نیسان

صدای دل‌نشین پیشرانه نیسان Z جدید را بشنوید!

برخی افراد می‌گویند نیسان Z 2023 خودروی جدیدی نیست زیرا از همان کد شاسی Z34 مدل پیشین ۳۷۰Z استفاده کرده و پیشرانه VR30DDTT آن نیز چند سالی است در برخی محصولات اینفینیتی بکار می‌رود. همچنین گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو از پدرش به ارث رسیده و به این موارد باید اکسل‌ها و دیفرانسیل را نیز اضافه کرد؛ اما آیا این موارد باعث شده محصول اسپورت نیسان جذابیت کمتری داشته باشد؟ خیر اصلاً.

با ورود به عصر الکتریکی‌ها، نسل جدید Z احتمالاً یکی از آخرین خودروهای اسپورت درون‌سوز خواهد بود. به طرفداران توصیه شده از صدای خوب پیشرانه درون‌سوز این خودرو لذت ببرند و قطعاً نیروگاه ۶ سیلندر نیسان نیز آن‌ها را ناامید نخواهد کرد. این هفته ما فرصت لذت بردن از صدای پیشرانه نسخه پیش‌تولیدی Z جدید را داشته‌ایم.

اگرچه این صدا جذاب‌ترین صدای تولیدی بین پیشرانه‌های ۶ سیلندر بازار نیست اما نیسان به مشتریان گفته که صدای Z جدید بهتر هم خواهد شد. ما نمی‌دانیم منظور نیسان از بهتر شدن صدا چیست اما امیدواریم در آینده صدایی گیراتر و خشن‌تر از اگزوز بیرون آید. اگر همین صدای تولیدی نیز برای لذت شنیداری مالکان کفایت نکند همواره سیستم‌های افترمارکتی هم وجود دارند که صدای پرطنین‌تری را ایجاد می‌کنند.

پیشرانه Z جدید قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند که نسبت به ۳۷۰Z قبلی ۶۸ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتون متر قوی‌تر شده است. اگر خواهان این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک هستید می‌توانید نمونه ۹ سرعته جدید به همراه پدال شیفترها را انتخاب کنید که از GT-R گرفته شده است.

درحالی‌که رقیب اصلی Z جدید یعنی تویوتا سوپرا فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود اما پسرعموی آلمانی آن یعنی ب ام و Z4 به‌صورت کانورتیبل سقف نرم در دسترس است. آیا نسخه رودستر Z هم برای رقابت با بیمر تولید خواهد شد؟ نیسان فعلاً پاسخی به این سؤال نداده اما شاید در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.

شایعاتی هم درباره تولید نسخه احتمالی Z نیسمو به گوش رسیده است. احتمالاً این خودرو به این زودی‌ها دیده نخواهد شد چراکه نسخه عادی Z اوایل سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد و بنابراین شاید در سال ۲۰۲۳ بتوانیم Z نیسمو را ببینیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. I LOVE MY GOD

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    وای عاشقش شدم خیلی عالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. کافر مقدس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (866 ديدگاه)

    این جذابه ماستانگ یا داج چیه

    چی ش جذاب بود کسی فهمید دستشو ببره بالا

    از هر کلیپی یک خبر درست میکنن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
    1. datsun

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      این نظر شماست محبوب نبود این همه سال تولید نمیشد

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    2. AMG GT R

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (530 ديدگاه)

      صد در صد غرش V8 سوپرشارژ از ناله یک v6 توربو جذاب تره
      در ضمن طراحی موستانگ و داج خیلی زیباتر و خشن تره
      اصلا خجالت داره اسم این اسطوره ها رو کنار z بیاری

      اسم هاشون هم خودش گویای همه چیز هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
      1. datsun

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        یکی از خنده دار ترین کارهای دنیا اینه که جلو یه اسطوره مثل نیسان z اسطوره اسطوره کنی.

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
      2. حسین

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (416 ديدگاه)

        در عوض چهارصد اسبش واقعیه نه مثل بعضیا که هشتصد اسب قدرت دارن ولی از سدان های چهار در ششصد اسبی میبازن

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. محمدهادی

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (529 ديدگاه)

          خخخخ😄😄😄

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      3. ماکسیمیلیان

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (159 ديدگاه)

        درود!
        این نظر نشان دهنده ی سلیقه ی شما است ، اما نبایستی این چنین دیدگاه خود را بیان کنیم ؛ در اینطور مواقع دیدگاه محسوب نمی‌شود ، تحمیل کردن و توهین آمیز دو واژه ی مناسب تری هستند!
        البته نصیحتی دوستانه بود ؛ انتخاب با شما است ؛ بنده ی حقیر ، حق جسارت و توهین نداشته ، ندارم و نخواهم داشت!
        با سپاس‌ ، یاعلی🌷

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      4. جناب ایکس

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (780 ديدگاه)

        یکی ناله کننده ترین ماشینای دنیا همین وی هستای سوپر شارژه. تو گرند تور هم جرمی کلارکسون همش میگه. اصلا همین که گفتی زد در حد موستانگ و اینا نیست یعنی که چیزی در این باره نمیدونی و الکی نظر میدی. حداقل بعضیا اگه نمیدونن (که عیب نیست) نظر الکی هم نمیدن. مشکل کشور ا همینه. مثلا کشتیگیر میاد میشه نماینده مجلس یا مثلا کسی که یه عکس با شرت ورزشی نداره میاد میشه فلان یا هزار جور اینطور پست و جایگاها خودتونم خیلی ازش شنیدین

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    3. احمدرضا

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      چون صدای اونا جذابه که قطعن هست
      این نمی تونه جذاب باشه؟

      شما نمی تونی دوتاش رو در کنار هم در نظر بگیری؟ 😐

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      صدای اگزوز در واقع همون صدای کیت اگزوزه منتها کیت اگزوز روی هشت سیلندرا بهتر از ۶ سیلندرا کار میکته ، درست نیست یه اسطوره رو بخاطر کیت اگزوز یه ماشین دیگه پایین بکشیم حتی اگه اوناهم اسطوره بودن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    5. Sina10

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2008 ديدگاه)

      شما تا دیروز میگفتین صدای موتور فلانه و بهمانه و این چیزا الان درباره صدای موتور نیسان z و موستانگ چلنجر نظر میدین؟
      تا دیروز نظرتون این بود هر کسی درباره صوای موتوز نظر میده سطح دانش خودروییش در حد پرشیا و پرایده و اینجور حرفا ، الان چرا خودتون درباره اش نظر دادین؟
      دوست گرامی صدای موتور خیلی مهمه واسه یه ماشین باز و یا علاقه مندان واقعی خودرو
      صدای V8 و یا ۶ سیلتدر هر کدوم جذابیت های خاص خودشونو دارن ،
      صدای کلاسیک یه جگوار F تایپ جذابیت خودشو داره ، یا صدای زیبای بنتلی یا صدای یه LFA هر کدوم به روش خودشون جذابن
      یه V8 سوپرشارژر جذابیتش با یه تنفس طبیعی خیلی فرق داره

      رانندگی ها هم همینطور ، چلنجر ماستنگ قدرتمند و خشن هستن ، مخصوصا چلنجر که کلا واسه خط مستقیمه ، اما نیسان Z بیشتر برای دریفت یا کار های دقیق تر مناسبه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  3. امیرعلی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    من که نسل قبل رو بیشتر دوست داشتن من یک چیز رو بدون تعصب میگم و بدونید که نمیخوام هیت بدم ولی شرکت های ژاپنی خیلی دارن کم کاری میکنن دیر نسل عوض میکنن اگر هم عوض کنن از همه تکنولوژی ها استفاده نمی‌کنند یا خیلی طراحی های مسخره ای دارن دوباره هم میگم قصد هیت دادن ندارم و خودم هم از
    طرفدار های ماشین های ژاپنی هستم ولی باید قبول کنیم حقیقت رو.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (104 ديدگاه)

      منم با شما موافقم نسل قبلی واقعا یه شاهکار بود جذاب و دیدنی ولی از این نسل اصلا خوشم نمیاد که هیچ حتی این طرح با چهره خندان لایق اسم نیسان z با اون گل گیر های پهن خشن نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ارشیاsvj

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      منم موافقم
      نسل قبلی طراحیش خیلی بهتر بود.
      ولی بقیه چیزا این خیلی بهتره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Nima

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    صداش شبیه ۶ سیلندر هاى سدان بود.
    اصلا جذاب نبود.
    ۴٠٠ اسب ماشینه مثلا!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  5. امیر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین باحالی دوستش دارم. ولی آنچنان صدایی من نشنیدم. ظاهر خوبی هم داره اتفاقا
    ولی ۳۷۰z قشنگ تر بود.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. کیان

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (708 ديدگاه)

      من فکر میکنم ک ممکنه مثه یه اپشن تو تریمهای مختلف کیت اگزوز داشته باشه نیسان زی عزیز
      شاید اولین کلیپ ک دیدم مثلا با کیت خاموش بوده یا بدون کیت، بنظرم این فرضیه میتونه منطقی باشه
      چون بین خیلی از خودروسازها و اسپرت سازها مرسوم هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  6. datsun

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    تو کلیپ دوم صداش تقریبا مثل gtr خفه تر در کل جذابه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      کلیپ دوم خیلی ادیت داره، ولی کلیپ اول کاملا صدای خالص ماشینه. که واقعا صدای خاصی نداره 🙁 من عاشق زد جدید هستم، بنظرم بهترین انتخابه تو رنج قیمتی ۴۰ هزارتا
      ولی صداش توی اون کلیپ مالی نبود. البته با همون صدا هم اگه تو دستزسم بود حتما میخریدمش!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. مازیار

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (668 ديدگاه)

    صدای اگزوز اتومبیلها رو از بلندگوی تلفن همراه

    میشه شنید اما نمیشه راجع بهشون قضاوت کرد

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. جناب ایکس

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (780 ديدگاه)

      دقیقا. صدای ماشینا باید با میکروفن های مخصوصی گرفته بشه (نه آنچنان عجیب غریب ولی میکروفن خاص خودشو داره)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (865 ديدگاه)

    این نسل خیلی زیبا هستش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (952 ديدگاه)

    واقعا طراحی سادشو دوست دارم مخصوصا نمای عقبش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    نمای عقبش دوست داشتنیه کاش رو جلو هم کمی بیشتر کار میکردن تا یه اسپورت ایده آل میشد.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. حسین دهمرد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1827 ديدگاه)

    شبیه برقی ها شده یه طرحی انیمیشنی داره که من زیاد خوشم نیومد. صدا هم چندان موافق صدا تو ماشین نیستم حتی لامبورگینی باید موقع روندن آرامش داشته باشه.
    واسه صدا هیچی جای موتور سنگین رو نمیگیره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  12. حسن

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (268 ديدگاه)

    اسطوره اسطورهها

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  13. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2395 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوب و دوست داشتنی هست ولی فقط یه اشکال داره ، ماشین ژاپنیه و تیوتن کردنش ، نیسان زی ماشین تیون پذیری نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اینو جدی گفتی؟
      نیسان زد تیون پذیر نییییییست؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. میثم

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    دم نیسان گرم آبروداری کرد
    تویوتا که با دست خودش اسطورشو برد زیر سوال

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. محمدهادی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (529 ديدگاه)

    صداش دقیقا صدای یه اسپرت معمولیه
    ولی خودش اصلا ماشین معمولی نیست
    نیسان زی فقط نسخه نهاییش ینی نیسمو
    اصل صدای موتور رو تو اون نسخه خواهید شنید
    من این ماشینو خیلی دوست دارم
    سقفش چه شیب لاتی داره تا انتهای ماشین
    دمشگرم با این طراحی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. علی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    نسل قبلی زیباترین نیسانی هست که تابحال دیدم. آدمو بوجد میآورد نسل جدید جالب و جذاب نیست هرچند خوبه ولی این طرح لیاقت نیسان z بودن رو نداره بنظرم البته منظورم طرح بیرونی هست ولی باطن از نسل قبلی هم بهتر خواهد بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. جناب ایکس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (780 ديدگاه)

    بنظرم دلش نیومد خیلی گاز بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2948 ديدگاه)

    انچنان صدای دلنشینی هم نداشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. علی احمدی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مطمئنا معیارها و سلایق فرق میکنه…ولی برای من صدای اگزوز پیکان جوانان دلنشین ترینه…تلفیق گوشنوازی و حس نوستالوژیک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. آریا ماشین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    همین الان هم از قلدر های کلاس اسپرته
    نیسان ۴۰۰z نیسمو که بیاد کل اسپرت ها رو قتل عام میکنه و میشه سریع ترین اسپرت جهان بالاتر از پورشه و آئودی و لوتوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. M.K karimi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    واقعا برام سواله که دوستانی که اینقدر با تعصب از این مدل حمایت میکنن واقعا باور دارن که این نیسانz همون نیسانz هست….؟!؟!
    اصلا درک نمیکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا