مینی

معرفی کوپر SE، اولین محصول تمام الکتریکی مینی

مینی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ هاچ‌بک الکتریکی کانسپتی را معرفی کرد که پیش‌نمایشی از نسخه‌ای تولیدی محسوب می‌شد. حالا حدود دو سال بعد، این برند متعلق به ب‌ام‌و نسخهٔ تولیدی کانسپت مذکور را با نام کوپر SE و به‌عنوان اولین محصول تمام الکتریکی و بدون آلایندگی خود معرفی کرده است. این محصول مهمی برای مینی محسوب می‌شود زیرا با آن برای اولین بار به دنیای الکتریکی وارد شده است. هرچند کوپر SE در بیرون بلافاصله به‌عنوان یک مینی قابل‌تشخیص است اما بازتابی از ویژگی‌های ظاهری کانسپت سال ۲۰۱۷ در آن اعمال شده تا نشان دهند این یک مینی معمولی نیست و با خودرویی الکتریکی طرف هستیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری کوپر SE جلوپنجرهٔ مسدود آن است که نواری زردرنگ در آن کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد این هاچ‌بک تمام الکتریکی نیز می‌توان به لوگوی زردرنگ الکتریکی مینی در تریم راهنماهای جانبی، روی جلوپنجره و روی درب صندوق بار به همراه قاب زردرنگ آینه‌های جانبی اشاره کرد درحالی‌که رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصربه‌فردی با طراحی نامتقارن هم برای آن قابل سفارش هستند.

در زیر کاپوت کوپر SE یعنی دقیقاً همان‌جایی که در نسخه‌های معمولی پیشرانه‌های بنزینی یا دیزلی قرار می‌گیرند، یک موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور جای گرفته که به گفتهٔ مینی، رانندگی کاملاً سرگرم‌کننده‌ای را برای خودرو فراهم می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس تک سرعته و دیفرانسیل یکپارچه، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هاچ‌بک تمام الکتریکی مینی به لطف گشتاور فوری موتور، ظرف ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مینی برای تأمین انرژی موتور الکتریکی این خودرو یک پکیج باطری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی در نظر گرفته است که با شارژ کامل بُردی بین ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند. با استفاده از شارژرهای استاندارد ۱۱ کیلوواتی، ۸۰ درصد از این باطری‌ها ظرف دو ساعت نیم شارژ می‌شوند اما برای شارژ کامل آن‌ها باید یک ساعت دیگر صبر کرد. بااین‌حال با استفاده از جایگاه‌های شارژ سریع DC که امکان شارژ ۵۰ کیلوواتی را فراهم می‌کنند، می‌توان تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۳۵ دقیق شارژ نمود. پورت شارژ نیز در سمت راست خودرو بالای چرخ عقب، یعنی همان جای درب باک در مینی‌های معمولی قرار دارد.

در کوپر SE چهار حالت رانندگی مختلف شامل Sport، MID، Green و Green+ ارائه شده که حالت‌های MID و Green روی راحتی تمرکز دارند اما در حالت Sport فرمان دقیق‌تر و پاسخگویی قوای محرکه بیشتر می‌شود. در حالت Green+ نیز همه‌چیز برای به حداکثر رساندن کارایی خودرو تنظیم می‌شود. در این ماشین همچنین صدایی متمایز توسط بلندگوهای سیستم صوتی پخش می‌شود تا در جاده‌ها حسی مانند یک مینی معمولی برای راننده ایجاد گردد.

کوپر SE از کابینی مدرن و پُر از تکنولوژی برخوردار است. در اینجا در تیپ S به‌صورت استاندارد صندلی‌ها پارچه‌ای مشکی‌رنگ هستند اما در تیپ‌های M و L روکش چرمی پارچه‌ای برای صندلی‌ها ارائه می‌شود. در همین حال، مینی برای تیپ XL صندلی‌های چرمی مشکی‌رنگ کربنی را در نظر گرفته است. علاوه بر این، آپشن‌های رنگی سفارشی‌سازی هم برای داخل و هم بیرون خودرو قابل سفارش خواهد بود.

به دلیل اینکه در کوپر SE باطری‌ها در کف خودرو نصب شده‌اند، فضای داخلی آن هیچ کاهشی را نسبت به نمونه‌های درون‌سوز تجربه نکرده است؛ بنابراین در این خودرو هم مثل مینی‌های سه‌در بنزینی و دیزلی، صندوق باری به حجم ۲۱۱ لیتر وجود دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب ظرفیت آن به ۷۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. البته در کوپر SE برای ایجاد فضا جهت نصب باطری‌ها، صندلی‌ها ۱۸ میلی‌متر بالاتر نصب شده‌اند. از سوی دیگر، هرچند باطری‌های این خودرو وزنی را به ماشین اضافه کرده‌اند اما موتور الکتریکی آن از پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر مینی‌های معمولی سبک‌تر است که بخشی از این اضافه‌وزن را جبران می‌کند. درنتیجه کوپر SE تنها ۱۴۵ کیلوگرم از کوپر S سه‌در سنگین‌تر است.

برای اینکه خریداران به این خودرو جذب شوند، مینی تجهیزات استاندارد زیادی را برای آن در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، صفحه‌نمایش لمسی ۶.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری ماهواره‌ای و اپل کارپلی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای با پمپ حرارتی و سیستم گرمایش کمکی، خدمات از راه دور و ترمز پارک برقی مجهز شده است درحالی‌که نمایشگر ۸.۸ اینچی و شارژر بی‌سیم هم برای آن قابل سفارش است.

 

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این مینی خیلی باحاله فقط امید وارم نسخه های جدید ترش بسیان و امار و ارقام هیجان انگیز تری داشته باشن!
    البته اینو دست کم نگیرینا !یه فیلم دیدم قبل از رو نمایی رسمیش با پوشش استتاری داشت یه بوئینگ مسافر بری گنده رو میکشید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله پدال هم مطلبش رو گذاشت به همراه اون فیلم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مینی امسال نه تنها جزو 5خودروساز قابل اعتماد سال بود بلکه از JD POWER در بخش پیشرانه وموتوردر زمینه استهلاک پایین تونست امتیاز کامل 10/10 رو بگیره.امتیازی که فقط BMW و تویوتا ولکسوس ومزدا تونستن در بین 31خودروساز این امتیاز رو بدست بیارن.
    مینی یک خودروساز بسیار جذاب هستش باخودروهای باطراحی دوست داشتنی وباکیفیت وهیجان انگیز.حرف نداره این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Omid622

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    کاش بردش بره بالای ۴۵۰ که میتونه تمام حریفان در بحث فروش شکست بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Km

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خیلی عالیه ، واسه استفاده شهری فوق العادست ، چه گزینه های خوبی دارن !! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. voicev

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالیه
    تنها خودرویی که همیشه دلم میخواد داشته باشم
    یه مینی با بدنه منگنزیومی که هیچوقت زنگ نزنه
    کاش میشد برا خودروهای کلاسیک اپشن منگنزیومی هم داشت. مثلا تمام قطعات فلزیش از الیاژ منگنزیومی باشه. اگه پول داشم حاظر بودم یک میلیون دلار برا چنین اپشنی بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. نمیدونم الان کامنت منو میخونید یا پست قدیمی شده و دیگه بهش سر نمیزنید.

      ببینید ما یه منیزیم داریم، یه منگنز. منگنزیوم نداریم راستش.

      نکته بعد اینکه ماشینا گارانتی زنگ زدگی دارن همشون.

      نکته سوم اینکه مگه شما میخوای بیشتر از پنجاه سال ماشینتو تو آب نمک نگه داری که نگران زنگ زدنش هستی؟ هر ماشینی با نگهداری درست بیش از پنجاه سال بدون زنگ زدگی میمونه.

      چهارم اینکه منیزیم رو به خاطر سبک بودنش استفاده میکنن معمولا نه به خاطر زنگ نزدن. چون زنگ نزدن مسئله ایه که حل شده.
      مخلص شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    چه دیزاین باحالی داره کاسه چراغهای عقب ، نقشه انگلیس را ریختن تو چراغا .
    ما هم میتوانیم برای اینکه مشت محکمی بزنیم به انگلیس جنایتکار ، طرح نقشمون رو میریزیم تو کاسه چراغهای ساینا ، چه شود .
    جداً از وقتی همه چیز گرون شده ، تنوع لوازم جانبی خودروهای ایرانی هم کم شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا