نیسان

نیسان GT-R نیسمو و رکورد تازه در پیست

نیسان در حالی GT-R خود را به پیست معروف نیوبرگ رینگ آورده که نشان نیسمو هم بر پیشانی آن دیده می‌شود و این یعنی نیسان موتور اسپرت (NISMO مخفف Nissan motorsports است) دست نوازش ویژه خود را بر آن کشیده است.

Nissan GT-R Nismo Nurburgring
Nissan GT-R Nismo Nurburgring

نیسمو کار خود را با موتور شش سیلندر خورجینی ۳.۸ لیتری استاندارد با توربوی دوقلو آغاز کرده و با تغییراتی در توربوشارژر و ابعاد آن مطابق استانداردهای خودروهای GT3 و بهینه سازی کنترل‌های موتور و زمان احتراق و همچنین استفاده از پمپ سوخت مجزا برای هر کدام از شش سیلندر، توانسته به خروجی ۶۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور برسد.

Nissan GT-R Nismo 2015
Nissan GT-R Nismo 2015

GT-R نیسمو با دامپرهای Bilstein و تعلیق جلو و عقب قابل انتخاب در حالتهای تراک، مسابقه و مسابقه پلاس (Track, Race and Race Plus) به خوبی بهینه شده است و رفتاری همچون سوپر اسپرت‌ها از خود نشان می‌دهد. لاستیکهای دانلوپ ۲۵۵/۴۰ ZRF در جلو و ۲۸۵/۳۵ ZRF در عقب با اندازه ۲۰ اینچی خود وظیفه سواری را بر عهده دارند. همچنین توپی چرخهای عقب با پیچ و مهره با استحکام بسیار بالا به تعلیق جناقی متصل شده است.

کیت آیرودینامیکی نیسمو برای GT-R شامل اسپویلر عقب فیبر کربنی و سپر پهن‌تر و کشیده تر جلو و عقب می‌شود. اسپویلر عقب می‌تواند نیروی رو به پایین معادل ۱۰۰ کیلوگرم در سرعت ۳۰۰ کیلومتر ایجاد کند. چرخهای آلیاژی الهام گرفته از خودروی مسابقه ای نیسان GT500 هم با رنگ زیرین بدنه مطابقت دارند.

در داخل کابین با ترکیبی ساده و تر تمیز از روکشهای چرم آلکانترا با دو رنگ مشکی و قرمز مواجه خواهید شد. صندلیهای مسابقه ای ریکارو با ساختار فیبرکربنی به خوبی حرکات راننده و سرنشین را در پیچ‌ها مهار می‌کنند.

نیسان GT-R نیسمو توانست با رکورد ۷:۰۸.۶۷۹ عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه را در پیست نیوبرگ رینگ بدست آورد. این زمان ۱۰ ثانیه از GT-R استاندارد کمتر است و از لکسوس LFA نیز ۶ ثانیه بهتر می‌باشد. قرار است این ماشین در ماه فوریه ۲۰۱۴ در ژاپن به بازار عرضه شود و چند ماه بعد نیز به عنوان مدل ۲۰۱۵ وارد بازارهای جهانی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    بابا هرچی رکورد پیدا کنین ماله نسان جی تی ار هست.
    .
    به قول وحید جون زنده باد ژاپن… .
    زنده باد تویوتا
    زنده باد نیسان
    زنده باد هوندا
    :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۳۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      حالا آونتادور رو می گیره یا نه؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        آره بابا.من خودم یه ویدیو دیدم که آونتادورو برد.برد که هیچی.لهش کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        مثل اینکه فراموش کردی اوانتادور و امثالهم یک سوپر اسپرتن با تمام زورشون! یعنی موتورهای 12 سیلندر و حجم موتورای.. ولی جی تی ار چی
        جی تی جان ایووولا داری پسر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۳۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      من هم قبول دارم ماشین خوبیه.

      ولی خیلی دیگه داره لوس میشه.

      الان باید یک سال هم از نسل جدیدش گذشته باشه.

      خودروساز های دیگرو ببنید!!!!

      اس ال اس اومد و الان هم داره میره.

      اینجور ماشین ها باید همیشه در اوج صحنه را ترک کنند.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۳۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        اینم از Nissan GT-R Nismo 2015 !

        هر کی عشق ماشین باشه و اهل فن Nissan GT-R دوست داره و هر کی هم نه . . . که نه!

        ((نیسان GT-R نیسمو توانست با رکورد 7:08.679 عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه را در پیست نیوبرگ رینگ بدست آورد.))

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. کیانوش

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      یاد آهنگ تتلو افتادم (جوونای ژاپنی)
      :D:D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MPS

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      مزدا و سوبارو رو از قلم انداختی که!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. american and japan

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (96 ديدگاه)

      میتسوبیشی سوبارو سوزوکی لکسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سالار

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا به سختی میشه کسیو پیدا کرد که این گودزیلارو دوس نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      من این گودزیلا رو دوست ندارم (نظر شخصی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hero

        ۲۹ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        دلت میاد ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. LAMBORGHINI DIAM

          ۳۰ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          جالبه که ژاپن دوست هستی و این حرف رو می زنی!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Infinite

          ۳۰ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (219 ديدگاه)

          بله :) خب هر کسی یه سلیقه ای داره
          جناب LAMBORGHINI DIAM :)
          شما با توجه به چی میگید من ژاپن دوست هستم؟
          البته من به شدت هوندا رو دوست دارم. نیسان هم کاملا کمپانی بزرگ و قابل و احترامیه. حتی مهندسی نیسان که باعث شده همچین خودروی پرقدرتی خلق بشه قابل تحسینه ولی خب من این ماشین رو دوست ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرش

        ۳۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (193 ديدگاه)

        منم همینطور.نه تنها دوست ندارم بلکه متنفرم.از سواری هیوندا و نیسان و مزدا بدم میاد.همشون سواری خشکی دارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش

          ۳۰ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (193 ديدگاه)

          البته منظورم هیوندای نبود.هوندا بود.عاشق هیوندام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. چاپلو

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (488 ديدگاه)

          بعد شما از سواری چه ماشینی خشتون میاد بوگاتی خوبه یا لامبورگینی!!! اصن مگه تا حالا پشت هیچکدومشون نشستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. M_435

        ۲ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (146 ديدگاه)

        فعلا که تو اکثر دراگایی که با رقبای صاحب ناموهمکلاسو غیر همکلاس خودش داشته و دیدم رتبه اش فقط یک بوده..اسمش تو بیست میاد زمین میلرزه به نظر من ماشینی که میتونه یکی از بزرگترین رقبای بوگاتی ویرونو یعنی 911توربورو نابود کنه واقعا گودزیلاس..
        من به شخصه به این بزرگ مرد کوچک و ژابن تبریک میگم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. BEST CAR

        ۲۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        همین که اسمت Infiniti هست : Infiniti زیر مجموعه نیسان است باور نمیکنی برو تحقیق . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. چاپلو

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (488 ديدگاه)

        شما نیسان جی تی ار رو دوس نداری بد اسم خودتو گذاشتی اینفینیتی اصن میدونی اینفینیتی مال چه کارخونه ای هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Sina.fb

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    **ماشینه خوبیه وباطراحی داخلی متفاوت وزیبا نیسان تو طراحی خیلی ماهره هیچ وقت از طراحی شلوغ و قاتی پاتی استفاده نمیکنه فقط به خاطر همین نظرمو جلب کرده.**

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
    منتظرم ببینم نیسان ازون رندری که چند وقت پیش تو سایت نشون دادین برای نسل بعدی GT-R استفاده میکنه یا نه؟گودزیلا با این موتور و اون شکل ظاهر،با ابهت ترم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد.ف

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    این نیسان پس کی میخواد نسل جدیدشو تولید کنه؟ دیگه داره قدیمی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    این ماشین واقعا هیولاست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza mmm

      ۲۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      هیولا نه نه نه
      گودزیلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      هیولا نیست.تیرکسم براش کمه.نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. VAHID JINPACHI

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    زنده باد ژاپن……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیراتابک

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    توی سال 2013 از همه نظر معجزه است
    خدایی کسی فکر نمیکرد همچین ماشینی با همچین قابلیتی ساخته بشه
    وقتی میگن خواستن توانستن است همینه
    به تنهایی یه دنیاست واسه خودش
    کسی میتونه یه ایراد از این بگیره؟؟
    نسل قبلش skyline عالی بود این ……….
    میخوامشششششششششششششششششششششششششششششششششششش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      دیگه وقتی ژابن تو سال 2009رسما اعلام کرد که ما بمب اتم اقتصادی رو با درآمدn(دقیق یادم نی) بیلیون دلار براندام اقتصاد آمریکا وجهان وارد کردیم..همچین افتخاریم با اسکایلاین باید نصیبش بشه….
      ((بزرگ مرد کوچک اسکایلاین))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    من skyline رو بیشتر دوس داشتم.مخصوصا تو undergroud2 چه کارها که باهاش نمیکردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۳۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      تو آندرگراند 2 یکی 350z عالی بود یکی هم skyline!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن.د

        ۳۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        دقیقا! دمت گرم! تویوتاcelica هم وقتی تیونش میکردی از لحاظ شتاب و هندلینگ حرف نداشت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. pouya

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی من هیچ وقت ازش خوشم نیومد.درواقع جزو افرادیم که از پورشه911 خوششون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دمت جییییییییییییییییییییز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. amir.t.

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    من هر مسابقه ی رو دیدم نیسان داخلش بوده و از بیشتر ماشین ها هم سر تره …قبولش دارم /…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hero

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    این گودزیلا حریفاشو شکست نمیده….
    می بلعه !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شروین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    با دو تا توربو شارژر عمه جان منم میتونه رکورد بزنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPS

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      عمت موتور 3800؟!بعد چرا 911 جی تی 3 با دوتا توربو نمیتونه؟!!
      موتور 7000 رو پیکانم ببندی لامبو رو میگیره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hamid gtr

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اره حتما میتونه رکورد بزنه در صورتی که نیسان باشه پورشه لامبورگینی و و و ابر اسپرتهای دیگه هم توربو شارژ 2قلو دارن ولی نتونستن gtrبشن ونمیشن دنیا فقط نیسان بقیه ماشینها بریز دور من خودم لامبورگینی دوس داشتم با اومدن گودزیلای تیرکس نیسان عاشقش شدم و قصد دارم سرمایمو جمع کنم بخرم یکیشو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. میلاد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من دوسش ندارم.همش gtrبسه دیگه.شورشو در اوردن.هی توربو بهش اضافه میکنن بعد ادعاشونم میشه.دنیا اونتادور که بی توربو خورد gtr رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BEST CAR

      ۲۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      همچین میگی جی تی آر به دلیل توربوشه انگار آونتادور 6سیلندره استوکه به نظرت عملکرد موتور v6 توئین توربه 3800 بالاتره یا v12 استوک 6500 خب معلومه لامبورگینی : همچین میگین لامبورگینی آونتادور استوکه انگار 6سیلندر 3800ه شما و اکثر به قول خودشون ماشینبازها فقط کلمه استوک و تیونینگ رو در نظر میگیرین و مقایسه میکنین به خودتون میگین ماشینباز در حالی که اصلا مقایسه جزئیاتی و درست رو انجام نمیدین مثلا یکی بود میگفت بوگاتی استوکه شتابش2.5 هست موتور w16 و چهار توربو داشته باشه به نظرت استوکه توسط کارخانه تا دنده آخر تیونینگ شده برای همین میگن بوگاتی تیونینگ نمیشه چو جا برا تیونینگ نداره . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hamid gtr

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اونتادور ماشین خوبیه ولی نه در حر gtrبزرگ واقعا شرم اوره بخوای این ماشینا رو با چنین سوپر اسپرتی مانند نیسان gtrمقایسه کرد.الان هم که مدل نیسمو اومده با 200هزار دلار قیمت کجا چنین ماشین بزرگی با این قدرت وزیبایی با این قیمت کم گیرت میاد ماشینی که هنولینگش نامبر1؟؟؟؟؟شتابش نامبر1؟؟؟؟؟؟؟همه چیزش تکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. لامبو ایتالیایی آلمانی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بخاطر نام آسیا بهش افتخار میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. جلال

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    همین که همه تیونر ها رفتن سراغش یعنی چقدر ماشین معرکه ایه
    همین که با این قیمت این همه رکورد میزنه هم خودش نشون میده چقدر پتانسیل داره
    لطفا ایراد الکی نگیرید دوستان….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. S.L

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اما اینا هیچکدوم دلیل نمیشه که بخوایم اونو از سوپر اسپورتایه ایتالیایی
      وانگیسی بهتر بدونیماااا.
      (درود برلامبو)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. علی دادا

    ۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ببخشید میشه یه خرده بیشتر توضیح بدید تو 7واندی ثانیه چند تا سرعت میره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Speed Hunter

    ۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بنظر من از لامبورگینی هم بهتره. اگه قیمتاشونو باهم مقایسه کنی می بینی که نیسان gtr می بینی که خیلی بهتره. تازه مدل الفا16 رکورد بوگاتیم زده 0 تا 100 1.7 ثانیه خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. چاپلو

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (488 ديدگاه)

    مهندسای ژاپنی ثابت کردن که علمشون از مهندسای المانی خیلی بیشتره موتور نیسان 3.8 لیتری هس 6 سیلندره 2 تا توربو داره 700 اسبیه و اینهمه رکورد زده اونوقت بوگاتی چی فقط سرعت داره با اون موتور 8 لیتری 16 سیلندر با 4 تا توربو و 1200 اسب قدرت همیشه تو شتاب از جی تی ار کم میاره بوگاتی براحفظ ابروش تنها کاری که میتونه بکنه اینه که یه موتور بزرگتر طراحی کنه و اسبش رو ببره بالا که البته اینجوری وزنش از اینی که هس بیشترم میشه
    خداحافظ بوگاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین معرکس اگه تو ایران بیارنش معرکه ترم میشه به امید آنروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرهاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این یه ماشین نیست این گودزیلاس .گودزیلا
    یه موتور 3.8 لیتری که که 700 اسب بخار قدرت داره
    یعنی حجم کم قدرت بالا .کم تر ماشینایی پیدا میشن که این جور باشن
    رتبه اول درگ
    هر چی از این گودزیلا بگی کمشه. حریف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا