وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگی‌های لکسس!

تولید لکسس LFA در دسامبر سال 2012 پایان یافته و اگرچه از این خودرو به عنوان یکی از بهترین سوپرکارهای دهه‌ی پیش نام برده می‌شود اما لکسس در فروش تمامی 500 دستگاهی تولیدی مشکلاتی داشته است.


به همین خاطر لکسس در دو سال گذشته 5 دستگاه LFA صفرکیلومتر را در آمریکا به فروش رسانده و البته چندین دستگاه از آن نیز همچنان به دنبال مشتری هستند.

Lexus LFA Nurburgring Edition

یک سند منتشر شده توسط تویوتای آمریکای شمالی نشان می‌دهد در سال 2017 سه و در سال 2018 نیز دو دستگاه از این سوپرکار ژاپنی به فروش رسیده‌اند.


حدود 18 ماه پیش لکسس تأیید کرد هنوز 12 دستگاه LFA صفرکیلومتر در نمایندگی‌های آمریکای این خودروساز موجود هستند؛ بنابراین اگر آمار فروش یاد شده را در نظر بگیریم هم‌اکنون 7 دستگاه از این سوپرکار به دنبال مشتری جدید هستند.


زمانی که LFA در آن زمان عرضه شد شاهد قیمت قابل‌توجه 450 هزار دلاری آن بودیم. برخی مدل‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا بهای حدود 350 هزار دلاری دارند درحالی‌که برخی نمایندگی‌ها برای مدل‌های تمیز و دست‌نخورده قیمت بیش از 500 هزار دلاری را پیشنهاد می‌کنند.


اگرچه LFA فرایند توسعه‌ی نسبتاً طولانی‌ای داشت اما منتقدان و مشتریان بازخوردهای مثبتی نسبت به این خودرو داشتند. سوپرکار لکسس نه تنها از تکنولوژی‌های نوینی بهره می‌برد بلکه یکی از بهترین و خوش‌صداترین پیشرانه‌های تاریخ در دل آن جای گرفته بود.


این پیشرانه‌ی 10 سیلندر 4.8 لیتری تنفس طبیعی LFA قدرت 552 اسب بخاری و گشتاور 480 نیوتون متری داشته و نیروی آن به لطف یک گیربکس نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند. دور پیشرانه به حدی سریع بالا می‌رود که دورشمار آنالوگ قادر به همراهی با آن نیست بنابراین لکسس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده و صدای تولیدی آن یک سمفونی فوق‌العاده جذاب برای ماشین‌بازها می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    خبر قبلی شو یادمه!
    این نشون میده رقابت یعنی چی!

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1006 دیدگاه) ,

      هر چی باشه من عاشقش بودم

      LFA – NSX – GTR سه ضلع مثلث آتشین آسیایی

      پاسخ
  2. Car Lover
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    اگه اخرای سریع و خشن پنجو دیده باشید علاقتون به این ماشین دو چندان میشه:)))
    پ.ن:البته تو نسخه بدون سانسور!

    پاسخ
  3. Mohamad
    سوابق: (757 دیدگاه) ,

    “دور پیشرانه به حدی سریع بالا می‌رود که دورشمار آنالوگ قادر به همراهی با آن نیست بنابراین لکسس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده و صدای تولیدی آن یک سمفونی فوق‌العاده جذاب برای ماشین‌بازها می‌باشد.”

    چی تولید کرده هرچی فکرشو میکنم بعد از گذشت 8 سال هنوز ذره ای قدیمی نشده و اتقاقا جلوتر از زمانه تفکر تولید همچین چیزی.

    پاسخ
    1. علی آقا
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      جمله اول تبلیغاتیه خیلی تو بحرش نروید.

      پاسخ
  4. moein
    سوابق: (411 دیدگاه) ,

    به خدا که اگر پول داشتم همشونو با هم میخریدم
    هیچوقت یادم نمیره وقتی ریچارد هموند تو تاپ گیر اولین بار این ماشینو تست کرد
    صدایی که از ماشین میومد رو به همه موسیقیهای دنیا ترجیح میدهم 😍😍

    پاسخ
  5. هادی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    طراحی ماشین یک فاجعه فراموش نشدی بود. وقتی از نمای جلو نگاه میکنی انگار کلی قاب پلاستیکی بهش چسبوندن.. کلا آدم حس میکنه هر تیکه از یک جایی برداشتن به هم چسبوندن

    پاسخ
  6. مهدی911turbos
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    ماشینهای دیگه تولید نشده همشون پیش فروش شدن ولی این هنوز بعد از ۷ سال که تولیدش متوقف شده هنوز صفرش تو نمایندگیه قدرت برند رو میبینید

    پاسخ
  7. احمدرضا
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    جزو ماشینای مورد علاقمه
    عاشقشم

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (582 دیدگاه) ,

    یادمه میگفتن صدای خروجی اگزوزش یه پس زمینه دیجیتالی هم داره یا شاید هم من دارم اشتباه میکنم…. البته اینکه میگه دور موتور اینقدر سریع بالا میرفت که انالوگ نمیشد بذارن حرف خنده داریه چون خیلی از موتور سیکلت های اسپرت هنوز کیلومتر انالوگ میذارن یا همون موقع فراری ها که هر کدوم ۹ هزار دور میخوردن انالوگ داشتن

    پاسخ
  9. ali a
    سوابق: (575 دیدگاه) ,

    عملا صدای موتورش مثله ماشینهای فرمول وانه… منم عاشق صداشم…طراحی عقب و اگزوزهاشم خیلی خوشکله…عجیبه که همش فروش نرفته. شاید بخاطر قیمتشه که با مدلای بالای فراری برابره…

    پاسخ
  10. علی آقا
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    کاری به فناوری و غیره ندارم که حتما عالیه اما قیافش اصلا در حد یه سوپر اسپرت نیست. تقریبا شبیه هیوندای جنسیس کوپه شده. نمیدونم این ژاپنیا چرا اینقدر تو طراحی ضعیف هستن؟! آخه این با این قیافش کجا میتونه با لامبو و فراری و آستون مارتین و مکلارن و حتی کوروت و یا وایپر (خدابیامرز) رقابت کنه؟

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      داداش طراحی این ماشین واسه قبل ۲۰۱۰ بوده که خیلی هم خوب بوده و تویوتا وقت زیادی روش گذاشت البته سلیقه شما هم قابل احترام.

      آخه این با این قیافش کجا میتونه رقابت کنه؟؟؟
      رقابت!!
      اینو تویوتا ۵۰۰ تا ساخته و فروخته رفت دیگه رو خط تولید نیست که بخواد رقابت کنه.

      پاسخ
    2. Mohamad
      سوابق: (757 دیدگاه) ,

      نظر شخصی شمام مورد احترامه

      پاسخ
  11. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    لکسس LFA یک شاهکار در میان خودروهای سوپر اسپورت بود که توانایی های افسانه ای آن آنچنان که باید و شاید برای عموم خریداران شناخته نشد.در متن مفصلی،جرمی کلارکسون این خودرو را از نظر راحتی رانندگی و خصوصیات اسپرتی برتر از دیگر نسخه های رقیب سوپر اسپرت دانست.

    پاسخ
  12. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    یه سوال :این چه شاهکاریه که صفرش هنوز تو نمایندگی ها موجوده؟!!!
    ماشین های one off یا limited edition رو باید رو هوا بزنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.