مسابقات

مرسدس برتری را در مجارستان هم حفظ خواهد کرد؟

تیم مرسدس در مسابقه فرمول یک انگلیس ۲۰۲۱ با کسب اولین برد در دو ماه اخیر، موفق شد فاصله خود با تیم رقیب، ردبول را از ۴۴ به تنها ۴ امتیاز کاهش دهد. ولی تیم می‌گوید ساده‌لوحانه است که فکر کنیم برتری مرسدس در سیلوراستون، در هانگروینگ هم همراهشان خواهد بود.

یک پکیج آپگرید قابل توجه باعث شد مرسدس در سیلوراستون بعد از ۵ برد پیاپی ردبول، عملکرد بهتری داشته باشد. همیلتون در تعیین خط اول شد و بعد از درگیری‌های دور اول با مکس، توانست برای هشتمین بار فاتح مسابقه جایزه بزرگ انگلیس شود.

اما اندرو شاولین مهندس داخل پیست تیم مرسدس گفته است اجرای مجدد عملکردی که مرسدس در انگلیس داشت در مورد مجارستان یک یقین نیست. او گفت:

سیلوراستون یکی از بهترین پیست‌های ماست پس ساده‌لوحانه خواهد بود که فکر کنیم همان کارایی را می‌توانیم به مجارستان ببریم. ردبول در یک پیست داون‌فورس بالا، قوی خواهد بود. صراحتاً حالا در تمام پیست‌ها قوی‌اند و بعد از اتفاقات مسابقه انگلیس کمی زخم خورده هستند. در نتیجه من مطمئنم که بسیار قوی باز می‌گردند.

شاولین همچنین گفت هدف مرسدس رسیدن به برتری در رقابت قهرمانی قبل از رفتن به تعطیلات تابستانه ماه آگوست است.

جالب است بدانید پیست هانگرورینگ و سیلوراستون، موفق‌ترین پیست‌های لوییس همیلتون هستند که در هر کدام ۸ بار برنده شده است. لوییس هر سه مسابقه اخیر در پیست هانگرورینگ را برده است.

ترجمه: امیر یعقوبی

منبع
formula1

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    این پیست چونکه پیست ایرودینامیک هست و قدرت زیادی نمیخواد، قطعا راننده ها بیشتر تاثیر گذار هستند، و فکر می‌کنم فراری هم سکو داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Iman99

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (349 ديدگاه)

      آره پیست های آیرودینامیک کاری با قدرت موتور نداره یعنی قدرت موتور زیاد مهم نیست ولی پیست سیلوراستون یه پیست قدرتی بود که قدرت موتور توش تعیین کنندس من آنبورد همیلتون و مکس رو دقیق بررسی کردم از زمان استارت تا لحظه تصادف ماشین همیلتون شتاب و سرعت بالاتری داشت که تو این پیست که پیست قدرتی هست و قدرت موتور بیشتر تعیین کننده هست مشخص بود موتور یا انجین و پاور یونیت مرسدس هنوزم بهترین و قویترین و پرشتاب ترین پاوریونیت حال حاضر رو داره و قوی تر از موتور و پاوریونیت هوندای ردبول هستش قبل از مسابقه هم تو تایم گیری تعیین خط سرعتی هم همیلتون به وضوح سریعتر بود ولی از طرفی دیگه مکس سرپیچ ها خیلی دیرتر ترمز میکرد و تو پیچ ها سریعتره که یکیش به دلیل آیرودینامیک ردبول هست که امسال هم با تغییر قوانین بیشتر به نفعش شد و با بال عقب منعطف خود ردبول هم که ترکیب شده باعث شده تا داون فورس بالاتری رو با همون نیروی درگ یا حتی کمتر داشته باشه که تاثیر زیاد سر پیچ ها داره از طرفی مکس هم سر پیچ ها دل میزد به دریا یعنی وقتی میرفت به پیچ میرسید هیچی واسش مهم نبود و دیر تر ترمز می کرد تا با سرعت بالاتری وارد پیچ بشه تا بتونه از این راه جلو بیوفته این وضعیت رو تو چند تا پیچ اول رو به همین منوال طی کردن و مدام همیلون درحال سبقت بود ولی به محض اینکه مکس میدید همیلتون داره سبقت میگیره مکس راهشو می بست و پیچ رو می برید کلا مشخص بود مکس داره جلوی همیلتون بندری میره تا همیلتون سبقت نگیره اگه همون اول مکس به همیلتون اجازه میداد سبقت بگیره قبل از پیچ آخر همیلتون راحت سبقت رو گرفته بود و اتفاقی هم نمی افتاد ولی مکس خیلی جسوره یعنی طوری جلوی همیلتون رانندگی میکرد که همیلتون سبقت نگیره که همون لحظه قبل از تصادف گفتم اینها حتما باهم برخوردی دارن سر پیچ آخر هم که رسیدن در لحظه تصادف سرعت همیلتون ۳۰۰ تا بود معلوم نیست چرا اینها سر اون پیچ این سرعت بالا رو داشتن چون این سرعت رو حتی توی تایم گیری هم کسی نرفته بود یه دلیلش این بود که هیچکدوم نمیخواستن پا پس بکشن .

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  2. akrh78

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (995 ديدگاه)

    پکیج آپگرید قابل توجه منظورش ترور مکس بود؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      کم کم میرسه به قتل بی رحمانه قهرمان مظلوم توسط همیلتون سنگدل 😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Carbonado Aventador

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4100 ديدگاه)

    لازم به ذکره که مکس ورستپن تعین خط (اسپیرینت ریس) رو اول شد نه همیل!!
    اون پیچ هم اگه ورستپن رد میشد و همیلتون نمیزد بهش؛ ردبول برنده بود.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. الف.ی

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1524 ديدگاه)

      فرمول یک با این حرکتش یکم کار ما رو سخت کرده
      ولی الآن بین هوادارا وقتی میگن تعیین خط بیشتر منظور همون دور زمان گیریه
      برای اسپرینت ریس همون واژه اسپرینت ریس رو به جای تعیین خط به کار می برن
      تو گوگل اگر سرچ کنید ۲۰۲۱ British GP qualifying results نتایج دور زمان گیری رو میاره به جای نتایج اسپرینت ریس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (349 ديدگاه)

      اسپرینت ریس برای اولین بار اونم فقط برای چند پیست آزمایشی فعال شد که یکیش سیلوراستون بود درسته ولی تعیین خط واقعی همون تعیین خط سرعتیه که نشون دهنده عملکرد واقعی راننده و ماشینه برنده بودن و اینکه کی بهتر رانندگی میکنه و رقابت چطور پیش میره رو بهتره درمورش چیزی نگیم ورشتپن و همیلتون هردو عالی هستن من خودم به ورشتپن بیشتر علاقه مندم تا همیلتون ولی موردی که گفته شد بیشتر ش مباحث فنی بود تو همون مسابقه هم اگه بعد از تصادفشون ورشتپن از مسابقه خارج نمیشد قطعا خودشم جریمه میشد این رو من نمیگم از ترجمه صحبت های خودشون بعد از اون تصادف گفتم.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عجب! منتظر پیروزی مکس بودیم بازم همیلتون کارو خراب کرد! لامصب هی یه بار نشد همیل نبره!😂😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا