مک لارن

فروش بهترین مک‌لارن F1 جاده‌ای دنیا!

اگرچه مک لارن در کل تعداد ۱۰۶ دستگاه از خودروی افسانه‌ای F1 را تولید کرده (۶۴ نمونه از آن‌ها می‌توانند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کنند) اما هر F1 برای خود داستان خاصی داشته و محصولی منحصربه‌فرد به شمار می‌رود.


شاید شاسی شماره ۰۱۸ این خودرو جزو نادرترین F1 های جاده‌ای باشد. دلیل این کار استفاده از کیت داون فورس بالا و پیشرانه‌ای با مشخصات LM باشد که باعث می‌شود این خودرو به همراه یک دستگاه دیگر تنها نمونه‌های دنیا با مشخصات LM باشند.


حراجی RM در حال ارائه‌ی بهترین مک لارن F1 جاده‌ای دنیا در حراجی مونتری است. این خودروی ویژه در اصل رنگ بدنه‌ی آبی و کابینی مشکی‌رنگ داشته اما زمانی که برای اولین بار فروخته شده مالک خودرو را به کمپانی بازگردانده تا بهبودهای LM روی آن صورت گیرد.


پیشرانه کاملاً ارتقا یافته و قدرت ۶۸۰ اسب بخاری دارد. همچنین دور پیشرانه‌ی آن نسبت به نیروگاه ۱۲ سیلندر اصلی ب ام و ۱۰۰۰ دور افزایش یافته است. علاوه بر پیشرانه‌ای قوی‌تر، این خودرو دارای دو رادیاتور اضافی، خنک کننده‌ی گیربکس و اگزوز اصلاح شده می‌باشد.


همچنین از دامپرها و فنرهای مدل‌های مسابقه‌ای که در حالت جاده‌ای نرم‌ترین تنظیمات را دارند استفاده شده است. تکمیل کننده‌ی ظاهر این F1 نیز رینگ‌های ۱۸ اینچی GTR می‌باشد. از جمله قطعات خاص بدنه می‌توان به اسپلیتر جلو و بال عقب قابل‌توجه اشاره کرد. مک لارن می‌گوید این اولین سوپرکاری است که داون فورس بیشتری در مقایسه با خودروی مسابقه‌ای GTR 1995 برنده‌ی لمانز ارائه می‌کند.

بدنه هم‌اکنون به رنگ خاکستری پلاتینیم بوده و کابین نیز با چرم کرمی، بژ و آلکانترای قهوه‌ای تزئین شده است. حتی اگر مشخصات LM را نیز نادیده بگیریم قطعاً این F1 جزو شاخص‌ترین نمونه‌های کنونی محسوب می‌شود.

علیرغم استفاده از قطعات مسابقه‌ای، شاسی شماره ۰۱۸ کابین مدل جاده‌ای را حفظ کرده و در آن سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته و حتی رادیو نیز وجود دارد. کارکرد این خودرو هم‌اکنون ۲۱۵۰۰ کیلومتر می‌باشد.


هارولد درموت مدیر برنامه‌ی سرویس مک لارن F1 در سال ۲۰۰۷ نامه‌ای به مالک کنونی F1 نوشته بود: “F1 شماره شاسی ۰۱۸ یکی از مدل‌های موردعلاقه‌ی من بوده و یکی از خاص‌ترین خودروهایی است که ما تاکنون ساخته‌ایم.” همین نامه میزان اهمیت و خاص بودن خودروی موردبحث را نشان می‌دهد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. آریا ماشین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    افسانه تکرار نشدنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    دیدنیه این ماشین.
    نمیشه باور کرد برای 25 سال پیشه، هنوز هم جذاب و نابه.
    بنظرم اگه بخوایم 5 شاهکار تاریخ صنعت خودروسازی رو اسم ببریم یکیش همین مکلارن F1 افسانه ایه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Km

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    هنوزم فوق العادست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    مقاله را نخوانده میگم این ماشین یک اَفسانه هست .
    ارزش این خودرو روزانه بالا میره و میشه حتی اون را اَلماسی در کنار فراریها دانست .

    این اَبَر خودرو در دنیای امروزی هم توان مُقابله با بهترینهای امروزی را داره .
    جداً ، فرا تر از تَصَور اون زمان ساخته شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کورش

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    عشق دوران جوونی من که هنوزم پوستر قاب شده شو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    شکی نیست که جواهر کمیابه.ولی وقتی میفهمی برچسب قیمتی ۳۰میلیون دلاری داره؛سی میلیون دلاری که میتونه حداقل ۶۰تا از ماها رو خوشبخت کنه؛میفهمی زندگی ما چقدر کم ارزشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پیام

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (283 ديدگاه)

    زمانی را تصور کنید که همه ماشینها به صورت برقی و هوشمند دراومدن بدون یک ذره هیجان و احساس اون موقع همچین اعجوبی را به همراه موستانگ جی تی ۵۰۰ النور بیاریشون تو خیابون اصلا فکرشم ادما دیوونه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا