مینی

معرفی مینی کلابمن فیس لیفت با تغییرات نه چندان زیاد!

مینی کلابمن برای اولین بار از زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ تاکنون فیس لیفت شد. این خودرو که در نسل دوم خود قرار دارد ظاهر مدرن‌تری پیدا کرده اما خب نمی‌توان تغییرات صورت گرفته در آن را چشمگیر و قابل توجه دانست.


در بدنه‌ی این خودرو می‌توانیم جلوپنجره‌ی بزرگی را ببینیم که تا بخش پایینی گسترش یافته است. تریم کرومی نازکی هم اطراف آن را احاطه کرده است. نسخه‌های S و SD کلابمن هم‌اکنون الگوی متفاوتی برای ورودی‌های هوا دارند. رنگ های جدیدی همچون قرمز متالیک، سبز مسابقه‌ای و مشکی نیز در دسترس هستند.


کلابمن همچنان به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی هالوژنی استفاده می‌کند اما رفلکتورهای بزرگتر و محافظ تیره رنگ داخلی نیز از تغییرات جدید آن هستند. چراغ‌های LED نیز بصورت سفارشی قابل انتخاب می‌باشند. همچنین آپشن چراغ‌های LED تطبیقی نیز وجود دارد که شامل نوربالای خودکار و چراغ‌های سر پیچ فعال می‌باشد.


تنها تغییر بزرگ بخش عقب خودرو به چراغ‌ها مربوط می‌شود. این چراغ‌ها به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند و اطراف آن‌ها تریم کرومی وجود دارد. خریداران می‌توانند به‌صورت سفارشی ظاهر یونیون جک را برای چراغ‌ها سفارش دهند.

تنها به‌روزرسانی فنی مینی کلابمن در دسترس بودن سیستم تعلیق اسپورتی است که ارتفاع را ۱۰ میلی متر کاهش می‌دهد. دامپرهای تطبیقی دو حالته نیز با پرداخت مبلغ بیشتر در دسترس هستند.

داخل کابین هم تغییرات وسیعی رخ نداده است. پوشش چرم مینی هم‌اکنون با رنگ های قهوه‌ای، آبی و خاکستری در دسترس است. صفحه‌نمایش استاندارد خودرو همچنان ۶.۵ اینچی بوده اما امکان انتخاب صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی وجود دارد.

پیشرانه‌های مینی کلابمن فیس لیفت در اروپا تغییری نکرده است. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو شامل نسخه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت‌های ۹۷ و ۱۳۴ اسبی و ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۹ اسب بخاری می‌باشد. نسخه‌ی جدید جان کوپر ورکس نیز اواخر سال عرضه خواهد شد. مدل های دیزلی نیز از پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۱۴ اسبی و ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۸ و ۱۸۸ اسب بخاری استفاده می‌کنند.


این خودرو به‌صورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو بوده اما نمونه‌ی ۱۸۹ اسبی بنزینی و ۱۸۸ اسبی دیزلی به‌صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس هستند.


هنوز جزئیات زمان‌بندی عرضه‌ی این خودرو در آمریکا منتشر نشده اما در آینده شاهد خبرهای بیشتری از آن خواهیم بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    دلچسب و زیباست

    ترکیب مهندسی آلمانی و انگلیسی برای عوام ، و نتیجه کار در کلاس و هدف خودش تقریباً بی نقصه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کاش ام جی مثل مینی، دست ب ام و بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا