هند به دنبال جذب خودروسازان خارجی

هند می‌خواهد با جذب خودروسازان خارجی از بالا گرفتن جنگ تجاری بین دو کشور چین و آمریکا نهایت استفاده را ببرد.


اتونیوز گزارش داده مقامات هندی با برخی از شرکت‌های بزرگ همچون اپل، Foxconn و ویسترون کورپ برای تشویق به سرمایه‌گذاری در هند و روی‌گردانی از چین گفت‌وگو کرده‌اند.


همچنین در بخش خودروسازی گزارش شده مقامات این کشور با برخی شاخه‌های محلی گروه فولکس‌واگن، هیوندای و هوندا صحبت کرده‌اند تا زنجیره‌ی تأمین خود را از چین به هند منتقل کنند. بدون هرگونه تعجبی هیچ‌کدام از این خودروسازان به خبر منتشر شده واکنشی نشان نداده‌اند.


جنگ تجاری آمریکا و چین باعث شده خودروسازان زنجیره‌های تأمین جدیدی را در نظر بگیرند. برای مثال گوگل اعلام کرده تولید گوشی هوشمند پیکسل خود را از چین به ویتنام منتقل خواهد کرد.


یکی از کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در واشنگتن می‌گوید:

یک کشور بزرگ دیگر با بازار داخلی قابل‌توجهی وجود دارد که هند نام داشته اما آن‌ها در حال تغییر هستند. هیچ زمانی را نباید در جذب سرمایه تلف کرد و البته سؤال این است که آیا آن‌ها قبلاً این فرصت را از دست داده‌اند؟


فولکس‌واگن حضور پررنگی در بازار چین داشته و حداقل 14 زیرشاخه با حدود 100 هزار کارمند را اداره می‌کند. این شرکت 8 کارخانه در چین را راه‌اندازی کرده است.


البته موضوع خوب برای فولکس‌واگن و دیگر خودروسازان خارجی این است که گفت‌وگوهایی بین آمریکا و چین درباره‌ی کاهش تنش‌های تجاری موجود برقرار شده است. صرف‌نظر از آنچه اتفاق خواهد افتاد، هند می‌خواهد از این وضعیت بیشترین استفاده را برای جلب نظر سرمایه‌گذاران بکند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (2351 دیدگاه) ,

    همین الان هند کلی خودروساز درجه یک رو جذب کرده علاقه مندی شرکت های بزرگ به چین بیشتر به این دلیل هست که هر برنامه ریزی میخاستن با دولت محلی هماهنگ می کردن و روز بعدش امکانات صد در صد در اختیارشون بود حتی اگر لازم بود یه روستا رو با کل جمعیتش جابه جا می کردن ولی هند اینجوری نیست و باید منتظر موند و دید ایا میتونه مثل چین اونهمه سرمایه گذاری رو جذب بکنه

    پاسخ
    1. پویان
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      هند از نظر زیر ساخت .بنادر مجهز .خطوط ریلی مجهزخیلی از چین عقب تره .
      شرکتها مردد موندن چون ممکنه بر کالاهای ویتنامی و هندی هم تعرفه وضع بشه .
      همین امسال هم برخی کالاهای همدی مشمول مالیات ه=شدن

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        اره عقبه همونطور که چین عقب بود.
        ولی جاده و بندر رو میسازن برا صادرات کالا. کالا اول باید باشه تا براش جاده ساخته بشه. این برنامه ها به صورت همزمانه.
        یعنی همینکه موافقت شرکتها رو جذب کردن و اونا شروع به ساختن کارخونه کردن خود کشور هم شروع به ساخت جاده و بندر میکنه تا همون موقع که شرکت محصول میسازه جاده و بندر اماده باشه تا صادر کنن
        خیلی وقته این چیزا تو کشورای خارجی حل شده. این ماییم که سی ساله تو یه اتوبان گیر کردیم

        پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1254 دیدگاه) ,

      در عوض پول نفت که هند به ایران برنج و داروهای بی کیفیت و ابنبات و…. میده اگه به جاش خودروهای اقتصادی منتاژ برندهای معروف رو ازش وارد میکردیم اوضاع بازار خودرو تغییر میکرد

      پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (507 دیدگاه) ,

    استراتژی جدید غرب کاهش رشد اقتصادی چین و‌افزایش رشد اقتصاد هند که هم دشمن دیرینه چین بوده و جمعیت بیشتر و امکانات بکر و دست نخورده ای داره هستش البته نباید برزیل مکزیک اندونزی و سنگاپور رو هم از قلم انداخت

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      برزیل به نظرم مهم تره مخصوصا با رییس جمهور جدیدی که سر کار اومده

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (507 دیدگاه) ,

        البته درست میگید ولی با توجه به اختلافات مرزی هند همچنین انگیزه و استعداد هند فکر میکنم قطب اینده سرمایه گذاری باشه به هرحال چین کم کم بزرگترین مزیتش که نیروی ارزان باشه داره از دست میده و اختلافات حزب کمونیست چین با غرب هم مزیت علت در کل جنگ اقتصادی امریکا و چین خبر خوبی برای اقتصاد هند همچنین بزریل هست

        پاسخ
    2. پویان
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      گمان نمی کنم .هند قوانین خیلی بسته ای برای شرکتها داره و به دلیل نزدیکیش به روسیه خیلی با امریکا موافق نیست .جنگ تعرفه ای هم داره .
      برزیل هم بر خلاف ظاهرش فکر منافع خودشه نه دوستی با امریکا .مثلا الان به چین خیلی پر و بال داده به خاطر تجارت سویا و به نوعی داره از اختلاف بین چین و امریکا بهره برداری میکنه .

      پاسخ
  3. ali a
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    ببینید هر کشوری به فکر منافع مردم خودش هست.. بجز اینجا…

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (507 دیدگاه) ,

    نزدیکی هند و‌روسیه از نوع همکاری هستش دلیلش هم بیشتر نظامی هست تا اقتصادی در واقع چون چین شریک نظامی روس هاس هند هم برای اینکه در جریان تسلیحات روسی باشه با روس ها همکاری دارن اما قصیه امریکا بسیار متفاوت هست و هندی ها شریک بزرگی برای تجارت با غرب هستند و با توجه به اختلاف عمیق مرزی در تبت با چین بشدت علاقه دارن که با چینی ها رقابت کنند در واقع اقتصاد روسیه توان اینکه بخواد به شریک استرلتژیک برای هندی ها بشه نداره جالب هست که بدانید تولید ناخالص کره جنوبی از روس ها بیشتر بوده و خود هند دوبرابر روس ها تولید ناخالص ملی داره البته هنوز تا رسیدن به چین راه زیادی دارن ولی با رشد اقتصادی ۶ درصد که از چین پیشی گرفته و‌با توجه به جنگ اقتصادی برای دو دهه اینده میتونه قول‌بزرگ اقتصاد جهان بعد از امریکا باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.