متفرقه

برای اولین بار، عبور میانگین قیمتی خودروهای نو در آمریکا از ۴۰ هزار دلار

میانگین قیمت خودروهای نو در ایالات‌متحده برای اولین بار از ۴۰ هزار دلار فراتر رفته و به رکورد جدیدی رسیده است. با تغییر سلیقهٔ خریداران از خودروهای سواری به سمت شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها، نه‌تنها میانگین قیمتی خودروهای نو جهش یافته بلکه متوسط پیش‌پرداخت خودروها و همین‌طور متوسط وام‌هایی که برای خرید خودروهای نو گرفته شده نیز در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده است. میانگین قیمت یک خودروی نو در ایالات‌متحده در سه‌ماههٔ چهارم سال گذشته ۴۰,۱۷۹ دلار بوده و این رقم در ماه دسامبر به ۴۰,۵۷۳ دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این افزایش قیمت، خریداران نیز با وجود شیوع بیماری کرونا همچنان مشتاق خرید خودروهای نو و جدید هستند. مدیر اجرایی ادموندز دراین‌باره می‌گوید:

کسانی که در بازار خودروهای نو حضور دارند تقریباً از رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری لطمه‌ای ندیده‌اند. تقریباً مثل این است که ما در آمریکا دو کشور مختلف داشته باشیم. در یکی از این کشورها افرادی زندگی می‌کنند که خانه‌ها و خودروهای جدید می‌خرند و دیگری کشور کسانی است که عمدتاً در بخش‌های خدماتی هستند و برای زندگی خود به‌سختی تلاش می‌کنند

طبق گزارش‌ها، در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۰ متوسط وام‌هایی که برای خرید خودروهای نو در ایالات‌متحده دریافت شده به ۳۵,۳۷۳ دلار و متوسط پیش‌پرداخت برای خرید خودروی نو به ۴,۷۳۴ دلار رسیده که به ترتیب ۵.۵ و ۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود این قیمت‌ها همچنان به افزایش خود ادامه دهند زیرا نیمی از همهٔ خودروهایی که سال گذشته در ایالات‌متحده فروخته شدند شاسی‌بلند و ۲۰ درصد از آن‌ها پیکاپ بوده است و انتظار می‌رود سهم شاسی‌بلندها از بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۵۲ درصد افزایش پیدا کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. R@m!n

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    یارو درآمدش خوبه میخره یه عده هم با وام و شرایط خرید مناسب میخرن. بازار مصرف گرای خودرو بایدم همینطور باشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    قیمت ها مدام در حال افزایش است همانطور که داج و ماستانگ و کامارو زمانی که آمدند قیمت ها ۴ و ۵ و۶ هزار دلار بود الان تقریبا ۱۰ برابر شده به ۴۰و ۵۰ و۶۰ هزار دلار رسیده است که این امری عادی است مگر اینکه تورم منفی باشد
    حال با توجه به وضع کنونی کرونا و تاثیر آن بر روی صنایع مختلف این مقدار افزایش عادی است اما چون کیفیت خودرو ها روز به روز در حال افزایش است (کیفیت منظورم این است که از لحاظ چرم و چوب و …. کیفیت موتوری که یه خودی خود خوب است)
    البته این کیفیت بسته سگمنت خودرو متفاوت است ما در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت بیشتر به دنبال قدرت و لذت رانندگی هستیم ولی در خودرو های لوکس و خانوادگی هر دو را می‌خواهیم (البته سطح آن متفاوت است)
    خب دیگر همانطور که در چند پست قبل گفتم دیگر دوران ماشین بازی و موتور های حجیم به پایان رسیده
    برقی ها هم چندان پاک نیستند و الایندگی خود را طوری دیگر بروز می‌دهند
    بهترین گزینه هیدروژنی است
    ولی به نظرم هیدروژنی کنار بنزینی بهترین گزینه است
    کدام سیستم تعلیق می‌تواند ۱۰ هزار NM گشتاور را تحمل کند که اگر هم بتواند تحمل کند چه قیمت بالایی خواهد داشت در انواع خودرو های برقی که ادعا ی گشتاور بالا دارند
    چند سال دیگر مشخص میشود
    دیده اید که تا به حال چند بار سیستم تعلیق انواع مدل تسلا شکسته شده است
    ولی خودرو های کلاسیک و دست ساز و انواع چلنجر و کامارو و ماستانگ هنوز موجود هستند تا چند سال دیگر بعد از آن باید روی به دست دوم تمیز انها آورید باید ببینیم چه پیش می آید

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۲۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (513 ديدگاه)

      درود بر تو ما نیز کشته و مرده خودروهای بنزین سوز هستیم لیکن چرخ فلک با ما نمی چرخد و مِن بابه فرموده جناب عالی خودروهای هیدروژنی قیمتی بسی گزاف دارندی و توسعه و بسط این تکنولوژی بسی سخت و دشوار است. اما خودروهای برقی با یک باتری مسافت هایی در مینوردند مو ریزان و حیرت انگیز. من حیث المجموع عارضم بر جنابتان که آلودگی خودروهای برقی مرتبط با خود آن کشورها می باشد که برق را چطور تولید می نمایند که این موضوع در بلاد خارجه در حال تغییر و تحول است.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. Hadi

        ۲۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        فقط عکس اول 👌
        چقدر حس گنگ و قشنگی داره 👌👑

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Hosein

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (21 ديدگاه)

          از این پست، عکسهاش را بیشتر دوست دارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ツSAMURAIツ

        ۲۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (939 ديدگاه)

        😂😂😂😂👍

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Ramin

          ۲۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1096 ديدگاه)

          اگه خودرو های چینی خوب ( چینی درست و حسابی )
          بره آمریکا ( که اونم در زمان نچندان دور میره)

          میانگین قیمت به ۳۰ هزار دلار میاد…

          اینو زمان ثابت میکنه… ( هرچند چینی گرون هم داریم )

          ولی یه سوال بهترین وانت آمریکایی همین raptor هست ؟؟

          Ram trx بهتر از raptor نیست ؟

          کسی میدونه کدوم بهتره ؟

          اگه میدونه بگه. با سپاس. ( با دلیل بگه…)

          پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    2. علی آقا

      ۲۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (360 ديدگاه)

      همانطور که خودروهای برقی آلودگی خود را دارند خودروهای هیدروژنی هم همینگونه هستند. فکر میکنید هیدروژن را چطور استحصال می‌کنند؟
      سیستم نعلیق چه ارتباطی به گشتاور دارد؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. محمد رستمی نژاد

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به هر حال به لطف ایرانخودرو و سایپا حتی اگر دنیا برقی شود ما هنور بنزینی سوار میشویم و لذت میبریم
    آنها کامارو برقی سوار شوند 😂😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. Ali

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    آخه خانواده ها پیکاپ به این گندگی رو میخواد چیکار!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Navid_bivaN

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2914 ديدگاه)

      خیلی خانواده ها کمپرون و قایق دارند. اینقدر که تراک در امریکای شمالی کاربردیه، ماشینهای دیگه نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Twin H Power

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    افزایش قدرت خرید …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmedreza2002

      ۲۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      هر روز بهتر از دیروزن حتی علی رقم کرونا

      اوضاع ماهم که …

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Navid_bivaN

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2914 ديدگاه)

      تا حدودی درآمدها افزایش پیدا کرده، اما به طور کلی، مردم بیشتر با کردیت و وام خرید میکنند، به نوعی بدهکاریشون افزایش پیدا کرده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. ماشین

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یه سوال تویوتا لندکروز چند سال میتونه عمر کنه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۲۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (513 ديدگاه)

      رو جعبش زده سه سال آخه این چه سوالیه 😂😂😂 همه چی بستگی به شرایط نگهداریش داره. البته ژاپنیا ماشینای بشدت با کیفیتی میزنن مخصوصا از لحاظ موتوری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. زیزیگولو

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1528 ديدگاه)

    رم شیش چرخ!!! لامصب مثل کامیون شیش چرخ میمونه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Ahmedreza2002

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      کلا همه هوی دیوتی ها محور هقبشون دو جفت تایره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا