مک لارن

تائید تولید سوپرکار پلاگین هیبریدی مک لارن

مک لارن اولین بار در سال ۲۰۱۳ پاهای خود را به دریای هیبریدی‌ها زد و هایپرکار مشهور P1 را ساخت. در طول این سال‌ها مکرراً درباره‌ی عدم آماده بودن این تکنولوژی برای تولید خودروی الکتریکی کامل را شنیده‌ایم و هنوز هم از نظر مک لارن چیزی تغییر نکرده است. البته مدیر بازاریابی این خودروساز اوایل سال جاری اظهار داشته بود که یک خودروی الکتریکی خالص وزن بالایی خواهد داشت. اگرچه به این زودی‌ها خبری از محصولات بدون آلایندگی مک لارن نخواهد بود اما این برند بریتانیایی خود را آماده‌ی هیبریدی کردن سبد محصولاتش می‌کند.


مایک فلووییت مدیرعامل مک لارن در مصاحبه با کار اند درایور گفته که نسل بعدی پلتفرم این خودروساز بهار سال آینده میلادی به‌صورت رسمی تولید خواهد شد. اولین خودروی شامل این برنامه پیش از پایان سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود و با آغاز سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد. در طول ۳ تا ۴ سال آینده کل محصولات مک لارن با استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی که برد الکتریکی حداکثر ۳۲ کیلومتری خواهند داشت هیبریدی خواهند شد.


یکی از محصولات جدید این شرکت سوپرکاری با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای خواهد بود که آن را سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از P1 می‌کند. همچنین گفته شده این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک حاصل از ترکیب پیشرانه درون‌سوز و واحد الکتریکی سود خواهد برد.


اگر درباره‌ی وزن بیشتر این خودرو نگران شده‌اید نباید این‌گونه باشید زیرا فلووییت گفته است قطعات مربوط به سیستم هیبریدی باعث خواهد شد وزن این سوپرکار پلاگین هیبریدی تنها حدود ۳۰ کیلوگرم بیشتر از مک لارن های کنونی باشد و این موضوع خیلی بدی نیست زیرا قدرت بیشتر و گشتاور بهتر در دورهای پایین باعث پوشش این نقیصه خواهند شد.


اگرچه پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مشهور مک لارن همچنان در سال‌های آینده نیز روی محصولات این برند نصب خواهند شد اما بریتانیایی‌ها می‌گویند پیشرانه‌ی ۶ سیلندر سبک‌تر نیز تولید خواهد شده و با سیستم هیبریدی همراه خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اگه بتونه تو درگ مچ شیرون رو بخوابونه صد در صد موفق میشه و فروش بالا رو میزنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. حمید

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1559 ديدگاه)

    دلم میخواد یکدونه از اینها بخرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2511 ديدگاه)

    مکلارن خیلی خوبه ؛ جای هیچ بحثی هم نیست
    ولی چندتا نکته هست که باید گفت
    اول اینکه باید فکری به حال طراحی محصولاتش بکنه
    اکثر مدل هاش از طراحی P۱ الگو گرفتن و همچنان ادامه داره
    دوم بحث مالی هست که مانع از ساخت و تولید انجین و پلتفرم های جدید میشه
    و در آخر هم مکلارن در کلاس های خودرویی کمی دچار اشتباه شده ؛ اسپرت میسازه میگه GT هست ؛ هایپرکار میسازه میگه سوپر اسپرت هست
    در مجموع برند تاپی هست و پیشرفت فوق العاده ای داشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2379 ديدگاه)

      اکثره مدلاش از پی ۱ الگو گرفتن؟؟!!
      تا ۵۷۰ مک لارنا تقریبا شبیه هم بودن.
      از ۷۲۰ به این ور کدوم مدل شبیه پی ۱ شده؟؟
      ۷۲۰؟
      سنا؟
      اسپیدتیل؟
      جی تی؟
      مک لارن Elva؟
      بر فرض محال شما درست بگی،اونجا که تمام پورشه ها شبیه همن اسمش میشه اصالت اونوقت اینجا….
      ..
      ..
      متن رو نخوندی ایمان جان.
      اینکه مک لارن به طور رسمی تایید کرده سوپر کار آیندش((احتمال زیاد جانشین ۵۷۰)) از پلتفرم،موتور ۶ سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد.
      که همگی جدید هستن.
      مک لارن حدود ۱.۵ میلیارد دلار هزینه تحقیق توسعش کرده.
      ..
      اینکه مک لارن نمیدونه چه کلاسی رو داره میسازه،دیگه از اون حرفا بود!!
      مک لارن چطور به قول شما هایپرکاری مثل ۷۲۰ رو با قیمت ۲۸۸ هزارتا میفروشه؟؟
      با ساخت جی تی هم قصد داشت تا حد ممکن این کلاس رو به خودروهای اسپرت نزدیک کنه.
      ..
      ((در مجموع برند تاپی هست و پیشرفت فوق العاده ای داشته))
      ای جملت بیشتر یه جور کنایه بود تا تعریف.
      همین الان مجله evo با ۶۰۰lt تایمی رو زده که از رقیبش gt3rs سریع تر و با ۹۱۸ اسپایدر یکیه!!
      ..
      فقط بگم که جانشین ۵۷۰ داره میاد اگه قرار باشه که عینه جانشین ۶۵۰s باشه که وای به حال این کلاس خودرویی.
      ۹۱۱ توربو اس جدید
      C8
      و….
      خودشون رو خوب آماده کنن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mclaren

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (101 ديدگاه)

        ایمان جان باید مثل فراری از آستون مارتین طراحی کپی میکرد که شما خوشت بیاد؟
        پیرو صحبت های دانیال جان واقعا شباهت مدل های مختلف مکلارن نسبت به فراری و پورشه خیلی کمه و قابل تشخیص هستند.
        واقعا طراحی های لامبورگینی و مکلارن رو خیلی میپسندم با جسارت طراحی میکنن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1537 ديدگاه)

          اگه منظورت مدل روما هستش باید بدونی برای طراحی این مدل طراحان فراری از مدلهای ۴۵۶ ،۳۶۵ دیتونا و ۶۱۲ الهام گرفتن.فراری تاریخ غنی داره نیازی هم به کپی از استون مارتین نیست منتها امثال شما چون اون مدلها رو‌ندیدن با دیدن روما فکر میکنن فراری از استون کپی کرده ضمنا جایزه بهترین تیم طراحی reddot به تیم طراحی فراری رسیده.اینارو گفتم بدونی درمورد چه برندی داری حرف میزنی.
          اینکه شما نمیتونی مدلهای f8 و ۸۱۲ و sf90 رو از هم تشخیص بدی و اینارو شبیه هم میدونی مشکل از خودته وخیلی جالبه میگی مدلهای مکلارن شباهت خیلی کمی دارن یه نگاه به ۷۲۰ و سنا ، اسپیدتیل ،جی تی و الوا بنداز

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Mclaren

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (23 ديدگاه)

          دوست عزیز اسپیدتیل و ۷۲۰ و سنا حتی کابینشونم ذره ای بهم شباهت نداره چه برسه دیزاین خارجیشون! اها منظورت فقط یه چراغ جلو سنا . ۷۲۰ اس هست دیگه؟
          اگر واقعا نمیتونی شما این همه تفاوت رو تشخیص بدی واقعا من نگرانت شدم!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Ferrari

          ۱۶ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1537 ديدگاه)

          اتفاقا دیزاین خارجیشون که کپی همدیگست شاید دیزاین داخلی متفاوت باشن
          شما اینارو نمیبینی اما ۸۱۲ و sf90 رو شبیه هم میدونی وضعیتت خیلی خرابه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Ferrari

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1537 ديدگاه)

        سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری؟ این سرمایه از کجا اومده؟ سال ۲۰۱۸ درآمد مکلارن حدودا ۶۰ میلیون پوند بوده.چطوری با این درامد کم ۱٫۵ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کردن؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (2379 ديدگاه)

          این سرمایه گذاری برای ۱۸ مدله و تا سال ۲۰۲۵.
          که شامل سیستم های خودران _ اطلاعات سرگرمی_ موتور جدید و ….میشه.
          خبرش تقریبا قدیمیه.
          ((
          Announced at Goodwood Festival of Speed in 2018, the company’s Track25 business plan will see it invest £۱.۲billion in research and development to deliver 18 new cars or derivatives by the end of 2025.))
          تو بخش مدیای مک لارن هم بری این خبر هست.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Ferrari

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1537 ديدگاه)

          منظورم این بود با این درامد مکلارن این حجم سرمایه قراره چطوری تامین بشه؟؟ برنامه track 25 مکلارن دو سال پیش مطرح شد و تا ۲۰۲۵ میشه ۸ سال و باید سالی ۲۰۰ میلیون هزینه کنه .درامد ۲۰۱۸ مکلارن ۶۰ میلیون پوند بوده میشه حدودا ۷۰ میلیون دلار چطوری با این درامد قراره سالی ۲۰۰ میلیون هزینه تحقیق توسعه کنن؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Mclaren

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (23 ديدگاه)

          سال ۲۰۱۸ مکلارن بیش از ۴۸۱۰ خودرو فروش داشته میانگین قیمت هر مکلارن بین ۱۴۰۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار هست
          بعد این رقم ۷۰ میلیون دلار از کجا آوردی شما؟
          فقط ۱۰۶ اسپید تیل همون هفته اول فروش رفته که قیمت پایه دو میلیون یورویی داره
          حالا این اعداد و ارقام از کجا در میاری خدا عالمه….جالبه خیلی با اعتماد به نفس هم صحبت میکنی.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Ferrari

          ۱۶ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1537 ديدگاه)

          اینکه شما نمیدونی برند مورد علاقت چقدر درامد داره مشکل خودته اما اگه سرچ کوچک انجام بدی متوجه میشی من چی میگم .
          شما هنوز فرق درامد و سود خالص رو‌نمیدونی
          وقتی از درامد کلی یه شرکت هزینه های خرید قطعات و مواد اولیه هزینه تولید دستمزد تکنسینها و مالیات رو کم کنی چیزی که تهش میمونه میشه سود خالص یا درامد خالص یه شرکته و این رقم برای مکلارن سال ۲۰۱۸ حدودا ۶۰ میلیون پوند بوده و برای فراری که تقریبا دوبرابر مکلارن فروخته ۷۹۰ میلیون یورو
          سود خالص بقیه شرکتهارو هم میتونم بهت بگم فقط کافیه اسمشو بگی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Mclaren

          ۱۶ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (23 ديدگاه)

          دقیقا با سرچ کردن این موضوع این اطلاعات رو اوردم دوست عزیز.
          سود خالص مکلارن از فروش سال ۲۰۱۸ بالای ۱۵۹ میلیون پوند بوده
          😊😊😊

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Mclaren

          ۱۷ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (23 ديدگاه)

          در ضمن نمیخواد سود خالص بقیه شرکت هام مثل مکلارن من دراوردی بگی…
          مکلارن اگر بخواد فقط ۷۰ میلیون دلار در سال سود کنه شک نکن در شرکتو گِل میگیره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. ایمان

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2511 ديدگاه)

        سلام دانیال جان
        ۱. محصولات سری ویژه و تولید محدود مکلارن باید تفاوتی با سایر محصولات داشته باشن این کاملاً طبیعیه
        P۱ ، ۷۲۰S و جدیداً اِلوا طراحی خوبی دارن بقیه رو دیگه نمیشه سر طراحیشون بحث کرد مخصوصاً سنا !!!!
        ۲. اصالت متعلق به طراحی ۹۱۱ هست نه همه مدل های پورشه ؛ مکلارن P۱ ، ۶۷۵LT ، ۶۵۰S اگه مثل هم باشن نمیشه بهشون گفت اصالت
        ۳. اگه مکلارن قرار بود ۷۲۰S رو با قیمت یک هایپرکار بفروشه دیگه کسی به سمتش نمی رفت
        ۴. درباره GT اصلاً نظری ندارم چون هویت مجهولی داره
        البته با بعضی نظرات شما موافقم 😉😉
        بنده چون عشق ماشین هستم نه عشق برند باید بگم مکلارن فقط مثلث آتشین ۷۲۰S 🔥 P۱ 🔥 F۱

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا