
      تو نسل بعدی قطعا وی دوازده استفاده خواهد شد همراه با موتور الکتریکی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1076 ديدگاه)

        بله درسته معم آیه که v12 حجیم باشه ، مثلا لافراری هم هایبرید بود اما اصلا از ارزش اون موتور v12 کم که نکرد هیچ اضافه هم کرد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. مهدی

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (985 ديدگاه)

        به نظر من توجانشینش یه V12 با توربو همون طور که پدال گفت استفاده میکنن به همراه یه موتور برقی که دور و بر ۱۰۰ اسب قدرت داره که به نظرم قدرت این ماشین رو دور و بر ۹۰۰ میبره شتابش هم میشه ۲.۵ اینا قیمتش هم میشه ۱ میلیون اینا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. Nima+RST

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پس این خودرو در آینده کلکسیونی میشه
    آخرین هایپرکار v12 تنفس طبیعی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Reza Waffen SS

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2704 ديدگاه)

    نمیتونم باور کنم که به اخر راه رسیده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. زیزیگولو

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2381 ديدگاه)

    غولای خودروسازی جهان همیشه خبرساز بودنو هستن و اسماشون حتی تو دوران افول فعالیتشونم سر زَبونا‌ بوده چون رسانه ‌ها همیشه بهشون توجه ویژه ‌ای داشتن ….. درست مثل کمپانی لامبورگینی که تو تموم دنیا شناخته شده هستشو میلیونها هوادار داره که خبرای مربوط به این غول خودروسازیو رصد میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سورنا

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    انقدر کامله که اگه الان بیارن بگن تازه ساختیم واقعا تازس هیچکس حتی یه ایراد نمیتونه ازش بگیره
    شدیدا منتظرم ببینم لامبو مگه میتونه از این بهترم تولید کنه !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Swedish arrogant tiger

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    آخرین سنگر هم داره تسخیر میشه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Hamid

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    لعنت به سیاست کثیف این سیاستمداران کثیف!
    والا …
    واقعا حیفه …
    دوستان اگه دقت کنید ، حتی اگه حدود ۴۰ تا ۵۰ سال به عقب برگردید ، میبیند درسته ماشین ها کندتر بودن ، اما واقعا روح داشتن … واقعا عشق و علاقه توشون موج میزد … حتی مسابقات هم اون زمان جذاب تر بود! خیلی ها شگفتی ساز میشدن!!! واقعا شگفتی۹ ساز! الان شده هر کی پول و موتور بهتری داره برنده تره!!! راننده ها دیگه نام آشنا نیستن و به طور کلی دنیای خودرو دیگه جذاب نیست …
    یه عده ؛ حالا بهشون احترام میزارم اگه اونا به ما احترام بزارن ؛ الکتریکی فن اومدن اینهمه عقبه و سختی های ساخت خودروی بنزینی رو زیر سوال میبرند و فقط به فکر شتاب اولیه اند … چیزی که هیچ جذابیتی نداره بنظرم …
    من رانندگی با یه لامبورگینی گایاردو (به نسبت قدیمی) رو به رانندگی با سریع ترین خودرو الکتریکی ترجیح میدم …
    نمیدونم کسی تجربه رانندگی با پورشه ۹۱۷ رو توی شبیه ساز ها داشته یا نه … اما اون صدای غرش موتورش وقتی پدال رو تا آخر فشار میدی و پرتت میکنه جلو … اون صدای تعویض دنده ها و تاخیر در انجامشون! اون هرز گردی ها و … همش هیجانه … همش جذابیته … به شخصه ساعت ها و توی آب و هوای مختلف با این ماشین توی پیست دور میزدم و واقعا لذت میبردم … چیزی که هرگز هرگز توی الکتریکی ها نخواهیم دید! اگرچه زیباتر، ارزان تر، کم هزینه تر و پاک تر باشند …

    منکر این نیستم که خودرو ها باید الکتریکی بشن … اما بیاید یه لحظه فکر کنیم ! تسلا ماشین با صفر تا صد زیر ۳ ثانیه میسازه و اجازه میده هر کی و به تعداد انبوه بره سفارش بده! خب این یعنی فاجعه! من تعجب میکنم!
    فکر کن ماشینی که هیچ صدایی نداره … یه گاز بدی میزنی فرد پیاده رو به فنا میدی! ملت با پراید با این شتاب کم میزنن بقیه رو له میکنن ؛ این ماشین که بماند! خلاصه یه فکری هم باس به حال این بکنن!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1076 ديدگاه)

      ارهدوتقعا ماشین های اون زمان یه حس خاصی دارن ، آدم زبونش میگره الان درسته خیلی پیشرفته تر شده ، ولی اون حماسه قبل رو نمیشه دید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    خداحافظ ای فاتح قلب ها 😔🏴

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    ای وای خدا
    اخه چجوری خداحافظی کنه ادم
    V12 تنفس طبیعی خالص لامبورگینی داره میره
    سلطان لامبورگینی داره میره
    دلبر دل ها داره مییره
    عشق داره میره
    اونتادور داره میره ای خدااااااااااا
    یکی از بد ترین خبر هایی بود که تو عمرم شنیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (985 ديدگاه)

      واقعا نمیشه تحمل کرد
      این عشق بود که باعث شد من عاشق بشم ؛ عاشق دنیای خودرو
      هعی روزگار
      تف به دنیای خودروی برقی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. ارشیاsvj

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    یه زمانی میگفتم کاش توربو نشه.
    الان میگم توربو بشه ولی جاروبرقی نشه😢😢😢

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا