مک لارن

چرا مک‌لارن فعلاً هایپرکار الکتریکی نخواهد ساخت؟!

مک لارن پیش از این راه الکتریکی کردن محصولات خود را امتحان کرده است. P1 که هایپرکار پلاگین هیبریدی و تولید محدود مک لارن بود را به یاد می‌آورید؟ تنها ۳۷۵ دستگاه از این خودرو در طول ۲ سال ساخته شد و البته برخی افراد هنوز منتظر بازگشت یک هیولای الکتریکی هستند اما فعلاً چنین کاری انجام نشده است. البته این به معنی عدم بررسی گزینه‌های جایگزین توسط مک لارن نیست. این برند بریتانیایی درباره‌ی برنامه‌های آتی خود کاملاً ساکت نبوده و گفته که تا سال ۲۰۲۵ خودروهای هیبریدی و الکتریکی را ارائه خواهد کرد. البته این خودروساز فعلاً آماده‌ی تولید یک هایپرکار الکتریکی نیست.


جیمی کورستورفین مدیر بازاریابی مک لارن در مصاحبه با موتورینگ اعلام کرده این شرکت تولید یک خودروی تمام الکتریکی را بررسی می‌کند اما تا زمانی که چنین خودرویی یک محصول تمام‌عیار نباشد آن را تولید نخواهد کرد. مک لارن نمی‌خواهد که محصول الکتریکی‌اش تنها بتواند استانداردهای آلایندگی جدید را پاس کرده و یا سنگ محک دیگری باشد؛ به عبارت دیگر مک لارن معتقد است یک هایپرکار الکتریکی وزن پایینی نخواهد داشت و این یک چالش است.


البته که وزن دلیل مک لارن برای تأخیر در تولید هایپرکاری الکتریکی است. مدیر مک لارن گفته این شرکت ترجیح می‌دهد در زمانی هایپرکاری الکتریکی را تولید کند که به فلسفه‌ی سبکی محصولاتش احترام بگذارد. خودروهای الکتریکی پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارند اما درعین‌حال سنگین هستند و این امر می‌تواند روی پرفورمنس و تجربه‌ی رانندگی تأثیر بگذارد. اگر مک لارن بخواهد یک هایپرکار الکتریکی بسازد، این کار را به بهترین نحو انجام خواهد داد.


مک لارن می‌خواهد هایپرکار الکتریکی‌اش تنها به پاس کردن استانداردهای آلایندگی فکر نکند و زمانی که تکنولوژی مدنظر آماده شد آن را بسازد. این برند به دنبال خلق محصولی است که نه تنها پرفورمنس برجسته‌ای داشته باشد بلکه فلسفه‌ی طراحی سبک‌وزنش را نیز ارائه کند. اگرچه چند سال تا تولید چنین خودرویی فاصله داریم اما این برند برنامه‌هایی برای تولید محصولات هیبریدی تا سال ۲۰۲۲ و تعلق گرفتن نیمی از فروشش به این خودروها دارد. ۳ سال بعد نیز شاهد تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی توسط این شرکت خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    حرف های ترسناکی میزنه ؛ خدا به رقیبان مکلارن رحم کنه
    گفته یا نمی سازیم یا اگه بسازیم رقیب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ریسک ساختن یک هایپر کار الکتریکی خیلی زیاده….چون باتری اونقدر نمیکشه که مثل یک هایپر گرند تور با وزن زیاد و سرعت بالا عمل کنه…بردش کاهش پیدا میکنه….حالا یه سری شرکت ها هستن که ادعا دارن میتونن باتری بسازن که کمتر از ۵ دقیقه شارژ و ساعت ها کار کنن….فعلا بهترین گزینه همین خودرو های هیبریدی هستن….همین P1 هم هیبریده و خیلی هم هیولاست….فعلا یکی از بهترین هایپر کار های هیبریدی کونیگ‌زگ رگرا بوده و هست….دقت کنید گفتم یکی از ….نگفتم بهترین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    باتری های ماشین های فرمولeرا مکلارن می سازد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mclaren 720s

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    الان یکی از مهندسین برجسته آلمانی باز پدال میاد میگه امان از خبر سازی انگلیسی ها و شرکت آفتابه سازی مکلارن نمیتونه محصول تمام الکتریکی تولید کنه بیخودی شلوغش میکنه.
    فک کنم هنوز این مطلب رو ندیده تا بیاد برای تخریب انگلیس و مکلارن کامنتی رو تهیه کنه.
    :D :D:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا مک لارن تو این چند سال که برگشته به سوپر اسپرت سازی خیلی پیشرفت کرده . دمشون گرم گل سر سبدشونم 720 s هست .متاسفانه تمام دنیا این ماشین هست بغییر ایران !!!! چون هشت سیلندره و ما هم بنزین کم داریم معقوله که نیاد اصلا ایران ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا