متفرقه

استانداردسازی نام سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده

پیشرفت سریع تکنولوژی در صنعت خودرو همه را انگشت به دهان کرده است. از آنجایی که سیستم‌های برقی اکثر عملکردهای خودرو را بر عهده می‌گیرند بنابراین آشنایی با عملکرد سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بی‌شمار درون خودروها کمی گیج‌کننده خواهد بود. خودروسازان هم با نام‌گذاری متنوع سیستم‌های خود باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شوند. هرچه باشد نام سیستم کاهش سرعت دینامیک برای هاچبک جدیدتان خیلی جذاب‌تر از ترمزهای برقی خواهد بود نه؟!

مشکل این است که فهم طیف وسیعی از سیستم‌های خودکار و مدرن کار مشکلی بوده و زمانی که شما درباره تکنولوژی‌هایی که کنترل خودرو را به دست می‌گیرند صحبت می‌کنید، رانندگان باید از عملکرد دقیق آن‌ها آگاهی پیدا کنند و این موضوع بسیار مهمی است.

کانسومر ریپورتز به دنبال ایجاد واژه‌های استانداردی برای سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده در خودروهای جدید است. تلاش‌های این موسسه با پشتیبانی دپارتمان حمل‌ونقل DOT همراه شده است.

کانسومر ریپورتز در خبر جدید خود به مطالعه‌ی AAA هم اشاره کرده که طی آن ۲۰ نام متفاوت برای تشریح یک سیستم استفاده شده است. موضوع بدتر اینکه یک خودروساز شاید سه یا چهار واژه متفاوت را برای توضیح سطوح مختلف یک سیستم بکار گیرد که باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت می‌شود.

کانسومر ریپورتز با همکاری جی دی پاور، انجمن ملی ایمنی و AAA لیستی از ۱۹ نام ویژه برای سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را تهیه‌ کرده است. این نام ها در ۵ گروه اصلی دستیار کنترل رانندگی، هشدارهای برخورد، پیشگیری از برخورد، دستیار پارک و دیگر سیستم‌های دستیار راننده قرار می‌گیرند. برخی گروه‌ها مهم‌تر از گروه‌های دیگر بوده اما استانداردسازی نام هایی همچون هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و دوربین دید محیطی می‌تواند به فهم راحت آن‌ها کمک شایانی بکند.

تأییدیه DOT به معنی الزام خودروسازان در استفاده از این نام ها نخواهد بود چراکه قانونی دراین‌باره تصویب نشده است. در واقع هدف اصلی از این کار ایجاد واژه‌های استاندارد در تمامی جنبه‌های صنعت خودرو، از خود خودروسازان گرفته تا خبرنگاران خودرویی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
consumerreports

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    پیشرفت سریع تکنولوژی در صنعت خودرو همه را انگشت به دهان کرده است
    اتفاقا نسبت به پیشرفت های سریع تکنولوژی صنعت خودرو لاکپشتی داره حرکت میکنه
    اگر ایلان ماسک نبود که این سرمایرو در خود ران ها تزریق کنه و ر یسکشو بپذیره خودران ها اینقدر پیشرفت نمیکردن
    چون خورو ساز ها بیشتر به فکر سود خالص کم ریسکن بزرگ ترین خودرو ساز ها هم که بنز و تویوتا و فولکس واگنن بیشتر به فکر سود خالصن ولی تسلا بیشتر سرمایه گذار و سهام جمع کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas.Lambo

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اونجا انقدر سطح تکنولوژی رفته بالا که توش گم شدن و دارن اینجوری دسته بندی میکنن،بعد اینجا آپشن با رینگ و بدون رینگ داریم،بازم خدا رو شکر میکنم که همینم داریم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    این کار واقعا لازم بود و هست . چرا که مثل تمام تولید کنندگان یک محصول یک واحد مشترک باید داشته باشند . نمونه خیلی ساده اگر هر تولید کننده آچار اگه بنا به خواسته خودش یک شماره انحصاری برای محصولش می گذاشت داستان خیلی پیچیده میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا