لامبورگینیمرسدس بنز

درگ جذاب مرسدس-ای ام جی GT R و لامبورگینی اوراکان

ماشین بازها هرگز از تماشای مسابقه درگ سوپرکارهای جذاب خسته نمی‌شوند. معمولاً در مسابقات درگ دو فاکتور خودرو و راننده اهمیت زیادی دارند. درگ معیاری مناسب برای اندازه‌گیری پرفورمنس است و در این مورد ما شاهد سرشاخ شدن لامبورگینی اوراکان LP 610-4 مدل ۲۰۱۶ با مرسدس-ای ام جی GT R 2018 می‌باشیم. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان می‌شود؟!


مرسدس جدیدتر بوده و پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی آن قدرت ۵۷۷ اسب بخاری دارد. اوراکان دو سیلندر بیشتر دارد اما از به‌صورت طبیعی تنفس می‌کند. پیشرانه ۱۰ سیلندر آن خروجی ۶۰۲ اسب بخاری تولید می‌کند. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌فرستند اما تعداد چرخ‌هایی که نیرو را دریافت می‌کنند متفاوت هستند. GT R خودرویی دیفرانسیل عقب است درحالی‌که اوراکان از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. با توجه به اینکه وزن دو خودرو تقریباً یکسان است این مسابقه به طرز انتقال قدرت به زمین مربوط می‌شود.


در این ویدئو دو مسابقه را می‌بینیم که یکی از نقطه سکون استارت خورده درحالی‌که دومی مسابقه رولینگ از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت می باشد. در مسابقه اول شاهد فاصله زیاد اوراکان با GT R هستیم. سیستم چهار چرخ محرک سوپرکار ایتالیایی لانچ بهتری را به ارمغان می‌آورد و مرسدس نمی‌تواند به آن برسد. در کل مسابقه این شرایط باقی می‌ماند.


اما در مسابقه دوم وضعیت فرق می‌کند. هر دو خودرو از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت کار را شروع کرده و فاصله نزدیک با هم را حفظ می‌کنند. مرسدس کمی جلو می‌افتد و مسابقه را در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت به پایان می‌برد.


این هم نمونه‌ای دیگر از تأثیر سیستم چهار چرخ محرک روی نتیجه مسابقه می باشد. رساندن نیرو به هر چهار چرخ به این معنی است که خودرو می‌تواند از قدرت بیشتر پیشرانه سود ببرد. این امر چسبندگی بیشتر و به طبع آن شتاب‌گیری سریع‌تر را در پی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به اینا میگن ماشین . آدم از اینکه به دنیا امده که چشاش چیزای زیبا ببینن لذت میبره . واقعا یک ایتالیایی وقتی ی هنری خلق میکنه سالیان سال و شاید قرنها راجبش بحث بشه و برگی از تاریخو به خودش اختصاص بده . حالا مکی لارن هم ماشین میسازه . وقتی بهش نگاه میکنی احساس میکنی تو هوای ابری آلوده لندن داری چایی تلخ میخوری.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    البته در درگ دومم اوراکان یه سپر جلو بود و داشت فاصلرو بیشتر میکرد. درمتن برعکس ذکر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      انگار لامبو قبل رسیدن به کله قندی دیگه گاز نداد و مقصد همون کله قندی بوده واس همین باخته
      درکل نمیدونم چرا باخت با اینکه داشت جلو میوفتاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        آقا شاهین لامبور برندس ، مطمئن باش

        این هوراکان کوروت ZR1 رو با اون همه ادعا فیتیله پیچش کردش ، حالا این AMG GTR که چیزی نیست ،

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ساسان

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          در درگ دوم هم لامبو برد.ماشینی که داره فاصله میگیره برندست ایندیگه بدیهیه. تعجب میکنم متن برعکس ذکر کرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    فقط لامبو….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا این لانچ کنترل های لامبو چقدر بی نظیرن واقعا استثنائین سرنوشت درگ هارو بعضی جاها عوض میکنن درگ آونتادور و 812 هم اولش به خاطر این لانچ کنترل های استثنائی لامبو؛
    آونتادور جلو زد اما 812 اجازه نداد تا فراری هم به سرنوشت مرسدس دچار شه و کمی بعد تر آونتادور رو حسابی شرمنده کرد .
    کسی میدونه تکنولوژی خاصی چیزی خلاقیتی که تو لانچ کنترل های لامبو باعث به وجود اومدن این پدیده شده چیه اگه میشه توضیح بدین اگر هم نه لینک بزارین
    راستی این همون هوراکانی نبود که کوروتو جر داد (یعنی خود خود همون هوراکان بود گمونم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      https://www.instagram.com/p/BkS-3f7gyOv/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=jgrngb9qrbes
      توی اینستاگرام لامبو معروفه به neck breaker بخاطر لانچ های قوی
      این لانچ ها هم میتونه بخاطر سیستم کواتروی آئودی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (754 ديدگاه)

      دودیفرانسیل بودنشه نه لانچ کنترل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هوراکان فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. s.h

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اینو قبلانم گزاشته بودی پدال فکر کنم چند وقت پیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. s.h

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    ببخشید باز مینویسم یادم رفت بگم
    این همون درگی هست که مک لارن همه رو میبره کاملش بود اونی میزاشتی درگ همه رو باهم داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا