نیسان

بررسی تخصصی نسل جدید نیسان جوک ۲۰۱۹

اگر تاکنون هزاران مالک نسل فعلی نیسان جوک منتظر ارائه نسل جدید این شاسی‌بلند جمع‌وجور بودند هم‌اکنون می‌توانند به این خودرو دست پیدا کنند. سرانجام این شاسی‌بلند تولید شده در بریتانیا وارد بازار شده و ما نیز برای بار دوم آن را تست کرده‌ایم.


از زمانی که نسل اول جوک حدود ۱۰ سال پیش عرضه شد اوضاع کمی تغییر کرده است. این خودرو هم‌اکنون با رقبای قدرتمندی باید سرشاخ شود، خودروهایی که وارد نسل دوم خود شده و جوک تازه به جمع آن‌ها پیوسته است.


اما نیسان به حرف مشتریان وفادار خود گوش کرده و نسل جدید این خودرو را دل‌پذیرتر کرده است. همچنین بسیاری از نقاط ضعف جوک اولی دیگر دیده نمی‌شود. به این ترتیب جوک جدید نه‌تنها ۳۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۷۵ میلی‌متر طویل‌تر شده بلکه محفظه بار آن نیز ظرفیت قابل‌توجه ۴۲۲ لیتری دارد.


جوک از نظر تکنولوژیک نیز دگرگون شده و حالا یک صفحه‌نمایش بزرگ و ارتباطات گوشی هوشمند در آن به چشم می‌خورند. شما حتی می‌توانید پروپایلوت نیسان که تکنولوژی خودران سطح ۲ این برند می‌باشد را سفارش دهید. در واقع پروپایلوت می‌تواند در برخی مواقع کنترل فرمان، پدال گاز و ترمز را به دست گیرد.

با توجه به تست قبلی که با خودروی فول تکنا پلاس صورت گرفته، این خودرو برخی از ویژگی‌های نسل اول همچون سواری تیز و تند خود را حفظ کرده است. باید اذعان کرد خودروی حاضر در تست اگرچه با رینگ‌های جذاب ۱۹ اینچی عرضه شده اما این خودرو در شهر سواری شکننده‌ای دارد. اکثر رقبای این کلاس دارای سواری بهتر و نرم‌تری هستند.

همچنین خودروی حاضر در تست از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک جدیدی استفاده کرده که مکرراً در سرعت‌های پایین ناهنجاری داشت هرچند تعویض دنده‌ها در شتاب گیری و سرعت‌های بالاتر نرم‌تر است. حالت اسپورت رانندگی پاسخ تیزتر شدن پاسخ‌ها شده و در حالت اکو نیز همه‌چیز آرام تر می‌شود. بهتر است خودرو در حالت پیش‌فرض استاندارد باقی بماند. هندلینگ خودرو نیز نسبتاً پیش‌بینی پذیر و امن بوده و تکان های زیادی در بدنه دیده نمی‌شود.

پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری قدرت ۱۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری (عملکرد اووربوست) دارد. البته گیربکس باید دنده‌ها را طولانی‌تر نگه دارد تا شتاب گیری خوبی را شاهد باشیم.


پیشرانه ساکت است هرچند صدای لاستیک‌های بزرگ به همراه صدای باد زیاد و سورپرایز کننده باعث می‌شوند تجربه خیلی خوبی نداشته باشید. رقبای جوک کابین‌های آرام تری دارند؛ اما آن‌ها فاقد جذابیت بصری ظاهری و داخلی هستند. نمی‌دانیم که شما هم کابین نارنجی جوک را دوست دارید یا نه اما قطعاً آن را متمایز می‌دانید مخصوصاً وقتی‌که نور روشنی در شب از آن ساطع می‌شود.


واضح است که مدل تکنا پلاس با آن رینگ‌های بزرگ و گیربکس اتوماتیک بهترین نسخه جوک نیست مخصوصاً وقتی پای قیمت ۲۵۲۹۵ پوندی هم به میان آید اوضاع بدتر می‌شود. ما به دنبال نسخه Acenta هستیم که حدود ۵ هزار پوند ارزان‌تر بوده و رینگ‌های کوچک‌تری دارد.


کابین خودرو به‌طور قابل‌توجهی جادارتر از قبل بوده که دلیل آن نیز افزایش ۱۰۵ میلی‌متری فاصله بین محوری است. هم‌اکنون بخش عقب کابین فضای پا و سر مناسبی برای افراد بزرگ‌سال داشته و اگرچه خط شیشه‌ها هنوز هم بالاتر از رقباست اما دید بالاتر از شانه بهتر از قبل شده است.


کیفیت کابین نیز بهتر شده است. با ترکیب هوشمندانه متریال نرم روی داشبورد و درب‌ها و همچنین عناصر پیانو بلک اطراف صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و سردنده، کابین جوک جدید باکیفیت‌تر و جذاب‌تر حس می‌شود. البته پلاستیک‌های روی درب‌ها و بخش پایینی داشبورد کمی ارزان‌قیمت بوده اما در کل این خودرو از نظر کابین به اندازه فولکس‌واگن تی کراس خوب حس می‌شود.


در چنین کلاس خودرویی رقابتی و فشرده، نیسان پیشنهادهای مالی جذابی برای جوک در نظر گرفته است. شما با پرداخت ۲ هزار پوند اولیه و اقساط سه‌ساله می‌توانید جوک Acenta را با اقساط ماهانه ۲۶۲ پوندی انتخاب کنید. از این نظر پیشنهاد نیسان خوب به نظر می‌رسد اما اشکودا کامیک پیشنهاد مالی بهتری ارائه می‌کند.


نیسان زمان زیادی را صرف توسعه نسل دوم جوک کرده اما این نسخه از جوک هدف خود را از دست داده است. شاید جوک جدید در نسخه مجهز به گیربکس دستی و قیمت ارزان‌تر نظر مثبتی را به خود جلب کند اما در بازاری که رقبای قدرتمندی حضور دارند، جوک فقط خوب است. این خودرو از نظر طراحی، کیفیت و تکنولوژی پیشرفته کرده اما نیسان اگرچه کلاس شاسی بلندهای کوچک را اختراع کرده اما دیگر هم‌اینک بهتر کار می‌کنند.

مشخصات نیسان جوک ۱.۰ DIG-T 117PS DCT Tekna+

  • قیمت: ۲۵۲۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۵ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. امیر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (393 ديدگاه)

    تازه خودرو شده چی بود نسل قبلیش فاجعه طراحی بود الان عاقل وبالغ وجذاب شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3632 ديدگاه)

      ای خدا من عاشق این ماشینم
      کاراکترشو دوست دارم
      مخصوص افراد مجرد ساخته شده
      جمع و جوره
      خوش استایله
      ژاپنی هم هست پس بادوامِ
      نسل قبلیش تا اومد تو ایران پادشاهی کنه ، واردات بسته شد ، اگر این بیاد که دیگه غوغا میکنه .
      در کمتر از دو سال ببینید چه فروشی در ایران داشت که در هر شهر و خیابانی ، راحت دیده میشه و این یعنی استقبال از این خودرو دوست داشتنی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. هادی نجفی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      با وجودی که واقعا طراحی الانش رو بیشتر میپسندم چه داخل چه بیرون
      ولی طراحی قبلش بیشتر متمایز تر بود در خودرو های خیابان
      هرچند هنر و زیبایی کاملا سلیقه ای هست و ممکنه یکی بگه نه الانش زشته و قبلا بهتر بود که احترام میزارم به تمام سلیقه ها
      ولی نظر شخصی من الان خیلی خیلی بهتر شده ولی دیگه مثل سابق خاص و یونیک نیست و فقط شده یک محصول با کیفیت در میان هزاران خودرو خیابان و نظر هاش رو به خودش مثل طراحی قبلش جلب نمیکنه(هرچند واقعا از طراحی قبلش واقعا خوشم نمی اومد)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. kian. 70

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی خوب شده بخصوص نمای بیرونیش معقول تر و منطقی تر شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. نوید جهرمی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2848 ديدگاه)

    اون پرستیژی که نسل قبلی داشت، جوک جدید نداره. طراحیش بازارپسندتر شده ولی از خاص بودن فاصله گرفته. توی این بازار متنوع کارش سخت تر شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Worth

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پیش پرداخت ۲۰۰۰ و اقساط سه ساله ماهی ۲۶۲ پوند؟!
    میگن ایران یک درصد جمعیت دنیا رو داره،
    یعنی یک درصد احتمال داشت اینجا بدنیا بیاییم که اومدیم.
    هعی…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SEAT - AHVAZ

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اتفاقاً برعکس ، این ایرانه که باید بگه : “ای خدا چه شانسی داشتم همچین مردمی نصیبم شده”
      ایران بعنوان یه سرزمین برای ما چیزی کم نزاشته ، این ما هستیم که ایران رو نابود کردیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. datsun

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1735 ديدگاه)

    رو نسل جدید ایکستریل هم دارن کار میکنن و تست میشه یه سری تصاویرمنتشر شده ولی چیزی مشخص نیست پوشش سنگینی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسن

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (177 ديدگاه)

    الان از نطر بصیری زیباتر شده ولی من نسل قبلیش رو بیشتر دوست داشتم چون عجیب و منحصر به فرد بود.الان یه جورایی شبیه chrتویوتا و توسان شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده نسبت به مدلهای قبلی ؟
    البته سلیقه ایه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مانی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    بعضی‌ از رقیباش سرتر هستن
    اما ظاهر منحصر به فرد این ماشین امتیاز بزرگیه
    متاسفانه نسل جدیدش به سمت زیبا شدن و چشم نواز شدن پیش رفته
    کاش دوباره مثل نسل اولش یه چیز عجیب و زشت بشه(فقط بیرون نه کابین)
    زشت داغون نه از اون زشتای تو دل برو نمیدونم چجوری بگم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا