هوندا

حذف هوندا فیت و سیویک کوپه از بازار آمریکای شمالی

در سال ۲۰۲۱ در سبد محصولات هوندا در آمریکای شمالی تغییراتی صورت خواهد گرفت زیرا قرار است مدل‌های فیت و سیویک کوپه از این بازار حذف شوند. هرچند هوندا نسل جدید فیت را در خارج از ایالات‌متحده معرفی کرده است اما به گفتهٔ اتوموتیو نیوز، عرضهٔ این هاچ‌بک کوچک دیگر در آمریکا توجیه و صرفهٔ اقتصادی ندارد. هرچند این خبر ناراحت‌کننده‌ای است اما فروش فیت طی چند سال گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافته است. درحالی‌که در سال ۲۰۱۶ تعداد ۵۶,۶۳۰ دستگاه فیت در ایالات‌متحده به فروش رسید، این رقم در دو سال گذشته به حدود ۳۵ هزار دستگاه کاهش یافته است؛ بنابراین با توجه به این فروش پایین، به نظر می‌رسد عرضهٔ نسل جدید فیت در آمریکا منطقی نباشد.

اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فیت تنها خودرویی نیست که به‌زودی از سبد محصولات هوندا در آمریکا حذف خواهد شد چراکه همین سرنوشت در انتظار سیویک کوپه هم هست. این خبر می‌تواند ناراحت‌کننده‌تر از حذف فیت باشد زیرا این ماشین یکی از معدود کوپه‌های غیرلوکس بازار آمریکا محسوب می‌شود. بااین‌حال، فروش سیویک کوپه هم مثل فیت در حال کاهش است. به گفتهٔ هوندا، چهار سال پیش نسخهٔ کوپه ۱۶ درصد از کل فروش سیویک در آمریکا را تشکیل می‌داد اما حالا این میزان به تنها ۶ درصد کاهش یافته است.

اما خبرهای بد برای طرفداران هوندا به این دو مورد ختم نمی‌شود زیرا گفته شده به‌زودی ارائهٔ گیربکس دستی برای آکورد هم خاتمه خواهد یافت. هرچند گیربکس‌های دستی برای طرفداران لذت رانندگی و خودرودوستان جذاب هستند اما به گفتهٔ هوندا تنها ۲ درصد از خریداران آکورد گیربکس دستی را انتخاب می‌کنند. این شرکت همچنین گفته است که تولید آکورد با گیربکس دستی در ماه دسامبر پایان یافته است. این اصلاحات هوندا در سبد محصولات آمریکایی خود در حالی صورت گرفته که گفته می‌شود این شرکت ژاپنی هم‌اکنون در حال کار روی نسل بعدی سیویک و همین‌طور نسخهٔ بروز شدهٔ آکورد است. به گفتهٔ دستیار معاون ارشد هوندا «گری رابینسون»، این شرکت خیلی به سیویک و آکورد توجه خواهد کرد زیرا این دو مدل تصویر برند هوندا را در ایالات‌متحده ایجاد کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    جهان خودرو به سمت کاربردی بودن میره دهه ۶۰ کادیلاک های ۶متری ۲در تواید میکردن با فروش بیشتر یا ساشی بلند های غول پیکر جی ام سی ۲در
    الان خودروهایی مثل مینی هم مجبورن خودروی شاسی بلند ۴ در تولید کنن تا فروش بیشتری داشته باشن
    وگرنه سیویک کوپه از زیباترین خودرو های حال حاضر جهانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sattar

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    به شخصه خیلی شرکت هکندا دوست دارم و براش احترام قائلم اما هر چه زمان میگذره خبرای ناراحت کننده برای خودرو دوستان از جمله خودم بیشتر میشه و همه خودرو ساز ها رو در بر میگیره…
    به امید روزی که دنیای کراس و SUV به جای سدان و کوپه هر روز کوچک و کوچک تر بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    شاسی بلند ها دارن کلاس های دیگه رو نابود میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا