جدیدترین آمار فروش خودروهای عضلانی در آمریکا

با انتشار آمار فروش خودروهای عضلانی در نیمه اول سال 2019، ما به‌صورت رسمی شاهد عملکرد شورولت کامارو، داج چلنجر و فورد موستانگ در مسابقه‌ای هستیم که بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد.


رتبه سوم به کامارو با فروش 24516 دستگاهی در نیمه اول سال جاری می‌رسد. این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال پیش افت 3.4 درصدی را نشان می‌دهد. این موضوع قطعاً خبر بدی برای مقامات جنرال موتورز است چراکه آن‌ها امیدوار بودند کامارو فیس لیفت بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.


اما بالاتر از شورولت کامارو داج چلنجری قرار دارد که فروش 28668 دستگاهی را ثبت کرده است. اگرچه فروش این خودرو بهتر از کامارو بوده اما فروش آن نسبت به سال پیش افت قابل‌توجه 23 درصدی را نشان می‌دهد.


نهایتاً به فورد موستانگ می‌رسیم که با فروش 38542 دستگاهی عنوان پرفروش‌ترین خودروی عضلانی نیمه‌ی اول سال 2019 را به دست آورده است. البته این خودرو نیز افت فروش 9.2 درصدی را تجربه کرده است. خوشبختانه عرضه‌ی موستانگ شلبی GT500 با قدرت 760 اسب بخار خون تازه‌ای در رگ‌های این خودروی عضلانی تزریق خواهد کرد و این امر تأثیر خود روی آمار فروش را نشان خواهد داد.


به نظر می‌رسد موستانگ سال جاری را با پیروزی بر حریفان سنتی پشت سر بگذارد. البته تنها زمان به ما خواهد گفت که عملکرد این سه خودرو چگونه خواهد بود و آیا داج خواهد توانست برتری خود نسبت به شورولت را حفظ کند یا خیر.


در انتها بد نیست این ویدئوی جذاب از رقابت آخرین نسخه‌های موستانگ، کامارو و چلنجر را نیز مشاهده بفرمایید:


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    اخه ببین چه بلایی سر کامارو اوردن ، اگه میخواد طراحیش تو این همین مسیر تدام پیدا کنه همون بهتر که دیگه تولید نشه …

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      آقا اینجوری ها هم نیست
      طراحی کامارو واقعا خوبه حتی تجهیزات پایه و استاندارد بیشتر نسبت به دو رقیب خودش عرضه می‌کنه در مدل های پایه
      تنها مشکل کامارو اینه که شورلت کم کاری کرده
      حتی خود آمریکایی ها در سایت ها خودرویی خودشون در بخش کامنت ها اعتراف میکنن
      شورلت باید مدل هایی مثل دیمن و جی تی ۵۰۰ و بولیت می‌ساخت فقط برای بازار گرم کردن
      ولی نساخت
      کامارو فقط در بخش رقابت در فضای مجازی و تبلیغات کم آورد که تاثیرش رو میبینیم

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (159 دیدگاه) ,

        تازه اگر کامارو توقف تولید بشه
        یعنی کوروت به صورت جدا میشه یه برند
        با تولید خودرو های اسپورت و سوپر اسپورت
        که در اون صورت جایگزین کامارو با برند کوروت عرضه خواهد شد

        پاسخ
      2. Seyed AMG
        سوابق: (147 دیدگاه) ,

        من خودم از بین ماسل کار ها ، کامارو رو به رقباش ترجیح میدم و به نسبت همیش مدرن تر و بروز بوده واقعا حقش نیست فروشش از چلنجر کمتر باشه
        ولی باید قبول کرد بعد از فیس لیفت یک صدم از ابهت نسل قبل رو نداره ، تو عکس اول فکر کردم ماشین الکتریکی یا هیبیریدی .
        در ضمن ZL1 هم عالیه و بنظرم چیزی از GT500 و دیمن کم نداره

        پاسخ
    2. M
      سوابق: (2184 دیدگاه) ,

      به خاطر نام نیک نیاکان ماسل کار ها فکر کردن اینا هم میتونن با باد هوا زندگی کنن !
      ولشون کردن به امون خدا !فقط یه تکون اساسی میتونه این بخشو برگردونه به اوج وگرنه من همون موقعی فاتحه اسم ماسل کار اصیلو خوندم که شنیدم کامارو 4 سیلندر تربو روش نصبه!

      پاسخ
  2. AMANTE
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    ماسل کار یکی از بهترین کلاس های خودرویه
    ولی کم توجه ترین کلاس خودرویی هم هست.
    وقتی به چهره ای این سه ماسل کار نگاه میکنم،
    خستگی و قدیمی بودن در چهره هاشون مشخصه
    و نظرم اینه هر سه تا ماسل کار احتیاج به باز طراحی کامل دارن
    یه طرح انتقلابی رترو که جان تازه ای به این کلاس بده، طرحی که یک دنیا متفاوت و متمایز از کلاس های دیگه باشه.

    پاسخ
  3. مهراد
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    قرار دادنِ این میزان از اسب بخار و گشتاور و پرفورمنس با این قیمت در دست خیل عظیم طرفداران کار دیوانه وار و خطرناکی بنظر میرسه که فقط از دست آمریکا بر میاد

    پاسخ
  4. car lover
    سوابق: (329 دیدگاه) ,

    از تلخ ترین داستان ها
    ب جاش میان ایکس 6 تولید میکنن
    بعد میگی عقبش زشته موضع میگیرن معلومه که ب ام و “زشت” تولید نمیکنه
    منظورم نسبت به ماشیناییه که هرروز تو پدال میبینیم
    نه اونایی که هرروز تو خیابون
    بهرحال باید به این حال گریست
    ماستنگ مثل ی پیرمرد دوست داشتنیه که کم کم دارن راهی خانه سالمندانش میکنن
    ولی وقتی بمیره همه میرن تو عزای عمومی

    پاسخ
  5. MAHDI
    سوابق: (2931 دیدگاه) ,

    کامارو الان طراحی خوبی نداره نسبت به چلنجر وموستانگ

    پاسخ
  6. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (817 دیدگاه) ,

    واقعا شورلت و فورد باید یه فکری برای طراحی کامارو و ماستانگ بکنن .مخصوصا ماستانگ نسل جدیدش شبیه ماشین های معمولی شده دیگه اون خشونت توش دیده نمیشه حالا وضع کامارو بهتره ولی بازم خوب نیست یکی از دلایل افت فروش همین میتونه باشه.امیدوارم فقط چلنجر رو خراب نکنن…

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (1396 دیدگاه) ,

    فکرشو بکنید این ها رو تو پارکینگ خونتون داشته باشید
    یک فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ آبی رنگ 💙💙💙💙
    یک شورولت کامارو ZL۱ ۱LE زرد رنگ 💛💛💛💛
    یک دوج چلنجر دیمن قرمز رنگ ❤❤❤❤

    پاسخ
  8. حمید
    سوابق: (1454 دیدگاه) ,

    کی این دایناسورها زشت رو میخره

    پاسخ
  9. Meisam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا هر ماشینی فیس لیفت میشه نسبت ب فیس قبلش زشت تر میشه ؟ یا من فقط این نظرو دارم ؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.