لکسس

معرفی لکسس LC کوپه 2021، وزن کمتر و ماهیت اسپرت‌تر!

لکسس سال پیش و در نمایشگاه لس‌آنجلس اقدام به معرفی LC کانورتیبل 2021 کرد و حالا نوبت به رونمایی از نسخه به‌روز شده مدل کوپه رسیده است.

LC کوپه 2021 که سریعاً قابل‌شناسایی است از طراحی آشنا سود می‌برد زیرا بزرگ‌ترین تغییر آن معرفی رنگ‌های بدنه جدید از جمله نارنجی کادمیوم و سبز نوری می‌باشد. این رنگ‌های جدید با رینگ‌های 20 اینچی بازنگری شده همراه شده‌اند.

همین به‌روزرسانی‌های ملایم به کابین نیز راه یافته جایی که صفحه‌نمایش 10.3 اینچی این خودرو از اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است LC کوپه قبلاً دارای سیستم اپل کارپلی بوده است.

جدای از بهبود ویژگی‌های ارتباطی، کابین خودرو دارای پوشش جدیدی بوده و البته گزینه چرم سفید حذف شده و جای آن را چرم قرمز گرفته است.

تغییرات بزرگ‌تر در زیر پوست LC کوپه 2021 رخ داده‌اند جایی که مهندسان لکسس حدود 10 کیلوگرم از وزن خودرو را کم کرده‌اند. به منظور دست‌یابی به این هدف، لکسس از میله‌های پایدار کننده جدید در سیستم تعلیق، قطعات آلومینیومی، فنرهای پیچشی مقاوم‌تر و رینگ‌های عقب سبک‌تر استفاده کرده است.

خب صحبت از سیستم تعلیق شد و باید گفت لکسس اقدام به بهبود آن‌ها کرده تا ارتباط بهتری با جاده برقرار شود. از جمله تغییرات رخ داده می‌توان به میله‌های پایدار کننده مستحکم‌تر در عقب اشاره کرد. سیستم کنترل پایداری LC نیز به دستیار عبور از پیچ فعالی مجهز شده که سرعت چرخ های داخلی را کم می‌کند تا راننده بهتر بتواند از پیچ‌ها عبور کند.

نهایتاً هم به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در LC 500 می‌رسیم که دارای برنامه تعویض جدیدی بوده و راننده می‌تواند دور پیشرانه را بیشتر از قبل بالا نگه دارد. لکسس می‌گوید روی به اصطلاح “منطقه فعال” تمرکز کرده، جایی که اکثر رانندگان 50 تا 70 درصد کورس پدال گاز را فشار می‌دهند.

مهندسان این برند ژاپنی تغییراتی را نیز در مدل 500h اعمال کرده‌اند به گونه‌ای که گیربکس بجای دنده سه می‌تواند به دنده دو معکوس داده و شتاب بهتری ایجاد شود.

پیشرانه‌ها نسبت به قبل تغییری نداشته و LC کوپه 2021 با پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری که قدرت 471 اسبی و گشتاور 539 نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. نسخه LC500 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.4 ثانیه‌ای دارد.

افرادی که به دنبال مدلی پاک‌تر هستند می‌توانند نسخه LC 500h با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری، دو واحد الکتریکی، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و باتری لیتیوم-یونی را سفارش دهند. این مجموعه قدرت ترکیبی 354 اسبی دارد.

لکسس اشاره‌ای به زمان عرضه LC 2021 نداشته اما گفته که معرفی رسانه‌ای آن در تابستان انجام خواهد شد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه

  1. Hamidreza

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (620 ديدگاه)

    زیباست واقعا
    لکسوس داره عالی عمل میکنه …
    گیربکس 10 سرعته چرا!؟

    1. کیان

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (408 ديدگاه)

      ماشین چندین سال از طراحیش میگذره و همچنان چشم نواز هست
      طراحی داخل کابین واقعا زیبا هست، اسپرت و ارام بخش در کنار هم.
      یه محصول ماندگار مثه جد بزرگوارش LFA
      گیربکس 10 سرعته ک خوب هست، مشکلش چی هست ؟

      1. Hamidreza

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (620 ديدگاه)

        یکم زیاده تعدادش 😂😂😂

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      تا زمانی که داخل این خودرو ننشینید و در را نبندید ، متوجه تفاوتش با بقیه همکلاسهاش نمیشد .
      نمیدونم ولی احساس میکنم یه بوی عطری با بوی چرم مخلوط میشه و به مشامتون میخوره ، رنگ نسکافه‌ای داخل خودرو و ترکیب با جیر دیوونتون میکنه .
      قشنگ یادمه تو نمایندگی لکسوس دوبی حدود ۵ دقیقه داخل ماشین نشسته بودم و واقعاً جادو شده بودم و این جالب بود که دقیقاً همین احساس را در کابین S کلاس بنز هم داشتم ولی تو هیچ خودروی دیگری احساسش نکردم .
      S کلاس و لکسوس lc ، بهترین طراحی و متریال داخلی را دارند که کمتر خودرویی به گرد پاشون میرسه .

  2. بی طرف

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    و همچنان منتظر معرفی نسخه اف این جی تی زیبا با کابین زیبا تر هستیم….

  3. علیرضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    وقتی طرحی جلوتر از زمان ارائه میدی باید با این حقیقت تلخ مواجه بشی که طرحت دچار تکرار و دلزدگی میشه . شرکتهای المانی و انگلیسی مطابق زمان طرح ارائه میدن واسه همین حتی یه bmw بیست سال پیش هنوز جذابیت داره اما یه لکسس ۵ سال پیش برای چشم تکراریه

  4. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2229 ديدگاه)

    این ماشین حرف نداره ؛ یک ماشین درجه یک از برندی درجه یک
    کیفیت بالا ، استهلاک پایین ، طراحی بیرونی و داخلی چشم نواز

    1. Hamidreza

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (620 ديدگاه)

      ولی به فراری نمیرسه نه!؟

      1. احسان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        فراری یه گلگیرش قیمت اینه

  5. Hadi

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (323 ديدگاه)

    لکسس واقعاً از نظر طراحی در دنیایی دیگر سیر می‌کنه…
    واقعا طراحیش عالیه و قدیمی نمیشه…

  6. Hadi

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (323 ديدگاه)

    به شدت منتظر معرفی مدل توربو شارژ v8 با قدرت ۶۰۰ اسبی هستم…

  7. رزیتا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    “نظر شخصی” : ماشین کوپه اسپرت دو در فقط رنگ قرمزش خوشکله

  8. net

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    چراغ جلو و عقب جالب نیست.اگزوز اگر دایره ای بود زیباتر میشد

  9. علی بلا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه

  10. Khosrow

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    یک بار دیگه بگم که یک زن تو این ماشین از هر نظر به تکامل میرسه / زیبایی – رفتار – جذابیت / خودت فراری داشته باشی – اینم اون ..

    1. Hamidreza

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (620 ديدگاه)

      تو عجب دنیایی سیر میکنی واسه خودت!!!

  11. SS

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نارنجی کادمیوم؟ مگه کدمیوم رنگش نقره ای نبود؟!! قصدم زیر سوال بردن ماشین به این خوبی نیست اما فلسفه انتخاب رنگشون چی بوده؟

  12. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (251 ديدگاه)

    واقعا زیباست
    تصاویر کیفیت متریال داخلی رو فریاد میزنه
    خاص بودن لکسوس رو همیشه با پورشه مقایسه میکنم
    سبد تولیدات محدود به چند گزینه…. اما همه جزو بهترینها
    یه نکته در مورد طراحی داخلی….
    دستگیره سمت سرنشین روی کنسول میانی رو قبلا تو طراحی جی ال اس دیدیم،،،، البته در جی ال اس برای هر دوسمت سرنشین و راننده در نظر گرفته شد
    کاربران همین سایت و البته بعضا سایتهای خارجی اونو مضحک دونستن
    دقیقا دستگیره سمت راننده هیچ کاربردی نداره در جی ال اس
    چون عملا دستهای راننده به فرمانه
    ولی در بحث طراحی، تقارن یکی از ویژگی‌های ایجاد زیبایی و تناسبه
    و اینکه در جی ال اس یه چیز اضافست….. نه کم!!!

    1. مانی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1830 ديدگاه)

      خیلی‌ وقتها یک دست راننده رو فرمونه
      رانندگی‌ کم سرعت و تو ترافیک و …
      گاهی‌ دیده شده طرف ۲۰۰تا سرعتشه اما باز هم فرمون یه دستی‌ گرفته

  13. L

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دلم میخواد فرمونشو گاز بزنم انقد خشگله🇯🇵🇯🇵

  14. رامتین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    موتور v8 با حجم 5 لیتر خیلی حجیمه و حداقل این موتور که هفت ساله 470 اسب تولید میکنه را به 500 اسب میرسوندن. این تنبلیه تویوتا را میرسونه. اما مثلا فراری یک موتور 4لیتری داره هر سال روی هر محصول جدیدش که میزنه یکم قدرت و گشتاور را تغییر میده و ازین کارش خوشم میاد. حتی بنز هم همینطوره تا حدی.

    1. حسین وی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      تنبلیه تویوتا :)))))))))))))))))) دادش ژاپن و تنبلی ؟؟ جنش خوب نبوده ها

  15. net

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    اگر دیوار کنار دنده نداشت بهتر بود

  16. MHMD

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    می خوام …

  17. فری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طرح ورودی هوا ترمزها چسبیده به چراغ از پورشه تایکان برداشته

    1. OMID

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1205 ديدگاه)

      اگه کسی برداشته باشه(که فکر نمیکنم) اون تایکانه
      این ماشین خیلی قبل تایکان معرفی شده

  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    دوستان به یه چیزی دقت نکردین، طراحی درها از سمت داخل، متفاوت هستن.

  19. gtr

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یکم شباهت به تویوتا سوپرا داره بیشتر ازنمای بغل و عقب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن