لامبورگینی

برنامه اونیکس برای ارتقای لامبورگینی آونتادور S

کمپانی تیونینگ اونیکس شاید به اندازه‌ی برخی تیونرهای دیگر شناخته شده نباشد اما به تازگی پکیج ارتقای خود برای لامبورگینی آونتادور S را معرفی کرده است. این پکیج باعث شده سوپرکار ایتالیایی‌ها تقریباً به همان سطح خشونت مدل پرچم‌دار SVJ برسد.


این تیونر که قبلاً سابقه‌ی ارتقای محصولاتی از رنجروور، بنتلی، رولزرویس و… را در کارنامه خود داشته پکیج تیونینگ آونتادور را SV نام‌گذاری کرده و تقریباً همه‌ی پانل‌های بدنه را ارتقا داده است.


ما کار را با بخش عقب خودرو آغاز می‌کنیم که شاید جذاب‌ترین بخش باشد. اونیکس در ابتدای کار خود یک بال عقب متمایز ساخته و آن را پوشش فیبر کربنی پیشرانه که دارای دو باله‌ی کوچک آئرودینامیکی می‌باشد تکمیل کرده است. یک دیفیوزر ساخته شده از فیبر کربنی نیز هماهنگی خوبی با ورودی‌های هوای متفاوت دارد.


با حرکت در اطراف خودرو و رسیدن به نمای جلو شاهد اسپلیتر فیبر کربنی و کاپوتی متمایز خواهید بود که دارای ورودی‌های هوای کوچکی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های طلایی مات، کالیپرهای ترمز زردرنگ و رکاب‌های جانبی خاص اشاره کرد.


اونیکس به قوای محرکه‌ی آونتادور S دست نزده و همه‌چیز به‌صورت فابریک باقی مانده است. به همین خاطر پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این سوپر اسپورت همچنان قدرت ۷۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۹ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم از جمله مشخصات عملکردی این خودرو می‌باشند. البته اضافه شدن این قطعات شاید باعث شده ظاهر خودرو سریع‌تر از قبل به نظر برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    متاسفانه این انجین جواهر نمیتونه گشتاور درخوری در مقابل رقبای توربو دار ارائه کنه، امیدوارم توی جانشین اونتادور باز مهندسی بشه چون هنوز پتانسیل زیادی داره، از اونجایی که لامبو اعلام کرده نسل بعد توربو نخواهد داشت احتمالا از نسخه بهبود یافته همین استفاده خواهد شد، خداکنه با افزایش حجم یا یکم تغییر نسبت کورس به قطر پیستون و بلندتر کردن شاتون بتونه گشتاور بیشتری بگیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      پرفورمانته وSVJبهترین رقابتو با همرده هاشون داشتن این نظر اشتباست…درآینده تنفس طبیعی بازنگری شده همراه با واحد الکتریکی خازنی که مخصوص خودشرکته که با همکاری MITآمریکا توسعه داده شده استفاده میکنه.کانسپت ترزاملیانو پیشنمایشی از تکنلوژیهای آینده شرکت بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    انگار این پکیج رو واسه اونایی زده که اونتادور اس رو خریدن اونوقت بعد از اومدن اس وی جی با خودشون گفتن ای بابا کاش یکم صبر میکردم بجاش اینو میخریدم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    از هر زاویه جذابه،مخصوصا عقبش،سلطان تویی بقیه اداتو در میارن لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا