هونداهیوندای

مسابقه درگ هیوندای i30 N و هوندا سیویک تایپ R

دست مشتریان آمریکایی از رسیدن به هاچبک های داغ زیادی کوتاه است هرچند بازارهای دیگر در سراسر جهان خوش‌شانس‌تر هستند. وب‌سایت Cars.co.za در آفریقای جنوبی فرصت روبرو کردن سه هاچبک داغ را با یکدیگر داشته است. ما قبلاً مسابقه درگ فولکس‌واگن گلف GTI TCR با هیوندای i30 N و همچنین درگ هاچبک ژرمن‌ها با هوندا سیویک تایپ R را دیده‌ایم و حالا نوبت به روبرو شدن دو حریف شرق آسیایی با یکدیگر فرا رسیده است.

هوندا سیویک تایپ R از پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند درحالی‌که هیوندای به پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متر مجهز است. این دو خودرو از نظر وزنی با یکدیگر اختلاف کمی دارند و همین امر باعث می‌شود درگ منصفانه‌تری را شاهد باشیم. نکته دیگر اینکه هر دو خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کنند.

در این مسابقه حیثیتی هیوندای استارت بهتری داشته و تا نیمه‌های مسابقه برتری خود را حفظ می‌کند اما پیشرانه قدرتمندتر هوندا باعث می‌شود آب رفته به جوی بازگردد. سیویک تایپ R با فاصله حدود یک خودرو سریع‌تر از هیوندای خط پایان را ترک می‌کند و رتبه اول را به دست می‌آورد. هوندا در باقی مسابقه نیز به لطف قوای محرکه قوی‌تر خود برتری‌اش را حفظ می‌کند.

نقش راننده را نمی‌توان در چنین درگ هایی نادیده گرفت هرچند استارت بهتر هیوندای ثابت کرد هوندا در بحث پرفورمنس برتری محسوسی دارد. نسل جدید هوندا سیویک در راه است هرچند مشخص نیست که آیا این خودروساز ژاپنی بازهم قدرت محصول افسانه‌ای خود را افزایش خواهد داد یا خیر چرا که این دو خودرو هم توانسته گلف اسطوره‌ای را شکست دهد و هم هیوندای را.

البته گلف GTI TCR جدید نیز در راه بوده و این خودرو قدرت بیشتری خواهد داشت و بی‌شک رقابت فشرده‌ای را خواهید دید.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. ارشیاSVJ

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    از هیچ کدوم خوشم نمیاد.
    FWD😒😒😒

    موافقم ۷
    مخالفم ۳۸
    1. محمدهادی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      برای اینکه نمیتونی خودتو توجیه کنی که وقتی جایی خبری از لامبوها و مکلارن ها و فراری ها نیست،وجود یه سیویک تایپ آر چقد میتونه غنیمت جنگی بزرگی باشه

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۴
  2. Ho3in

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (360 ديدگاه)

    دف عقب یا چهار چرخ
    درسته دف جلو مزیت های خودشو داره
    ولی واقعا حال نمیده روندنش
    ولی از الکتریکی بهتره 😁
    #اخرین مقاومت در مقابل الکتریکی شدن🤣

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
    1. Hadi

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2193 ديدگاه)

      درسته که دیفرانسیل جلو حال نمیده…
      ولی سیویک یکی از بهترین هندلینگ ها رو داره…

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۶
      1. مهدی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (704 ديدگاه)

        اره درسته

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
    2. ♤Angus_812♤

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      دوستان یه جور راجب دیفرانسیل اینا نظر میدین
      ادم فکر میکنه ماشین زیر پاتون g واگن ۶×۶
      هاچ بک ها به خاطر فرم بدنه باید دف جلو باشن
      و طراحی پلت فرم دف عقب برای این ماشینا هزینه بیهودس چون قیمتشون میرسه به ماشینای اسپرت و کسی حاضر نیست پول کوپه رو بده هاچ بک

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
      1. کیان

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (592 ديدگاه)

        کلا درست میگی
        ما ایرانیها بیشتر مواقع نق نق میکنیم فقط
        کلا عادتمون این شده همیشه قیاسهای اشتباه داشتت باشیم و با ایده ال هایی غیرمنطقی زندگی و مقایسه کنیم.
        باور من همین هوندا ک هیچ، همین هیوندای ک من کلی از هیوندای بدم میاد تو ایران به قیمت بفروشند میرم میخرم میذارم زیرپام کلی هم به به میکنم.
        اینجا همه یا بنتلی و رولزویس دارن یا کادیلاک اسکالید و رنجرور …
        بابا طرف با پراید هاچبک تو قیافس بعدش بنظرت یکی از اینا رو ببینه اصلا اسمش و یادش میره چ برسه بخواد بگه دیفرانسیل عقب یا جلو یا هندلینگ فلان و …
        بیایید یکم مثبت نگاه کنیم

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۳
    3. R@m!n

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      یه جوری می گی آخرین مقاومت در مقابل الکتریکی شدن انگار همه یه الکتریکی تو گاراژ داریم تمام کشورم خودروهای تسلا گرفتن برو تو صف CNG بزن هموطن 😂😂

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    قاتل این ماشینا پژو ۳۰۸ جی تی هست که چیزی به رونماییش نمونده ……تست های جاده ای شو داره طی میکنه ….. هرچند مگان RS هم فوق العاده هستش و رکوردهای بی نظیری داره …‌

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۱
    1. مهدی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (704 ديدگاه)

      رنو مگان ار اس سریع ترین ماشین هاچ بک و دیف جلوی جهنم سبزه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۶
  4. زیزیگولو

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1891 ديدگاه)

    به نظر من هر دو هاچبکایی هستن که بدرد زندگی روزمره شلوغو پر ترافیک شهری میخورن

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (704 ديدگاه)

      اره خیلی بدرد چیزای دیگه نمیخورن

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
    2. Ahmedreza2002

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1174 ديدگاه)

      یه هاچبک ۳۰۰ اسبی به جز رانندگی شهری ب درد کارای دیگه ای هم میخوره

      برا منظوری ک شما گفتی صد اسبم کافیه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1891 ديدگاه)

        منظور من حجم پیشرانه و قدرت موتور نیستش …. منظورم جمعو جور بودن و ابعاد کوچیک این دوتا ماشینه

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  5. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (704 ديدگاه)

    ولی سیویک یه زره اسپرت تره

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  6. میثم

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1417 ديدگاه)

    جدای از درگ، وقتی اسم آفریقا به گوشم میاد ناخودآگاه گرسنگی و فقر به ذهنم میاد
    ولی سطح زندگی رو ببینید که چه ماشینایی سوار میشن
    البته آفریقای جنوبی جدای از باقی آفریقاست

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  7. سعید تویوتا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اول اینکه بایدبگم دم هیوندا گرم واسه این ماشیناییکه میسازه خوب خودشو بالا کشیده و با رقبامیجنگه ازجسراتش واقعا خوشم میاد
    دوم اینکه فقط ژاپن!!اول تویوتا بعد هوندا!
    ژاپن عالیه و باید تو این درگ سیویک میبرد همه هم میدونن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا