متفرقه

خودروسازانی که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند

احتمال احیای قوی صنعت خودرو در ماه جاری میلادی بسیار کم است زیرا کارخانه‌های تولید خودرو به‌صورت محدودی بازگشایی شده‌اند.

اگرچه شیوع ویروس کرونا روی تمامی خودروسازان تأثیر گذاشته اما برخی از آن‌ها آسیب بیشتری دیده‌اند. این را LMC اتوموتیو گفته و اظهار داشته تولید جهانی خودرو با افت ۲۰ درصدی به حدود ۷۱ میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید.

یکی از تحلیلگران این موسسه می‌گوید:

فرایند تعطیلی کارخانه‌ها در اروپا بسیار بیشتر و عمیق‌تر از چین است.

تولید خودروی اروپا در ماه آوریل تا ۹۰ درصد افت کرده است.

خودروسازانی که در چین بوده‌اند آسیب کمتری دیده‌اند چراکه مدت‌زمان قرنطینه در چین کمتر بوده و همچنین بخش اعظم قرنطینه مربوط به استان هوبی بوده است؛ اما شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری زیادی در آمریکای شمالی، اروپا و هند داشته‌اند آسیب‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها، میزان بهره‌برداری از کارخانه‌ها در سراسر جهان تا ۱۴ درصد افت خواهد کرد و از حدود ۶۰ به ۴۶ درصد خواهد رسید.

خودروسازان بزرگی همچون فیات-کرایسلر، رنو-نیسان و پژو-سیتروئن در آینده می‌توانند آسیب بیشتری را تجربه کنند. شاید فیات-کرایسلر ۲۹ درصد از تولید سالانه خود را به خاطر سرمایه‌گذاری سنگین در ایتالیا و آمریکای شمالی از دست بدهد.

به همین منوال انتظار می‌رود رنو-نیسان نیز ۲۵ درصد از تولید سالانه خود را از دست بدهد و این آمار درباره پژو-سیتروئن نیز می‌تواند ۲۴ درصد باشد.

دیگر خودروسازانی که وضعیت خوبی نخواهند داشت فورد و هوندا هستند که شاید ۲۳ و ۲۲ درصد از ظرفیت تولید سالانه خود را از دست بدهند. البته بالاتر از همه این‌ها سوزوکی قرار می‌گیرد که طبق انتظارات ۳۳ درصد تولید سالانه خود را بر باد رفته خواهد دید.

BMW factory

اما کمپانی‌هایی که طبق انتظار بهتر از متوسط صنعت خودرو عمل خواهند کرد عبارت‌اند از سایک، جنرال موتورز، هیوندای، ب‌ام‌و، گروه فولکس‌واگن، دایملر و تویوتا.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. Aran Milan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این درصدها واسه ما تو هر زمینه ای که باشه خنده داره ما به صورت نجومی درصد تغییرات داریم!!!

    1. احمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      ما جزوه جهان حساب نمیشیم
      با این وضعیت که داره پیش می یاد فکر کنم کلا جزوه آدمیزاد هم حساب نمی شیم

    2. mercedes benz

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      فرغون سازی ایران که اصلا جزو هیچ صنعتی حساب نمیشه اون به کنار ولی شما واقعا دقت کن کشور های اروپایی اونقدری که ما ها و بعضی ها اونارو از دور بزرگ و قوی میبینیم شاید واقعا اینجوری نباشن
      این کشور ها مدیریت بحرانشون و وضعیت اقتصادیشون توی اینجور مواقع مشخص میشه
      یا علی مدد

      1. Zonda R

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1807 ديدگاه)

        این دو تا انحصار طلب ضرر ده رو سود هستن
        مرسدس بنز عزیز
        برای همین روابطمون با همه ی دنیا قطعه ک نبینیم
        جهان مجازی پر از محتوای راست هست که میتونین در مورد هر جایی بخونید (نه اخبار کذب تلویزیون)
        برای مثال در فرانسه شهر پاریس اگر قرار باشه جاده ای تعمیر بشه دوهفته قبل یه بنر میزنن و اطلاع رسانی میکنن (با توجه به نیاز به تعمیرات دارد با عرض پوزش) مسیر جایگزین معلوم میکنن و زمان تعمیر رو هم مینویسن
        اقتصاد؟فک کنم اصلا این تو ایران معنی نداره پول بی ارزش ما گویاس

    3. meysam

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (388 ديدگاه)

      تا چند وقت دیگه باید از جلوی درصدهامون هم ۲ تا صفر برداریم تا محاسبه اونها راحتتر بشه.

  2. جواد خطر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (208 ديدگاه)

    تو کشور ما تولید کننده ها و دلالا و واسطه گرا بیشترین سود رو از شرایط کرونا بردن از از پیازو لیموترشو سیرو زنجبیل گرفته تا ماسکو دستکشو مواد ضدعفونی کننده و دلارو سکه و خودرو هم که دیگه همه تون در جریانش هستین

    1. Zonda R

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1807 ديدگاه)

      جواد خطر عزیز
      همه یکی هستن
      خودروساز و دلال خودرو و…. یکی هستن خودروساز تولید میکنه به بازار نمیده و از طریق دلال میده به بازار اینجوری خودش از قیمتا سود میکنه و قیمتارم بالا میبره و بعد قیمت کارخونه رو به بهانه قیمت بازار بالا میبره به همین راحتی
      امثر خودروهای میلیاردی عباس اباد برای بانک هاس خریدن که سرمایشون کم نشه

  3. Farzad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    ای کاش میگفتین هر خودرو ساز تقریبا چقدر ضرر کرده ، مثلا فورد در این سه ماه ۲ میلیارد دلار !

  4. ♤Angus_812♤

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    و حالا خودروسازانی که بیشترین سود را کرده اند
    ایران خودرو و سایپا
    دو اسطوره ایمنی و رفاه🤣🤣

  5. ز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چجوریه همه دنیا ضرر میده خودرو داخل ضرر نمیده واقعا باید برن به مدیران خدرو سازی های دنیا اموزش بدن مدیران داخلی بد بختا همش دارن ضرر میدن تو همین کرونا سایپا و ایرانخودرو پیش فروش کردن تازه بدون سود مشارکت خاک بر سر مدیران خودرو سازی اروپایی ژاپنی و امریکایی
    مدیر ایران خودرو رو بزارن تو فولکس واگن تا سال ۲۰۵۰ پیش فروش میکنه تا اون سالم برکنار میشه و مدیر بعدی میزنه زیرش به همین راحتی به همین خوشمزگی

  6. Mohammad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    چین کومونیست این ویروسو به جون دنیا انداخت دنیارو نابود کرده حالا کشورای اروپایی تازه حرف ترامپو میفهمن که به چین نمیشه اعتماد کرد اروپایی‌ها اگه زود کاری نکنن همین خودروسازی هم که دارن از بین میره ولی آمریکا داره خوب شرکتاشو بیرون میکنه اپل قراره کم کم خط تولیدشو از چین ببره بیرون اینتل و اچ پی و ای ام دی و دل و خیلی دیگه از شرکتای آمریکایی قراره کم کم برن بیرون ژاپن هم دست به کار شده و وام به شرکتاش داده گفته از چین برید بیرون

    1. نامجو

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2739 ديدگاه)

      اروپایی ها بعضی وقتا انقدر احمق میشن که آدم تعجب میکنه چطور این همه پیشرفت کردن. دارن تمام زیرساخت های ۵G رو میدن به هواوی براشون نصب کنه. شرکتی که نور چشمی حذب کمونیست چینه! البته چین میدونه که فقط در بخش ساخت تجهیزات مخابراتی هست که امریکا ابرشرکتی مثل گوگل و مایکروسافت نداره برای همین چین داره از این خلا استفاده میکنه. با این وجود جالبه که شرکت اریکسون سوئد و نوکیا فنلاند که در ساخت تجهیزات مخابراتی ید طولانی دارن اما هیچوقت توسط جماعت اروپا مورد لطف قرار نگرفتن و خیلی راحت اجازه میدن چین خبیث بازار این شرکت ها رو با تجهیزاتی که از خود غربی ها سرقت شده تصاحب کنه. جالبه که فقط امریکا گفته برای مقابله با هواوی باید اریکسون رو تقویت کرد ولی این اروپایی ها ظاهرا با پولی که چینی ها بهشون میدن بیشتر لذت میبرن.

  7. Mohammadreza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (723 ديدگاه)

    یکی از خودروسازهایی که احتمالا خیلی راحت تر از بقیه از این بحران خواهد گذشت و و خودشو بازسازی کنه بی ام وست.
    بی ام و قبل از این کرونا نقدینگی و سرمایه بسیار زیادی رو انباشتبه بود بطوری که زمزمه خرید جکوار لندروور توسط این خودروساز بگوش میرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X