نیسان

معرفی فیس‌لیفت نیسان اسکای‌لاین با دماغه‌ای مشابه GT-R

اینفینیتی Q50 در ژاپن با نام نیسان اسکای‌لاین عرضه می‌شود و حالا سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ بروز شده از این سدان را برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرده است. اسکای‌لاین در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ جلوپنجرهٔ V-Motion معروف نیسان است که نمایی مشابه GT-R به خودرو بخشیده است. در بخش عقبی نیز گرافیک داخلی جدیدی با دو بخش دایره‌ای برای چراغ‌ها طراحی شده است.

اما مهم‌ترین ویژگی در نسخهٔ بروز شدهٔ اسکای‌لاین تجهیز آن به تکنولوژی رانندگی نیمه خودران ProPILOT 2.0 نیسان است. به گفتهٔ نیسان، این اولین سیستم کمک‌رانندهٔ دنیا محسوب می‌شود که هدایت در رانندگی بزرگراهی را با قابلیت رانندگی خودکار در یک خط ترکیب کرده است. این سیستم که با سیستم ناوبری خودرو کار می‌کند می‌تواند خودرو را در بزرگراه در یک خط بدون هیچ‌گونه دخالتی از سوی راننده هدایت کند.

برای استفاده از این سیستم، راننده باید مقصد خود را در سیستم ناوبری وارد کرده و مسیر خود را تعیین کند. سپس هنگامی‌که خودرو وارد بزرگراه شود، سیستم رانندگی نیمه‌خودکار فعال می‌گردد. در این صورت راننده می‌تواند دست‌های خود را از روی غربیلک فرمان بردارد اما تغییر خط باید به‌صورت دستی صورت گیرد. اگر تغییر خط ضروری باشد نیز سیستم از طریق هشدارهای صوتی و تصویری به راننده اطلاع می‌دهد و راننده باید با قرار دادن دست‌های خود روی غربیلک فرمان، تغییر خط را تأیید کند. در این صورت سیستم ProPILOT در تکمیل این مانور به راننده کمک می‌کند.

به‌منظور حصول اطمینان از اینکه راننده بیش‌ازحد به سیستم ProPILOT تکیه نکند، سیستم بر میزان توجه راننده نظارت می‌کند و اگر حس کند راننده توجه کافی ندارد اقدام به هشدار دادن می‌کند. در این صورت اگر راننده به هشدار واکنشی نشان ندهد، سیستم چراغ‌های خطر را روشن کرده ماشین را به آهستگی متوقف می‌کند.

نیسان پیش‌ازاین اسکای‌لاین را با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک نمونهٔ هیبریدی در تیپ‌های GT، GT Type P و GT Type SP عرضه می‌کرد. پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی که از مرسدس بنز گرفته شده ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۶۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این مدل در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

حال اما هم‌زمان با این به‌روزرسانی، نیسان نسخهٔ جدیدی را هم برای اسکای‌لاین ارائه کرده که ۴۰۰R نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین قوی‌ترین نسخهٔ اسکای‌لاین محسوب می‌شود. مدل ۴۰۰R اما صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    دوستان داشبورد ماشین شبیه دنا نشده؟??????از فردا دنا سوارا میان میگن نیسان از ماشین ما اسکی رفته و دنا رو با القاب کینگ و سلطان خطاب میکنن?ولی جدا از شوخی دم نیسان گرم که همچین ماشین شیک و با کیفیتی رو اونم با تکنولوژی نیمه خودران با یه قیمت خیلی معقول میده بیرون تا افراد بیشتری لذت زندگی تو عصر مدرن رو بچشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا به همین فکر میکردم ??
      اما خارج از شوخی، فرم کلی ماشین شبیه سدان‌های مزدا شده
      و البته همین که ژاپنیه و بازوی لوکس نیسان، اعتبارش بالاست مسلماً

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      بهیچ وجه. نیسان 10 سال پیش روی اینفینیتی چنین داشبوردی ارائه کرد. بنابراین دنا از روی این کپی کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    جلو پنجرش شبیه لبای خشایار شده تو سریال زیر آسمان شهر ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چه تشبیهی ????
      احتمالا از همون الهام گرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سی بی آر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    -عقب ماشین یه کپی ریزی از مزدا رفته
    -جلو ماشینو یه کپی ریزی از هیوندای رفته
    -لچکی درب عقب خودرو رو هم یه کپی ریزی از بی ام و رفته
    -داشبورد رو هم که یه کپی ریزی از هیوندای رفته
    و در آخر شده نیسان
    ریزه ریزه جمع گردد تا خودرو شود, جالبی اینجاست که اگه این خودرو را چینی ها میزدنند شصت نفر میومدند میگفتن کپیه و فلانه و بیسار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      یعنی شما تو عمرت ماشینی به اسم اینفینیتی ندیدی ؟؟؟ برو یه سرچ بزن بعد ببین کی از کی کپی رفته،چینیا اینقدر کپ میزنند همه شرکتا از دستشون شکایت میکنند،جلوش کپ کرگردن مشهور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (812 ديدگاه)

      کپی؟ مگه خودروساز محلی و درجه چندمیه که کپی بزنه . اصلا میفهمی چی مینویسی برادر من
      اکثر برندهای نوپای چینی براحتی و به وضوح کپی میکنن چراکه سرشون تو سرا نیست و بازارهای هدف سطح پایین رو برای فروششون نشونه میگیرن و پول طراحی نمیدن یا ندارن که بدن. قوانین سختگیرانه ای هم تو اون بازارها حاکم نیست که به نقض حقوق سایر تولید کننده ها گیر بده
      در حالی که نیسان و سایر برندهای معتبر خودروسازی که میشناسیم در بازارهای جهانی حضور فعال دارند و واحدهای تحقیق و توسعه و طراحیشون از نظر بودجه و وسعت همیشه در رقابت اند. اینها حتی سرسوزنی از حقوق و پتنت های یکدیگر رو نقض کنن به میلیون ها دلار غرامت محکوم میشن. چسبوندن واژه کپی به محصولات اینها جنبه جوک داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چراغ عقب اینو ببین بعد برو چراغ عقب مزدا3. روهم ببین
      چراغ جلو اینو ببین بعد برو فرم چراغ های محصولات هیوندای رو هم ببین
      بعد بدون تعصب طراحی این خودرو رو ببین و یه سرچم بزن خودروهای مرتبط رو ببین بعد میفهمید چی نوشتید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Alireza

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    جلو پنجرخود اینفینیتی خیلی خوشکلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    این کجاش جدید شده

    نیسان رو ریختن تو اینفینیتی
    یا
    اینفینیتی رو ریختن تو نیسان
    یا
    جلوپنجره GTR رو ریختن تو اینفینیتی نیسان

    بنظر من که مسخره ترین کاری بوده که نیسان در این چند ساله انجام داده ، البته قبلاً هم انجام داده و اون هم ماکسیمایی بود که برای اینفیتی بوده و در ایران منتاژ میشده بدون علامت اینفینیتی (( لطفاً نگید به دلیل ناشناخته بودن اینفینیتی در ایران با اسم نیسان ارائه میشد ، این را در نظر بگیرید که اینفیتی لوکس به حساب میاد و نه اقتصادی که نیسان با این کار فقط ارزش اینفینیتی را برده زیره سئوال )؟.

    مثل این میمونه که لکسوس nx در یکجا لکسوس باشه و در جای دیگه فقط بیان علامت تویوتا را بجای لکسوس بچسبونند روش .

    این برای خودروسازانی در قاره های مختلف مشکلی نداره ، مثل(( اپل ، شورولت ، واکسهال )) یا (( تویوتا ، دایهاتسو ، ایسوزو )) ایرادی نداری که یک خودروی اقتصادی هستند ، اما برای لوکس سازانی مثل اینفینیتی بنظر من زشته و برای همینه که اینفینیتی با اینکه خودم عاشقشون هستم ولی همیشه در پَس لکسوس و آکورا قرار گرفته اند .

    نیسان با این کار ، شاخه لوکس ساز خودش اینفیتی را برده زیر سئوال و نه چیز دیگر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    والا خسته شدیم انقد گفتن فلان ماشین شبیه بهمان ماشینه. خب یارو که چراغ جلو طراحی میکنه باید گرد باشه یا بیضی یا مربع. تو ایران سمند عادی داریم ال‌ایکس داریم سورن و دنا داریم که تفاوتشون ی چراغ یا سپره ملت هم واسشون سر و دست میشکونن و نمیگن همشون یکی هستن ولی به نیسان میگن کپی ماشین چینی و هیوندای و بی‌ام‌و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. datsun

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    اسکای لاین چیزی حدود شصت سال بدون وقفه برای بازار ژاپن تولید شده پنج نسل از اون با پسوند gtr تولید شد و خودروها ی اسپورتی بودن که در تاریخ خودرو سازی ماندگار شدن ,, وقتی gtr r35 تولید شد نام اسکای لاین حذف شد و اسکای لاین همون سدان لوکس شد درست مثل نسل اول که 1957 توسط زیر برند نیسان یعنی پرنس موتورز تولید شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ح.ع

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خدایا با این ملت جهان سومی چیکار کنیم؟یه کلمه کپی رو یاد گرفتن دیگه هر خودروساز پدر مادر دار و بی پدر و مادری رو محکوم به کپی میکنن!!جلو رو ازین کپی کرده بغل رو ازون کپی کرده و پشت رو هم از اون یکی کپی کرده!یعنی هیچکی تو دنیا نفهمید الا تیز هوشهای جهان سومی پراید سوار ما !!بسه دیگه..حالمونو با این کلمه کپی بهم زدین…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا