دوئل نیسان جوک و هیوندای کُنا

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

 

نیسان کیکس

نیسان ترانو

؟

هیوندای کُنا

نیسان جوک

؟

فیات 500L

کیا سول

؟

فولکس‌واگن T-Roc

اوپل کراسلند

؟

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C4 کاکتوس

؟

سوزوکی ویتارا

شورلت ترکس

؟

تویوتا C-HR

جیپ رنگید

؟

سوبارو XV

مزدا CX-3

؟

 

نیسان جوک

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2010

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: B رنو-نیسان

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

امتیاز از کاربایر: 3.3 از 5

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در اروپا: 25,809 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ:

حفاظت از بزرگ‌سالان: 87 درصد

حفاظت از کودکان: 81 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 41 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

هیوندای کُنا

تاریخ معرفی: ژوئن 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: GB هیوندای-کیا

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در اروپا: 19,559 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ:

حفاظت از بزرگ‌سالان: 87 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 62 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

نیسان جوک

هیوندای کُنا

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 190 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر 265 نیوتن متر
گیربکس CVT 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 7.0 ثانیه 6.6 ثانیه
مسافت 400 متر 15.4 ثانیه 15.2 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.5 لیتر (ترکیبی) 8.5 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 153 گرم/کیلومتر 169 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 50 لیتر
وزن 1333 کیلوگرم 1474 کیلوگرم
طول 4.12 متر 4.16 متر
فاصلهٔ محوری 2.53 متر 2.60 متر
حجم صندوق بار 355 لیتر 545 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
رینگ و لاستیک 18 اینچی 225 18 اینچی 235
قیمت پایه بریتانیا 15,080 پوند 16,445 پوند
قیمت پایه آمریکا 21,225 دلار 20,480 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    برتری هیوندای فقط تو کابینشه اونم بخاطر بروز بودنشه
    رای من نیسان جوک

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (461 دیدگاه) ,

      مسلما برنده هیونداست اما اگه اندکی صبر میکردید و دوئل‌های دیگه گروه رو برگزار می‌کردید، نیسان جوک جدید در راه بود…
      کما اینکه رندرهای اولیه متفاوتی هم ازش منتشر شده
      و شاید رقابت عادلانه‌تر می‌شد

      پاسخ
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2593 دیدگاه) ,

      فقط کابین؟!!!!!! عزیز تعصب نداشته باش، به جز اسب بخار بیشتر که اونم هیچ سودی برای جوک نداشته و مقداری آلایندگی کمتر، دقیقا چه قسمتیش بهتر از کناست؟؟؟ گشتاور، شتاب، سرعت، کیفیت، جاداری، امکانات، ایمنی. . ‌. جوک تو همه موارد پایین‌تره؛ اگرم میبینی بیشتر فروخته، به خاطر معروف‌تر بودن و عرضه در کشورهای بیشتره.

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (237 دیدگاه) ,

        قطعا در مورد کیفیت که فرمودی کنا هیچ برتری ای نداره
        تو آخرین مطلب سایت پدال در مورد کنا بود که دکمه های کنار دنده ترک داشت و یکی از دوستان هم اشاره کرد.
        آلایندگی جوک هم کمتره,جادار بودن هم بخاطر طراحیشه و کسی که عاشق طراحی جوک باشه فک نکنم جاداری خیلی مهم باشه.

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2593 دیدگاه) ,

          کیان و علیرضای عزیز من بدون اطلاع حرف نمیزنم، سوار جوک شدم، اونقدر پلاستیک خشک و بی‌کیفیت تو کابینش استفاده شده که حس خیلی بدی بهتون دست میده.

        2. Arman
          سوابق: (297 دیدگاه) ,

          کنا هیچ برتری نداره؟ :)) سوار جوک شدی؟ دقیقا اسمش روشه
          یک ماشین کاملا بی معنی
          کنا فرسنگ ها باهاش اختلاف داره و جلوتره،مشخصاتش هم که میبینی.امتیاز کار اند درایو هم که هست! البته شما از اونا هم بیشتر میدونی :)))

      2. علیرضا
        سوابق: (237 دیدگاه) ,

        در مورد کیفیت که قطعا برنده جوکه
        آخرین مطلب پدال در مورد کنا رو بخونید که دوستان اشاره هم کردن که کلید کنار دنده کنا ترک داشت
        آلایندگی هم که کنا بیشتر
        جادار نبودن هم بخاطر طراحی جوک هست که اگه عاشق طراحیش باشی اهمیت چندانی نداره

        پاسخ
      3. کیان
        سوابق: (264 دیدگاه) ,

        میشه شما بگین کیفیت و از کجا تشخیص دادین ؟!
        داداش اینا همش یه مشت عدد رو کاغذ هست، مطمئنا در عمل نتیجه کیفیت سواری و هندلینگ ماشین چند سال قبل نیسان هزار بار بهتر از هیوندای کونا تازه متولد شده هستش !!!

        پاسخ
    3. Amin
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      جوک واقعا ماشین مزخرفیه،به شدت پشیمونم از خریدش و متاسفانه با این وضعیت بازار امکان خرید و فروش هم نیست
      مدل توربو که تو این دوئل هم هست بدک نیست ولی ١،۶ لیتر تنفس طبیعی فاجعست
      شتاب ماشین به حدی پایین و ازاردهندست که خودتون از گاز دادن صرف نظر می کنید،گیربکس به شدت کند و گیجه و اصلا عملکرد نرمی نداره و تو دورای بالا(۴٠٠٠ به بالا) صدای خیلی بد موتور و گیربکس به شدت تو کابین شنیده میشه
      و عجیب تر از همه سواری خیلی خشک ماشینه،جدا به چه دلیلی سواری یه کراس اور باید انقد خشک باشه وقتی اصلا اسپرت نیست؟
      یه نکته ی خیلی ازار دهنده ی دیگه هم نبودن کنسول وسط یا اصطلاحا arm rest هستش که برا ماشینی با این قیمت خیلی بده،خلاصه از من میشنوید اگه پولتون و دوست دارین سمت این ماشین نرید یا حداقل مدل توربو رو بگیرید

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (831 دیدگاه) ,

    نیسان جوک از اون ماشینایی هست که طراحیش کِشِشِ زیادی برای مدت زیاد تولید داره و دو جور طرفدار داره ، یا عاشقش هستین و یا مُتِنَفر .
    من بشخصه عاشقشم و یه حس خوبی بهم دست میده وقتی میبینمش ، اینو از استقبال زیاد خریدارهای جهانی هم میشه فهمید .
    اما کُنا هنوز جدیده و مُسَلَماً بخاطر هیوندای بودنش استقبال خوبی ازش میشه (( قیمت مناسب در کنار آپشنهای زیاد )) ، همینطور طراحی عامه پسندی نسبت به جوک داره و از نظر فنی هم یه دهه جلوتر از جوک هست ولی از نظر کیفیتی و طراحی پشت تویوتا chr و جلوتر از نیسان جوک حرکت میکنه (( منظورم استهلاکی نیست و کیفیت متریال داخلی هست )) .
    متریال داخلی نیسان جوک بسیار جنس خشکی داره و توی ذوق میزنه ولی کُنا تازه وارده و هنوز نمیشه مقایسش کرد ، اما chr واقعا جنس متریال معرکه ای داره ولی چه هیف که از نظر موتوری بیشتر مقرون بصرفست تا اینکه لذت داشته باشه ، و همینطور بسیار گرونه .
    بنظر من اول نیسان جوک(( نظر شخصی ))
    دوم کُنا (( نظر منطقی و بهتره در ایران اسمشو تغییر بِدَن تا از مشکلات ناظم مدرسه و جناب توسی سرش نیارن و بتونن خودشونو کنترل کنند ))
    سوم تویوتا chr (( اگر ارزونتر بود اول میشد و بیشتر به درد ثروتمندها میخوره در ایران )) .
    نیسان جوک چیزی داره که بقیه ندارند و اون هم رنگ بندی بسیار جذابه در این کلاس خودرویی و قابلیت تیونینگ بالا در این خودرو ، چه موتوری و چه بدنه

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    برا اولین مجبور به انتخاب کره ای شدم (درمقابل ژاپنی)
    طراحی کنا اصلا با جوک قابل قیاس نیس
    فنی هم جای خود دارد

    پاسخ
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2593 دیدگاه) ,

    به هردو برند علاقه‌ دارم اما قطعا کنا انتخاب بهتریه:
    •طراحی جذاب‌تر، زیباتر و مدرن‌تر
    •کابین شیک‌تر، به روز‌تر، جادارتر و با کیفیت‌تر
    •ایمنی بیشتر
    •گشتاور بیشتر
    •گیربکس هیجان‌انگیز‌تر
    •شتاب و سرعت بهتر
    •فضای بار به مراتب حجیم‌تر
    •قیمت منصفانه‌تر
    جوک دوست‌داشتنیه اما همه‌جوره نیاز به آپدیت داره، صرفا چون ژاپنیه و معروف‌تر، نزنین تو سر کنای بیچاره!

    پاسخ
  5. حسن
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    شاید در نگاه کلی کنا زیباتر باشه اما جوک طراحی جذابی داره و منحصر به فرد. و خاصه.ممکنه زشت باشه اما جذابه.رای من جوک

    پاسخ
  6. me84
    سوابق: (1080 دیدگاه) ,

    .
    برتری جوک فقط آلایندگی کمترشه. تو باقی موارد هیوندای بالاتره. جوک هندلینگ ضعیفی هم داره. هیوندای فکر کنم گارانتی بالاتری داشته باشه و از نظر قابلیت اطمینان هم تو رده بندیها بالاتر از نیسانه که برای رده اقتصادی خیلی مهمه

    پاسخ
  7. Genius
    سوابق: (458 دیدگاه) ,

    نیسان جوک با اون طراحی تخیلیش واقعا که جوکه:))

    پاسخ
    1. حسین دهمرد
      سوابق: (547 دیدگاه) ,

      گل گفتی اسمش روشه.
      اولین باری که جوک رو از نزدیک دیدم چند بار دورش چرخیدم تا شاید بخاطر نیسان هم که شده ازش خوشم بیاد.لعنتی نشد که نشد.واقعا سلیقه ها چقدر میتونه متفاوت باشه.

      پاسخ
  8. emad1990
    سوابق: (472 دیدگاه) ,

    هر دو خوبن ولی من به کونا رای دادم
    تنها نقطه ضعف کونا به نظر من اسمشه که اگر قرار باشه ایران بیاد وزارت ارشاد بهش گیر میده

    پاسخ
  9. Amin
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    جوک از اون خودروهایی هست که به شدت دوست دارم
    قراره کلا منتقل بشم کیش،اگر اکی بشه اونجا حتما جوک میخرم

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1694 دیدگاه) ,

    من از جوک واقعا بدم میاد البته به خاطر ظاهرش کنا هم خیلی به دلم نمیشینه به خاطر اندازش ولی خوب بهش رای دادم

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (986 دیدگاه) ,

    برتری بااختلاف قابل توجهی باهیونداهستش.قیمت کمتر.ظاهر بروزتر.کابین لوکستر.شتاب بهتر.هرچندنیسان جوک هم ماشین واقعاجذابی هستش (یکبار ازنزدیک دیدمش ومتریال اتاقش راستش تعریفی نداشت وتواین رده قیمتی کم کیفیت نشون میداد.اون پایه کنسول نقره ای رنگ که یه تیکه است طوری خط خطی شده بود که حس میکردی یه ماشین ارزون قیمته

    پاسخ
  12. farhang
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پنجاه سال پیش میگفتن ماشینای اروپایی اشغالن. سی سال پیش میگفتن ماشینای ژاپنی اشغالن. ده سال پیش میگفتن ماشینای کره ایی اشغالن. الان میگیم ماشینای چینی و هندی اشغالن
    نفهمیدیم این کشورا مثل ایران نیستن که پیشرفت نکنن. چون خودمون پیشرفت نمیکنیم برامون غیر قابل فهمه که درک کنیم بقیه پیشرفت میکنن
    وقتی الان چین به امریکا استرالیا اروپا صادر میکنه یعنی پیشرفت کرده. شما برید استانداردهایی که اروپا یا استرالیا داره برای فروش ماشینو بخونید بعدش میبینید که مدلای چینی این استاندارها رو پاس کردن که الان صادر میشن. کره ی جنوبیم خیلی وقته به یه اتومبیل ساز تراز اول تبدیل شده
    برای همین من فقط و فقط به علت ظاهر به هیوندایی کونا رای میدم. از جوک اصلا خوشم نمیاد
    فنی و کیفیت و همه چی کره رو قبول دارم.
    یه زمانی بود که میشد گفت که ماشیناشون پایینتر از ژاپن هستن ولی الان پا به پای ژاپنن. ما که اینجاییم ولی تو بقیه کشورا کیا و هیوندایی گارانتی های هشت ساله ارائه میدن که بالاترین مدت گارانتیه. گارانتی زنگ زدگیشم بالای دوازده ساله اونم تو کشورای مرطوب اروپایی که تو زمستون برای اب کردن برف نمک میریزن هر روز زمستون نه تو کشور خشک ما

    پاسخ
  13. S.1
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    قطعا جوک اسپورت بهتره اصلا کیفیت سواری که جوک داره کلا کره ای ها ندارن شتاب جوک هم طبق بررسی سایت بسیار معتبر performancedrive.com.au نیم ثانیه بهتره همین سایت کلی از هندلینگ جوک تعریف کرده اما از هندلینگ کونا بد گفته حتی از النترا بدتر دونسته ضمن اینکه کونا 1 اسکی کامل از روی همین جوک هست. کلا کره ای ها لذت رانندگی ندارن من داشتم که می گم ترمزهای جوک کیفیت ساخت با مونتاژ انگلیسیش لاستیک های مشیلنش می ارزه به کل هیکل کونا
    حتی 1 فرمون 370z که روی جوک هست می ارزه به کل هیکل کونا
    اینم بگم شاید جوک داخلش پلاستیک خشک باشه اما همون پلاتیکش خیلی با کیفیت تر از پلاستیک خشک توسان هست یا کیفیت چرمش 100 برابر بهتره یا صندلی هاش مخصوصا عقبش خیلی راحت تر هستن متاسفانه در ابران به خاطر اطلاعات ضعیف همیشه قیافه برنده هست در حالی که کیفیت سواری با کیفیت ساخت رده ی اخره. اینم بگم که جوک معمولی اصلا به درد نمی خوره اونم سوار شدم گیبرکسش اصلا هماهنگی خوبی ندارن شتابشم در سربالایی بده در حالی که اسپورتش به طرز عجیبی هماهنگی عالی داره شتابشم دقیقا برابر 530i bmw هست کافیه در همین سایت مشاهده کنید. ضمنا اینم بگم چسبندگی جوک هم به مراتب بیشتر کونا هست.

    پاسخ
  14. S.1
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اینم یادم رفت بگم قیمت کنا همه جای دنیا بیشتر از جوک هست اینجا چرت گفته گشتاور حداکثرم ملاک نیست بازه ی گشتاور هست که ملاکه که برای جوک از 1600 تا 5200 دور هست که عدد فوق العده خوبیه که کنا بهش نمی رسه برای همین شتاب با حداکثر سرعتش کمتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.