متفرقه

انتقاد شدید فعالان محیط‌زیست از خودروهای پلاگین هیبریدی

گروه حمل‌ونقل محیط‌زیست اروپایی T&E در حال درخواست از اتحادیه اروپا برای حذف مشوق‌ها و یارانه‌های خودروهای پلاگین هیبریدی است چراکه تست‌های مستقل نشان داده‌اند این خودروها بیش از آنچه خودروسازان تبلیغ می‌کنند آلایندگی دی‌اکسید کربن دارند.

Mercedes-Benz S500 plug-in hybrid

تست‌های مورد اشاره توسط برخی شرکت‌ها انجام شده و سه شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و X5، ولوو XC60 و میتسوبیشی اوت لندر در آن حضور داشته‌اند. علیرغم وجود شرایط بهینه به نظر می‌رسد نتایج به دست آمده امیدوار کننده نبوده‌اند.

مدیر T&E می‌گوید:

خودروهای پلاگین هیبریدی در واقع نمونه‌های تقلبی الکتریکی هستند که برای تست‌های آزمایشگاهی و مشوق‌های مالیاتی و نه برای دنیای واقعی ساخته شده‌اند. دولت‌ها باید جلوی ارائه میلیاردها دلار مشوق مالیاتی به این دسته از خودروها را بگیرند.

یکی از سخنگوهای ولوو با انتشار بیانیه‌ای گفته که تمامی محصولات این خودروساز تائید شده بوده و کاملاً با قوانین آلایندگی فعلی همخوانی دارند. یکی از سخنگوهای میتسوبیشی نیز اظهار داشته تست‌های مستقل می‌توانند بسته به شرایط تست دارای فاکتورها و متغیرهای غیرقابل‌اعتمادی باشند.

یافته‌های T&E تنها چند روز پس از وضع قوانین جدید اتحادیه اروپا و سختگیری بیشتر برای آلایندگی محصولات خودروسازان منتشر شده است. در قوانین جدید اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۶ به بعد خودروهای هیبریدی برچسب سبز خود را از دست خواهند داد.

در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی خودروهای پلاگین هیبریدی حدود نیمی از فروش تمامی خودروهای الکتریکی یا الکتریکی شده در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند و بسیاری از مصرف‌کنندگان از مزیت‌های تخفیف‌ها و مشوق‌های مالیاتی این خودروها استفاده کرده‌اند. البته گروه‌هایی همچون T&E منتقد چنین خودروهایی هستند و دلیل آن نیز عدم وجود قوای محرکه تمام الکتریکی است چراکه خودروهای پلاگین هیبریدی در صورت استفاده از پیشرانه درون‌سوز هنوز هم آلایندگی تولید می‌کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فکر پلاگین هیبریدی تو شهر بدرد می خره.اگه با ماشین بنزینی تو شهر رانندگی کنی و زود خاموش ماشین را خاموش کنی و زیاد گاز ندی و تو بزرگراه هم رانندگی نکنی اسهلاک ماشین می رود بالا.موتور بنزینی برای گاز دادن و داغ شدن طراحی شده.حداقل چند وقتی یه بار باید تو بزرگراه باید رانندگی کنی

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۸
    1. Ahmedreza2002

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      اتفاقا چون ارتباط مستقیم با چراخا نداره استحلاک خیلی خیلی پایین میاد
      عملا موتور کلا رو دور ارومه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4481 ديدگاه)

    البته پلاگین هیبریدها خیلی هم پیچیده هستند .

    صاحبان میتسوبیشی اوتلندرهای پلاگین هیبرید وارداتی باید یه گله گاو‌و‌گوسفند نذر کنند تا یکی پیدا بشه بیاد بخردش از بس که این ماشین پیچیده هست .

    اما اینکه میگن آلودگی داره ، چرته و مسلماً نصف بنزینی‌ها آلودگی داره و از سرعت ۴۰ به بالا موتور تو دور میوفته جهت موتورهای برقی .

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۹
    1. R@m!n

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      دردشون اینه فقط الکتریکی باشه

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۰
  3. Ali_x76

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (917 ديدگاه)

    در کل تا وقتی که منبع تولید برق، سوخت های مبتنی بر کربن باشن، تفاوت زیادی رو شاهد نخواهیم بود.
    کشورها باید متعهد بشن توسعه نیروگاه های فسیلی رو متوقف کنن.
    مزارع خورشیدی با برج تبخیر در مرکز، برای کشورهای بیابانی با مساحت بالا، از جمله ایران، انتخاب بسیار مناسبیه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  4. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1912 ديدگاه)

    باو جمع کنید بساطتون رو ل،ع،ن،ت به همتون با قوانین مضخرفتون

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۵
  5. ATa

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    پلاگین هیبریدی ها یکی از مهم ترین علل عدم تکامل شون پیچیدگی ساختار موتور و تعداد بسیار بالای قطعات بکار رفته است که عملا در قیاس با برقی ها شانسی برای ادامه ندارند. جدایی از بحث پرفورمنس در مناطقی که خدمات مناسب نمایندگی وجود نداشته باشه آفتی می شه برای مالک خودرو با هزینه نگهداری بالا. (حتما ساختار شماتیک موتور شون رو با دیاگرام های موتور تسلا قیاس کنید)

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  6. SS

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یه مشت آدم الاف جمع شدن هی قانون وضع میکنن
    بگو اگه شما خیلی نگران محیط زیست هستید برید قانونی وضع کنید که خودروسازهای اروپایی هم مثل تویوتا خودروی با کیفیتی تولید کنن که ۲۰ سال کار کنه. نه ماشینی که مثلا آلایندگی صفر داره ولی انقدر پیچیده هست که بعد ۵ سال باید اسقاط بشه. انگار تولید خودرو هیچ آلایندگی نداره. ساخت و بازیافت باتری هم هیچ آلودگی نداره …
    فقط میخوان اقتصاد رو پیش ببرن و الکی بگن ما دوستدار محیط زیستیم.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۵
  7. مهدی،:امید اینده😁

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (842 ديدگاه)

    خب اگه کنار هم کار کنن چه اشکالی داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. Khosrow

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    کم کم تکنولوجی برای انسان خطرناک میشه ..

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  9. زیزیگولو

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1345 ديدگاه)

    بالاخره دانشمندا یه راهی واسه این موضوع پیدا میکنن

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  10. Sina

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    انصافا توقع این تیم مسخره واسه این تحقیق چی بوده؟؟
    حتما میخواستن ماشین علاوه بر نساختن کربن دی اکسید بیاد فتوسنتز هم بکنه!!
    ارزش اصلی پلاگین هیبرید واسه شهره ، تو شهر کاملا برقی باشه و هر وقت سرعت و قدرت زیاد نیاز بود بنزینی
    حتما رفتن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت باهاش رفتن بعدش گفتن آلودگی داره!!!
    معلومه که کمتر از بنزینی ها آلودگی داره ، اصلا نیاز به فکر کردن هم نداره چه برسه به تحقیق

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1912 ديدگاه)

      باور کن یا اونا خیلی خنگن یا ما ایرانی ها خیلی باهوشیم!!!!این تحقیق میخواد خدایی؟؟؟؟نه واقعاااااا تحقیق میخواد؟؟؟؟؟؟ولمون کن باو

      موافقم ۴
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا