دوئل کادیلاک ATS کوپه و هوندا آکورد کوپه

در یکی دیگر از قسمت‌های دور دوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به کوپه‌های متوسط رسیده است. در نخستین دوئل این گروه، دو کوپهٔ بسیار قدرتمند یعنی شورولت کامارو ZL1 و جگوار F تایپ SVR به مصاف یکدیگر رفتند که طی این رقابت جمعاً در سایت و کانال تلگرام پدال تعداد 1766 رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامارو ZL1 با کسب 1103 رأی یا به‌عبارت‌دیگر 62 درصد از کل آراء توانست بر F تایپ SVR با 663 رأی پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی راه یابد. حالا در دور دوم رقابت‌های گروه کوپه‌های متوسط، دو کوپهٔ ضعیف‌تر و ارزان‌تر به دیدار هم رفته‌اند. این دو خودرو، کادیلاک ATS کوپه و هوندا آکورد کوپه هستند.

شورلت کامارو

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

؟

؟

مرسدس بنز C کلاس کوپه

اینفینیتی Q60

ب‌ام‌و سری 4

فورد موستانگ

؟

؟

آئودی A5

لکسس RC

؟

کادیلاک ATS کوپه

ATS یکی از ساخته‌های نسبتاً کم‌سابقهٔ کادیلاک است چراکه برای نخستین بار به‌عنوان یک خودروی کامپکت لوکس در سال 2012 در دو نسخهٔ سدان و کوپه معرفی شد. ATS در اصل به‌عنوان جایگزینی برای سدان نه‌چندان موفق BLS ارائه شده است که البته BLS تنها به‌صورت سدان و استیشن تولید می‌شد و خودرویی دیفرانسیل جلو بود. ATS اما بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفا جنرال موتورز ساخته شده است که با نسل ششم شورلت کامارو هم مشترک است. نسخهٔ سدان کادیلاک ATS به‌عنوان خودرویی لوکس با رقبایی چون مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری 3، آئودی A4 و لکسس IC روبرو است درحالی‌که ATS کوپه با مرسدس بنز C کلاس کوپه، ب‌ام‌و سری 4، آئودی A5 و لکسس RC به رقابت می‌پردازد. نسخهٔ کوپهٔ ATS از همه لحاظ مشترکات زیادی با برادر سدان خود دارد که ازجملهٔ این اشتراکات می‌تواند به پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها اشاره کرد. برای این خودرو موتورهای مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر ارائه می‌شود که نهایتاً به نسخهٔ اسپرت، قدرتمند و عملکردی ATS-V ختم می‌شود. خودرویی که پنجه در پنجهٔ ساخته‌های AMG و M Power می‌اندازد. ولی ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، ضعیف‌ترین پیشرانهٔ V6 کادیلاک ATS را برگزیده‌ایم که یک نمونهٔ 3.6 لیتری تنفس طبیعی با 320 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

هوندا آکورد کوپه

هوندا آکورد خودروی کاملاً شناخته‌شده‌ای است. البته اکثراً آکورد با نسخهٔ سدان خود شناخته می‌شود چراکه این سدان ژاپنی برای چندین سال است که به همراه تویوتا کمری از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده هستند؛ اما آکورد غیر از سدان، در نسخهٔ کوپه هم تولید می‌شود که هرچند شاید مانند نمونهٔ سدان شناخته‌شده نباشد اما آکورد کوپه هم خودروی بسیار باسابقه‌ای است. آکورد برای اولین بار در سال 1976 پا به این جهان گذاشت اما در ابتدا خبری از نسخهٔ کوپه نبود تا اینکه از نسل سوم که در سال 1986 معرفی شد، نمونهٔ کوپه هم به خانوادهٔ آکورد افزوده شد. از آن سال تابه‌حال آکورد کوپه تقریباً همواره شانه‌به‌شانهٔ نسخهٔ سدان تولید شده و در بازار حضور داشته است. هوندا آکورد هم‌اکنون در نسل نهم خود قرار دارد که در سال 2012 معرفی شد و سال گذشته هم نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن به بازار آمد. آکورد کوپه اشتراکات فراوانی با نسخهٔ سدان خود دارد اما در ظاهر با تغییراتی از نمونهٔ سدان متمایز شده است درحالی‌که همچنان ارتباط خود با برادر سدانش را نشان می‌دهد. آکورد کوپه مانند نسخهٔ سدان، خودرویی دیفرانسیل جلو است که بنابراین از این لحاظ با کادیلاک ATS کوپه تفاوت دارد. همچنین این کوپهٔ ژاپنی برخلاف کادیلاک یک کوپهٔ لوکس و پریمیوم نیست و در سطحی پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد اما از لحاظ مشخصات فنی تقریباً با رقیب آمریکایی برابری می‌کند. آکورد کوپه با یک موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی در این دوئل شرکت کرده است.

 

مشخصات فنی

کادیلاک ATS کوپه هوندا آکورد کوپه
پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 320 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 375 نیوتن متر 340 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب جلو
شتاب صفرتاصد 5.6 ثانیه 5.6 ثانیه
مسافت 400 متر 14.1 ثانیه 14.2 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر/ساعت 205 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.2 لیتر 8.9 لیتر
وزن 1615 کیلوگرم 1610 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.81 متر
حجم صندوق بار 283 لیتر 368 لیتر
قیمت پایه 46,145 دلار 31,860 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

63 دیدگاه

  1. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4942 دیدگاه) ,

    با احترام کامل به سلىقه رفقاى ژاپنى باز به کادیلاک. راى مىدم

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4942 دیدگاه) ,

      دوستان امریکاى بازم امروز مىخوام براتون تو اىن قسمت که کادیلاک هست در مورد تارىخچه کادیلاک سوىل صحبت کنم
      دوستان کادىلک در سال 1975 دل سوىل رو که ىه سدان ساىز متوسط بود رو عرضه کرد
      کادىلاک در مدل سوىل نهایت دست و دلبازى رو در استفاده از مواد با کىفىت بکار برد
      اگه داخل سوىل نشسته باشد منظور من رو بهتر درک مىکنىد
      کادىلک سوىل مجهز به موتور انژکتورى 350 ساخت الدزموبىل بود و قدرت موتورش 180 اسب با گشتاور نزدىک به 370 نىوتن هست
      گىربگس اتوماتىک اىن ماشىن th400 هستش و 3 سرعته هست
      تجربه اى که از سوارى سوىل داشتم عالى بود
      وقتى پشت فرمون سوىل مىشىنىد همه چىز در نهاىت ارگونومى هستش و کاملا در دسترس
      از امکانات سوىل مىشه به 4 چرخ مجهز به ترمز دىسکى خنک شونده.سىستم تعلىق روغنى از 1975 تا 1977 و برقى در مدلهاى 1977 به بعد. سىستم تهوىه مجزا. صندلىهاى 8 جهته برقى. سنسور الکول براى راننده. صندوق پران برقى. چراق مطالعه. 4 عدد شىشه برقى. دزدگىر استاندارد+ قفل مرکزى و……… اشاره کرد
      نکته جالب براى سوىل اىنکه پلتفرمش با شورولت نوا کاملا ىکسان هستش
      قىمت سوىل در زمان عرضه حدود 15000 دلار بوده

      پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4942 دیدگاه) ,

          پرهام جان در مدلهاى 1977 به قبل هىدروماتىک بوده

      1. asa
        سوابق: (575 دیدگاه) ,

        سویل بی نظیر. وقتی تو خیابون راه میره نا خوداگاه همه نگاش میکنند. اصلا وقتی سویل از پشت به من نزدیک میشه بدون اینکه ببینمش متوجه میشم. !!دوستانم هم تعجب میکردند .انگار من و سویل روحمون یکی هست .
        با اون شیب زیبای بدنش که قسمت جلو و کاپوت شو آورده بالا (مثل ماستنگ ۶۹ )انگار که داره میگه: این جاده واسه منه، نبینم کسی جلوم باشه ??
        به قول خودت وقتی سوار سویلی دیگه چهار چرخ های اطرافت ماشین به حساب نمیان. ???
        راستی علی جان پلت‌فرم سویل مگه با اسکای لارک یکی نبود؟

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4942 دیدگاه) ,

          Asa
          دادا پلتفرم اسکاى لارک و سوىل با نوا ىکى هست

      2. asa
        سوابق: (575 دیدگاه) ,

        دوستان دیس لایک هایی که به بچه های آمریکایی باز داده میشه یکم مشکوک و غیر عادی نیست؟
        مثلا اینجا علی نوا فقط سویل رو معرفی کرده واطلاعات داده که همش هم درست هست. پس چرا باید اینقدر دیس لایک داشته باشه . تازه یکدفعه سه تا چهارتا میره بالا!!!!!

        پاسخ
        1. فيصل
          سوابق: (352 دیدگاه) ,

          اونی که به علی شوی نوا فله ای دیسلایک میده همونه که تو کامنتا موعظه میکنه تعصب رو بذارید کنار و به نظرات بقیه احترام بزارید و بچه ها رو هدایت میکنه به بهشت.
          علی اطلاعات میده راجب تاریخچه سویل و نصف دیسلایک دادن بابت اطلاعات علی تو پست مربوط به کادیلاک.
          واقعا اعضای پدال چجور انسانهایی هستند?

        2. Mahmood
          سوابق: (196 دیدگاه) ,

          درسته asa عزیز منم دقت کردم به این موضوع.

    2. شاهين
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      این دوتا اصلا نباید کوپه میشدن! آخه شما استایل رو بیین..جفتشون با کلاس و با شخصیتن مخصوصا هادیلاک.بیشتر به این میخورن که لیموزین بشن تا کوپه.به اکورد رای دادم چون حداقل از لحاظ ظاهری بیشتر به کوپه شبیهه

      پاسخ
    3. Fericuda
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      به خدا قسم که اگر کادیلاک رو با موتور پیکان هم میدادن بازم انتخابش میکردم
      شما اصن کادیلاک داشتنو با هوندا داشتن مقایسه کن
      مگه میشه کادیلاکو انتخاب نکنی

      پاسخ
    4. Ferrari Zonda SuperVeloce
      سوابق: (479 دیدگاه) ,

      داشتم کامنت ها رو میخوندم!
      صفحه هایپرکار مرسدس!!
      از نظر دوست 8000تایی مون :
      Ferrari
      =Ferrari Zonda SuperVeloce
      =بهزاد
      ??????
      یه هفته ای میشه که کامنت نداشتم،!!
      دنیای عجیبی شده!
      رای منم کادیلاک هست.

      پاسخ
      1. Ferrari SFXSuperFast
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        سلام???
        ?????
        .
        رای ما کادیلاک.
        اصن تک رای فقط کادیلاک میدم.

        پاسخ
  2. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1436 دیدگاه) ,

    انتخاب سختیه چون از بین ژاپنی ها اکورد رو هم دوست دارم و قیمتش هم بهتره اما مقابلش کادیلاکه

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2710 دیدگاه) ,

      منم به اکورد رای دادم

      کادیلاک 40 اسب بخار و 35 نیوتن متر گشتاور بیشتری داره و وزنشم با اکورد یکیه درحالی که شتابشون یکیه و مصرف سوخت بیشتری داره
      اگه اکورد AWD بود که عالی میشد کاش لااقل RWD بود

      پاسخ
  3. یاسین
    سوابق: (658 دیدگاه) ,

    انصافا هردو ماشینای خوبین یعنی واقعا نمیشه گفت به این یکی رای میدم چون اون یکی این ایراد رو داره به نظرم اینجا سلیقه خیلی مهمه سلیقه من سامورایی هان پس رای من اکورد

    پاسخ
  4. Kamran cooper
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی کادیلاک هیچ حرفی واسه ی گفتن نمیذاره.
    من سلیقه ی کلاسیک پسندی دارم پس در انتخاب کادیلاک لحظه ای تردید نمیکنم

    پاسخ
  5. PaRHaM
    سوابق: (716 دیدگاه) ,

    خب !
    نظرم سمت کادیلاکه
    آکورد ماشین دوست داشتنی ایه! نسخه سدانش رو بیشتر دوس دارم
    رای ATS!
    راستی میخوام بعد از سه قرن عکس پروفایل عوض کنم??
    چون خودم ازش خیلی خوشم اومد برای شما هم آپلود میکنم و تو نظر بعدی می‌بینیدش!(تا تایید بشه یکم طول میکشه?)

    پاسخ
  6. Amir
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اوه اوه چه بحثی راه بیوفته سر این دو تا ماشین امروز
    من برم پوفیلا و چیپسو پفک بخرم
    ??

    پاسخ
    1. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1436 دیدگاه) ,

      جز اینکه فتنه باشه
      وگرنه من که به هوندا احترام میزارم و همگی محترمانه نظراتمون رو میدیم
      احتیاط……فتنه در کمین است

      پاسخ
  7. فقط تویوتا و هوندا
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    هردو ماشینای خوبین. کادیلاک یه مقدار قدرت و گشتاور بیشتری داره اما درنهایت شتاب یکسانی دارند. حداکثر سرعت بیشتر کادیلاک هم به اون صورت به کار نمیاد. ولی خوب یه مزیت حساب میشه. مخصوصا تو کشورهایی که میشه تا این حد سرعت رفت. در مقابل هوندا مصرف کمتری داره و به مراتب قیمت کمتری داره. ضمن اینکه هوندا استهلاک کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر و هزینه ی نگهداری به مراتب کمتری داره. بنابراین من در مجموع هوندا رو انتخاب می کنم.

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      راستی در مورد ظاهر هم خوب معلومه کادیلک زیباتره. البته طبیعیه چون یه ماشین لوکسه و قیمت بالاتری داره. ولی جدا از اینا ماشینای کادیلاک واقعا شیک و سنگین و با کلاس هستن. اونایی که از نزدیک تو مناطق آزاد دیدن میفهمن چی میگم. کلا ماشینای آمریکایی رو باس از نزدیک دید تا ابهتشونو درک کرد. تو عکس زیاد معلوم نیس. تو عید دو سه تا کادیلاک دیدم کیش. واقعاً شیک و با کلاس بودن. مخصوصاً رنگ مشکیش :))

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (11190 دیدگاه) ,

        .
        من از طراحی هوندا بیشتر خوشم میاد…
        بخصوص چراغ های جلو و بعد چراغ های عقبش …
        طراحیش به نظرم متمدنانه تره.

        پاسخ
      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        دم تویوتا و هوندا و سایر ژاپنی بازا گرم نظرشون رو میگن که ما سلیقمون اینه بدون تمسخر و فحاشی با تشکر از شما و ماشین خوب اکورد رای من ats هست

        پاسخ
  8. ميلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین امریکایی خرابیش خیلی زیاده دیگه مثل اول نیست.بنظرم ماشین های امریکایی کیفیتشون اصلا مثل قبل نیستو مثل قلک میمونن من هم کامارو داشتم هم موستانگ هم دوج همشون خرابی زیاد دارنو زود از فرم میفتن.ولی در عوض ماشین ژاپنی هر روز داره کیفیتش بهتر میشه.

    پاسخ
  9. PD
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    هردو خوبن ولی خداییش قرار دادن این دوتا در مقابل هم دیگه یه مقدار بی انصافیه برا هوندا خودتون میدونید چی میگم لازم به توضیح نیست
    ولی هوندام با اسب بخارو گشتاور کمتر خیلی جالبه که شتابش با کادیلاک برابره و بالاتر از سطح انتظاره مصرف و قیمتشم کمتره. در کل بستگی داره چی بخوای چون کادیلاک لوکستر از هونداس ولی عملکردا نزدیکه

    پاسخ
  10. asa
    سوابق: (575 دیدگاه) ,

    هر دوشون درواقع آمریکایی هستند .
    ولی برای من اگر یک زیبایی توی این دنیا وجود داشته باشه اون کادیلاک.
    واقعا با شکوه و زیباست. نمیتونم اون رو باهیچ ماشین دیگه ای مقایسه کنم.
    ضمن اینکه شاسی آلفا gm روشه و این یعنی هندلینگ یک کامارو!!
    موتورش رو هم باید ستایش کرد همونطور که خیلی از مجلات معتبر کردند.
    آکورد رو دوست دارم.
    اونم یک آمریکایی که مارک ژاپنی روش چسباندن .
    واقعا ماشین دوست داشتنی.
    ولی ای کاش با کادیلاک ، الاهه زیبایی روبرو نمیشدی تا به تو رای میدادم.
    با تمام ارزش های اکورد ولی کادیلاک یک چیز دیگست.
    نه تنها کادیلاک رو به این ترجیح میدم بلکه به تمام دنیا هم ترجیش خواهم داد.
    هنوز الدورادو ۵۹ زیباترین ماشینی که دیدم ❤❤

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1838 دیدگاه) ,

      ماشین امریکایی که ارم ژاپنی روش زدن؟
      اینو شما چند بار گفتی لطفا زیاده روی نکنید من خودم یکی از طرفدار های ماشینای امریکایی هستم ولی طبق منطق شما کادیلاکم چینیه چون توی شانگهای کارخونه داره با ظرفیت تولید 150هزار خودرو در سال .بیوک همینطور .جگوار همینطور .چون یکی از چندین دفتر طراحی و کارخونه ماشینای ژاپنی تو امریکاست پس همشون امریکایی هستن؟
      یه کاری نکنید که بقیه باهاتون چپ بیوفتن .

      پاسخ
      1. asa
        سوابق: (575 دیدگاه) ,

        ali.m جان من آکورد رو ستایش میکنم.
        خدای نکرده قصد توهین به این ماشین ندارم چون دوسش دارم.
        ضمنا دوست ندارم باعث چپ شدن دوستان با خودم بشم.
        ولی آکورد توی آمریکا طراحی میشه .
        مدرک خیلی سادش هم اینکه بخاطر آمریکایی بودن وارد کشور نمیشه.
        هوندا crv و ماشین های اکیورا مثل nsx هم توسط آمریکایی ها تولید میشن . مثلا nsx رو یک طراح خانوم آمریکایی طراحی کرده بود که متاسفانه اسم ایشان توی خاطرم نیست.
        با این حال این حرف رو طبق اطلاعاتی که داشتم گفتم. ممکنه حرفم اشتباه باشه و حق با شما باشه.
        در مورد کادیلاک هم باید بگم فقط کارخانه مونتاژ هست و اصلا مراحل مهندسی و طراحی اونجا طی نمیشه .همچنین از این دست مونتاژی ها کادیلاک در جهان زیاد داره .
        ولی مورد هایی که عرض کردم عمدتا مخصوص بازار آمریکای شمالی هست و نهایتا از آمریکا به دیگر نقاط صادر میکنند.
        با این حال اگر شما از من ناراحت شدید واقعا معذرت میخوام، دوست ندارم رفیق های آمریکایی بازم از من دلخور باشند.

        پاسخ
        1. asa
          سوابق: (575 دیدگاه) ,

          Ali. Mجان اون خانمی که خدمتت عرضکردم طراح nsx هست
          michelle christensen
          هستش.
          میتونی راجبش تحقیق کنین تا ببینی درست میگم یا نه .

      2. asa
        سوابق: (575 دیدگاه) ,

        ali.m جان من آکورد رو ستایش میکنم.
        خدای نکرده قصد توهین به این ماشین ندارم چون دوسش دارم.
        ولی آکورد توی آمریکا طراحی میشه .
        مدرک خیلی سادش هم اینکه بخاطر آمریکایی بودن وارد کشور نمیشه.
        هوندا crv و ماشین های اکیورا مثل nsx هم توسط آمریکایی ها تولید میشن . مثلا nsx رو یک طراح خانوم آمریکایی طراحی کرده بود که متاسفانه اسم ایشان توی خاطرم نیست.
        با این حال این حرف رو طبق اطلاعاتی که داشتم گفتم. ممکنه حرفم اشتباه باشه و حق با شما باشه.
        در مورد کادیلاک هم باید بگم فقط کارخانه مونتاژ هست و اصلا مراحل مهندسی و طراحی اونجا طی نمیشه .همچنین از این دست مونتاژی ها کادیلاک در جهان زیاد داره .
        ولی مورد هایی که عرض کردم عمدتا مخصوص بازار آمریکای شمالی هست و نهایتا از آمریکا به دیگر نقاط صادر میکنند.
        با این حال اگر شما از من ناراحت شدید واقعا معذرت میخوام، دوست ندارم رفیق های آمریکایی بازم از من دلخور باشند.

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1838 دیدگاه) ,

          اکورد که وارد میشد الانم cvr وارد میشه توی خیابونم من دیدمش ولی این دلیل قانع کننده ای نیست.
          در ضمن چرا ناراحت بشم دوست عزیز شما که توهینی نکردی من فقط میگم این حرفا جو سایت رو بر علیه امریکایی ها میکنه .و من دلم نمیخواد اینجوری شه و دلیلشم علاقم به این ماشینا هست .

    2. Mohamad
      سوابق: (746 دیدگاه) ,

      سخن بزرگان:
      اکورد یک آمریکایی که مارک ژاپنی روش چسباندن .

      ای خدا خودت نجاتمون بده :))

      پاسخ
  11. کاوه آهنگر
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی خارجی و داخلی هوندا بهتره ، شما عکس اول رو نگاه کنید…
    حجم موتور نزدیک به هم با اختلاف 100 سی سی و هر دو تنفس طبیعی ، قدرت موتور کادیلاک مقداری بیشتره اما شتاب هر دو ماشین یکسانه ، ضمنا هوندا کم مصرف تر هم هست . صندوق بار هوندا حجم بیشتری داره و همچنین قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کادیلاک داره. با تمام احترامی که برای کادیلاک ATS قائلم اما هوندا آکورد یه ماشین کاریزماتیکه ، ضمن اینکه کیفیت بهتری هم داره

    پاسخ
    1. PaRHaM
      سوابق: (716 دیدگاه) ,

      دوست عزیز لازم شد چند تا چیز بگم😊
      اول)شتاب ها برابره چون وزن کادیلاک بیشتره!

      دوم) طراحی کاملا سلیقه ایه!(مثلا ب نظر من کاملا ‌ats زیبا تره)

      سوم)این که آکورد(سدان) تو دسته ی family sedan قرار داره
      و ats (اینم سدان) تو دسته Entry-luxury قرار داره!
      گفته شما مثل این می‌مونه ک یکی بیاد بگه کیفیت سری c از سری s بهتره😐😐😐😐

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1838 دیدگاه) ,

        1615با 1610در واقع 5 کیلو گرم اختلاف دارن .?
        به خاطر 5کیلو با وجود اختلاف 40اسب بخاری شتابشون یکیه؟؟

        پاسخ
        1. asa
          سوابق: (575 دیدگاه) ,

          همه چیز مگه شتاب؟
          شما هندلینگشو نگاه کن بعد ببین اصلا قابل قیاس هستن یا نه

      2. کاوه آهنگر
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        PaRHaM جان
        کادیلاک فقط 5 کیلوگرم از هوندا سنگینتره اما قدرتش به میزان 40 اسب بخار و گشتاورش به اندازه 35 نیوتن متر بیشتر است ، با این حال شتابشون برابره !!
        در مورد نکته سومتون اتفاقا من هم در کامنت پایینم در جواب به asa عزیز درباره این موضوع صحبت کردم.
        و اما نکته دوم شما ، درسته طراحی سلیقه ای است ولی نه تا حدی که طراحی یه ماشین در زوایایی تو ذوق بزنه ولی ما بازهم بگیم طراحی سلیقه ایه؟! اما حق با شماست،ایکاش این موضوع رو همه دوستان در همه ی مقایسات قبول داشته باشن

        پاسخ
    2. asa
      سوابق: (575 دیدگاه) ,

      کاوه جان نمیدونم چجوری به این نتیجه رسیدی که کیفیت آکورد بهتره؟
      کادیلاک یک ماشین لوکس و فکر نمیکنم ضعفی از این نظر جلوی آکورد داشته باشه.
      ضمن اینکه کادیلاک یک مقدار سنگین تره، قدرت بیشتری از موتور بیرون میکشه و همچنین عامل های دیگری مثل محور عقب بودن هم گرچه خیلی کم ولی تاثیر گذار هستند روی مصرف.
      هوندا فوق العاده هست ولی یادمون نره که کادیلاک هندلینگی حتی بهتر از پرچم دار های آلمانی این سگمنت داشت که آکورد حتی نزدیکشم نمی تونه بشه .
      همچنین این ماشین روح کامارو درش هست که این برای هر ماشین بازی با ارزش هست.
      با توجه به اینکه هردو تنفس طبیعی هستند پس استهلاک بالایی ندارند. ولی بعضی از دوستان میگن کادیلاک استهلاک بیشتری داره که من واقعا نمیدونم چرا چنین حرفی میزنند! !!
      مگر غیر از اینکه هنوز سویل های ۵۰ سال پیش از سالم ترین کلاسیک های ایران هستند؟
      به نظرم کادیلاک انتخاب معقول تری هست. هرچی هم که باشه این کااااادیلاک و اون فقط هوندا هست.

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1838 دیدگاه) ,

        شما خودت بگو استهلاک یه موتور 3/6لیتری که ازش 320 اسب گرفتن بیشتره یا یه موتور 3/5 لیتری که ازش 280 تا گرفتن .
        درضمن میگی سویل ها سالم کار میکنن . پس کم استهلاکن .بهترین کلاسیک های جهان مال امریکاسن قبول ولی سالم بودن با کم استهلاک بودن یکیه؟
        بی ام و از نظر موتوری حرف اول رو میزنه ولی استهلاکش از بقیه رقباش بیشتره پس یعنی موتوراش خرابه؟ از روز اول؟
        با چه منطقی اخه

        پاسخ
        1. asa
          سوابق: (575 دیدگاه) ,

          ماشینی که از پنجاه سال پیش بدون اینکه حتی قطعات اصلی یکبار عوض بشه تا الان سالم به نظرت چه معنایی میده؟
          همچین ماشینی پر استهلاک؟
          اگر هر ماشین دیگه ای بود حداقل یک بار موتور پیاده میکرد.
          الان همین واگنیر هارو (سیمرغ های قدیم )نگاه کن. به اندازه یک کامیون سر ساختمان میلگرد سوارش میکنند ولی مثل ببر کار میکنه.
          از خود رانندش پرسیدم میگفت قطعات اصلی موتورش فابریک! !!

          راستی دوستان واقعا ببخشید که توی این صفحه خیلی کامنت گذاشتم. سعی میکنم دیگه چیزی نگم.
          ببخشید?

      2. کاوه آهنگر
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        asa عزیز
        هوندا چون یک شرکت ژاپنیه و ویژگی معمول برندهای ژاپنی کیفیت بالاست که این موضوع هم نشأت گرفته از فرهنگ و سبک مدیریت خاص ژاپنی هاست.
        والا حرف شما عجیب تر بود که سند هوندا رو به نام آمریکا زدی ?
        ضمنا نمیدونم چرا کادیلاک که یک برند لوکس است با هوندا که یک برند اقتصادی است مقایسه شده . احتمالا یا کادیلاک باید در سطحی پایین تر ازمحصولات لوکس باشه یا هوندا مثل مزدا در سطحی بالاتر از محصولات اقتصادی است ؟!
        فراموش نکنیم که هوندا از بهترین خودروسازان ژاپن و دنیاست و حتی در این سایت پدال خیلی از غیر ژاپنی بازها هم هوندا رو دوست دارند

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1838 دیدگاه) ,

          ایشون کل ماشینای ژاپنی رو امریکایی میدونن.?

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (446 دیدگاه) ,

          ali.m عزیز
          والا این اظهارات دوستمون برای من هم خیلی عجیب و مبهمه ?

  12. رامکال
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    دانیل جان .
    کاکام اگر این نظر من رو میبینی برو به صفحه دوئل بنز و لکسوس یک چیزی واست نوشتم.
    ممنونم که اونجا هوامو داشتی.

    پاسخ
    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (783 دیدگاه) ,

      رامکال داش من مطمئنم که دروغ نمیگی.
      مهدی و علی نوا از دوستانم هستن. به هم احترام بزارید و کشش ندید. علی و مهدی منو میشناسن و میدونن با این اکانت میام. من شمارو هم قبول دارم.
      رابطه دوستانه داشته باشید.
      اگر هم بحثی پیش اومد با این 2 دوست عزیز بحث نکن چون حرفشون سنده. علی خوب تشخیص میده. به شخصه به قضیه دیسلایکایی که به آمریکایی ها داده میشه مشکوکم.
      من آلمانی بازم ولی چهره آلمانی بازا خراب شده تو این سایت.
      دیروز خیلی بهم برخورد که بهم تهمت زدنو گفتن با چند اکانت میام تو سایت. بدم نمیاد حسابمو صاف کنم با چند نفر.

      پاسخ
  13. #ali.m#
    سوابق: (1838 دیدگاه) ,

    واقعا عاشق هر دو هستم.
    ولی یه خورده اگه بخوایم عادل باشیم اکورد با قیمت مناسب تر طراحی داخلی بهتر و شتاب یکسان با کادیلاک (گرچه موتور کادیلاک قوی تره)
    ارزش بیشتری در ازای قیمتش داره
    حجم بار بیشتر اکورد اینجا اصلا اهمیتی نداره .
    و طراحی اکورد هم بیشتر به دلم نشست.
    باید اینم در نظر بگیریم که یکیشون لوکسه .

    پاسخ
  14. Mohamad
    سوابق: (746 دیدگاه) ,

    همونطور که آخر متن این نظرسنجی ها اشاره شده که ” این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ ”
    برخی دوستان فکر نکنن اگه خودرویی رفت مرحله بعد پس جایی خبریه و تو واقعیت هم اینجوری حریفشو مغلوب میکنه. فارغ از اینکه اکثریت حتی از نزدیک هم این خودرو هارو ندیدن و بیشتر یه سیستم تعصب سنجیه تا نظر سنجی!
    اگه پراید رو هم تو تمام دسته ها میزاشتن واسه جنبه فان قضیه هم شده بهش رای میدادن و نهایت قهرمان میشد.
    کلا ملت باحالی هستیم

    پاسخ
  15. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    من کادیلاک رو بیشتر دوست دارم اما اکورد خیلی قیمت خوبی داره و چیزی کم از رقیب نداره برا همین انتخابم اکورده.

    پاسخ
  16. دانیال
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    رای من کادیلاک بود اما وقتی اختلاق قیمت بسیار زیاد رو دیدم نتونستم به آکورد رای ندم. درضمن نظرتون رو جلب میکنم به اینکه قیمت 31 هزار دلار برای سرزمین کافر ها مثل 31 میلیون ما مونه، که از قیمت یک mvm110S چینی و سمند LX هم ارزون تره. برا باعث بانیش لعنت

    پاسخ
  17. Roham
    سوابق: (346 دیدگاه) ,

    اختلاف قیمتشون زیاده
    ولی به نظر من ماشین کوپه باید دیفرانسیل عقب باشه، کوپه دیفرانسیل جلو چه معنی داره آخه؟! !!
    ولی تو بحث اقتصادی هوندا یه سر و گردن بالاتره
    نکته قابل توجه دیگه راجع به هوندا، شتاب برابر با کادیلاکه که این با وجود موتور ضعیف تر با گشتاور کمتر هست و خب این در حالی هست که وزن تقریبا برابری با کادیلاک داره! و این مهندسی دقیق سیستم انتقال قدرت هوندا رو نشون میده.
    در نهایت من به خاطر علاقه بیشتر به چهره کادیلاک و مهمتر از اون دیفرانسیل عقب بودنش، کادیلاک رو انتخاب کردم

    پاسخ
    1. Achtung
      سوابق: (291 دیدگاه) ,

      اختلاف قیمتشون زیاده چون کادیلاک لوکسه و خاص و در مقابل هوندا آکورد یک ماشین معمولی و اقتصادی .اینا اصلن قابل مقایسه نیستن و کادیلاک acts سرتره

      پاسخ
  18. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    کادیلاک‌را بیشتر دوست داریم به او رای دادیم هرچقدر هوندا میخاد بهتر باشه

    پاسخ
  19. عرفان
    سوابق: (349 دیدگاه) ,

    در ظاهر انتخاب یکم سخته..
    بنظرم بهتر بودن یکی از ایندو بعد استفاده معلوم میشه چون هردو استخون دارن..
    اما اگر بخوام یک انتخاب داشته باشم بین این دو، کادیلاک رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  20. رامتین
    سوابق: (1464 دیدگاه) ,

    پیشنهاد من بجای این دو خودرو، آئودی A5 or S5 هست که کاملا برتره. بیخود خودتونو خسته نکنید.

    پاسخ
  21. mohsen
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    این شد مقایسه
    چیه کادیلاک و میارید با بنز و بی ام وه مقایسه میکنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.