لندروور-رنجروور

ملاقات نسل جدید لندروور دیفندر با نسل قبلی

لندروور دیفندر مثل یکی از بزرگ‌ترین رقبای خود یعنی مرسدس بنز G کلاس در نسل جدید خود به‌طور گسترده‌ای ارتقاء یافته است؛ اما برخلاف مرسدس، دیفندر در ظاهر چندان شبیه نسل قبلی خود نیست زیرا همهٔ قسمت‌های بدنهٔ آن نرم‌تر شده تا با دنیای اس‌یووی‌های آفرودی مدرن همخوانی داشته باشد. همین موضوع در داخل خودرو هم صادق است که حالا لوکس‌تر، راحت‌تر، جادارتر و مجهزتر از قبل شده است. از سوی دیگر، نسل قبلی دیفندر با ظاهر جعبه‌ای شکل خود فوراً قابل‌تشخیص است. همچنین برای نسل قبلی بازار بزرگی از قطعات افترمارکتی وجود دارد و به همین دلیل پیدا کردن یک نسخهٔ استاندارد و استوک از آن دشوار است اما مشکل نیست.

ارتقاءهایی که معمولاً توسط مالکین روی دیفندرهای قدیمی صورت می‌گیرد تقریباً همه‌چیز از تعویض پیشرانه و افزایش ارتفاع از زمین گرفته تا تجهیز به اسنورکل و سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی مدرن را شامل می‌شود. یکی از همین دیفندرهای ارتقاءیافتهٔ قدیمی را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید که به ملاقات نسل جدید خود رفته است. این دیفندر زردرنگ در سال ۱۹۹۵ ساخته شده و به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور در مقایسه با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ نسل جدید که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد نه‌تنها ضعیف‌تر است بلکه مصرف سوخت بیشتری هم دارد.

البته دیفندر جدید به خاطر برخورداری از آپشن‌های مختلف، ۸۰,۷۰۹ دلار قیمت دارد اما نسل قبلی که آن‌هم برای فروش گذاشته شده با قیمت ۶۵ هزار دلار خیلی ارزان‌تر نیست. در ویدئوی زیر تفاوت‌های بین دو نسل دیفندر به‌خوبی نشان داده می‌شود. پس از تماشای این ویدئو می‌توانید بگویید اگر برای آفرود مجبور به انتخاب از بین این دو دیفندر بودید کدام را انتخاب می‌کردید و چرا؟

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (374 ديدگاه)

    به این میگن اصالت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali (chevy nova)

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5264 ديدگاه)

      میگن پس رفت چون نسل قبلی شاسی داشت ولی این جدیده همونم نداره فقط قیمتش پیش رفت کرده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. meysam

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (582 ديدگاه)

        دقیقا
        گند زده به اصالتش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    من بین این دو تا دیفندر که مقایسه شدن
    قطعا نسل قبلی رو انتخاب می‌کنم.
    اصل آفرود این مدل ماشین هان با داشبورد
    پلاستیکی و کلید های ساده، یه حس خاصی
    داره.
    عاشق موقعیت قرار گیری راننده ش هستم.
    و قطعا شاسیش هم خیلی مهمه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    واقعا این ماشین.عالی هست و بود و خواهد بود و مطمئنم فروشش عالی هست بله شما درست میگی اقا ولی خوب دیگه الان سال ۲۰۲۰ است دیگه همچین ماشین هایی قدیمی شده و منسوخ الان بازار اس یو وی و کراس اوور پر فروشن شرکت خودرو سازی هم میگه من عقل ندارم که بیام این ماشینارو بزنم میرم اس یو وی میزنم فروشمو بالا میبرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. meysam

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (582 ديدگاه)

      معرفی و فروش برانکو ۲۰۲۰ نظر شما و مهندسی و قیمت دیفندر جدید رو بدجور زیر سوال میبره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1123 ديدگاه)

        کسی که بخاطر قیمت کمتر بخواد برانکو رو به دیفندر ترجیح بده همون موقع میتونست رنگلر بخره!
        تو پراکنده شدن مشتری ها تاثیر داره ولیکن اینکه بخوای مستقیم به قیمتش ربط بدی زیاد منطقی نیست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Ho3ein

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    نه برانکو نه رانگلر ونه شاسی بلند های تویوتا هیچ تاثیری روی فروش این ماشین نمیزران
    بی شک هرکمپانی مشتری وفادار خودشو داره
    با اینکه الان دیفندر میگن بد شده اما یه سری مشتری خاص خودشو داره و موفق هم میشه ،چون هنوز به صورت انبوه وارد بازار نشده و همچنین تست هم نشده
    و افراد روی ظاهر و مشخصات و …. نظر میدن که قابل قبول نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. یوسف

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ۲۰ سال بعد میگن لندرور اولین شرکتی بود که شاسی رو حذف کرد این شجاعت ستودنی ست.
    تغیرات باعث نوآوری و پیشرفت میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      بله البته اگه نگن اولین شرکتی بود که بخاطر هزینه کمتر شاسی رو
      از رو یه آفرودر برداشت!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. OMID

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1551 ديدگاه)

      خب نیست
      اینم شاسی داره کامل حذف نشده😂
      یک پارچس یعنی با فریم یکیه
      همه ماشینا غیر suv همین طورین که بهش یونی بادی گفته میشه
      این ماشین توی هیچ چیز اولین نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. MAHDI

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4623 ديدگاه)

    لندروور دیفندر جدید فوق‌العاده است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Mf1

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    طراحی جدیدش از قدیمش بهتر شده کلا لندرور تو طراحی خودروهاش همیشه پیشرو بوده بر خلاف بعضی خودروه سازها که هرسال با ظاهر تکراری خودرو تولید میکنند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا