به چه خودرویی میتوانیم قابلاعتماد بگوییم؟ خب معمولاً خودرویی که سالها کار کرده و بدون مشکل فنی بزرگی به کارکردهای بالا برسد قابلاطمینان خواهد بود.
اگر یادتان باشد پیش از این خبرهای زیادی درباره خودروهایی با کارکردهای بالا که وضعیت خوبی دارند و هیچ مشکل خاصی را تجربه نکردهاند منتشر کردهایم و برندهایی همچون هوندا، تویوتا، فورد و شورولت در چنین اخباری درخشیدهاند؛ اما در مقالهای که نشان دهندهی بیشترین خودروها با کارکرد فراتر از ۳۲۱ هزار کیلومتر بود تویوتا سکویا بیشترین احتمال برای رسیدن به چنین کارکردی را داشت و تنها سدان لیست نیز تویوتا آوالون بود. بهطور سورپرایز کنندهای هوندا سیویک در این لیست دیده نمیشد.
اما مالک یک دستگاه هوندا سیویک مدل ۲۰۱۱ توانسته به کارکرد فراتر از ۸۰۰ هزار کیلومتر (۵۰۰ هزار مایل) برسد و درعینحال هیچگونه مشکل عمدهای مخصوصاً در بخشهای پیشرانه و گیربکس نداشته باشد. این سیویک که از نوع سدان چهار درب LX بوده در کانادا تولید شده و مالک کنونی آن را در سال ۲۰۱۵ و با کارکرد ۵۱ هزار کیلومتر خریداری کرده است.
مالک این خودرو میگوید هر ۶۴ هزار کیلومتر یکبار مایع خنککننده و روغن گیربکس را تعویض کرده است. همچنین او روغن پیشرانه را بین ۱۶ تا ۱۹ هزار کیلومتر تعویض کرده است.
او در ویدئویی لحظهی رسیدن خودرو به رکورد ۵۰۰ هزار مایل یا به عبارت دقیق کارکرد ۸۰۴۶۷۲ کیلومتر را نمایش داده است. این یکلحظهی باورنکردنی هم برای خودرو و هم برای مالک آن بوده است.
با دیدن چنین خبرهایی میتوانیم بگوییم که با نگهداری مناسب از یک خودرو میتوان به کارکردهای بالایی دست یافت و البته مشکل چندانی را تجربه نکرد.
رزیتا
۲۱ اسفند ۱۳۹۸سال 1972 میلادی کمپانی ژاپنی هوندا اولین سری هوندا سیویک رو روانه بازار کرد و اولین مدل از سیویک نمونه ی دو درب بودش که قدرت موتور رو از طریق پلوس به چرخای جلو منتقل میکرد
Milad AMG
۲۱ اسفند ۱۳۹۸خب وقتی ماشین کیفیت مونتاژ بالایی داره
و خود مالک هم دقیق فنی ماشین رو بررسی کنه
رسیدن به یه هم چین عددی خیلی عجیب نیست
ولی واقعا سخته
Hadi
۲۱ اسفند ۱۳۹۸از خودرویی ژاپنی با این کیفیت،دوام و استهلاک بسیار پایین معلومه خیلی راحت میتونه به این کارکرد برسه…
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۸آخرش نفهمیدیم روغن موتور در چه کیلومتری باید تعویض شود .
بشخصه حدود ۱۰ ساله که روی ۵هزارتا روغن عوض میکنم .
روغن گیربکس هم روی ۴۰هزارتا .
معرفی خودروها با کارکرد بالا دیگه مسخره شده ، ژاپنی میخریم برای همین دیگه ، ژاپنی میخریم تا برای پولهایمان ارزش قائل باشیم ، ژاپنی میخریم تا رنگ تعمیرگاه را حداَقل تا یک میلیون کیلومتر نبینیم .
در ضمن ، اگر میخواهید کترکرد بالا را درک کنید ، یه سری به فرودگاه ها بزنید و تاکسیهای فرودگاه را زیارت بکنید ، جالبه که از کدامشان هم سئوال میکردم ، میگفتند از روغن ایرانی بِهران برای تویوتاها استفاده میکنند و خود شرکتها جایگاه دارند برای این چنین سرویسها .
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸دیگه زیادم بزرگش نکنید اکثر ماشین های خارجی کیفیت بالایی دارند و کمتر سر از تعمیرگاه در میاورند حتی سیلو هایی با کارد هفتصد و هشتصد زیاد هست که مشکل خیلی بزرگی نداشته اونم با روغن بنزین بیکیفیت ایرانی
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۸سیلو یه ماشین درجه یک از کره بود که هندی ها هم خیلی دوستش داشتند و خودم مدتی کوتاه تجربه اش را داشتم با سواری خوب و نرمش .
اما اگر منظورت خودروهای کره ایه که جای تآمل داره ، ۴سیلندرهای کره ای تا ۱۰۰هزارتا یاتاقان نزنند جای شکرشان باقیست چه برسه بقیه موارد اما ۶سیلندرها خوب بودند مثل وراکروز اما در کل کره ایها یه دفعه به مشکلاتی میخورند عجیب غریب که از حوصله توضیح خارج هست و خودتان در نمایندگیهای مربوطه تحقیق کنید ، خودتا قضاوت کنید بهتره .
جداً نمیدونم چرا کره ایها یه فکری به حال یاتاقان زدن های پی در پی نمیکنند که در تمام نسلهاشون این مشکل هست بخصوص وقتی دوره گارانتی تموم میشه تازه اول بدبختیهای عجیب غریبه .
البته که خوددوهایی هم داشتند سگ جان مثل سوناتا Nf چهار سیلندر ، یا الانترا یا i30 یا حتی وراکروزها که البته باید به سرویس ها به موقع برسید .
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸والا ورنا و ریو داشتم مخصوصا ریو که تا ۲۵۰ هزار کارکرد دستم بود و مشکلی نه از نظر گیربکس داشتم و نه یاتاقان و از طرف مکانیک ها هم خیلی تعریف این دو تا ماشین شنیدم بقیه کره ای ها هم شنیدم که خوب هستن حتی تو بازار هم قطعات کره ای به کیفیت معروف هستن
آرین
۲۱ اسفند ۱۳۹۸طرف دستشویی هم با ماشین میرفته
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸یک سوال خیلی بزرگ برام پیش امده چطوری تو پنج سال نزدیک هشتصد هزار راه رفته باهاش خیلی عجیبه. شاید کاسه ای پشت نیم کاسه هست دیگه تبلیغاته دیگه
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۸وقتی میشه مدل سالشو با ماهی 300 دلار لیزینگ کرد چرا اخه این بدبختو ول نمیکنی???????? طرف تو پنج سال صفتصد و پنجاه تا رفته
هادی 8 سیلندر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸همین تو ایران ۴۰۰ میلیون ولی اونجا 150 میلیون
گمرک دقیقا چند درصده ؟؟
برای خودرو زیر ۲۰۰۰ ۵۵ درصده نهایت میشه 250
بماند دست دومه 150 میلیون برای چی؟ چرا؟
سجاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۸چطوری که هر 15 هزار تا روغن موتور رو عوض میکرده میشه مگه؟
مگه هر پنج شش هزار تا بیشترم میشه!؟
datsun
۲۱ اسفند ۱۳۹۸بستگی به روغن داره ۶۰۰۰ باشه ۱۲۰۰۰ باشه یا بالاتر
خسته از کرونا
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ژاپنی ها همشون با دوام هستن پدر من سال ۱۳۵۷ یدونه میتسوبیشی گالانت صفر خریده بود حدود بیست و سه سال سوارش شد کیلومترش یک میلیون بیشتر شده بود چون تو یک میلیون دوباره همه رقم ها صفر میشد و هر یکی دوسال یکبار هم سیم کیلومترش پاره میشد و یکی دو ماه بعد فرصت تعویض داشت . وقتی هم فروخت ماشین کامل سرپا و سالم بود
مهدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۸تقریبا بیشتر ماشین های وارداتی تو ایران با دوام هستند مثل فیات های قدیمی یا پژو ۵۰۴ قدیمی یا وانت شورولت که انصافا خیلی خرکارن هستن و هنوز خرید و فروش میشن یاماشین هایی مثل مزدا ۳۲۳ ورنا ریو