مزدا

لذت رانندگی با مزدا MX-5 میاتای دوست‌داشتنی

مزدا بار دیگر دست به ارتقای خودروی دوست‌داشتنی MX-5 میاتا زد. مدل سال 2020 این خودرو روی ساده‌تر کردن همه‌ی چیزها تمرکز کرده است.

مزدا MX-5 میاتا

موضوع کلیدی درباره MX-5 2020 عرضه نسخه‌های کمتر و تجهیزات رفاهی جدید می‌باشد. نسخه‌های پایه این خودرو هنوز هم از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 130 اسب بخار استفاده می‌کنند؛ اما این پیشرانه تنها برای دو تریم SE و اسپورت در دسترس است. پیشرانه 2 لیتری فقط مختص مدل‌های دل‌چسب‌تر اسپورت تِک و GT اسپورت تِک می‌باشد.

مزدا MX-5 میاتا

مدل GT اسپورت تِک پرچم‌دار جدید MX-5 بوده و از حس لوکس بودن بیشتری بهره می‌برد. این مدل دارای تمامی تجهیزات سفارشی می‌باشد. وجود صندلی‌هایی با پوشش ناپا و پلاک فولاد ضدزنگ، رینگ‌های 17 اینچی BBS و… بر خاص بودن این مدل دلالت دارند.

مزدا MX-5 میاتا

از تریم اسپورت به بالا، همه‌ی مدل‌های MX-5 به ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، تشخیص علائم ترافیکی و هشدار توجه راننده مجهز شده‌اند. مدل‌های جدید اسپورت تِک و GT اسپورت تِک همچنین از پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی، چراغ‌های LED تطبیقی و دوربین دنده‌عقب سود می‌برند.

مزدا MX-5 میاتا

از نظر فنی تغییرات چندانی دیده نمی‌شود و بنابراین مدل‌های 2 لیتری قدرت 181 اسب بخاری و گشتاور 205 نیوتون متری تولید می‌کنند. نسخه‌های گیربکس دستی هم با دیفرانسیل لغزش محدود و دامپرهای بیلشتین متمایز می‌شوند. تمامی نسخه‌های رودستر سقف نرم دارای گیربکس 6 سرعته دستی هستند و گیربکس اتوماتیک برای مدل‌های سقف سخت FR در دسترس است.

مزدا MX-5 میاتا

البته نباید از عدم تغییر زیر پوست خودرو ناراحت شوید زیرا چهارمین نسل MX-5 یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای بازار بوده و وقتی پشت فرمان بنشینید سریعاً این موضوع را خواهید فهمید.

مزدا MX-5 میاتا

MX-5 هرگز تمرکز بیش از حدی روی پیشرانه نداشته اما همین نیروگاه 181 اسب بخاری عملکرد بهتری دارد. گشتاور 205 نیوتون متری خودرو نسبت به هاچبک های توربوی امروزی خیلی به چشم نمی‌آید اما وزن MX-5 هم خیلی بالا نیست. وقتی پدال گاز را تا ته فشار دهید دور پیشرانه به ردلاین 7500 می‌رسد و همراه با صدایی جذاب، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.5 ثانیه‌ای ثبت می‌شود. این خودرو حدی از سرعت را دارد که می‌تواند خودروهایی همچون فورد فیستا ST را نگران کند.

مزدا MX-5 میاتا

فرمان حس سبکی داشته و ابعاد آن نسبت به کابین بزرگ است و پای افراد قدبلند به پایین آن برخورد خواهد کرد؛ اما خب ارتباط خوبی بین انسان و جاده برقرار می‌کند. MX-5 یکی از بهترین گیربکس‌ها را دارد. بسیاری از خودروهای پرفورمنس با دو برابر قیمت مزدا درگیر کنندگی MX-5 را ندارند. اگر جاده‌ای مناسب پیدا کنید لذت بسیاری را تجربه خواهید کرد.

مزدا MX-5 میاتا

و سواری خودرو هم ناراحت نیست. دامپرها به حد کافی سفت هستند تا باعث شوند عبور از دست‌اندازها و سرعت‌گیرها در سرعت‌های پایین کمی عصبی‌کننده باشد اما وقتی سرعت بگیرید وضعیت بهتر خواهد شد. تنها چیزی که در بزرگراه احساس خواهید کرد وجود فضای کم در کابین، احساس نشستن در ارتفاعی پایین‌تر و صدای باد است؛ اما به راحتی می‌توانید این وضعیت را نادیده بگیرید.

مزدا MX-5 میاتا

اگرچه تجربه رانندگی MX-5 تغییر نکرده اما شرایط خرید آن دگرگون شده است. این خودرو کمی گران‌تر از قبل بوده و مدل پایه قیمت 23795 پوندی دارد. همین 20 ماه پیش شما می‌توانستید این خودرو با همین پیشرانه را با قیمت 18995 پوندی بخرید. ارزان‌ترین مدل 2 لیتری هم قیمت 28395 پوندی دارد که نسبت به قیمت 22295 پوندی قبلی افزایش محسوسی را نشان می‌دهد.

البته این افزایش قیمت به تجهیزات بیشتر مربوط است. حتی مدل پایه SE-L به چراغ‌های جلوی LED، آینه‌های برقی و گرم شونده، صندلی‌های گرم شونده، کروز کنترل، ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو و فرمان چرمی مجهز است؛ و مدل اسپورت احتمالاً محبوب‌ترین مدل خواهد بود چراکه دارای تجهیزاتی همچون صندلی‌های چرمی و سیستم صوتی BOSE و سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی جدید می‌باشد.

مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 هنوز هم سواری و کیفیت سطح بالایی دارد. مزدا این روزها واقعاً در حد لوکس سازان عمل می‌کند و البته قیمت‌گذاری MX-5 هم این را نشان می‌دهد. اگرچه این خودرو زمانی قیمت ارزانی داشت اما حالا باید خود را آماده قیمت‌های بالاتری بکنید. تجهیزات این خودرو بیشتر شده و مدل GT اسپورت تِک جدید از تجهیزات لوکسی بهره می‌برد اما قیمت حدود 30 هزار پوندی باعث می‌شود MX-5 به‌طور خطرناکی به قلمروی هاچبک های قوی 300 اسبی نزدیک شود.

مشخصات مزدا MX-5 2.0 184Ps GT Sport Tech

  • قیمت: 29905 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/205 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 219 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. ارش

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    عملکرد عالی به نسبت قیمت عالی 🤣. زیبا و دوست داشتنی .

    1. مزدا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1452 ديدگاه)

      خیلی دلم میخواد یه بار از نزدیک ببینمش😟😟

      1. سامان اذری

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2790 ديدگاه)

        من از نزدیک دیدم هم ساده هم RF کوچولو موچولو هست و ارتفاعشم انگار با کفگیر زدن چسبوندن زمین
        خیلی خوشگل و دوس داشتنی هست مخصوصا وقتی سقفش باز میشه صدای اگزوزشم خوبه

  2. مهرآیین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (157 ديدگاه)

    یه چرخ ماشینای ژاپنی و کره ای به صدتا ماشین چینی می ارزه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2945 ديدگاه)

      مهر‌آیین نازنین
      الان چطور کره را وصل کردی به ژاپن
      مثلاً کدوم کره‌ای تو بازار خودرو هست که رقیبی برای مزدا میاتا باشه .
      اصلاً تا حالا کره‌ای که میچسبونیدش به ژاپن ، توانسته کروک تولید کنه .
      این مزدا هیچ رقیبی نداره و بقیه برای دوم شدن میجنگند ، در انگلستان که عاشقشند و در آمریکا هم که برای نسل‌های قدیمیش خوب پول میدن نسبت به سال ساختش .

      1. ایلیا

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (731 ديدگاه)

        پس ژاپن رو هم به آلمان نچسبونیم چون در خیلی از کلاس های عملکردی نماینده ای نداره..
        رقیبی برای rs7
        پانامارا توربو S
        Bmw mx6
        اصلا الان کروک ژاپن کجا بود؟ بجز یکی دو مورد معدود که اکثرا توان رقابت هم ندارن!
        کره پایین تر از ژاپنه این درست ولی نه اینقدر که مقایسشون شما رو ناراحت کنه!

      2. مهرآیین

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (157 ديدگاه)

        شکی نیست که ماشینهای ژاپنی عالی هستن ولی باید بپذیریم که هیوندای و کیا هم خیلی خوبن و چینیها هرگز کیفیت کره ای و ژاپنی را ندارند

  3. بهزاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    مزدا این روزها واقعاً در حد لوکس سازان عمل می‌کند اما قیمت حدود 30 هزار پوندی باعث می‌شود MX-5 به‌طور خطرناکی به قلمروی هاچبک های قوی 300 اسبی نزدیک شود

  4. Khosrow

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1696 ديدگاه)

    از اون ماشیناس – بعد اینکه دل صاحبشو بزنه فقط میبرن میکوبن تو درودیوار و مسخره بازی باهاش در میارن / از بغل کپ Z3 هست / به هرحال مزدا فوق العادس ..

  5. رزیتا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    آقای سردبیر سلام وقتتون بخیر …… میخواستم ازتون بپرسم واسه چی نظر یه عده از کاربرای سایت همون لحظه منتشر میشه ولی نظر یه عده دیگه با تاخیرو بعد از تاید منتشر میشه !؟ واسه چی بین مخاطبای سایت تبعیض قائل میشین !؟ اگر قوانینو مقرراتی هستش یا همه یا هیچ کس

    1. محمد

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      والا رزیتا خانم نمیدونم این پیام من هم سانسور میکنن یا نه ولی منم از روزی که جواب توهینای یه ترول تو سایت رو با منطق میدم نصف کامنت هامو نشون نمیدن

    2. رزیتا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (413 ديدگاه)

      سایت پدال بسیار سپاسگزارم که جوابو ندادین !

    3. ایلیا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      باز خوبه همین سوال شما تایید شده، من هزار بار به این مساله اعتراض کردم و همون کامنت اعتراض رو هم تایید نکردن…

    4. سردبیر

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (553 ديدگاه)

      درود. این یک تبعیض نیست بلکه سیستم و پلاگین ضد اسپم خودکار سایت اگر یک بار فردی رو به عنوان اسپمر تشخیص بده دیگه نظراتش رو خیلی سخت تایید می کنه. دوستانی که نظراتشون فوری تایید می شه، تاکنون مشکلی از بابت متن نظرات نداشتن اما اگر کسی نظرش برای تایید دستی می ره، یا سابقه ارسال اسپم یا سابقه استفاده از کلمات توهین آمیز و از این قبیل داشته متاسفانه باید به صورت دستی دیدگاهش تایید بشه.
      حتما قبول دارین که سیستم ضد اسپم هم برای سایتی با این حجم از تبادل نظرات و لزوم حفظ فضای اخلاقی و تخصصی سایت لازم هست.
      البته ما سعی داریم تا سرعت تایید نظرات رو تا حد ممکن بالا ببریم.
      ممنون از درک والای شما
      ارادت

      1. رزیتا

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (413 ديدگاه)

        سپاسگزارم که جواب دادین ولی من قانع نشدم

      2. رزیتا

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (413 ديدگاه)

        من که یادم نمیاد به کسی توهین کرده باشم !

        1. سردبیر

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (553 ديدگاه)

          دلایل مختلفی برای این وضعیت وجود داره که کلمات خاص و توهین آمیز تنها یکی از آنهاست.
          به هر صورت از شما و کاربران فهیمی که این مشکل برای اونها پیش آمده عذرخواهی می کنم.

        2. رزیتا

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (413 ديدگاه)

          جواب به سردبیر : ممنونم از پیگری شما بزرگوار ، روز خوبی داشته باشین و خدا نگهدارتون

      3. ایلیا

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (731 ديدگاه)

        شما هم حتما قبول دارید وقتی کسی چند هزار کامنت ثبت میکنه، با این قوانین و خط قرمزهای من دراوردی کشور تقریبا غیر ممکنه که به قول شما “یک بار” حرفی بر خلاف میل شما نزده باشه؟

        1. سردبیر

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (553 ديدگاه)

          درود. ایلیای عزیز، موضوع میل و یا خوش آمد ما نیست. برنامه ضد هرزنامه آکیسمت که ما استفاده می کنیم، معیارهایی از جمله آی پی و ایمیل افراد را با بانک اطلاعاتی خود مقایسه می کند. البته ما نیز کلماتی خاص را که ممکن است استفاده های توهین امیز هم داشته باشند را به ان اضافه می کنیم. حتی اگر فردی که دیدگاه را ثبت می کند در سایت دیگری توسط اکیسمت به عنوان اسپمر ثبت شده باشد، دیگر ثبت دیدگاه او به صورت خودکار به این آسانی نخواهد بود. به عنوان مثال در مورد خود شما، نه ایمیل و نه نام کاربری و نه سابقه ای از اسپم پیدا نکردم و هر کاری کردم هم نتوانستم دلیل ثبت خودکار نشدن دیدگاهای شما را پیدا کنم. حتی پاک کردن کامل کش سرور و فهرست اسپمرها نیز تغییری در روند تایید دیدگاههای شما ایجاد نکرد. متاسفانه این موضوع برای چند دوست دیگر از کاربران قدیمی هم اتفاق افتاده. به هر حال برخی اوقات نیز این موضوع از اراده و دست ما خارج است. ممنون که صبر می کنید تا دیدگاه های شما به صورت دستی تایید شوند.

        2. بهراد

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (451 ديدگاه)

          جناب سردبیر میشه یه نگاه به پرونده ی ما بندازین ببینین
          پروندمون مثل دوستان سیاهه یا مشکل از کجاست؟
          اینکه نظرات ما پنج دقیقه میره برای تایید یه جای کاره
          و لینک اگر اضافه بشه یه نیم روز طول میکشه تا ثبت بشه.
          البته درک میکنم بررسی و کنترل این حجم پیام ها کار سخت و حوصله بری هست و حتی پیام هایی داشتم که تایید و ثبت شدن و حتی درج شدن اما بعد چند ساعت خود به خود حذف شدن،فکر نکنم این مشکل از آکمیست باشه

  6. meysam

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (276 ديدگاه)

    “” MX-5 یکی از بهترین گیربکس‌ها را دارد. بسیاری از خودروهای پرفورمنس با دو برابر قیمت مزدا درگیر کنندگی MX-5 را ندارند””
    این جمله معنیش اینه که شما با هر سلیقه ای هرنوع ماشین اسپرتی هم که داشته باشین، حتما در کنارش یه MX-5 هم خواهید داشت.

  7. amir???

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مگه MX5 دیفرانسیل عقب نبود؟ چرا نوشته جلو؟

    1. datsun

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1677 ديدگاه)

      اشتباه نوشته هیچ میاتایی دیفرانسیل جلویی وجود نداره.

  8. بهراد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (451 ديدگاه)

    فلسفه گیربکس دنده ای فقط با سقف نرم و گیربکس اتومات فقط با سقف هارد تاپ چیه؟
    مثل آپشن گرمکن و جا پلاکی کادیلاک نیس؟

  9. حسین وی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (411 ديدگاه)

    “” MX-5 یکی از بهترین گیربکس‌ها را دارد. بسیاری از خودروهای پرفورمنس با دو برابر قیمت مزدا درگیر کنندگی MX-5 را ندارند””
    واقعا دوست داشتنیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن