تیمار فیبرکربنی مک لارن 720S توسط DMC

هرچقدر درباره‌ی مک لارن 720S سخن گفته شود کم است چراکه بریتانیایی‌ها هیولایی ساخته‌اند که بسیاری از رقبا را مقهور قدرت خود می‌کند.


واضح است که این سوپرکار نیازی به ارتقای افترمارکتی توسط تیونرها ندارد اما شرکت DMC با این عقیده مخالف بوده و پکیج بهبود ظاهری جدیدی را برای 720S تدارک دیده‌اند.


این پکیج که استیج 1 نام داشته از آپرون، جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بالی تشکیل شده که همگی از جنس فیبر کربن هستند. این قطعات باعث بهبود داون فورس شده و البته نباید رینگ‌های جدید 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب را از یاد برد. این رینگ‌ها را لاستیک‌های پیرلی P Zero در آغوش گرفته‌اند.


این پروژه‌ی تیونینگ 720S ولوسیتا نام دارد. ولوسیتا نام ایتالیایی سرعت بوده و بهترین توصیف از وضعیت این سوپرکار می‌باشد. خودرویی که تنها در عرض 2.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استوک می‌باشد.


البته این بهبود یک‌دهم ثانیه‌ای شتاب با اصلاحات نرم‌افزاری و استفاده از سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ به دست آمده است. مجموع تغییرات صورت گرفته باعث شده‌اند قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو به 755 اسب بخار و گشتاورش به 780 نیوتون متر برسد. به این ترتیب شاهد بهبود 35 اسب بخاری قدرت و 10 نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل استاندارد 720S هستیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. Khosrow
    سوابق: (1094 دیدگاه) ,

    چسبندگی لاستیک های پیرلی عالیه / برو مکی خیالت راحت ..

    پاسخ
  2. f35
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    این تیونر فهمید که این ماشین ظاهرش دست کاری نمیخواد
    چون رو لبه تیغه هر وری بری زشتش میکنی باز خوب زا اب در اورده

    پاسخ
  3. Mohammadreza
    سوابق: (542 دیدگاه) ,

    با تشکر از اقای شاهین احمد زاده بخاطر زحماتش.
    هرکس که پیگر دنیای خودرو باشه طبیعتا بعد از مدتی طرفدار و علاقه مند برند یا برندهایی میشه.
    دوستان اگه به متن این مطلب دقت کنن و با مطلبی که در باره رکورد شکنی 488 پیستا در پیست مگنا کورس بود مقایسه کنن متوجه میشن که این متن خیلی با اب و تاب تر و پرهیجان تر نوشته شده
    در حالی که متن رکورد شکنی پیستا طوریه که ادم حس میکنه نویسنده متن هیچ علاقه به نوشتنش نداشته و فقط به اجبار اینکار رو انجام داده
    هرکدوم از ما برند محبوبی داریم وکسی نمیتونه اینو انکار کنه در نتیجه از سردبیر محترم پدال تقاضا دارم تا حد امکان ترجمه مطالب مرتبط با هر برند رو به کسی واگذار کنه که علاقه بیشتری به اون برند داره
    با تشکر

    پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (999 دیدگاه) ,

      خودت داری میگی ترجمه دوست عزیز
      اینا تفکرات نویسنده س نه مترجم پدال

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (2112 دیدگاه) ,

        با کمال احترام به آقای احمد زاده و کارای خوبشون :
        عماد جان درسته که ترجمس ولی خب واقعا میشه کارو یه طوری از آب در آورد که به طور یکسان هیجان در اونها وجود داشته باشه
        آقای احمد زاده به بی ام دابلیو نسبت به بقیه علاقه بیشتری دارن ولی بینی بین الله هیچی حس نشده تو مقالات و ذره ای از آثار این علاقه تو کاراشون نیست ولی طوری که از مقالات چند این چند روزه و یکی دوتا مورد ریز که از گذشته یادمه اینطور حس میشه (مطمئن نیستم شاید حس بچه های پدال اشتباه بکنه) که آقای احمد زاده در سوپر اسپرت ها علاقه مهار ناپذیری به مک لارن دارن و خیلی با فراری حال نمیکنن

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.