رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!

تاریخچه

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند.


بااینکه رینگ‌های سیمی قدیمی محسوب می‌شوند هنوز در انواع موتور کراس، موتورسیکلت‌های چندمنظوره و ادونچر ها به‌اجبار استفاده می‌شوند. زیرا برخلاف رینگ‌های آلومینیومی دوام بیشتری دارند، ضربه‌پذیرترند و به‌سادگی قابل تعمیرند.

دلیل استفاده از آنها چیست؟

استفاده از انواع سیمی نوعی شیوه طراحی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کروزرهای امروزی و مدل‌های رترو یا گذشته‌نگر به دلایل زیبایی‌شناسی با رینگ‌های سیمی عرضه می‌شود.


البته تولیدکنندگان به سمت تولید رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم رفته‌اند زیرا ساختنشان آسان‌تر است و به‌طور قابل‌توجهی از انواع سیمی سخت‌تر هستند و مزایای زیادی برای استفاده روی جاده دارند.
لاستیک‌های تیوبلس روی تمام انواع آلومینیومی قابل‌استفاده‌اند تغییر لاستیک و پنچرگیری نیز در این نوع آسان‌تر است.

Kineo Tubeless Wire-Spoked Wheels

قیمت: 2390 دلار
ساخت ورونا، ایتالیا
رینگ آلومینیومی قالب گیری شده و توپی چرخ آلومینیومی فورج کاری شده 32 تا 42 شاخه سیمی

رینگ‌های کینو از آخرین فنّاوری تولید رینگ با طراحی کلاسیک بهره می‌برد رینگ‌هایی کاملاً مدرن که برای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها قابل‌استفاده است توپی چرخ فورج کاری شده رینگ آب‌بندی‌شده‌ای را که لاستیک تیوبلس روی آن قرار می‌گیرد، سر جای خود نگه می‌دارد.طراحی منحصربه‌فرد اسپوک ها اجازه تعویض آن‌ها بدون باز کردن چرخ یا درآوردن لاستیک را می‌دهد.

Marchesini M10RS Kompe Wheels

قیمت: 2349 دلار
ساخت پیانورو، ایتالیا
آلمینیومی فورج کاری شده

درحالی‌که اکثر رینگ‌های آلومینیومی با ریختن آلومینیوم مذاب در قالب ساخت می‌شوند، Marchesini تلاشی برای ساخت رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم و منیزیم گران‌قیمت نمی‌کند و تنها رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده تولید می‌کند. فرآیند فورج کاری فلز را سخت‌تر می کند درنتیجه رینگ، پره ها و توپی چرخ می‌تواند نازک‌تر و سبک‌تر تولید شود. استحکام فوق‌العاده و وزن کم دلایلی است که رینگ‌های Marchesini انتخاب اول تیم‌های موتوجی پی و  سوپربایک در جهان است.

[دانلود ویدئو]

منبع: motorcyclistonline

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. Ali a
    سوابق: (503 دیدگاه) ,

    برای منم جالب بود تفاوت هاشون رو بدونم. مرسی پدال

    پاسخ
  2. Cadillac
    سوابق: (1527 دیدگاه) ,

    انواع سیمی سبک ترن و کاربردشون واسه تریل ها ادونچر بایکها و کلا بیراهه نوردها هست،چون انعطاف بیشتری دارن ،انواع شهری شامل استریت بایکها نیکدها وسوپر بایکها از المینیومی استفاده میکنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.