لوتوس

لوتوس به دنبال فروش پلتفرم الیزه به سایر شرکت‌ها

لوتوس با یکی از محصولات نمادین خود یعنی الیزه خداحافظی کرده است. مدل سفارشی الیزه فاینال ادیشن در ماه فوریه و به همراه مدل اگزیج فاینال ادیشن معرفی شد. تمامی این تغییر و تحولات به خاطر توسعه محصولاتی به همراه مالک لوتوس یعنی جیلی چین صورت می‌گیرد.

الیزه و اگزیج امسال از خط تولید خارج می‌شوند تا راه برای تولید آخرین محصول بنزینی این خودروساز بریتانیایی یعنی امیرا Emira باز شود.

اما اگر فکر می‌کنید الیزه دیگر نفس نخواهد کشید شاید در اشتباه هستید. در واقع لوتوس به دنبال فروش پلتفرم این خودروی دونفره به شرکت‌های دیگر است.

مت ویندل مدیر لوتوس در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است:

اگر پروژه‌ای درست با همکاری درست همراه شود ما مشکلی نخواهیم داشت. الیزه خودرویی شگفت‌انگیز است.

این اولین باری نیست که بریتانیایی‌ها یکی از سخت‌افزارهای اصلی محصول اسپورت خود را به فروش می‌رسانند. لوتوس در سال ۱۹۷۳ پلتفرم اولین خودروی اسپورت خود یعنی Seven را به کاترهام فروخت. کاترهام هنوز هم خودروی اسپورت سبک‌وزن خود را با نام کاترهام ۷ می‌سازد.

فعلاً ویندل نگفته که آیا شرکتی به خریداری پلتفرم الیزه ابراز علاقه کرده است یا خیر. کاترهام در حال حاضر به تملک یک شرکت ژاپنی درآمده و می‌تواند یکی از گزینه‌های همکاری باشد. همچنین شرکت رادفورد که خبر از عرضه اولین محصول اسپورت مبتنی بر لوتوس کرده می‌تواند گزینه دیگری باشد.

به‌هرحال ما می‌دانیم که الیزه و برادر سبک‌وزنش علیرغم حضوری ۲۵ ساله در بازار شایستگی پیشرفت و ورود به دنیای مدرن را دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    لوتوس جای پیشرفت داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. امیر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    لوتوس یعنی رانندگی خالص

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. Google

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خوب میشه اگه ایران بخره 🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Google

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (95 ديدگاه)

      کاش ایران لوتوس رو میخرید یه تحولی در خودروسازی ایجاد میشد
      لوتوس شرکتیه با تاریخچه غنی مسابقه ای و همکاری های موفق حیفه دست جیلی باشه به نظرم دست ب ام و بود بهتر میشد

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. Hamid

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1621 ديدگاه)

    رستم … خودروی اسپورت جدید و لوکس ایران خودرو ، با موتور ۱.۸ لیتری اصلاح شده EF7 و با قابلیت گاز سوز کردن …
    ایران خودرو با هزینه ۱۳۴۰۰۰۰۰ میلیارد تومان توانست پلتفرم لوتوس الیزه را خریداری کند و این امکان را فراهم سازد تا ایرانیان نیز بتوانند مانند بقیه مردمان جهان از خودرو های اسپورت حال حاضر دنیا بهره مند شوند …
    با هم برای فردایی بهتر …

    خب اینم از تبلیغات این ماشین اگه ایران خودرو بخرتش ، اسمشم شاید بزارن رستم … حالا یهو دیدی گذاشتن گرد آفرید …

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      جز رفتن از اینجا هیچ راهی نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. rezars pc

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (380 ديدگاه)

      رخش البته
      ولی قطعا مدیر عامل ایران خودرو برزنده نام دیو سپیده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. Ninja

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (946 ديدگاه)

      بابا شما چقدر ساده این میاد اسم پسرشو میزاره اگه هم اسمشو بزاره رخش میگه طراحی اینو از رخش ایرانی الهام گرفتیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mahan

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2318 ديدگاه)

        دو فردای دیگه اگه اسم ماشینی نازنین زهرا و فاطمه سادات گذاشتن هیچ جای تعجبی نیست.
        من همش فکر میکنم شاهین جواب ایران به پونتیاک فایربرد امریکاست.?

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    لوتوس همچنان به پلت ‌فرم الیزه وفادار مونده ولی ضعف سرمایه ‌گذاری مهمترین مشکل کمپانی لوتوس هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. Philipp

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    حیف واقعا حیف

    فقط کاش که این بلا سر بقیه نیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. محمد مختاری آذر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    با لوتوس خودروهای خیلی خوبی ساخته شده مثل هنسی ونوم جی تی ، تسلا رودستر نسل اول، و خیلی خودروی دیگه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      هنسی ونوم هیچ شباهتی با لوتوس نداره و کاملا ساخت آمریکا ‌‌‌و شرکت هنسی هستش،لطفا اطلاعات غلط ندین…
      جز در ظاهر جلو هیچ شباهتی بین هنسی و لوتوس نیست…

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. محمد مختاری آذر

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (815 ديدگاه)

        شما متوجه نشدی منظور من هنسی ونوم جی تی هستش نه ونوم اف ۵ جدید
        این دو تا عکس رو نگاه کن متوجه میشی https://www.venomgt.com/wp-content/uploads/2011/03/wp-p3side.jpg
        https://www.venomgt.com/wp-content/uploads/2014/02/Hennessey_Venom_GT_270.4_mph_KSC_800px-011.jpg

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    از همون اول از لوتوس خوشم نمیومد،بنظرم کسی خریدارش نباشه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. mahan

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      منم هیچ وقت ازش خوشم نمیومد نه اینکه این ماشین بد باشه نه با سلیقه من جور نمیاد.اکثرا هم کوپه هایی که داشتم متوسط یا بزرگ بود کوچکترینشون زد۴ بود.درسته شنیدم لذت رانندگی ناب و دلپذیری داره اما کوچک بودن و زیاد ساده بودن خودرو برای من جور نیست و خودم E350 کوپه رو به لوتوس الیزه اس ترجیح دادم .بنظرم یک کوپه و کروک با داشتن شتاب زیر ۷ و امکانات و ابعاد متوسط برای شهر و بیرون شهر خیلی خوبه و نیاز هارو کاملا براورده میکنه و لذت بخشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (397 ديدگاه)

    من یه مدت یه الیزه مشکی بود سوار میشدم گاه گداری ، واقعا برای یه نفر با قد بالای ۱/۸۵ عینه قفسه ….. ولی خوب گیربکس دستی و اون شتابش معرکه هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا