لوتوس

لوتوس در حال برنامه‌ریزی برای بازگشتی باشکوه!

تقریباً هرچند وقت یک‌بار خبرهایی درباره استارت دوباره لوتوس شنیده می‌شود!

این اسپورت ساز بریتانیایی می‌خواهد اسپریت را به صورت رقیب پیشرانه وسط فراری احیا کند و نسل‌های جدید الیزه و اوورا را نیز به جنگ پورشه ۷۱۸ کیمن و ۹۱۱ بفرستد. البته از این دست خبرها را چندین و چند بار شنیده‌ایم؛ اما این بار به نظر می‌رسد لوتوس به احیای خود کاملاً متعهد بوده و سکوت سال‌های اخیر آن آرامش قبل از طوفان بوده است.

همه‌ی ما می‌دانیم که لوتوس اویجا اولین قدم در این راه پر پیچ و خم خواهد بود. این هایپرکار الکتریکی ۱۹۷۳ اسب بخاری پیش از این کاملاً خبرساز شده است. تولید اویجا راه را برای عرضه محصولات جدید هموار خواهد کرد. کل سبد محصولات لوتوس دگرگون خواهد شد.

لیست چیزهایی که لوتوس باید تغییر دهد کاملاً پر و پیمان است اما محصولات جدید این شرکت در بازارهایی همچون آمریکا عرضه خواهد شد، جایی که لوتوس همواره مشکلاتی داشته است. یکی از کلیدی‌ترین محصولات جدید لوتوس یک شاسی‌بلند خواهد بود که شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. از آنجایی که کمپانی مادر لوتوس یعنی جیلی مالکیت ولوو را نیز در اختیار دارد بنابراین این خودرو از پلتفرم مشترک با خودروهایی همچون ولوو XC60 استفاده خواهد کرد. شاسی‌بلند لوتوس از نظر پرفورمنس و خاص بودن رقیب پورشه ماکان خواهد بود و الیزه جدید هم به عنوان یک اسپورت سبک‌وزن انجام‌وظیفه خواهد کرد. ظاهراً قرار است نسل جدید اسپریت هم تولید شود هرچند گفته می‌شود این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر تویوتا و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد.

اما علیرغم اقدامات شجاعانه‌ای که قرار است انجام شود، ایده آل های لوتوس حفظ خواهند شد. یکی از مهندسان لوتوس ادعا کرده این شرکت به‌طور واقعی به میراث لوتوس وفادار باقی خواهد بود که بالاتر از همه این‌ها هندلینگ استثنایی است. مدیر فروش لوتوس هم درباره برنامه‌های این برند برای بازار آمریکا صحبت کرده و اگرچه اطلاعات زیادی نداده اما گفته که شبکه نمایندگی ۴۱ تایی این برند گسترش خواهد یافت.

این برنامه‌ها واقعاً هیجان‌انگیز هستند و حس می‌کنیم که این بار واقعی هستند. قطعاً برندی با تاریخچه و میراث لوتوس لیاقت زنده شدن را دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بازم اثر هنری . استایل ماشین از جلو ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    لوتوس واقعاً لیاقت یک بازگشت شکوهمند رو داره
    از جیلی هم بابت کمک زیادی که به لوتوس میکنه باید تشکر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    خوابیده روی زمین
    از اون ماشینا که خیلی دوستشون دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hamidreza

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه؛ بشکن ببین چه تیزه!
    این است حکایت ماشین های لوتوس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahdi

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    روکش زرده چقدر بهش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا