نیسان

پشت فرمان نیسان نیسمو لیف RC: سامورایی برقی!

نیسان با معرفی لیف RC جدید هیجان را به حرف e تزریق کرده است. این خودرو توسط بخش مسابقه‌ای مشهور نیسان یعنی نیسمو تولید شده است. فعلاً برنامه‌ای برای تولید این خودرو وجود ندارد و نیسان می‌خواهد از تکنولوژی‌های آن در محصولات الکتریکی آتی خود استفاده کند.

نیسان لیف RC
به‌هرحال این لیف RC دارای دو پیشرانه الکتریکی و دو باتری بوده و واقعاً هم سریع است. ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند این خودرو در عرض 3.4 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 222 کیلومتر در ساعتی دارد.

نیسان لیف RC

هر پیشرانه الکتریکی حداکثر قدرت 161 اسب بخاری داشته و یکی برای اکسل جلو و دیگری برای اکسل عقب است. قدرت ترکیبی این دو نیروگاه برابر با 322 اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز عدد قابل‌احترام 640 نیوتون متری است. گیربکس تک سرعته هم نیروی تولیدی را به زمین منتقل کرده و صدای تولیدی خودرو می‌تواند به گوش‌های شما آسیب بزند.

نیسان لیف RC

این یک خودروی مسابقه‌ای خالص با ساختار فیبر کربنی کامل بوده و در جلو و عقب آن ساب فریم های فیبر کربنی بکار رفته است. همان‌گونه که گفته شد این خودرو در هیچ مسابقه‌ای شرکت نخواهد کرد و ایده‌ی ساخت آن نیز بررسی تکنولوژی خودروهای الکتریکی است که در نهایت به خودروهای الکتریکی جاده‌ای راه خواهد یافت. از جمله چنین تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک قابل سوئیچ و احتمالاً سیستم ترمز اشاره کرد.

نیسان لیف RC

اساس نیروبخش لیف RC نیسمو دو پیشرانه الکتریکی متعلق به لیف e پلاس است. وزن خودرو حدود 1200 کیلوگرم بوده و اگرچه این وزن برای یک خودروی الکتریکی جاده‌ای بد نیست اما برای محصولی مسابقه‌ای با ساختار فیبر کربنی زیاد به نظر می‌رسد. چهار حالت رانندگی متفاوت وجود دارد که هر یک گشتاور توزیعی بین اکسل‌ها را تنظیم می‌کند. این تکنولوژی هم شاید در آینده نزدیک به محصولات تولیدی نیسان راه یابد.

نیسان لیف RC

متأسفانه شرایط پیست موتو جی پی والنسیا برای استفاده از حداکثر پرفورمنس نیسمو لیف RC مهیا نبود و به همین خاطر ما تنها اجازه راندن خودرو در حالت نقشه 4 داشتیم که آرام ترین حالت آن محسوب می‌شود. با این وجود هم نیسمو لیف RC فوق‌العاده سریع حس می‌شد و به دستورات راننده سریعاً پاسخ می‌داد. این در حالی است که خروجی خودرو در این حالت نسبت به نسخه نقشه 1 حدود 107 اسب بخار کمتر می‌باشد.

نیسان لیف RC

همچنین خبری از سیستم کنترل کشش و ترمز ضد قفل نبود بنابراین شما باید با محاسبات خود خودرو را به پیش ببرید؛ اما این تست کوتاه نشان داد که در قلب RC چه ویژگی‌هایی نهفته است؛ و البته اینکه گیربکس آن چه صدای باورنکردنی‌ای تولید می‌کند!

نیسان لیف RC

ما زمان زیادی برای بررسی کامل این خودرو و قضاوت نهایی نیاز داریم اما حتی این تست کوتاه هم نشان داد که RC پر از تکنولوژی می‌باشد.

نیسان لیف RC

به‌عنوان محصولی مختص پیست، نیسان نیسمو لیف RC چیزی بیشتر از یک برنامه نمایشی است. این خودرو ویژگی‌هایی دارد که بخشی از آن را در خودروهای آتی نیسان خواهیم دید. از نظر پرفورمنس ما قطعاً تحت تأثیر این محصول نیسان قرار گرفته‌ایم.

نیسان لیف RC

مشخصات نیسان نیسمو لیف RC

  • قیمت: نامشخص
  • پیشرانه: دو پیشرانه الکتریکی، باتری لیتیوم-یون
  • قدرت/گشتاور: 322 اسب بخار/640 نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 222 کیلومتر در ساعت
  • محدوده حرکتی: نامشخص
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. Me

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (67 ديدگاه)

    زیبایی مطلق

    1. MOHAMAD.n.r

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (104 ديدگاه)

      واقعا طراحیش نسبت به لیف معمولی خیلی بهتر و جذاب تره😍😍

  2. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    آنچنان پرفورمنسی نداره برعکس قیافش که خوب از آب در اومده

  3. ارشیا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (120 ديدگاه)

    مگه الکتریکی نیست صداش چه جوری به گوش اسیب میزنه؟؟؟؟؟😄😄

  4. AMIN

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    * گیربکس تک سرعته هم نیروی تولیدی را به زمین منتقل کرده و صدای تولیدی خودرو می‌تواند به گوش‌های شما آسیب بزند*
    16 سیلندر بوگاتی به گوش آسیب نرسوند . لیف رو نمیدونم با اینکه الکتریکی هست چرا باید به گوش آسیب بزنه!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن