لکسس

عبور لکسس از مرسدس بنز و ب‌ام‌و در آمار فروش بازار آمریکا

در سه‌ماههٔ نخست سال جاری، مرسدس بنز پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا بود اما در سه‌ماههٔ دوم، ب‌ام‌و این عنوان را از آن خود کرد و حالا در سه‌ماههٔ سوم، لکسس از هردوی آن‌ها عبور کرده و به پرفروش‌ترین برند لوکس در بازار آمریکا تبدیل شده است. در این سه ماه، فروش برند لوکس تویوتا ۸۱,۰۹۳ دستگاه بوده درحالی‌که ب‌ام‌و ۷۵,۶۱۹ دستگاه و مرسدس بنز ۵۵,۱۳۰ دستگاه فروخته‌اند. ضلع سوم مثلث لوکس‌سازان آلمانی یعنی آئودی هم در این مدت ۴۱,۰۱۹ دستگاه فروش داشته که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. البته اگر دراین‌بین فروش ۸۴ هزار دستگاهی تسلا در سه‌ماههٔ سوم ۲۰۲۱ را در نظر بگیریم، باید این برند الکتریکی را پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا بدانیم.

بااین‌حال، در فروش کلی نُه ماه نخست سال ۲۰۲۱ همچنان ب‌ام‌و با فروش ۲۴۳,۶۱۳ دستگاه پیشتاز است اما لکسس با فروش ۲۳۸,۸۰۵ دستگاه و اختلاف تنها ۴,۸۰۸ دستگاه، سایه به سایه در حال تعقیب باواریایی‌ها است. در فروش کلی تا پایان ماه سپتامبر، مرسدس بنز هم با فروش ۲۳۷,۴۸۸ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته است. نگاهی به آمار فروش محصولات لکسس نشان می‌دهد که کراس‌اوورهای RX و NX بیش از نیمی از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند. این برند ژاپنی همچنین با وجود موجودی کمتر خودرو در نمایندگی‌های خود توانسته در آمار فروش بازار آمریکا هر سه برند لوکس آلمانی یعنی آئودی، مرسدس بنز و ب‌ام‌و را پشت سر بگذارد.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو دراین‌باره می‌گوید:

آنچه ما در طول این بحران کمبود چیپ دیدیم این است که تویوتا و لکسس سیستم‌های توزیع بسیار کارآمدی دارند و علیرغم داشتن کمترین موجودی انبار در بین همهٔ خودروسازان، به نظر می‌رسد هنوز هم موفق شده‌اند به‌سرعت خودروها را برای فروش به نمایندگی‌ها برسانند

از سوی دیگر، رئیس مرسدس بنز ایالات‌متحده اذعان داشته است که کمبود نیم‌رسانا همچنان بر این برند تأثیر می‌گذارد. وی دراین‌باره افزوده است:

علیرغم تقاضای بسیار بالا در کل سبد محصولات ما، کمبود نیم‌رسانای جهانی چالش‌هایی را در عرضهٔ محصولات در سه‌ماههٔ سوم ایجاد کرده است

رتبه

برند

فروش سه‌ماههٔ سوم

فروش نُه ماه نخست

۱ تسلا ۸۴,۰۰۰ دستگاه ۲۲۳,۳۰۰ دستگاه
۲ لکسس ۸۱,۰۹۳ دستگاه ۲۳۸,۸۰۵ دستگاه
۳ ب‌ام‌و ۷۵,۶۱۹ دستگاه ۲۴۳,۶۱۳ دستگاه
۴ مرسدس بنز ۵۵,۱۳۰ دستگاه ۲۳۷,۴۸۸ دستگاه
۵ آئودی ۴۱,۰۱۹ دستگاه ۱۶۲,۸۵۴ دستگاه

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    لکسوس خیلی خوب عمل کرده

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
    1. کیان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (707 ديدگاه)

      این هم اثبات داشتن آشپزخانه مجهز تویوتا
      تازه ار ایکس جدید معرفی نشده، و اینکه شاسی بلند بزرگتر از LX هنوز اصلا معرفی نشده و …

      میدونم خیلیا با خوند این تیتر دارن به شدت عذاب میکشن، ولی خودتون و اذیت نکنید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۶
      1. قاسم

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (103 ديدگاه)

        خودرو یکی از کالاهایی هست که توان و ظرفیت تولید اون در کشور ژاپن وجود نداره اما متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله حقه بازی و سودجویی ژاپنیهای متقلب و سوء استفاده ژاپنی ها از مردمی که گول پروپاگاندا و تبلیغات دروغین ژاپنیهای کلاهبردار رو خوردن، ژاپنیها همچنان به تولید خودروهای زشت و بنجل خودشون ادامه میدن!! و این در حالیه که خودروسازهای معظم کره جنوبی به راحتی میتونن نیاز بازار و مردم  رو با خودروهایی که بهترین طراحی و کیفیت و آپشن رو دارن و چندین سال نوری از نظر کیفیت با ژاپنیهای بی خاصیت فاصله دارن و بالاتر هستن رو جواب بدن ولی ژاپنیها دست بردار نیستن و همچنان سعی در سر کیسه کردن مردم نگون بختی دارن که  گول اونها را خوردن و اونها خودرو میخرن !!! اگر همه جانبه بخوایم به موضوع نگاه کنیم ضعف در کیفیت و ضعف در تولید و ضعف در تامین تجهیزات و ضعف در تامین نیازها و خواسته های مشتری و همچنین فراخوانهای عظیم میلیونی به دلیل آتش سوزی و نقص فنی های فراوان در خودروهای زشت و بی روح و تکراری ژاپنی به وفور دیده میشه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳۱
        1. میثم

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1925 ديدگاه)

          شما مثل اینکه اصلا نمیدونی بازار آزاد چه جور جاییه

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
        2. مهراد

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4 ديدگاه)

          @قاسم
          تو سایت های دیگه اصلا کامنتا خبری نیست اگه هم باشه از مشکلات اقتصادی حرف میزنن. اینستاهم یارو پژو شوتی سواره رفته با رنجروور ۲۰۰۷ درگ گذاشته با ۱متر پیروز شده ، اونجا همه عروسی گرفتن! اینجا هم تو پدال دعوا سره کره یا ژاپنی و کوبوندن تسلا😶 ما بریم مجله ماشین+مجله نوآور ماهیانه بخریم. اینجا ارزش مطلب خوندن و کامنت دادن نداره.اون از دوستمون که واگنییر رو نه ندیده و سوار نشده نقد میکنه و این از کامنت شما.

          آدم میاد مطلب بخونه ولی وقتی به کامنت ها میرسه کلا مطالب رو یادش میره که هیچ حالش از هرچی هست به هم میخوره.

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
        3. قاسم

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (103 ديدگاه)

          انگار تو هم متوجه نیستی که منظور من چیه حاج میثم!!! تقصیر خودشه یه جا از این حرفای الکی زده ، اینجا جوابش رو گرفت

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۳
        4. کیان

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (707 ديدگاه)

          از خجالتت ایندفعه با این اکانت اومدیو ترول بازی در میاری !؟
          ماذا فاذا ؟
          دنبال چی هستی ؟
          سعی کم به اعصابت مسلط باشی، اینهمه حرص چیزی رو خوردن اصلا درخور یه ادم نرمال نیست

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
        5. قاسم

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (103 ديدگاه)

          اوهوع !!! بَه بَه چشممون به جمال ترول اعظم روشن شد!!!! چطوری نوید دو صفر ۹۸ ؟؟؟ نیستی ؟؟ پیدات نیست؟؟ کم پیدایی ؟؟ دلمون تنگ شده بود😂😂 همه ملت پدال دو صفر ۹۸ و فیکهاش رو میشناسن ولی خوشم میاد همچنان خودت رو میزنی به کوچه علی چپ و به ترول اعظم بودنت ادامه 😂😂 ولی جدی جدی نیستی ؟؟ کجایی ؟؟

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۱
        6. قاسم

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مهرداد داداش خیلی دوزاریت کجه که هنوز منظور من رو از این حرفها نگرفتی !!! دقت کنی متوجه میشی

          موافقم ۶
          مخالفم ۸
        7. Kato

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (159 ديدگاه)

          کاملا باهات موافقم

          فقط جای ژاپن و کره تو متن باس عوض شه ….

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        8. AminMf

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یک دونه نیسان GTR به کل کیا و هیوندای می ارزه ….

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
    2. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      باریکلا به سامورایی 👌👌👌

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
  2. MOHAMADREZA

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    منتظر کامنت دادن آقای سامان آذری عزیز هستیم.
    آقا سامان کامنتمو دیدی خودنمایی کن !
    دلمون واست تنگ شده برادر !
    این پست مربوط یه ژاپنیاس ها.
    یادش بخیر
    سال های ۹۶تا۹۷سامان آذری مدافع سرسخت ژاپنی ها بودن.
    ایشالا حرفمو زمین نندازی دوباره ببینیمت !

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. MehdiTurbo

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1106 ديدگاه)

      چقدر جو اون موقع باحال بود دلم تنگ شده برای بچه های اون موقع از جمله اقای اذری و یه چند تا دیگه از دوستان امیدوارم هر جا هستند سالم و شاد باشند

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. MOHAMADREZA

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        دقیقاااا
        خیلی دوستانه
        و کل کل های بین اعضا خیلی پخته و خوب بود .
        حتی از کل کل ها هم مطلب یاد میگرفتیم .
        اما الان …. .

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. سامان اذری

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2843 ديدگاه)

      سلام داداش فدای تک به تک تون عشق منید
      هر روز به سایت پدال سر میزنم مطالب رو میخونم
      کامنت هارم میخونم
      تو این دو سال یه سری اتفاقات افتاد که شرایط روحیم رو یکم خراب کرد ایشالله درست میشه

      چه خبر ؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. سامان اذری

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2843 ديدگاه)
        1. mohamadreza

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          یادت میاد همیشه تو مسابقه طناب کشی ماشینا که یه زمان خیلی مد شده بود؛
          همیشه میگفتی :
          همین نیسان گاوی خودمون بار بزنی پشتش ؛ رنگلر هم میکشه .😂😂😂😂
          خدایی یادش بخیر.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. mohamadreza

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          مخلصیم سامان جان
          امیدوارم شرایط روحیت بهتر بشه و باز هم تو پدال حضور داشته باشی .
          خبر خاصی هم نیس والا ؛ مث همیشه سلامتی !
          راستی سامان این عکس مال استانبوله دیگ ؟ یا یه شهر دیگه ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. mohamadreza

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          یادت میاد همیشه تو مسابقه طناب کشی ماشینا که یه زمان خیلی مد شده بود؛
          همیشه میگفتی :
          همین نیسان گاوی خودمون بار بزنی پشتش ؛ رنگلر هم میکشه .😂😂😂😂
          خدایی یادش بخیر !!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. سامان اذری

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2843 ديدگاه)

          قربانت
          اره استانبوله
          کلی عکس دارم ایشالله اپلود میکنم میزارم
          اره بابا اف جی کروز رو خیلی ماشینهای سدان میکشه ولی چیزی از اف جی کروز کم نمیکنه یکی از بادوام ترین موتپر ها رو داره و خدای افروده

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  3. Silent

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    TESLA با سرعتی همچون PLAID در حال بلعیدن بازار فروش خودروهای آلمانی و ژاپنی!
    چرا که این برند جدید تکنولوژیک محور تا قبل از این حضوری در بازار نداشته و عملا با معرفی تنها ۲ مدل سدان و ۲ مدل شاسی همچین بازاری رو قبضه کرده! ورود مدل ۲۵ هزارتایی نوبت برندهای میان رده هم خواهد رسید! همه ی این موارد با در خط قرارگرفتن گیگافکتوری های در راه این برند تا پایان سال ابعاد این شرکت رو معنی می کنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۸
    1. hssn

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (201 ديدگاه)

      ایشالا هروقت عملی شد و از حرف خالی خارج شد کنار هم خبرشو تو پدال میبینیم

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
      1. datsun

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2086 ديدگاه)

        تسلا تو لوکس بودن فقط تجهزات و آپشنها رو ارائه میده وگرنه با این طراحی داخلی و متریال به کار رفته و کیفیت مونتاژ تو میان رده همه جاش نبود

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۹
        1. Silent

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (298 ديدگاه)

          آمار فروش و می تونی ۲ باره ببینی!! توو بخش لوکس بالاتر از همه شون TESLA! در اصل کاربزرگش جذب مشتری های این ۴ برند بوده تنها در ۵ سال… البته توضیح این مطلب برا کسایی که Cvt میتسو رو بهتر از هیوندای ۲۰۲۱ می دونن سخته که تصورش از هیوندای ماشین ۲۰۱۴ هست. دنیا عوض شده

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۸
        2. حسین

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (550 ديدگاه)

          یکی بچه‌ها میگفت تسلا خیلی صندلیاش نرمه

          موافقم ۱
          مخالفم ۹
        3. hssn

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (201 ديدگاه)

          سایلنت تو یه کامنت دادم جوابتو ولی لطف کردن پاک کردن
          ولی خب دوباره میگم ، گوش کن البته اگر پاک نکنن
          برو کامنتای اون پستو یبار بخون ببین قضیه چیه ، آمار هم ببین چجوریه و کی بهتر از اون یکی عمل کرده
          به آمار و ارقام هم علاقه داری مثکه چون اینجا فقط آمار فروش تسلا رو دیدی
          نه کیفیت افتضاح متریالاشون ، حالا نمیدونم شاید هرچی به نفعت باشه میبینی
          تناقضتو میبینی؟ این اون مشکلیه که تعصبت توی حرفات ایجاد کرده
          درضمن با منطق خودت راجب cvt بخوایم پیش بریم تسلا s بجز مدل پلاد که سه موتورست
          هنوز همون تسلا sعه روز اوله ولی بهتر از خیلیا میدونی نیست چرا؟
          چون کلی ارتقا رو تجربه کرده که گیربکس cvt هم مستثنا نیست ، اونم از روز اول تا حالا کلی تغییر کرده
          روزی که یه کامنت بدون تعصب ازت ببینم عید من میشه

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
    2. حسین

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (414 ديدگاه)

      جناب مستر دیتا لطف کنید بفرمایید تسلا تو چه زمینه ای با چهاربرند لوکس ذکر شده در بالا رقابت داره و بازار هدفشون چه وجه اشتراکی داره در حال حاضر؟ اگه گفتی یه شکلات بهت جایزه میدم.
      سوال دوم اینکه تسلا مشتری این برندها رو کشیده به سمت خودش؟ مگه اینا قبلا الکتریکی تولید می کردن که حالا تسلا مشتری هاشون رو بدزده؟ در واقع تسلا داره تو بازاری که فعلا رقیبی نیست جولان میده به قول معروف شهر ک خالی باشه قورباغه هفت تیر کش میشه. منتظریم الکتریکی های بقیه برندها بیاد ببینیم اوضاع تسلا چی میشه. تو بازار اروپا که زیر فولکس و رنو دست و پا میزنه. اگه غیر این شد یه موز و دوتا کیوی جایزه من به ایلان ماسک😁

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۶
      1. Silent

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (298 ديدگاه)

        مشتری های TESLA یک شبه از کارخونه با ماشین تولید نشدن!!! همون بنز و پورش سوارایی هستن که بعد از دیدن ویژگی هاش اوومدن برا خرید! تازه توو شرایطی که همه می دونن برند نوپا هست و شرایط تحویل و خدماتش هنوز لجستیکش در حال شکل گیری هست… اینا یعنی شروع

        منتظر باقی برندها هستی: کار سخت و انجام داده تسلا یعنی برندینگ! اینجا به بعد چند قدم بعدیش که معلومه رو می گم که بدونی بیکار ننشسته که باقی بیان
        راه اندازی گیگافکتوری برلین و توسعه حضور اروپا
        راه اندازی فاز توسعه گیگا تگزاس و تیراژ توسعه بالا
        استفاده از باطری های ۴۶۸۰ روی مدل های آتی که همین جوریش از پس سوپرکارا براوومد! سبکتر ارزون تر بهینه تر
        ورود سایبرتراک ارزون قیمت و کاری
        ورود مدل ۲۵ هزار دلاری با تکنولوژی کستینگ یکپارچه و نسل جدید باطری هاش
        برندهای دیگه تازه اصل کارشون روزی شروع می شه که تسلا الان باش سرکار داره: کمبود زیرساخت خط تولید
        بحث های نرم افزاری و توسعه ساختار انجین هاش بماند که هنوز خبر رسمی باس بیاد بعد

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۶
        1. حسین

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (414 ديدگاه)

          حتی مشتری های بنز و بی ام و لکسس هم با هم فرق دارن تا چه برسه با تسلا. یک درصد فکر کن کسی که میخواد ۹۱۱ بخره منصرف بشه بره تسلا s بخره.
          یا کسی که میخواد سدان فول سایز لوکس بخره به جای اس کلاس میره تسلا اس می‌خره که یک صدم سدان های فول سایز لوکس بازار هم از نظر لوکس بودن نیست؟
          همونطور ک گفتم خود این چهار برند هم مشتری متفاوت دارن. کسی که دنبال بی ام و میره یه لوکس با ماهیت اسپرت میخواد ولی مشتری لکسس یه لوکس آروم و کم دردسر میخواد که البته ماهیت اسپرت نداره. پس هیچوقت مشتری های es و سری پنج همپوشانی ندارن.

          تسلا هم تا الان از خلاء موجود در بازار استفاده کرد اون هم خلاء خودروی الکتریکی هست.
          راجع به سرمایه گذاری هم همه از سرمایه گذاری های سنگین و چند ده میلیارد دلاری برندها روی خودروهای الکتریکی آگاه هستن. از جمله سرمایه گذاری های تویوتا و فولکس و نیسان روی باتری های حالت جامد. زیرمجموعه هایی مثل دنسو هم کارهای زیادی در ارتباط با پیشرانه های الکتریکی انجام میدن هرچند که اصلا موضوع خاصی هم نیست. خبرش توی همین پدال هست که یاماها پیشرانه الکتریکی ۴۷۰ اسبی توسعه داده و به فروش میرسونه. صنعت امروز اینجوری نیست که هر برندی از صفر تا صد رو خودش انجام بده.
          تویوتا سرمایه گذاری می کنه روی پاناسونیک واسه باتری، فولکس سرمایه گذاری می کنه
          روی quantumscape
          بنابراین هیچکدوم از این ها برنامه گذشته تسلا و آینده سایربرندها نیست همونطور که دیدیم تایکان به عنوان اولین محصول الکتریکی پورشه، تسلا اس مجهز به چیتا مود رو علیرغم قدرت بیشتر تسلا شکست داد.

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۴
        2. Amir Machine

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (965 ديدگاه)

          ببین حسین جان من نه طرفدار تسلام و نه اصلا علاقه‌ای به ماشینای برقی دارم اما اینکه بطور مطلق بگیم تسلا و خریدارهاش هیچ ربطی به برندهای لوکس دیگه ندارن درست نیست
          همین چند روز پیش مطلبی تو پدال منتشر شد که میگفت یه نظرسنجی نشون داده جوانان آمریکایی به ماشینای برقی علاقه‌مند شدن، خب این یعنی چه؟
          یعنی طرف قبلاً لکسس و BMW سوار میشده اما حالا از بنزینی خسته شده میخواد یه ماشین برقی داشته باشه، خب میره تسلا میخره و اینطوری ممکنه بخشی از خریدارهای برندهای لوکس قدیمی بازار برن سمت تسلا مگه اینکه خودشون مدلای برقی هم‌قیمت و هم‌سطح تسلا داشته باشن که این موضوع حداقل برای لکسس صدق نمیکنه
          خریدار پورشه ۹۱۱ به تسلا فکر نمیکنه اما کسی که سری ۵ یا لکسس ES داشته ممکنه برای خرید بعدیش بره سمت مدل S، یا مدل ۳ ممکنه بتونه خریداری سری ۳ و C کلاس رو جذب کنه
          درسته که هر برندی خریدارای خاص خودشو داره اما همه آدما که تا آخر عمر نمیخوان فقط یه تجربه داشته باشن، اکثر مردم دنبال تنوع هستن و این باعث میشه خیلی از خریدارای محصولات خانوادگی و رده میانی بنز و BMW و لکسس به سمت تسلا کشیده بشن، حالا مدلای خیلی لوکس مثل S کلاس یا اسپرت مثل ۹۱۱ بحثش جداس

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
  4. [email protected]@DRZ 911

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ماشالله لکسس چه کرده
    یکی از دلایل اصلی این فروش خوب لکسس افت قیمت و استهلاک کمتر نسبت به آلمانی هاست که مشتری ها رو جذب میکنه ( همچنین از نظر بنده طراحی های به شدت بهتری نسبت به نسل کنونی خودرو های مرسدس و بیمر داره )

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
    1. •Mohamad•

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اگه بحث طراحیه که آئودی از هر سه تاشون بهتره ولی با این حال فروشش از همه کمتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  5. مسعود

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از بس که مرسدس بنز توی طراحی داخلی مانیتور میگذاره دیگه شورش رو درآورده. راننده گیج میشه.
    البته کیفیت لکسوس هم فوق العادس

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  6. [email protected]@DRZ 911

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اون عکس دون چقدر نوستالژیکه ( به نظرم لکسس قشنگ تره😍😍)

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    هنوز برام عجیبه چرا تسلا تو آمار فروش بین لوکس ها فرار میگیره.

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  8. میثم

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    باریکلا لکسوس عشق من
    هرچند برام مهم نیست آمار فروشش چطوریه
    من عاشقشم

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  9. میثم

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    مجموعه تویوتا و لکسوس مدیریت خیلی کارآمدی داره
    بخاطر همین یکی از سودده ترین برندهای با تیراژ بالا هستن

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  10. Mercedes-Benz

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یک به یک می ایند و می‌روند گهی زین به پشت وگهی پشت به زین پریروز مرسدس بنز دیروز بی ام دبلیو امروز لکسوس فردا تسلا پس فردا یکی دیگه

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. مجتبی

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (20 ديدگاه)

      آره بگو ما چی؟ اونا میخرن وحالشو میبرن ماسر آمار خریدشون دعوا میکنیم. هعی روزگار

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  11. Mercedes-Benz

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    🙃
    یک به یک می ایند و می‌روند گهی زین به پشت وگهی پشت به زین پریروز مرسدس بنز دیروز بی ام دبلیو امروز لکسوس فردا تسلا پس فردا یکی دیگه یکی میره یکی میاد یکی میمونه ولی کم پیداست خلاصه خودتون میدونید دیگه هیچ چیز همیشگی نیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  12. یانکی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1506 ديدگاه)

    بعضی از دوستان از موفقیتهای پی در پی تسلا رنج میبرن.میگن چرا تو لوکسهاست.چرا نباشه.برید مدل ایکس رو ببینید دقیق.همون سیستم تهویه و پاکسازی هواش فقط تو کدیلاک وان نمونش موجوده.سیستمی که نزیک به ۱۰۰ در ۱۰۰ هوا رو پاکسازی و یونیزه میکنه سیستمی که در برابر حملات شیمیایی مثل سپر از سرنشیناش محافظت میکنه.بزرگترین شیشه جلو یک تکه داره.تنظیمات صندلی عقب رو ببینید چقدر جذابه.راجب تکنولوژیه درهاش که هیچی نگم دیگه.نکته دیگه برندهایی مثل جمس و جیپ و بیوئیک که هم لوکس سازی میکنن هم نیمه لوکس.مثال جیپ گرند چروکی گرند واگونیر و واگونیر لوکس و سوپر لوکس هستن.جمس یوکان.حتی شورلت هم که کوروت و تاهو و سابربن رو داره.حتی پیکاپها.مثل اف۱۵۰ رم جمس سیرا که نمونهای لوکس گرون قیمت تا نزدیک ۱۰۰ هزار چوب دارن که خودم دیوانه رم لارامی هستم.

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  13. samurai

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (315 ديدگاه)

    خبری از جایزه بگیر اعظم نیست داره خاک چهارچرخاشو تو پارکینگ میگیره 🙂
    جوایزتو بزار جلو اینه ۲ تا بشه 🙂

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  14. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    . . . . . و آن ها که ، به شهر سوپرکار ، وارد شده بودند ، دیروز در میدان اصلی شهر با نمایش ناجوانمردانه ی شکست پهلوان لامبورگینی برای مردم ، گفتند ، آی مردم بشتابید که قهرمان تسلا ، سوپرکار است و آمده با فروتنی ، شما را از شر قهرمانان مغرور و عصبانی و پوشالی و پر سر و صدا ، نجات دهد ، اکنون برخود ببالید که قهرمان جدید اینجاست ، به او دلگرم باشید ، تابرای شما ، یار و همراه و برای کودکان شما ، الگو باشد . مدتی گذشت و آنها دیدند ، کودکان شهر که پهلوان لامبورگینی را نمی شناسند و فقط آوازه ی او را ، از پدرانشان ، شنیده اند ، گرد قهرمان تسلا جمع شده اند و او شده تسلای دل کودکانه ی آنها . . . . . . . . . ناگهان ذوق زده شدند ، فکری شیطانی به سرشان زده بود ، پیران اهل دل ، برق طمع و شیطنت را در چشمان نابکارشان دیده بودند . . . تا خواستند روشنگری کنند . . . . . . . . . . . . . . . . . آنها ، رندانه ، با اشاره ای به قهرمان تسلا . . . . . . . . . . . و کودکان ، گریه کنان : پهلوان تسلا را کجا می برید و آنها پدرانه دستی برسرشان کشیدند و گفتند ، قهرمان ، متعلق به تمام مردم سرزمین است و دیگران نیز منتظر او هستند ، ولی بزودی به شهر شما ، باز خواهد گشت پس منتظر باشید و کودکان خوشحال . . . . . آنها ، شهر را ترک کردند و پس از چند روز ، به شهر سدان لاکچری رسیدند و با بوغ و کرنا همه مردم را در میدان اصلی شهر ، دور خود جمع کردند و نمایش شکست پهلوان لامبورگینی را باز نشان دادند . . . مردم شهر ، در بهت و حیرت . . . و آنها ، که با تماشای سیمای مردم می دانستند تیرشان به هدف خورده و تنور داغ است ، نانشان را چسباندند و ناگهان فریاد زدند که آی جماعت این پهلوان تسلا سدان لوکس است ، سوپرکارنیست ، ولی سوپرکار لامبورگینی را ، همان طور که دیدید در رقابتی جذاب و نابرابر و به راحتی ، شکست داد . . .حال ، زیرکانه ، منتظر واکنش مردم بودند ، پدران و کودکان ، هلهله کنان ، درحالی که برای قهرمان جدید ، غریو شادی سر می دادند ، در سر می پروراندند ، به راستی دیگر ، به قهرمان بی ام دبلیوو ی متکبر و یا قهرمان بنز پرافاده و تجدد خواه و یا قهرمان آئودی کم پیدا و کاسب ، چه نیاز ؟ و حتی مردم شهر همسایه را ، به قهرمان لکسس خام و جوان و جویای نام ، چه نیاز ؟ به راستی چه نیازی به اینهاست ؟ وقتی نمی توانند ، مثل پهلوان تسلا ، قهرمان لامبورگینی را شکست دهند و در دل ، یقین داشتند ، به آنچه به آن ، می اندیشیدند . از فردای آن روز ، دیگر ، رفتار مردم با قهرمان بنز و بی ام دبلیوو و آئودی ، تغییر کرد ، حتی جواب سلام قهرمانان را هم ، به زور می دادند و جز اندکی ، پیران با خرد و با تجربه ، کسی محلی به قهرمانان نمی داد و . . . قهرمانان ما هم ، آن شهر را ترک کردند . حال ، بیشتر پدران ، گرد پهلوان تسلا می گشتند و سکوت پهلوان تسلا را ، چماق تمجید کرده ، بر سر پهلوان بی ام دبلیوو ی پر سروصدا و عصبانی و متکبر می کوبیدند ، که فلان است و بیسان است و بهمان . . . . . . . . . . . . . کودکان که دیگر نگو ، یک دل نه ، صد دل ، عاشق پهلوان تسلا شده بودند . . . . و جز عده ای اندک از جوانان آگاه و دورادور با خبر ، از حال قهرمانان حقیقی ، کسی سراغ قهرمانان قدیمی شهر را نمی گرفت . . . . . مدتی گذشته بود و پهلوان تسلا ، تسلای دل اکثریت مردم شهر شده بود که آنها ، دوباره ، فکری شیطانی به سرشان زد ، برق طمع و شیطنت چشمان نابکارشان را کور کرده بود ، پس با اشاره ای قهرمان تسلا را . . . . . . کودکان ، باز ، گریه کنان : پهلوان تسلا را کجا می برید و آنها دوباره ، پدرانه ، دستی برسرشان کشیدند و گفتند قهرمان ، متعلق به تمام مردم سرزمین است و دیگران نیز منتظر او هستند ولی بزودی به شهر شما باز خواهد گشت پس منتظر باشید و کودکان خوشحال . . . . . . . . . آنها شهر را ترک کردند تا . . . . به شهر همسایه ، شهر قهرمان لکسس جوان و جویای نام ، رسیدند و از مردم مشتاق و منتظر خود ، شنیدند ، قهرمان لکسس جوان و جویای نام و عصبانی با دیدن نمایش شکست پهلوان لامبورگینی ، عاقبت مغموم و با غرور شکسته ، همراه قهرمان بنز و بی ام دبلیوو و آئودی ترک دیار گفتند و به شهرهای دوردست کوچ کردند . آنها ذوق زده ، دوباره فکری شیطانی به سرشان زد : اگر با تسلا ، تمام شهرهای این سرزمین را درنوردیم و با این تک نمایش ، تمام قهرمانان هر شهر را بیرون کنیم چه می شود ؟ در ذهن ، می شنیدند ، همه ی آنها به سرزمینی های دوردست کوچ خواهند کرد و خواهند مرد و در آینده ای نزدیک ، دیگر هیچ کودک و جوان و پیری ، سراغی از پهلوانان راستین ، نمی گیرد ، حتی ، هیچ کس ، آنها را به خاطر هم ، نخواهد آورد و تسلا ، در این ، کره ی سر زمین ، تا ابد ، پهلوانی می کند و ما حکمران شکست ناپذیر خواهیم شد و همه را به بردگی خواهیم برد . . . . . . سرمست از نبوغ خود ، دهان باز کردند و قهقهه ای شیطانی سردادند و بوی ک ث ا ف ت و چرکش ، اقیانوس اطلس را در نوردید و تا به اینجا رسید ، به ، ای ر ان ، به سرزمین مردمان نیک نژاد و هوشیار ، ولی افسوس که صدایش هرگز به این جا نرسید .

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  15. amir

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وقتی ادم اینا رو میبینه جز افسوس خوردن چکار میتونه بکنه چون فقط میشه عکساشون رو دید حالا طرفدار هرکدوم که باشی 😑

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. حسین دهمرد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    بهتر . شاید اینجوری یه تکونی به خودشون دادن . جالبه به اون پلاستیک های تسلا که دو روزه تق و لق میشه میگن لوکس. البته منم به ماشین برقی دارم علاقه مند میشم ولی تو لوکس سازی کیفیت متریال و برندینگ حرف اولو میزنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  17. حسن

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (264 ديدگاه)

    لکسوس سالاره زاپن مساوی باکیفیت

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. akrh78

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تسلا لوکس 😂😂
    تو فاصله بین پنلاش میشه تشک پهن کنی بخوابی
    شب و روزگار خوش

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. برق

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان واسه درگ ریس خوب و بررسی خوب چه مرجعی خوبه؟
    من کارواو نگاه میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا