آیندهٔ نامعلوم میتسوبیشی پاجرو

نسل فعلی یا چهارم پاجرو که اس‌یووی پرچم‌دار میتسوبیشی محسوب می‌شود، از سال 2008 تاکنون در بازار حضور دارد. البته میتسوبیشی در طول سال‌ها این خودرو را بروز کرده اما پایه و اساس پاجروی فعلی به سال 2008 بازمی‌گردد و تغییر عمده‌ای را نسبت به مدل‌های اولیه تجربه نکرده است. بااین‌حال این خودروساز کوچک ژاپنی که چند وقتی است به عضوی از گروه رنو-نیسان تبدیل شده است، در حال فکر کردن به ساخت نسل جدید اس‌یووی نمادین خود است. البته طبق اظهارت مدیرعامل میتسوبیشی آقای «Trevor Mann» هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

وی دراین‌باره گفته است:

«میتسوبیشی به ساخت نسل جدید پاجرو علاقه دارد اما موقعیت آن هنوز تعریف نشده است و قوانین آلایندگی نقش مهمی در این تصمیم خواهند داشت. مهندسان ما واقعاً خواهان توسعهٔ نسل جدید این خودرو هستند اما پیش از آن باید اطمینان حاصل کنیم که در راه درستی قدم خواهیم گذاشت زیرا این سگمنت به دلیل قوانین آلایندگی کوچک شده است. ما باید مطمئن شویم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به‌درستی انجام خواهد گرفت».

با توجه به اشتراک پلت‌فرم بین برندهای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، نسل آیندهٔ پاجرو می‌تواند بسیار متفاوت از نمونهٔ کنونی باشد. مثلاً در سبد محصولات کنونی نیسان، خودرویی مشابه پاجرو یعنی پاترول وجود دارد که البته کمی از پاجرو بزرگ‌تر است. نسل ششم این اس‌یووی از سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشته است و طبیعی است که نیسان به دنبال توسعهٔ نسل جدید آن باشد؛ بنابراین، میتسوبیشی و نیسان می‌توانند با اشتراک زیرساخت‌های نسل آیندهٔ پاترول و پاجرو، هزینه‌های تولید را به کمترین حد ممکن کاهش دهند؛ اما همهٔ این‌ها در صورتی است که ساخت نسل جدید پاجرو چراغ سبز را دریافت کند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. datsun
    سوابق: (1371 دیدگاه) ,

    چند وقت پیش مدیر عامل میتسوبیشی گفته بود امکان توسعه پاجیرو روی پلتفرم پاترول مهیا نیست

    پاسخ
    1. یاشار اسدی
      سوابق: (104 دیدگاه) ,

      دوستان …یه سوال…آیا اطلاعاتی راجع به خودروی کونیگزگ آگرا rs فونیکس دارین….ماشین جدید مانی خوشبینه…تو نت که نتونستم چیزی پیدا کنم

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1985 دیدگاه) ,

    من تجربه سواری با این خودرو را دارم ، اما دو در مدل ۲۰۱۰ داشتم ، موتور فوقعلاده قوی و پُر گشتاوری داره ، اما داشبورد شلوغی نسبت به پرادو داره و سرهارو به سمت خودش به مانند پرادو نمیچرخونه . انا خودرویی خاص و خوش رکابی هست .
    تنها مشکلش تامین قطعات و گرونی وحشتناک قطعات جانبی و مصرفیش هست .
    و اینکه مطمئناً اگر شرکت توجه خاصی بهش داشته باشه و نسل جدیدش را با قدرت بده بیرون ، مطمئناً رقیب خوبی میشه برای پرادو و پاترول در استرالیا و خاورمیانه .
    در کشورهای اروپائی هم شناخته شده تر از باقی رقباشه ، اما قافله را باخته به آنها به سبب عملکرد بروزرسانی ضعیف و تبلیغات .

    پاسخ
  3. Mohammadreza
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    “آیندهٔ نامعلوم میتسوبیشی پاجرو”
    متاسفانه Suvهای جان سخت و اسطوره ای یکی یکی دارن منقرض میشن.
    در دنیایی که کراس اورر های ریز و کوچیک مثل جکوار i pace دارن این قدر مورد توجه قرار میگیرن و چپ و راست جایزه میبرن باید هم بزرگانی همچون پاجرو فراموش بشن

    پاسخ
    1. PlymouthBarracuda
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      i pace واقعا شایسته همه این توجهاتی که ب میشه هست
      هم ازنظر طراحی و هم فنی از نظر منتقدا سرآمد بوده..

      پاسخ
    2. فرامرز
      سوابق: (1291 دیدگاه) ,

      مقصر سلیقه مردم نیست و کم کاری میتسوبیشی هست. اس یو وی های سنتی همچنان فروش خوبی دارن مخصوصاْ تو آمریکا. میتسوبیشی لنسر و گالانتی که یه زمانی برای ب ام و سری ۳ و ۵ رجز میخوندن رو در حد خودروهای چینی پایین آورده، و این تقصیر مردم نیست که میراژ هر ساله بدترین خودروی بازار کشورهای پیشرفته میشه

      پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (444 دیدگاه) ,

    بیچاره میتسوبیشی
    دلش خوش بود شده عضوی از اتحاد رنو_نیسان هنوز نیومده این دوتا دست به یقه هم شدن

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1371 دیدگاه) ,

      اون ۱۵ درصد سهام رنو رو که دست دولت فرانسه س بدن به نیسان مشکل حل میشه دولت فرانسه اینقدر تو کار اتحاد دخالت کرده که اتحاد رو خسته کرده

      پاسخ
  5. AMANTE
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین برند های دنیا که متسفانه الان دچار افت طراحی و سردرگرمی در سبد محصولاتش شده.

    نظر من میتسوبیشی باید پاجرو جدید رو یه شاسی بلند جان سخت مثل گذشته و لوکس تر از گذشته با یه موتور هایبرید یا کاملا الکتریکی معرفی کنه.
    و ماشین هایی مثل لنسر و گالانت رو دوباره زنده کنه.

    پاسخ
  6. Amir
    سوابق: (674 دیدگاه) ,

    من با مدل ۹۲ این ماشین خاطره ها دارم توش بزرگ شدم با خانوادم مسافرت ها رفتم یادش خوش.ای کاش اتحاد میتسو با رنو و نیسان باعث بشه محصولات قدیمی تر و برجسته ترش مثل پاجرو وسدان دوست داشتنیش لنسر همیشه توی رقابت ها در سطح اول باقی بمونن.لطفا پاجرو رو از دنیا نگیرید…

    پاسخ
  7. کاوه
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    هندلینگش از پرادو بهتره اما زورش از پرادوشش سیلندر یه خورده کمتره. . ماشینیه که میشه عاشقش شد. اینارو بر مبنای پاجروی ۲۰۰۹ پدرم می گویم. آفرودش عالیه اما تجملات پرادو را ندارد. بسته به روحیه شماست . من که دیوونش هستم و فکر می کنم پاجروی دو در قشنگترین اس یو وی دنیاست. حداقل از نمای پشت.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.